Kursvärdering matematik I - vt11

Storlek: px
Starta visningen från sidan:

Download "Kursvärdering matematik I - vt11"

Transkript

1 View All Responses. Alla deltagare. Responses: 80 Kursvärdering matematik I - vt. Kön Response Average Kvinna 39 3 Man /80 2. Du läser denna kurs som fristående kurs inom Kombinationsutbildningen 9 7 Other: ekonomi matematik programmet Other: Filosofi Matematik Other: inom kandidatprogram matematik och ekonomi Other: inom kandidatprogrammet i matematik och ekonomi Other: kabdidatprogrammet i matematik och ekonomi Other: kand i matematik och ekonomi 4 3 Other: kandidat matematik ekonomi Other: kandidat matematik och ekonomi Other: Kandidat matte o ekonomi Other: Kandidatprogammet i matematik och ekonomi Other: kandidatprogram i matematik och ekonomi 2 2

2 Other: kandidatprogram matematik & ekonomi Other: Kandidatprogram matematik/ekonomi Other: Kandidatprogramm i Matematik och Ekonomi Other: Kandidatprogrammet i ekonomi och matematik Other: Kandidatprogrammet i matematik Other: kandidatprogrammet i matematik och ekonomi Other: kandidatprogrammet i matte och ekonomi Other: kandidatprogrammet matematik & ekonomi Other: kandidatprogrammet matematik och ekonomi Other: Kanditat matte & eko. Other: knadi Other: matematik och ekonomi Varför har du läst kursen (flera svar möjliga)? Intresse för ämnet Lättare att få jobb 4 Förkunskapskrav för annat ämne 0 8 Ingår i programmet jag läser Behöver poängen för CSN Other: Bra för vidare studier Other: Brist på sysselsättning Other: En termin ledig innan KTH börjar Other: Förberedelse inför senare studier Other: Sysslar med matematisk logik Förkunskapskravet för denna kurs är för närvarande kunskaper motsvarande gymnasiets kurs Matematik D. Tycker du i efterhand att detta val är rimligt?

3 Nej, det borde krävas mer förkunskaper Ja, det är lagom Nej, så mycket förkunskaper borde inte krävas /80 5. Hur stor har din arbetsinsats per högskolepoäng varit på kursen (i förhållande till andra kurser du läst på universitetet)? Liten 9 7 Medel Stor Har inte läst några andra kurser på universitetet /80 6. Vad anser du om förhållandet mellan teori och problemlösning i kursen? Mer tid till teori önskas (på bekostnad av tid till problemlösning ) Mer tid till problemlösning önskas (på bekostnad av tid till teori) Det är väl avvägt som det är /80

4 7. Hur mycket har du deltagit i undervisningen? Mer än 75 Mellan 25 och 75 Mindre än /80 8. Vad tycker du om föreläsningarna i algebra? Mycket bra 20 6 Bra Acceptabla Mindre bra 95 76/80 9. Finns det något speciellt som du anser att algebraläraren borde ha gjort annorlunda eller bättre? # Response - - Inte lägga så mycket tid i början på sådant som man redan bör kunna om man läst matematik D. - Berätta innan han kastar sig in i en lång häredning vad målet dem den är. (Detta gjorde han väldigt bra ibörjan men i slutet av kursen slarvade han nog lite med det) <--Lärare Han kanske hade kunnat gå igenom saker och ting utan lika mycket stress och verkligen sett att mestadels av eleverna förstått mer eller mindre det han pratar om. Tala långsammare, ge fler exempel Det var för mycket att läse, borde bli bättre att minska... Man hunnit aldrig att läsa fardigt eller arbeta med frågorna på bocken. fler exempel Fler exempel på hur man räknar uppgifter förberett sig mer, och beklagat sig mindre över hur jobbigt vi tyckte att matten var hela tiden. Gjort fler beräknande exempel och geometriska tolkningar

5 föreläsaren är bra! Dock pratar lite för snabbt ibland, så man inte alltid hänger med. Men i övrigt är paul bra på undervisa, han fångar mitt intresse! Förklarat lite bättre de sista lektionerna Ge mer tid åt att ta anteckningar. gick inte på någon föreläsning Han skulle kunnat planera sin lektionstid bättre, för ibland kunde han missa en del och då vart vi elever tvungna att komma tidigare p.g.a det. Ibland går det lite väl fort på föreläsningarna. Inga E-tentor, Jag närvarade aldrig vid föreläsningarna, kan därför inte uttala mig.. jag tycker att paul har varit bra. Man måste studera mycket själv Kanske gick för snabbt fram på vissa lektioner, så studenterna inte hänger med. Läraren var bra. Men det kan gå lite för fort fram samtidigt som man har mycket att anteckna. Lite mer strukturerad teori. Lite mer tid för anteckningar under föreläsningen, blir lätt att man tappar bort sig annars. Man får egentligen inte ut något av föreläsningarna, man hänger inte med och vågar inte fråga något. Webbföreläsningarna är bättre, kör helt på dem och ha bara handledningistället! Eller ha seminarier där man diskuterar filmerna och kan fråga sånt man undrar! Mer tid för frågor, inte bara fråga och vänta i en sekund, man hinner inte reflektera över frågorna då. Sänka tempot i vissa delar, låt det ta lite tid, speeda inte upp rösten. Kompendiet hade alldeles för mycket fel för att det ska vara värt 40 kr! Var fel på var och varannan sida! Sedan står algebra läraren och säger att det står så här i kompendiet men det är han inte nöjd med... Mindre fokus på bevisning eftersom det är en inledande kurs Otroligt karismatisk, skapar ett intresse för ämnet. Sluttentan borde ha varit lite svårare. Paul är mycket bra på att hålla intresset uppe under föreläsning. Strukturera lite bättre. Var bara på en föreläsning. Han verkade dock rolig. Vissa områden gick man väldigt djupt inpå medan andra hastade man igenom. Kunde vara bättre fördelar där. Föreläsaren kunde även undvikt att skoja om de som ställde frågor under föreläsningen då detta medförde att man inte ville/vågade ställa frågor. Annars så var han väldigt rolig att lyssna på för han undervisade på ett bra sätt.

6 0. Vad anser du om kurslitteraturen Algebra I, kompendium, Stockholms universitet ("algebrakompendiet")? Mycket bra 6 5 Bra Acceptabel Mindre bra 5 4 Dålig 92 74/80. Vad anser du om Tengstrand: Linjär algebra med vektorgeometri, Studentlitteratur? Mycket bra 4 Bra Acceptabel 24 9 Mindre bra 4 Dålig /80 2. Vad tycker du om föreläsningarna i analys? Mycket bra 2 7 Bra Acceptabla 22 8 Mindre bra /80 3. Finns det något speciellt som du anser att analysläraren borde ha gjort annorlunda eller bättre? # Response - Nej,jag tyckte att allt var bra. Kanske där också att lärare kunde se om mestadels av eleverna förstod mer eller mindre det läraren gick igenom. <--Lärare Boken var svår att förstå, fanns inga bra sammanfattningar. Det var dåligt att ha föreläsning 3 dagar innan tentan. Följa boken mer linjärt.

7 Har ej läst analys. Det är också en sån där detaljgrej. Föreläsarna utgår från att alla läser båda kurserna... I högre grad ta in att studenterna hänger med på vad som gås igenom. Lugnare tempo. inga e-tentor Jag närvarade aldrig vid föreläsningarna, kan därför inte uttala mig.. Läraren är bra men det kan gå lite för fort fram samtidigt som man har mycket att anteckna. Mekanisk föreläsare (iaf av det jag har sett) Mer specifik teori och mycket lättare problemsamlingar Möjligtvis lite för mycket teori per lektion, så att man inte hinner ta in all information 4 nej nej inget speciellt. lärarna gör alltid så gott dem kan, det gäller som sagt att studera själv och göra uppgifterna som man ska annars blir det tufft. kanske att lärarna poängterar under undervisningarna vad som är viktigt att kunna. Nej, Peter är awesome. nej. Peter undervisar bra. Samma som algebra. samma som algebran, sakta ner tempot ibland. Samma som vid algebran. satsat mer på sista lektionerna var inte på någon analysföreläsning 4. Vad anser du om Persson & Böiers: Analys i en variabel, Studentlitteratur? Mycket bra 0 8 Bra Acceptabel 3 25 Mindre bra 9 Dålig /80 5. Vad anser du om Inledning till flervariabelanalys, kompendium, Stockholms universitet? Mycket bra 8 6 Bra 38 30

8 Acceptabel 3 25 Mindre bra 9 7 Dålig /80 6. Vilka av nedanstående alternativ stämmer bäst överens med dina erfarenheter av kurshemsidan? Du har besökt sidan, och alltid funnit vad du har sökt Du har besökt sidan, och funnit ibland, men inte alltid, vad du har sökt Du har besökt sidan, men aldrig funnit vad du har sökt /80 7. Har du några övriga synpunkter på kurshemsidans innehåll eller tillgänglighet? # Response Jag tycker att kursen borde vara värd flera pöäng eftersom det är jättemycket som ska göras hela tiden. Jag tycker på att det ej ska vara så stor press i denna kurs egentligen. bra att det finns ett handledningsforum som fungerar bra! En aning rörigt upplägg, annars bra. Jag tycker att onlineföreläsningarna var mycket till hjälp. Jätte bra som repitition eller om man har missat nått.

9 Kurssidan är väldigt bra. Saknar egentligen bara möjligheten att komma tillbaka till kurssidan (Matematik ) när man ej är inloggad. Man hittar inte sina studieresultat här.. jag har letat som en galning! Mycket bra med kortföreläsningar! 4 Nej Nej i övrigt bra. Nej, om Jag har fått svar på de mesta, om inte så har jag mejlat Gustav Jonson och han är snabb på att svara med bra information! Onlineföreläsningarna har varit stor hjälp!! Hoppas på att ha den möjligheten i framtiden när jag läser matte! Oöverskådligt. Omöjligt att hitta något om man inte vet i förväg vart man ska. Otroligt bra, speciellt handledningen och de inspelade föreläsningarna! Tyckte det var svårt att hitta gamla tentor 8. Vad anser du om e-tentornas antal? För många Lagom många För få /80 9. Vad tycker du om e-tentornas svårighetsgrad? De var för svåra De var på en lagom nivå De var lätta 20. Hur många e-tentor har du klarat? Response Average /

10 2. Övriga synpunkter på etentorna: # Response Flera tillfällen att skriva om de. 2 - Nej, de var bra! 96 77/80 Bidrar till att man hänger med. man "tvingas" till att ligga i fas med kursen...vilket är bra, för då kan man inte "slappa". hade dock gärna sätt att ni hade fler e-tentor. samt att de som klarade de på första försöket skulle få någon form av bonus... Bra. Man lär sig mycket tack vare dem. Man tvingas liksom studera hela tiden. De var väldigt bra att man hade etentor att plugga till varje vecka. Annars hade man nog lät hamnat efter. Det är lite konstigt att frågorna är randomiserade. Välj istället de svåraste så man blir tvungen att plugga. Det var bra eftersom det tvingade en att hålla uppe tempot hela tiden. Det var väldigt varierande svårighetsgrad på e-tentorna. dom är bra. mycket bra annars skjuter man nog upp allting och lär sig inget. jag tycker övningstentorna ger mycket. för mig var det väldigt jobbigt med e-tentorna då de låt på onsdagar och jag hade seminarium på torsdagar För svåra e-tentor har resulterat i att för stort fokus lagt på att bara lära sig lösa just de uppgifterna som kan tänkas komma och mindre på att förstå ämnet från grunden. Gör dem lite enklare om möjligt. Integral e-tentan var mycket svårare än de andra. Överlag var nivån bra men just den var för svår. Kanske Lite lättare uppgifter än det man pluggade till (som oftast), dock ger tidsbegränsingen att det blir svårt. Man lärde sig bara det man behövde kunna för att klara tentorna, fick inte nån större förståelse för matematik. Nej Nej bra Problematiskt att de altinerar mellan algebra och analys, som student hamnar man väldigt lätt efter i det som sker i nuet då tid ej finnes till att gå igenom detta. Tycker att programmet som man använder sig utav var väldigt jobbigt. Det

11 är för känsligt och uppfattar inte svaret som man skriver in rätt, samtidigt som man kan skriva in samma på wolfram och den uppfattar. Dags att byta! 22. Vad anser du om seminarieuppgifternas svårgihetsgrad? De var för svåra De var på en lagom nivå De var lätta / Vad tycker du om seminarieuppgifternas omfattning? För många Lagom många För få Har du klarat seminariekursen än? Response Average 96 77/80 ja 89 7 nej Övriga synpunkter på seminarierna: # Response /80 Tog mycket tid och till slut blev det att man bara hastigt ville lösa talen utan att förstå alltid varför eftersom tiden inte räckte till. Det var andra grejer i kursen som skulle göras. Bästa delkursen, bra format, bra och engagerad lärare (Pavel). Blev väldigt mycket fokus på kryss och att svara på frågorna. Tror inte att hetsen är positiv, man svarar utan att förstå. bra träning Bra. Dock lite för mycket krav på en, att man ska redovisa muntligt minst

12 3 ggr. De högskolepoäng som seminariekursen omfattade är inte proportionerligt gentemot det antal timmar som lägges ned på kursen. Det hade varit bra att få veta någon gång under seminariernas gång hur man låg till. Facit skulle vara bra att få efter varje pass För få och svåra uppgifter. Hellre fler och lite lättare. Inga övriga synpunkter. Jag klarade seminarieserien under seriens gång. jag tycker det är dåligt att de som inte klarade det på 0 lektioner, får en till chans... Mer diskussion, mindre redovisning. Jag skulle knappast kalla det seminarier. På tok för korta pass, på en timme hinner man inte gå igenom och diskutera, det blir mest en hafsig redovisning på tavlan. Dubbla lektionslängden hade varit bra. Pavel var en duktig och snäll seminarieledare. pavel var jätte bra. Peter Strömbeck var en bra seminarielärare! Seminarie uppgifterna var toppen då man fick feedback på hur man redovisar uppgifter också. Det var även här jag förstod mycket av det vi gick igenom på lektionerna. Seminariekursen var bra. Lite bättre instruktioner kring hur uppgifter ska redovisas skulle varit bra. skapade mycket stress. hade varit bättre om de varit inriktade på gemensam problemlösning. nu upplevde jag det som att man jagade kryss, kanske inte det effektivaste ur inlärningssynpunkt. dessutom var det ibland frustrerande att seminariekursen var osynkad med föreläsningarna Svårigheter att få kontakt med läraren (Jörgen Backelin) utanför seminarietid. Uppgifter lades ibland ut för sent. Tycker att de var alldeles för långa, schemalägger man dem på en timme så skall man klara den ramen åtminstone 8 av 0 gånger. Vår seminariegrupp gick över den schemalagda tiden med över en timme 8 av 0 gånger. Tycker att det var för mycket begärt att vara beredd att gå fram och redovisa varje tillfälle. Det är en nybörjarkurs och man känner sig väldigt pressad att behöva vara beredd på att redovisa inför varje tillfälle. Alla är inte bekväma med att tala inför grupp och speciellt inte dom första gångerna när det är helt nytt. Det är få i gruppen och det skulle kunna bli så att man blir tillfrågad många gånger. Dessutom lär man sig bättre när man hör läraren gå igenom uppgifterna än elever. Tycker inte att det borde vara ett krav på att man ska redovisa en och en, det sätter för mycket press på en. Var Bra

13 Visst var uppgifterna mycket svåra, men det behövdes. Att de var obligatoriska gjorde att man var tvungen att plugga vilket hjälper otroligt när väl tentan kommer. 26. Hur upplevde du handledarna? De förklarade bra De förklarade acceptabelt De förklarade inte bra / Hur upplevde du handledningen på forumen och ww-supporten? Mycket bra 9 7 Bra Godkänt Mindre bra 5 4 Dåligt 90 72/ Övriga synpunkter på handledningen: # Response Mer folk som kan hjälpa till utan stress. - ang handledning i sal 5 (ej forum). vissa förklarade betydligt bättre än andra. det var stort intresse för handledning, och lång "väntetid" ibland. borde satsas mer resurser på handledning. Använde mig inte av handledningen. De är bra. De handledningstillfällen som existerat under terminens gång har visat sig vara undermåliga i form av för få handledare/för många frågor/för lång väntetid. Det tog alldeles för lång tid innan man fick hjälp, och ofta fick man inte tillräcklig tid med handledarn för att få saker förklarade på ett bra sätt Hade inte överlevt utan handleningen...

14 handledningarna hade alldeles för få lärare, man fick vänta i minst en timme på hjälp, och fick man hjälp var läraren alldeles för stressad för att kunna ge den hjälp man begärde. Rent logiskt hinner inte EN lärare hjälpa 30 elever på två timmar, oftast har man ju mer än en fråga oxå. Har bara tagit hjälp av handledningen i forumet och herrarna där har gjort ett fint jobb. Har inte använt handledningen online Har inte tagit del i så mycket handledning. Har knappt använt mig av den. Ibland upplevde man att de var väldigt stressade och då blev man själv stressad, det kändes lixom nästan som om de bara ville hjälpa och sen snabbt iväg. Visst är det förståndligt att de var stressade i och med att det var många som behövde hjälp men de borde ändå kunna hantera stressen. Inga övriga synpukter! Jag skulle önska möten i mindre grupper där man diskuterar problem tillsammans, detta är vad jag kallar seminarier. jag tycker handledningen var bra. men det känns som att det ibland behövs lite fler på handledningen med tanke på att vi är så många som har frågor Lärarnas tillgänglighet är oöverträffbar som handledningshjälp. Peter och andra finns nästan alltid tillgängliga, vilket kanske inte är så bra för deras andra jobbuppgifter, men som student är det väldigt tacksamt. 2 Nej Oftast behövdes det fler handledare. Eftersom vi var ganska många på handledningen så fick inte alla hjälp. Oumbärlig hjälp för de mer asociala :) Väldigt snabb respons, till och med på helger, ett speciellt tack till Daniel Bergh! Tror inte att alla som hjälper till på handledningen tycker om att göra det, vilket man känner av. 29. Hur upplevde du räkneövningarna? För hög nivå 9 7 Lagom nivå 76 6 För låg nivå /80

15 30. Övriga synpunkter på räkneövningarna # Response Nej. 2 - Dåliga lärare De som höll i räkneövningarna var alldeles för dåliga på att förklara vad de gör och verkade ofta lite osäkra vid tavlan De var bra. Dom var givande. ger inte lika mkt som handledning Har inte deltagit på så många räkneövningar. helt okej Ibland kändes nivån otroligt hög, dock så är de ju inte obligatoriska samt att de ger extra poäng till tentan, så det kändes motiverat. Ibland var dom på för hög nivå. ingen åsikt. jag gjorde aldrig dessa! ja Lärarna var inte alltid så pedagogiska. Nej otydliga doktorander Räkneövningarna och föreläsningarna låg alltid före det man höll på med, å man kunde aldrig riktigt hänga med på dem. Räkneövningarna utförs av doktorander, alla besitter in den pedagogiska kunskap som krävs för att förmedla tankar och teorier till studenter. Faktum är att enbart en doktorand (utav totalt tre) har varit godtagbar. De är ofta röriga i sina uträkningar och förklaringar och innehar ingen pedagogik. I stort sett har räkneövningarna givit ganska lite. Sammanfattningfsvis: Nivån på de tal som räknas är lagom, men personerna som är ansvariga för räkneövningarna är undermåliga. Skulle vara bra om doktoranderna hade visat övningarna på lektionen efter lektionen som man lärde sig teorin på. För annars hängde man inte med så mycket (då man just hade fått "kunskapen" och inte hunnit ta till sig den) Tycker inte om när de säger till oss *kolla i boken!*. Jag tycker inte att boken kan förklara bättre än läraren.. Var aldrig där. Var inte på många. Vissa av lärarna var något otydliga Vissa hade inte koll på vad de gick igenom...

16 3. Vad tycker du om datorlaborationskursen? # Response De var ok Inte nödvändig 2 Bra bra att lära sig! Bra introduktion om det finns någon fortsättningskurs i mathematica annars verkar den tämligen meningslös. Bra och intressant, men konstigt schema med tre laborationer utspridda över 2 veckor efter sista tentan Bra, det skulle kunna räcka med att göra problemsamlingarna obligatoriska men inte närvaron. Instruktionerna är mycket bra och räcker alldeles utmärkt. Har man då mathematica själv vore det skönt att slippa åka till universitetet. Bra, kul Bra. Den är lagom svår. Tycker dock inte den borde ingå i matte, snarare i en senare kurs. den är väl bra. men det känns som man ändå glömmer bort allting till nästa termin. sen dessutom har ju en hel del av oss omtentor i algebra och analys så det gör att man blir stressad i slutet, i samband med datorlaborationerna. Förstår inte riktigt vad den är till för om jag ska vara ärlig. Ser inte heller poängen med kravet att man ska klara ALLA uppgifter om man vill klara kursen. Borde vara 75 som i seminariekursen. Men matematica är ett skoj program så det kan väl vara kul att kunna. Tycker även att det är fel att man nästan tvingas köpa programmet eller ett datasalskort för att kunna göra klart alla uppgifterna om man inte hinner det på lektionen. Känns som universitet bara har datalaborationskursen för att kunna beröva studenterna på pengar. helt ok Helt okej Helt okej. man får bra hjälp. Hittils inget att anmärka på. Dock inte slut än intressant Intressant och en skön förändring mot de vanliga kurserna Intressant. Kunde börja tidigare under terminen. Jag är lite osäker på vad vi ska ha det till..(?) Känns märkligt att spränga in en datorlaborationskurs så här i slutet av terminen. Det ger dessutom inte så mycket mer än att sitta och slå i handledningen. För mig, som inte senare kommer läsa matematik, känns

17 det ganska överflödigt. Känns roligt och avslappnande att få leka lite med kod efter en tung termin. Kunde varit bättre Lärorikt och kul att lära sig arbeta med matematik på en dator. lätt lite onödig Man lär sig inte mycket. Mycket bra att få lära sig Matematica! ok. okej Onödigt med Obligatorisk närvaro tycker jag! Överflödig. Borde integreras i kursen på ett bättre sätt - kanske som kombination av e-tenta/datalabb... nu i slutet orkar man inte lära sig ngt... man vill bara få det avklarat... sådär Skitkul Skulle gärna haft tillgång till mathematica tidigare i kursen. Tur att WolframAlpha finns. Svåra uppgifter men bra att lära sig vad matematica kan göra. Tråkiga. Väldigt bra! VÄRDELÖS! 32. Vilka av följande utvecklingsprojekt på datorlaborationskursen tycker du skulle vara bra att genomföra? (Flera svar tillåtna.) Göra laborationerna i grupper om två istället för individuellt. Slopa obligatorisk närvaro på laborationstillfällena och inför en etenta i slutet av kursen Vad tycker du om videoinspelningarna på kursens hemsida? 85 68/80

18 Mycket bra Bra Acceptabla 9 Dåliga 95 76/ Hur har du använt det inspelade materialet? Som förberedelse inför föreläsningen Som repetition efter föreläsningen Både som förberedelse och som repetition Istället för föreläsningen / Vilken typ av videoinspelningar skulle du vilja se mer av (flera svar tillåtna)? Kortföreläsningar om cirka 5 minuter Kortföreläsningar om cirka 30 minuter Långföreläsningar i undervisningssal om cirka timme Powerpointföreläsningar med inklippt bild Korta räkneexempel om cirka 5 minuter på ritplatta

19 36. Övriga kommentarer gällande det inspelade materialet: # Response Inget. Powerpoint vedeosnuttar suger - Powerpointföreläsningar med inklippt bild är inte bra. Man kan lika gärna ha en powerpointfil! Använde det bara en gång, så har inga kommentarer Bra! Martin tamm har hjälpt mig mycket =) De inspelade kortföreläsningarna med Martin Tamm är ovärdeliga som studerande på kursen. Tyvärr täcker de inte alla delar (t.ex. hur man löser integraler av rotuttryck). Mer inspelade föreläsningar, framför allt i kortare form (ca min) med framför allt genomgång och något enstaka exempel. Föreläsningarna med Andrzej Szulkin är påtagligt mycket sämre än de med Martin Tamm och Rikard Bögvad och borde göras om med någon av de sistnämnda. Har varit så otroligt bra, att verkligen kunna disponera tid enligt eget behag men samtidigt få den undervisning som krävs för att klara kursen. Höll bra mått. Dock inte i klass med KhanAcademy, som har varit den största hjälpen i kursen (en länk på sidan dit kanske?). Sedan var föreläsningarna med han i analysen som satt i ett kontor och pratade till PP-bilder rätt så dålig. Hade gärna sett mer av Martin i stället. Inspelningar framför tavla är mycket lättare att ta till sig av än prat och slides. Prat och ritande alá Khan Academy kan vara ett tips. jag tycker martin tamm och andrej szulskin är duktiga. dom har hjälpt mig mycket genom videorna. Jag uppskattar videoföreläsningarna som vi har fått, de har varit väldigt bra och väldigt lärorika. Kortföreläsningarna med Martin Tamm var mycket mycket bra! Martin Tamm ÄR BÄST!... Slopa Andrej!!! Martin Tamm är bäst. Martin Tamm är en gud! kort och koncist! mycket bra! jag klarade mina kurser genom att kolla på hans föreläsningar samt att läsa i studiematerialet! Martin Tamm förklarade mycket bra. Resten var dåligt Martin Tamms föreläsningar har varit väldigt bra. Däremot har Andrej S inte varit till belåtenhet för mig som student. Undervisningssättet är opedagogiskt och det är ganska oinspirerande, för att inte säga värdelöst, att för mig som student sitta och titta på en man som endast läser innantill! Dessa föreläsningar borde bytas ut till likt de som Martin Tamm håller i. martin tamms inspelningar är otroligt mkt bättre än andrejs. de blev många

20 gånger räddningen i tentapluggandet. Mycket bra att använda som repetionsmaterial om man tyckte att det gick för fort på föreläsningen. Mycket trevligare när föreläsaren faktiskt föreläser framför en skrivtavla som vanligt än när föreläsningen sker på en dator med webbkamera. Det saknas dessutom vissa väsentliga delar som skulle vara bra om de fanns, exempelvis hur man integrerar rotuttryck. Det inspelade materialt var väldigt bra när det fanns och det utöver de vanliga föreläsningarna jag har använt mest, vore trevligt ifall det var ännu mer heltäckande. 2 Nej Ovärderligt! Att kunna pausa gör hela skillnaden, då klarar man att hänga med. Utan dem hade jag inte klarat kursen. Powerpointföreläsningarna är inte bra! powerpointföreläsningarna var inte bra Tycker det var jätte bra att ni hade dem! Bra att känna att dom finns där som extrahjälp. Vissa av videorna behöver uppdateras. "Powerpoint"presentationen med högläsning är helt omöjliga att lära sig något på. Vissa föreläsare skulle kanske jobba på att låta lite mer eggande Om du behöver hjälp med ett matematiskt problem, vem vänder du dig oftast till? Någon av dina föreläsare Din seminarieledare 4 4 Handledarna 6 3 Websupporten 9 Någon annan /80

21 38. Rangordna följande fyra moment efter hur tidskrävande de var i förhållande till hur många poäng de gav (ange längst till vänster mest tidskrävande momentet förhållande till antalet högskolepoäng momentet gav). A: E-tentor 9hp, B: Salstentor 5hp, C: Seminariekurs 3hp, D: Datorkurs 3hp. Svarsexempel: ACDB (e-tentor mest, salstentor minst). # Response Salstentor,seminariekurs,etentos,datorkurs. badc A,B,C,D A,C,B,D A: Väldigt tidskrävande men de va de värt. B: Salstentor, dem säger att tentan ska innehålla allt från terminens gång, men å andra sidan har man redan examinerats i första halvan av kursen. Personligen tycker jag att tentan på 7,5 poäng ska motsvara 7,5 poängs studietid (ca 5 veckor)och de motsvarar tex i algebra delen- enbart vektorgeometri men självklart med inslag från allt tidigare vi lärt oss då de tillämpas i samband med vektorer. Men då BÖR man begränsa sig till JUST vektorer och inte "komplexa andragradsekvationer" då sannolikheten är stor att man inte minns de exakt för att erhålla 5 poäng på just den frågan! Med andra ord, med upplägget på tentan så måste man- kunna ALLT och minnas ALLT från kursens gång då vad som helst kan komma. Tänk om man känner att man inte presterat bra under terminens första halva och vill satsa på vektorgeometri, när man ska då ha chansen att bevisa sina kunskaper då de kan hända att BARA en fråga kommer på tentan om just vektorer? C: Bra, ibland för mycket press. Man var alltid tvungen att känna sig förbered på att redovisa muntligt, de va jobbigt att ständigt känna den nervositeten, men i övrigt var jag nöjd med min sem-lärare Pavel! D: förstår inte vad denna kurs ska hjälpa mig med. Tråkig kurs.. ACBD 2 B A C D B A C D 2 B,A,C,D 2 B,C,A,D B,C,A,D B,C,A,E B: mest C: A: D: 6 BACD 7 BCAD BCDA

22 BCDE C, A, B, D 3 C,A,B,D C,A,D,B 5 C,B,A,D C: Seminariekursen tog mycket tid, men gav bara 3hp. C B A D 3 CABD 0 CBAD 4 CBDA CBED CDBA CEBD DCAB Salstentor Seminarium E-tentor 39. Hur upplevde du tempot i kursen under terminen? Konstant tempo Högre tempo i början, lägre mot slutet Lägre tempo i början, högre mot slutet /80

23 40. Har du några synpunkter i stort på kursens examinationsupplägg med e-tentor, seminarier och skriftlig tenta? # Response Skulle vilja ha mer tid inför tentorna!! - Alldelles för mycket av betyget hänger på sluttentorna, borde finnas flera löpande examinationer med hela betygsskalan Bra ide med e-tentor. Bra löst. Bra med del-upplägget. bra med etentor! Bra upplägg med många uppgifter, motiverande att plugga till. Det skulle vara bra med en salstenta i mitten av terminen också. Det var inte speciellt effektivt att läsa kurserna samtidigt. Hade gärna tagit dem en i taget för att sänka mycket av arbetsbördan. E-tentor bra, seminareier mycket bra. Salstenta är onyttigt. e-tentorna är ett stressmoment, även seminarierna. De tar tid från en när man försöker förstå komplicerade tengstrand... ehmm nej etentor är bra seminarier kan förbättras. Fint upplägg. Jag skulle avskaffa skriftliga tentor och examinera studenterna bara på seminarier, muntligt! Jag tycker att tempot var för högt i början. Vi hade föreläsning 4 dagar i veckan och den 5:e hade vi etenta. Kände att man inte fick så mycket egentid att studera. E-tentorna borde ha varit varannan vecka istället. Jag tycker de har lagt upp det väldigt schyst mot oss elever. jag tycker upplägget är bra lite besviken på svårighetsgraden på de skriftliga tentorna. de borde vara svårare! jag tycker även att eleverna ges för många chanser! alltså, om man inte klarar sig..så tycks man få obegränsat många försöka att klara sig..det är dåligt och drar ner på utbildningens rykte! Mycket mycket bra, överlag är jag väldigt nöjd med kursens upplägg. Bra att kombinera olika sorters examination så att man kan träna både på att resonera och presentera svårare problem, klara de grundläggande delarna och göra en bra tenta. 2 Nej Problemsamlingarna var för svåra vilket ledde till att för mycke tids las på att lösa uppgifter i Matematica/Wolfram Alpha istället för att lära sig uppgifterna från grunden.

24 Tycker det är ett bra upplägg, dock förvånad att seminariekursen enbart var 3hp. Väldigt högt tempo genomgående i hela kursen! Oacceptabelt. Har tidigare läst på högskola/universitet i 2.5 år, men aldrig upplevt en kurs med så mycket press på studenterna. 4. Vilka informationskanaler till potentiella studenter anser du att vi bör förbättra (flera svar tillåtna)? Vår hemsida Mer/bättre postutskick 2 0 Fler gymnasiebesök och annan utåtriktad verksamhet Other: Ingen aning Other: inget spec Other: spotify :) Other: Vet ej 42. Kommer du att fortsätta läsa kurser på Matematiska institutionen? Response Average Ja 5 4 Nej 2 7 Vet ej Om nej, varför då? # Response - behöver det ej för mina andra studier Därför 95 76/80 För att jag ska satsa på dans nu., dessutom känns matte itne så roligt längre eftersom man aldrig hinner förstå vad det är man gör, utan man bara gör. Fortsätter på tekniska högskolan. Inte här i Stockholm men på annan matematisk institution pga bostadsproblem i Sthlm. Jag skulle flytta till Göteborg Kommer läsa Civilingenjör i Datateknik på KTH. Framtiden som ex. mattelärare i Sverige ser ju inte allt för ljus ut... Kommer söka in till ett program nu så då kommer jag tyvärr inte kunna fortsätta läsa matte här.

25 Läste detta som en kurs på vårterminen för att vara förberedd (och av intresse) till en ingenjörsutbildning som börjar på hösten. Matematikkursen är någonting som krävs inför kommande masterprogram. Ska flytta Ska läsa Civilingenjör i Datateknik vid KTH Ska läsa civilingenjör på KTH Ska läsa ett masterprogram i Datavetenskap vid Uppsala. Hade gärna läst mer matematik efter det, men csnkvoten blir fylld efter mastern :( Ska läsa på KTH till hösten. Tråkigt upplägg. Inte så anknutet till samhället i övrigt. Vill byta program. 44. Övriga kommentarer och synpunkter på kursen: # Response Ge flera högskolepöäng på detta kurs. - Bonuspoängen verkar konstiga? Vet inte om ni räknat fel eller om informationen bara var oklar men vi är fler som upptäckt att de fått bonus när vi inte gjort bonusuppgifter (eller fått fler bonuspoäng än vad vi trodde vi skulle få). Förutom detta skulle det vara bättre att ha tider som är lika genom kursen. Blir problem med dygnsrytm när det varierar så som det gjort. bra kurs. med högt tempo och det är mycket eget ansvar. man får se till att inte hamna efter Den har varit lärorik! Bjudit på mycket skratt men även extremt mycket ånger, depresion och mindrevärdeskomplex. En resa genom massa känslor som jag inte skulle vilja ha ogjord! För högt tempo i början av terminen. Ganska nöjd... Gillar som tidigare nämnt kurssidan väldigt mycket. Har aldrig lärt mig så mycket under en termin som jag gjort på denna kurs. Har bara läst algebrakursen Har lärt mig sjukt mycket! Tror aldrig jag använt min hjärna så mycket som jag gjort denna termin, har verkligen fått ut mycket av denna kurs! Förstår nu att matte är verkligen ett GIVANDE ämne! Jag har knappt öppnat böckerna en enda gång, helt onödiga. Motivera mera! Ex. Vad är vektorer? Vad är de bra för? Vad kan de användas till? Varför är de kul? Istället för att börja med "Så här utför man vektormultiplikation, osv..." medans det enda i studenternas huvud är varför varför varför???? Kul!

26 Kursen var bra i överlag, men mer tillfällen för hjälp eller bättre hjälp skulle behövas (inte alla studerar med sina kurskamrater) Man borde läsa den del av kursen som utgörs av e-tentorna blockvis. Algebran först sedan Analysen. Detta skulle göra det lättare att gå lite på djupet för den som är intresserad. E-tentan tar alltid tid från den andra parallella kursen. Mycket bra kurs och proffesionell instutition. Mycket nöjd, dock så anser jag det lite underligt att när det finns kurslitteratur såsom Calculus boken, (den svarta bibeln), så förstår jag inte riktigt valet av häften och annan litteratur. Jag antar att häften är för en extra inkomst till läraren. Det hade varit skönt med endast en omfattande bok (såsom calculus) 3 Nej Nej det var kül... Nöjd med kursen Överlag väldigt bra och jag är nöjd. Sammanfattningsvis: Alldeles för högt tempo, stressigt, Andrej S föreläsningar värdelösa, går alldeles för snabbt fram i de olika delmomenten, jobbigt när seminarieuppgifter och e-tentor hamnar i ofas (vilket har skett denna termin efter sportlovsledigheten). tyckte kursens upplägg var lite jobbig med att köra allting simultant. hade starkt föredragit att göra en kurs åt gången och ha seminariekursen och etentor relaterad enbart till den kursen man läser. t.ex. algebra först och analys sist. Väldigt bra och pedagogiskt upplägg i stort!!!! TACK! Moodle Docs för den här sidan. Matvt

27

28

Kursvärdering Matematik 1 - distans

Kursvärdering Matematik 1 - distans View All Responses. Alla deltagare. Responses: 7 Kursvärdering Matematik - distans. Varför har du läst kursen (flera svar möjliga)? Response Average Intresse för ämnet För att kunna söka (annat) arbete

Läs mer

Kön Response Average Total Kvinna 25% 13 Man 71% 36 Jag klassificerar mig varken som 2% 1 kvinna eller man Vill ej ange 2% 1

Kön Response Average Total Kvinna 25% 13 Man 71% 36 Jag klassificerar mig varken som 2% 1 kvinna eller man Vill ej ange 2% 1 View All Responses. Alla deltagare. View Default order Responses: 51 Mall kursutvärderingsfrågor Matematik 1 1 2 Kön Kvinna 25 13 Man 71 36 Jag klassificerar mig varken som 2 1 kvinna eller man Vill ej

Läs mer

Kursutvärdering basåret 11/12

Kursutvärdering basåret 11/12 View All Responses. Alla deltagare. Responses: 22 Kursutvärdering basåret /2. Du är Kvinna 73 6 Man 27 6 00 2. Vad anser du om dina förkunskaper inför kursen? Helt tillräckliga I stort sett tillräckliga

Läs mer

Vad tycker du om kursen som helhet? 1 - Mycket dålig 0 0% 2 1 2% 3 0 0% % 5 - Mycket bra 25 57%

Vad tycker du om kursen som helhet? 1 - Mycket dålig 0 0% 2 1 2% 3 0 0% % 5 - Mycket bra 25 57% 44 svar Sammanfattning Se hela svar Hur stor andel av undervisningen har du deltagit i? Ingen undervisning All undervisning 1 - Ingen undervisning 0 0% 2 0 0% 4 0 0% 5 1 2% 6 0 0% 7 3 7% 8 1 2% 9 20 45%

Läs mer

Kursvärdering Matematik 1 distans - ht10

Kursvärdering Matematik 1 distans - ht10 View All Responses. Alla deltagare. Responses: 8 Kursvärdering Matematik distans - ht0. Varför har du läst kursen (flera svar möjliga)? Intresse för ämnet Studier i matematik är meriterande på min arbetsplats

Läs mer

Kursenkät basår ht 10- vt11

Kursenkät basår ht 10- vt11 Kursenkät basår ht 10- vt11 Antal svar: 36 1. Betyg på kursen. Medelbetyg på den blev 4,1 80% 60% 40% 20% 0% 1 2 3 4 5 2. Kursplan och måluppfyllelse Kursens mål har enligt kursplanen uppfyllts 6 5 4 helt

Läs mer

Kursutvärdering Matematisk analys IV H11

Kursutvärdering Matematisk analys IV H11 Matematisk analys IV, höstterminen 20. Responses: 9 Kursutvärdering Matematisk analys IV H. Du är Kvinna 33 3 Man 67 6 2. Varför har du läst denna kurs? Intresse för ämnet 33 3 Lättare att få jobb Förkunskapskrav

Läs mer

Kursvärdering Matematik 1 - em ht09

Kursvärdering Matematik 1 - em ht09 View All Responses. Alla deltagare. Responses: 48 Kursvärdering Matematik - em ht09. Kön Kvinna 35 7 Man 65 3 2. Du läser denna kurs som fristående kurs 2 inom Kombinationsutbildningen 4 2 inom Sjukhusfysikprogrammet

Läs mer

MYCKET BRA (7/44) BRA (34/44) GANSKA BRA (4/44) INTE BRA (1/44)

MYCKET BRA (7/44) BRA (34/44) GANSKA BRA (4/44) INTE BRA (1/44) Kursutvärdering moment 4, IH1200, ht -12 1. Vad tycker du om kursens upplägg? BRA (34/44) GANSKA BRA (4/44) Intressant Detta var det intressantaste kursmomentet Den sammanfattande föreläsningen i slutet

Läs mer

Kursvärdering Matematik 1 - distans

Kursvärdering Matematik 1 - distans View All Responses. Alla deltagare. Responses: 5 Kursvärdering Matematik - distans. Varför har du läst kursen (flera svar möjliga)? Response Average Intresse för ämnet Studier i matematik är meriterande

Läs mer

Kursvärdering Matematik 1 - fm ht09

Kursvärdering Matematik 1 - fm ht09 View All Responses. Alla deltagare. Responses: 56 Kursvärdering Matematik - fm ht09. Kön Response Average Kvinna 30 7 Man 70 39 2. Du läser denna kurs Response Average som fristående kurs inom Kombinationsutbildningen

Läs mer

Enkätresultat. Kursenkät, Flervariabelanalys. Datum: 2010-03-29 08:47:04. Aktiverade deltagare (MMGF20, V10, Flervariabelanalys) Grupp:

Enkätresultat. Kursenkät, Flervariabelanalys. Datum: 2010-03-29 08:47:04. Aktiverade deltagare (MMGF20, V10, Flervariabelanalys) Grupp: Enkätresultat Enkät: Status: Kursenkät, Flervariabelanalys stängd Datum: 2010-03-29 08:47:04 Grupp: Besvarad av: 13(40) (32%) Aktiverade deltagare (MMGF20, V10, Flervariabelanalys) Helheten Mitt helhetsomdöme

Läs mer

MYCKET BRA (14/48) BRA (30/48) GANSKA BRA (3/48) INTE BRA (1/48)

MYCKET BRA (14/48) BRA (30/48) GANSKA BRA (3/48) INTE BRA (1/48) Kursutvärdering moment 1, IH1200, ht -12 1. Vad tycker du om kursens upplägg? MYCKET BRA (14/48) BRA (30/48) GANSKA BRA (3/48) INTE BRA Enkelt att komma igång och bra tempo Intressant och lärorikt Bra

Läs mer

KURSUTVÄRDERING MATEMATIK I: 5B1115

KURSUTVÄRDERING MATEMATIK I: 5B1115 Amina Henaien Farrokh Atai 840717-0508 851103-7932 henaien@kth.se farrokh@kth.se KURSUTVÄRDERING MATEMATIK I: 5B1115 Vi har försökt genom denna utvärdering att ge er en sammanfattning och en kortfattad

Läs mer

THFR41 - Teknisk kommunikation på franska del II

THFR41 - Teknisk kommunikation på franska del II 1 ( 6) THFR41 - Teknisk kommunikation på franska del II Sändlista Kurskod Examinator Mathias Henningsson Miguel Giménez Johan Holtström THFR41 Miguel Giménez Kursen gavs Årskurs 2 Termin Period 2 Kursens

Läs mer

Kursledaren: Serguei Shimorin. Övningsledarna: Daniel Zavala Svensson, Shiva Samieinia, Nils Dalarsson.

Kursledaren: Serguei Shimorin. Övningsledarna: Daniel Zavala Svensson, Shiva Samieinia, Nils Dalarsson. Kursanalys av SF1624 för CINTE, vårtermin 2015 1 Kvantitativa data Moment TEN1 Poäng på moment 7.5hp Antal registrerade 83 Antal godkända på moment 33 Prestationsgrad 40% Antal med slutbetyg 33 Examinationsgrad

Läs mer

BG306A Strukturmekanik, bärverksanalys MT129A Finita elementmetoden

BG306A Strukturmekanik, bärverksanalys MT129A Finita elementmetoden BG306A Strukturmekanik, bärverksanalys MT129A Finita elementmetoden Antal svar: 16 (14+28) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 0% 2. Ganska bra 12,5% 3. Bra 50% 4. Mycket

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Teknologiska och biologiska grunder för odling TN0325, 30216.1415 15 Hp Studietakt = 100% Nivå och djup = Grund Kursledare = Siri Caspersen Värderingsresultat Värderingsperiod: 2015-03-26-2015-06-05 Antal

Läs mer

Kursvärdering Analys 2

Kursvärdering Analys 2 View All Responses. Alla deltagare. Responses: 6 Kursvärdering Analys 2. Du är Kvinna 50 3 Man 50 3 2. Varför har du läst denna kurs? Intresse för ämnet Ingår i programmet jag läser 00 7 3. Vad anser du

Läs mer

MO1002_HT17. Antal svar: 4

MO1002_HT17. Antal svar: 4 MO00_HT7 Antal :. Vad var bäst med kursen? Vad var bäst med kursen? Helheten dvs bredden i innehållet Intressant överblick över hur allt är uppbyggt och självklart smarta och trevliga kamrater De engagerade

Läs mer

Matematik I. hösttermin Jennifer Chamberlain Kurskoordinator

Matematik I. hösttermin Jennifer Chamberlain Kurskoordinator Matematik I hösttermin 2017 Jennifer Chamberlain Kurskoordinator matematik-i@math.su.se 08-16 45 16 Allmänt om kursen Uppdelad i algebra och analys Halvfart: algebra under termin 1 analys under termin

Läs mer

Kursvärdering Försäkringsredovisning VT10

Kursvärdering Försäkringsredovisning VT10 View All Responses. Alla deltagare. Responses: 8 Kursvärdering Försäkringsredovisning VT0. Kursen som helhet - kursens omfattning (0: Kunde innehålla mycket mer. 5: På tok för omfattande.) 0 25 2 2 2 38

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Vattenresursteknik MV0190, 30056.1314 5 Hp Studietakt = 35% Nivå och djup = Avancerad Kursledare = Abraham Joel Värderingsresultat Värderingsperiod: 2014-03-05-2014-04-04 Antal svar 8 Studentantal 52 Svarsfrekvens

Läs mer

Matematik I - vårtermin Anu Kokkarinen Kurskoordinator

Matematik I - vårtermin Anu Kokkarinen Kurskoordinator Matematik I - vårtermin 2015 Anu Kokkarinen Kurskoordinator anuk@math.su.se 08-16 45 26 Allmänt om kursen Uppdelad i algebra och analys Halvfart: algebra under termin 1 analys under termin 2. Helfart:

Läs mer

Matematik I. vårtermin Jennifer Chamberlain Kurskoordinator

Matematik I. vårtermin Jennifer Chamberlain Kurskoordinator Matematik I vårtermin 2018 Jennifer Chamberlain Kurskoordinator matematik-i@math.su.se 08-16 45 16 Allmänt om kursen Uppdelad i algebra och analys Halvfart: algebra under termin 1 analys under termin 2

Läs mer

RAPPORT FÖR UTVÄRDERING AV AVSLUTAD KURS/DELKURS

RAPPORT FÖR UTVÄRDERING AV AVSLUTAD KURS/DELKURS UPPSALA UNIVERSITET Institutionen för musikvetenskap RAPPORT FÖR UTVÄRDERING AV AVSLUTAD KURS/DELKURS Kurs: Musikteori 1/Musikvetenskap A Delkurs: Satslära/funktionsanalys Termin: VT 211 Totalt besvarade

Läs mer

GRUNDKURS I C-PROGRAMMERING

GRUNDKURS I C-PROGRAMMERING SAMMANSTÄLLNING 1 (9) Inst för informationsteknologi GRUNDKURS I C-PROGRAMMERING del av 1TD442 ALGORITMER OCH DATASTRUKTURER DV1/ 1IT022 PROGRAMKONSTRUKTION II Period 3, 2006 DV/IT Sammanfattning: Vad

Läs mer

Bakgrundsinformation Kursens namn: Biomedicinsk laboratorievetenskap: Introduktion

Bakgrundsinformation Kursens namn: Biomedicinsk laboratorievetenskap: Introduktion Kursrapport Bakgrundsinformation Kursens namn: Biomedicinsk laboratorievetenskap: Introduktion Termin: HT-2014 Termin1 Ladokkod: BA111C Kursansvarig: Ravi Danielsson Antal registrerade studenter: 65 Antal

Läs mer

DD2458-224344 - 2014-12-19

DD2458-224344 - 2014-12-19 KTH / KURSWEBB / PROBLEMLÖSNING OCH PROGRAMMERING UNDER PRESS DD2458-224344 - 2014-12-19 Antal respondenter: 26 Antal svar: 18 Svarsfrekvens: 69,23 % RESPONDENTERNAS PROFIL (Jag är: Man) Det var typ en

Läs mer

Sammanställning kursvärdering

Sammanställning kursvärdering Sammanställning kursvärdering Hållfasthetslära (MSGB22), HT08 Lärare: Nils Hallbäck (föreläsningar samt övningsgrupp) Christophe Barbier (övningsgrupp) Examinator: Nils Hallbäck Antal studenter som följt

Läs mer

Matematik I - höstermin Anu Kokkarinen Kurskoordinator

Matematik I - höstermin Anu Kokkarinen Kurskoordinator Matematik I - höstermin 2015 Anu Kokkarinen Kurskoordinator anuk@math.su.se 08-16 45 16 Allmänt om kursen Uppdelad i algebra och analys Halvfart: algebra under termin 1 analys under termin 2. Helfart:

Läs mer

Hur tycker du kursen har varit? Tycker du att kursens upplägg har underlättat för dig att uppnå lärandemålen?

Hur tycker du kursen har varit? Tycker du att kursens upplägg har underlättat för dig att uppnå lärandemålen? En sammanfattning av studenternas summativa kursvärdering AllmäntHur tycker du kursen har varit? antal Dåligt 1 7 Ganska bra 2 13 Bra 3 7 Mycket bra 6 Summa 33 Medel 2, Median 2 1 12 10 8 6 2 0 Hur tycker

Läs mer

HF LEQ. Antal svar: 23

HF LEQ. Antal svar: 23 HF - LEQ : GRUPPTILLHÖRIGHET Denna version av enkäten används om kursen har inkluderat olika grupper av kursdeltagare. Du bör då ha fått information om vilken grupp du ska välja nedan. Välj din grupp i

Läs mer

Eventuella kommentarer: Under kursens gång har 4 studenter hoppat av utbildningen.

Eventuella kommentarer: Under kursens gång har 4 studenter hoppat av utbildningen. Kursrapport Bakgrundsinformation Kursens namn: Bild och lärande: Visuella kulturer och kommunikation Termin: 1 Ladokkod: BL202C Kursansvarig: Bjørn Wangen Antal registrerade studenter: 26 Antal studenter

Läs mer

MA203A Matematik: Analys A

MA203A Matematik: Analys A MA203A Matematik: Analys A Antal svar: 40 (114) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 0% 2. Ganska bra 32,5% 3. Bra 57,5% 4. Mycket bra 10% 2. Öppen fråga Nämn någonting

Läs mer

Mental träning termin 2 HT-10 Sida 1 av 1

Mental träning termin 2 HT-10 Sida 1 av 1 1 av 11 2010-12-13 16:22 Mental träning termin 2 HT-10 Sida 1 av 1 Antal besvarade enkäter: 15 1 Hur tycker du att målen för momentet har uppfyllts? Vi har väl uppfyllt de delarna bra. Jag tycker det känns

Läs mer

MYCKET BRA (19/51) BRA (29/51) GANSKA BRA (2/51) INTE BRA

MYCKET BRA (19/51) BRA (29/51) GANSKA BRA (2/51) INTE BRA Kursutvärdering moment 2, IH1200, ht -12 1. Vad tycker du om kursens upplägg? MYCKET BRA (19/51) BRA (29/51) GANSKA BRA (2/51) INTE BRA Jag är nöjd med de regelbundna föreläsningarna och seminarierna,

Läs mer

MT127A 3D CAD. Antal svar: 8 (58) 1. Flervalsfråga Andel. Allmänt. Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 25% 2. Ganska bra 50% 3.

MT127A 3D CAD. Antal svar: 8 (58) 1. Flervalsfråga Andel. Allmänt. Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 25% 2. Ganska bra 50% 3. MT127A 3D CAD Antal svar: 8 (58) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 25% 2. Ganska bra 50% 3. Bra 12,5% 4. Mycket bra 12,5% 2. Öppen fråga Nämn någonting i kursen som

Läs mer

Den friska människans anatomi och fysiologi 1SJ000 Distans VT16. Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper /färdigheter.

Den friska människans anatomi och fysiologi 1SJ000 Distans VT16. Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper /färdigheter. Den friska människans anatomi och fysiologi SJ000 Distans VT6 Antal respondenter: 2 Antal : Svarsfrekvens: 4.48 % Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper /färdigheter. Jag

Läs mer

PD104A - Introduktion för Produktuteckling och design

PD104A - Introduktion för Produktuteckling och design PD104A - Introduktion för Produktuteckling och design Antal svar: 13 (41) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 0% 2. Ganska bra 23,1% 3. Bra 69,2% 4. Mycket bra 7,7%

Läs mer

1. Enkätsvar: Hur värdefullt fann du innehållet i kursen? 1=Värdelöst 2=Av litet värde 3=Värdefullt 4=Mycket värdefullt Besvarad av 11 personer

1. Enkätsvar: Hur värdefullt fann du innehållet i kursen? 1=Värdelöst 2=Av litet värde 3=Värdefullt 4=Mycket värdefullt Besvarad av 11 personer 1 of 12 2007-03-20 16:58 Enkätresultat Enkät: Enkät 479896 Status: öppen Datum: 2007-03-20 16:59:00 Grupp: Aktiverade deltagare (5C1108 Tillämpad fysik, mekanik) Besvarad av: 11(58) (18%) Sidan besökt

Läs mer

VT17-1DV023-7,5hp. Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Antal respondenter: 56. Antal svar. Svarsfrekvens: 42,86 %

VT17-1DV023-7,5hp. Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Antal respondenter: 56. Antal svar. Svarsfrekvens: 42,86 % VT17-1DV023-7,5hp Antal respondenter: 56 : Svarsfrekvens: 42,86 % Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Mycket bra 17 (70,8%) Ganska bra 6 (25,0%) Ganska

Läs mer

Kursens namn: Statistik B, moment 1, Matematik för statistiker. Antal registrerade studenter:

Kursens namn: Statistik B, moment 1, Matematik för statistiker. Antal registrerade studenter: Kursens namn: Statistik B, moment 1, Matematik för statistiker Termin: HT2014 Kurskod: 2ST007 Antal registrerade studenter: Typ av utvärdering (skriftlig/muntlig/annat): Skriftlig (grupp samt individuell)

Läs mer

TEII21-Teknisk kommunikation på japanska - del 1

TEII21-Teknisk kommunikation på japanska - del 1 1 (6) TEII21-Teknisk kommunikation på japanska - del 1 Sändlista Svante Gunnarsson Torun Berlind Elin Önstorp Matilda Leinsköld Li Li Tunek Johan Holtström Kurskod TEII21 Examinator Li Li Tunek Kursen

Läs mer

CEQ-kommentarer Kurser år 1. CEQ-kommentarer Kurser år 1

CEQ-kommentarer Kurser år 1. CEQ-kommentarer Kurser år 1 CEQ-kommentarer Kurser år 1 Innehåll LP1... 2 Industriell ekonomi, allmän kurs, MIOA01... 2 LP2... 2 Endimensionell analys, FMAA05... 2 Linjär Algebra, FMA420... 3 LP3... 4 Mekanik grundkurs, FMEA10...

Läs mer

Summary. Vad tyckte du om kursen? Hur mycket arbete har du lagt ner på kursen. 19 svar på kursutvärderingarna av ca 31 som tenterade kursen.

Summary. Vad tyckte du om kursen? Hur mycket arbete har du lagt ner på kursen. 19 svar på kursutvärderingarna av ca 31 som tenterade kursen. 19 svar på kursutvärderingarna av ca 31 som tenterade kursen. Kommentarer från kursansvarig: Jämfört med förra årets kursutvärdering har åsikterna om kursen och föreläsningarna tappat något från Mycket

Läs mer

1 of 6 15/02/2007 23:26 Enkätresultat Enkät: Enkät 479896 Status: öppen Datum: 2007-02-15 23:26:10 Grupp: Aktiverade deltagare (5C1108 Tillämpad fysik, mekanik) Besvarad av: 7(58) (12%) Sidan besökt av:

Läs mer

Insolvensrätt med sakrätt HT Ungefär hur många timmar per vecka har du studerat (inkl. föreläsningar, seminarierna och grupparbetet)?

Insolvensrätt med sakrätt HT Ungefär hur många timmar per vecka har du studerat (inkl. föreläsningar, seminarierna och grupparbetet)? Insolvensrätt med sakrätt HT18 : 1. Hur mycket av kursen har du deltagit i: Hur mycket av kursen har du deltagit i: 0% 0 (0,0%) 1-0% 1 (6,%) 1-40% 1 (6,%) 41-60% 1 (6,%) 61-80% (1,5%) 81-100% 11 (68,8%).

Läs mer

Arbetsrapport CEQ, ETS170

Arbetsrapport CEQ, ETS170 Arbetsrapport CEQ, ETS170 Basfakta Kursnamn Kurskod Poäng Kravhantering ETS170 5 poäng Läsår 2005 Kursen slutade i läsperiod Program Antal registrerade på kursen 45 Antal enkätsvar/svarsfrekvens Antal

Läs mer

Elnät HT av :38. Kursutvärdering. Lägg till ett block

Elnät HT av :38. Kursutvärdering. Lägg till ett block http://www.moodle2.tfe.umu.se/mod/feedback/analysis.php?id=47... Elnät HT15 Du är inloggad som JanÅke Olofsson (Logga ut) Hem Mina kurser 215 HT15 Elektronik Elnät HT15 General Kursutvärdering Analys Kursutvärdering

Läs mer

Kursutvärdering av Hälsoeffekter HT2012

Kursutvärdering av Hälsoeffekter HT2012 Kursutvärdering av Hälsoeffekter HT0 Hälsoeffekter (9000ht) Results of survey Startade: December 0, 0 Avslutad: February 6, 0 Svarsfrekvens: 6% ( / 7 ) Cambros elektroniska utvärderingssystem Kursutvärdering

Läs mer

Evaluation Summary - CDT104 Grundläggande Webbdesign HT07 Dan Levin

Evaluation Summary - CDT104 Grundläggande Webbdesign HT07 Dan Levin Evaluation Summary CDT Grundläggande Webbdesign HT7 Dan Levin Antal kursutvärderingar: Q. Anser du dig ha tillräckligt med förkunskaper för att klara kursen? (=JA =NEJ) 9 Skriv kommentarer här... Q. a

Läs mer

Kursutvärdering - Barnpsykiatri, 3 hp / ht 2015

Kursutvärdering - Barnpsykiatri, 3 hp / ht 2015 Kursutvärdering Sid 1 (5) Kursutvärdering - Barnpsykiatri, 3 hp / ht 2015 Svarsfrekvens: 78 % (18/23) 1. Hur bedömer du som helhet kursens kvalitet? (1-5) Medel: 4,1 2. Dina förväntningar innan kursen?

Läs mer

Tea Nygren Siv Söderlund Fredrik Wiklund. Carl Hemmingsson. Magnus Johansson. Carl Hemmingsson. Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt

Tea Nygren Siv Söderlund Fredrik Wiklund. Carl Hemmingsson. Magnus Johansson. Carl Hemmingsson. Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt 1 (6) TFYY68 - Mekanik Sändlista Inger Erlander Klein Tea Nygren Siv Söderlund Fredrik Wiklund Carl Hemmingsson Magnus Johansson Kurskod TFYY68 Examinator Carl Hemmingsson Kursen gavs Årskurs 2 Termin

Läs mer

Utvärdering. Vatten och miljöteknik, Heltid 400 YH-poäng. Kursutvärdering Rörnätsteknik (RÖTE) Totalt antal deltagare: Alla kommentarer

Utvärdering. Vatten och miljöteknik, Heltid 400 YH-poäng. Kursutvärdering Rörnätsteknik (RÖTE) Totalt antal deltagare: Alla kommentarer Utvärdering Vatten och miljöteknik, Heltid 400 YH-poäng Kursutvärdering Rörnätsteknik (RÖTE) Totalt antal deltagare: 21 24 Alla kommentarer Förslag på förändringar / Förbättringar Skulle vara bra med fler

Läs mer

ST16-1DV432-7,5hp. Antal svar: 26

ST16-1DV432-7,5hp. Antal svar: 26 ST16-1DV432-7,5hp : Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Mycket bra 18 (69,2%) Ganska bra 8 (30,8%) Ganska dålig 0 (0,0%) Mycket dålig 0 (0,0%) Kan ej

Läs mer

Kursutvärdering NEK A1 Moment 3: Makroekonomi, vt-11

Kursutvärdering NEK A1 Moment 3: Makroekonomi, vt-11 Kursutvärdering NEK A1 Moment 3: Makroekonomi, vt-11 Ansvarig lärare: Andréa Mannberg 1. Deskriptiv statistik Descriptive Statistics N Min Max Mean Std. Deviation Vilket betyg vill du ge kursen som helhet?

Läs mer

Sammanställd kursutvärdering för samhällets digitalisering SVP, HT 2016

Sammanställd kursutvärdering för samhällets digitalisering SVP, HT 2016 UMEÅ UNIVERSITET Institutionen för informatik Lärare: Rikard Harr, Angelica Svelander oktober 6, 2016 Sammanställd kursutvärdering för samhällets digitalisering SVP, HT 2016 Sammanlagt lämnades 36 utvärderingar

Läs mer

Anläggnings- och apparatteknik

Anläggnings- och apparatteknik Anläggnings- och apparatteknik Inlämnade svar : 0 8 Innehåll: Rökgaser e int riktigt min grej... Bra kurs. Föreläsarna: Westerlund är bland de båsta föreläsarna på KTF. Förklarar på ett sätt som gör att

Läs mer

Arbetsrapport CEQ, ETS170

Arbetsrapport CEQ, ETS170 Arbetsrapport CEQ, ETS170 Basfakta Kursnamn Kurskod Högskolepoäng Kravhantering ETS170 7.5 hp Läsår 201011 Kursen slutade i läsperiod Program Antal registrerade på kursen 28 HT_LP2 samtliga Antal enkätsvar/svarsfrekvens

Läs mer

Utvärdering av gruppledarutbildning ACT Att hantera stress och främja hälsa HT 2011

Utvärdering av gruppledarutbildning ACT Att hantera stress och främja hälsa HT 2011 Utvärdering av gruppledarutbildning ACT Att hantera stress och främja hälsa HT 2011 Här kommer en sammanfattning av utvärderingar från de som gick gruppledarutbildningen under hösten 2011. Deltagarnas

Läs mer

SAMMANSTÄLLNING 1 (13) Datum för sammanställningen Period 3, 2007

SAMMANSTÄLLNING 1 (13) Datum för sammanställningen Period 3, 2007 SAMMANSTÄLLNING 1 (13) GRUNDKURS I C-PROGRAMMERING DEL AV (1TD442) ALGORITMER OCH DATASTRUKTURER (DV1) (1IT022) PROGRAMKONSTRUKTION II (IT) Period 3, 2007 Sammanfattning: Bra kurs, bra lärare och bra labbar.

Läs mer

Resultat. Kurskod: 1TE021, Anmälningskod: 64440, 33%, DAG, NML, vecka: Termin: VT VT Kursvärdering

Resultat. Kurskod: 1TE021, Anmälningskod: 64440, 33%, DAG, NML, vecka: Termin: VT VT Kursvärdering 1 av 12 2012-12-28 11:32 Kurskod: 1TE021, Anmälningskod: 64440, 33%, DAG, NML, vecka: 03-11 Termin: VT 2012 - VT 2012 Kursvärdering Resultat Den här kursvärderingen har besvarats av 67% (14/21) av studenterna.

Läs mer

Allmänna frågor om kursen: Kursutvärderare: IT-kansliet/Christina Waller. 1. Vad är ditt allmänna omdöme om kursen? Antal svar: 30 Medelvärde: 3.

Allmänna frågor om kursen: Kursutvärderare: IT-kansliet/Christina Waller. 1. Vad är ditt allmänna omdöme om kursen? Antal svar: 30 Medelvärde: 3. 1(5) Kursvärdering - sammanställning Kurs: Grundkurs i C-programmering, 2p (1TD442), 1p (1IT022) Antal reg: 103 Program: ingår i 1TD442 Algoritmer och datastrukturer DV1 6p/ Antal svar: 31 DVP: 11 svar

Läs mer

MATEMATIK Göteborgs universitet LMA100-1 V05

MATEMATIK Göteborgs universitet LMA100-1 V05 MATEMATIK Göteborgs universitet LMA100-1 V05 Sammanställning av enkät om LMA 100 Matematik 1, del 1, V05 Information om kursen innan kursstart Hur tycker du att den information du fått om kursen före kursstart

Läs mer

H10_Statistik och Vetenskapsteori. Antal deltagare i enkäten: 44 Antal erhållna enkätsvar: 28

H10_Statistik och Vetenskapsteori. Antal deltagare i enkäten: 44 Antal erhållna enkätsvar: 28 H10_Statistik och Vetenskapsteori Antal deltagare i enkäten: 44 Antal erhållna enkätsvar: 28 1. I vilken utsträckning anser du att du uppnått de angivna kursmålen? (5) Stor 13 46,4% (6) Mkt stor 5 17,9%

Läs mer

Medierätt HT 18. Antal svar: 9

Medierätt HT 18. Antal svar: 9 Medierätt HT 18 : 1. Kursen syftar till att ge en helhetsbild av medierätten genom att beakta såväl civilrättsliga som offentligrättsliga och straffrättsliga frågor. Kursen griper därmed över traditionella

Läs mer

Kursutvärdering av Diskret Matematik för D VT 2005

Kursutvärdering av Diskret Matematik för D VT 2005 Kursutvärdering av Diskret Matematik för D VT 2005 Allmänt Enkäten delades ut på en av de första föreläsningarna i Mekanik (5C1105) i period 3 då de flesta som följde diskmatten var närvarande. Vi fick

Läs mer

Torun Berlind Elin Önstorp Sandra Gustavsson Klas Nordberg. Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt

Torun Berlind Elin Önstorp Sandra Gustavsson Klas Nordberg. Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt 1 (6) TSBB09-Bildsensorer Sändlista Håkan Örman Torun Berlind Elin Önstorp Sandra Gustavsson Klas Nordberg Kurskod TSBB09 Examinator Klas Nordberg Kursen gavs Årskurs 4 Termin 1 Period 2 Kursens delar

Läs mer

2. Vad var dåligt eller mindre bra på kursen? Lämna gärna förslag till förbättringar.

2. Vad var dåligt eller mindre bra på kursen? Lämna gärna förslag till förbättringar. Kursutvärdering för sista momentet - kursförbättrande frågor Kurs/grupp-objekt 1. 1. Vad var bra på kursen? Det är viktigt att veta så att vi inte tar bort det som du är nöjd med. 24 svar 2. 1. Innehållet?

Läs mer

RYSA Du är % # Kvinna 50% 3 Man 50% 3 Summa 100% 6

RYSA Du är % # Kvinna 50% 3 Man 50% 3 Summa 100% 6 RYSA11 2007 RYSA11 2007 Översikt Totalt antal svar 6 Filter nej Gruppera efter fråga nej Du är Kvinna 50% 3 Man 50% 3 Din ålder Under 25 33.3% 2 25-35 16.7% 1 Över 35 50% 3 Vad har du läst förutom ryska?

Läs mer

Elevernas uppfattningar om alltmer digitaliserad undervisning

Elevernas uppfattningar om alltmer digitaliserad undervisning Resultat Elevernas uppfattningar om alltmer digitaliserad undervisning Fråga 1 Mycket inspirerande (6) till mycket tråkigt (1) att arbeta med etologisidan Uppfattas som mycket inspirerande eller inspirerande

Läs mer

TATA65-Diskret matematik

TATA65-Diskret matematik 1 (6) TATA65-Diskret matematik Sändlista Inger Erlander Klein Tea Nygren Siv Söderlund Fredrik Wiklund Carl Johan Casselgren Göran Forsling Kurskod TATA65 Examinator Carl Johan Casselgren Kursen gavs Årskurs

Läs mer

Studieteknik. Använd hjälpmedel För att kunna lära dig på ett effektivt och roligare sätt måste du använda alla hjälpmedel som finns tillgängliga:

Studieteknik. Använd hjälpmedel För att kunna lära dig på ett effektivt och roligare sätt måste du använda alla hjälpmedel som finns tillgängliga: Studieteknik Sätt upp mål och ha något roligt som morot Sätt upp några få, större mål för terminen. Det kan till exempel vara att höja betyget i något eller några ämnen. För att målen inte ska verka avlägsna

Läs mer

Kursutvärdering - Diskret Matematik D2 (5B1204)

Kursutvärdering - Diskret Matematik D2 (5B1204) Kursutvärdering - Diskret Matematik D2 (5B1204) 1. Hur är ditt allmänna intryck av kursen? Väldigt positivt Ganska positivt Neutral ingen direkt åsikt Ganska negativt Väldigt negativt 2. Hur skulle du

Läs mer

Enkätresultat. of :04. Enkät Aktivitet Status Datum Besvarad av

Enkätresultat.   of :04. Enkät Aktivitet Status Datum Besvarad av Enkätresultat Enkät Aktivitet Status Datum Besvarad av Kursenkät Kemi för basår ht16 STH TBASA-FH16 öppen 2016-12-08 16:04 19(58) (32%) Flervalsfrågor. Det här var en bra kurs. Fördelning 0% 0% 52,6% 47,4%

Läs mer

Enkätresultat. Kursutvärdering öppen Datum: :57:27. Enkät: Status:

Enkätresultat. Kursutvärdering öppen Datum: :57:27. Enkät: Status: Enkätresultat Enkät: Status: Kursutvärdering öppen Datum: 2012-02-29 08:57:27 Grupp: Aktiverade deltagare (LFD200 H11 Läkemedel för djur) Besvarad av: 9(19) (47%) Typsjukdomar hos hund, katt och gnagare

Läs mer

Deltagarnas utvärdering av 23 saker

Deltagarnas utvärdering av 23 saker Deltagarnas utvärdering av 23 saker 2008-08-19 I sammanställningen har tagits med vad alla skrivit men i de fall där flera personer skrivit samma sak eller ungefär samma sak redovisas detta endast en gång.

Läs mer

CEQ-kommentarer Kurser år 2. CEQ-kommentarer Kurser år 2

CEQ-kommentarer Kurser år 2. CEQ-kommentarer Kurser år 2 CEQ-kommentarer Kurser år 2 Innehåll LP1... 2 Introduktion till mikroekonomisk teori, EXTA40... 2 Logistik, MTTF01... 2 LP2... 3 Matematisk statistik, allmän kurs, FMS012... 3 LP3... 3 Programmeringsteknik,

Läs mer

1. Flervalsfråga Andel

1. Flervalsfråga Andel Page 1 of 8 Kursutvärdering Tillbaka till Välj resultat Antal svar: 39 1. Flervalsfråga Andel Vilken kvalitet upplever du att kursen har hållit sammantaget? Mycket låg 5,1% Låg 20,5% Godtagbar 43,6% Hög

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Skogsekonomisk grundkurs SH0093, 20181.1011 13 Hp Studietakt = 90% Nivå och djup = Grund A Kursledare = Ola Carlén Värderingsresultat Värderingsperiod: 2011-02-11-2011-02-18 Antal svar 40 Studentantal

Läs mer

Finns det någon fråga som du tycker saknas i denna enkät?

Finns det någon fråga som du tycker saknas i denna enkät? Finns det någon fråga som du tycker saknas i denna enkät? Kön GruppNr Svar fort. fråga 28. Efter genomgången kurs känns det inte som att jag direkt har lärt mig något nytt. Det här var min sista specialkurs

Läs mer

TEII42 - Teknisk kommunikation på japanska II - del 2

TEII42 - Teknisk kommunikation på japanska II - del 2 1 (5) TEII42 - Teknisk kommunikation på japanska II - del 2 Sändlista Kurskod Examinator Mathias Henningsson Karin Karltorp Susann Årnfelt Seth Ramström Clas Rydergren Li Li Tunek Johan Holtström TEII42

Läs mer

Arbetsrapport CEQ, ETS170

Arbetsrapport CEQ, ETS170 Arbetsrapport CEQ, ETS170 Basfakta Kursnamn Kurskod Högskolepoäng Kravhantering ETS170 7.5 hp Läsår 201112 Kursen slutade i läsperiod Program Antal registrerade på kursen 51 HT_LP2 samtliga Antal enkätsvar/svarsfrekvens

Läs mer

27 % av de nyregistrerade klarade minst E. 31 % av de nyregistrerade fick F. Av omtentander fick 1 studenter betyget E och 13 studenter F.

27 % av de nyregistrerade klarade minst E. 31 % av de nyregistrerade fick F. Av omtentander fick 1 studenter betyget E och 13 studenter F. 9Bakgrundsfakta Den första kursen på grundlärarutbildningen åk 4-6 är Taluppfattning och aritmetik, UM2301. Kursen bygger på teoretisk kunskap integrerad med praktisk färdighet. Kursen behandlar ämneskunskaper

Läs mer

Kursen som helhet. 1. Har du nått kursens mål. 2. Hur fungerade startdagen i ditt eget lärande?

Kursen som helhet. 1. Har du nått kursens mål. 2. Hur fungerade startdagen i ditt eget lärande? UTVÄRDERING Pedagogisk baskurs för handledare i MED924, Göteborg Introduktion: Lärande och handledning i klinisk praktik 1,5 hp Start 28 februari praktikuppgift - uppföljning 28 mars 2017 15/16 deltagare

Läs mer

KURSUTVÄRDERING. A-kursen moment 4, Ekonomisk politik i öppna ekonomier

KURSUTVÄRDERING. A-kursen moment 4, Ekonomisk politik i öppna ekonomier UMEÅ UNIVERSITET Hösten 2008 Institutionen för nationalekonomi KURSUTVÄRDERING A-kursen moment 4, Ekonomisk politik i öppna ekonomier Detta är en sammanställning av de kursutvärderingar som lämnades in

Läs mer

Kursrapport för kursen Vetenskapsteori och forskningsmetoder 1, 7,5 hp, VT17, NGBIB16H

Kursrapport för kursen Vetenskapsteori och forskningsmetoder 1, 7,5 hp, VT17, NGBIB16H Kursrapport för kursen Vetenskapsteori och forskningsmetoder 1, 7,5 hp, VT17, NGBIB16H Kursansvariga: Maria Lindh och Gustaf Nelhans Studentresultat/Genomströmning 45 studenter var registrerade på kursen

Läs mer

Lyckas i dina akademiska studier

Lyckas i dina akademiska studier Lyckas i dina akademiska studier Jag är en 83,3% kille tjej vill inte ange 15,3% Jag studerar till 55,6% Röntgensjuksköterska Biomedicinsk analytiker 44,4% Jag har studerat på universitet/högskola tidigare

Läs mer

Kursanalys. Douglas Wikström 15 juni Problemlösning och programmering under press (DD2458) Högskolepoäng (hp): 9 Kursen gavs: Period 1-2, 2008

Kursanalys. Douglas Wikström 15 juni Problemlösning och programmering under press (DD2458) Högskolepoäng (hp): 9 Kursen gavs: Period 1-2, 2008 Kursanalys Douglas Wikström 15 juni 2009 1 Kursdata Beteckning: Problemlösning och programmering under press (DD2458) Högskolepoäng (hp): 9 Kursen gavs: Period 1-2, 2008 Kursledare: Douglas Wikström Kursassistent:

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Vertebratzoologi BI0852, 20054.1314 10 Hp Studietakt = 30% Nivå och djup = Grund A Kursledare = Göran Hartman Värderingsresultat Värderingsperiod: 2014-03-24-2014-04-17 Antal svar 8 Studentantal 9 Svarsfrekvens

Läs mer

Kursens mål har enligt kursplanen uppfyllts. Kursens innehåll har motsvarat mina förväntningar

Kursens mål har enligt kursplanen uppfyllts. Kursens innehåll har motsvarat mina förväntningar Kursvärdering bastermin BBBX 03 vt11 Antal svar: 5 1. Betyg på kursen Mebetyg 3,8 5 4 3 2 1 Betyg på kursen som helhet 8 2. Kursplan och måluppfyllelse Kursens mål har enligt kursplanen uppfyllts 7 6 5

Läs mer

FYTA12 stat vt14. Antal respondenter: 13. Antal svar. Svarsfrekvens: 46,15 %

FYTA12 stat vt14. Antal respondenter: 13. Antal svar. Svarsfrekvens: 46,15 % FYTA12 stat vt14 Antal respondenter: 13 : 6 Svarsfrekvens: 46,15 % Allmänna omdömen Ge ditt omdöme på en skala 1-5. 1 = mycket negativ 2 = negativ 3 = neutral 4 = positiv 5 = mycket positiv Dessa "betyg"

Läs mer

Resultat av kursvärdering

Resultat av kursvärdering DAT 501: Diskret matematik vt 2003 Resultat av kursvärdering Antal svar: 19 av 37. Kursvärderingsblanketter delades ut på tentan och kunde lämnas in separat då eller efteråt i kursskåpet. Tycker du att

Läs mer

Antal studenter VG G U Blank

Antal studenter VG G U Blank Kursledningens sammanfattning Kursen startar med en översiktsföreläsning. De första tre veckorna ägnas åt kursens teoriinnehåll genom totalt 20 föreläsningar (á 2x45 min), vilka efterföljs av motsvarande

Läs mer

Värderingsresultat. Obligatoriska standardfrågor

Värderingsresultat. Obligatoriska standardfrågor Små avloppssystem, näringsåterföring och slambehandling TN0320, 20056.1415 5 Hp Studietakt = 25% Nivå och djup = Avancerad Kursledare = Håkan Jönsson 5 Hp Studietakt = 25% Nivå och djup = Avancerad Kursledare

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Livsvetenskaplig grundkurs BI0960, 30036.1213 30 Hp Studietakt = 100% Nivå och djup = Grund A Kursledare = Torbjörn Lundh Värderingsresultat Värderingsperiod: 2013-05-30-2013-07-26 Antal svar 14 Studentantal

Läs mer

Jonas Detterfelt Siv Söderlund Johan Högdahl Joakim Arnlind Göran Forsling. Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt

Jonas Detterfelt Siv Söderlund Johan Högdahl Joakim Arnlind Göran Forsling. Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt 1 (5) Matematisk grundkurs Sändlista Kurskod Examinator Inger Klein Jonas Detterfelt Siv Söderlund Johan Högdahl Joakim Arnlind Göran Forsling TTIT02 Joakim Arnlind Kursen gavs Årskurs 1 Kursens delar

Läs mer

Algebrans grunder ht15

Algebrans grunder ht15 Algebrans grunder ht5 Antal : Kursen som helhet Kursens innehåll uppfyllde mina förväntningar. Kursens innehåll uppfyllde mina förväntningar. Antal Instämmer delvis (75,0%) (00,0%) Kursens innehåll uppfyllde

Läs mer

Period 3-4, VT2006 Distans, nät

Period 3-4, VT2006 Distans, nät SAMMANSTÄLLNING 1 (10) DESIGN OCH KONSTRUKTION AV ANVÄNDARGRÄNSSNITT 5P Period 3-4, VT2006 Distans, nät Sammanfattning: Engagerade och engagerande lärare. föreläsningar och bra med projekt för att tillämpa

Läs mer