Kursutvärdering MM2001 Matematik I 30 hp distans VT2012

Storlek: px
Starta visningen från sidan:

Download "Kursutvärdering MM2001 Matematik I 30 hp distans VT2012"

Transkript

1 View All Responses. Alla deltagare. Responses: Kursutvärdering MM200 Matematik I 30 hp distans VT202. Varför har du läst kursen (flera svar möjliga)? Response Average Intresse för ämnet Studier i matematik är meriterande på min arbetsplats Förkunskapskrav för annat ämne Other: Vill fördjupa mina kunskaper ämnet 2. Hur stor har din arbetsinsats varit på kursen: Response Average 0-0 timmar i veckan -20 timmar i veckan 2-30 timmar i veckan % 73 8% 2 36% 4 9% 8 8% 2 64% 7 8% 2 % 3. Vad anser du om kurslitteraturen i algebra? Tycker att den var bra. 00 / Första boken(algebra I) var bra och det var lätt att hitta informationen, men det häfte vi fick ut för andra delen av algebran innehöll många felskrivningar och annat lustigt så den kändes inte genomarbetad. Svår att hitta information i också! Gick algebrakursen under höstterminen. Mycket bra litteratur. Hade gärna fått allt i häfte, då jag tycker det är lättare att läsa och leta i ett häfte gentemot på datorskärmen. Kompendiet är bra, saknar räkneexempel på vissa moment dock som skulle underlätta inför att försök att lösa uppgifter själv. Mycket trevlig. Skulle viljat ha ytterligare några exempel med faktiska

2 siffror i kapitlen om delbarhet/primtal/moduliräkning. Koncepten förklarades mycket med uttryck i stil med x = kb + r eller m_ - n_ = k_*b, vilket iofs är bra men "tärande"/utmattande att läsa och förstå utan konkreta exempel som stöd. OK, 3 poäng av 5 möjliga. Relativt bra, men i kmbination med videoföreläsningar är det helt suveränt! Upplägget i litteraturen är bra men kompendierna innehåller alldeles för många små fel, både stavfel och räknefel. 4. Vad anser du om kurslitteraturen i analys? Tycker att den var bra. Analys i en variabel är ibland mycket lätt att följa med i, i andra delar kan den vara alldeles för svår. Boken är bra. Boken ok, fleranalyshäftet bra Bra, tycker det är perfa med en bok. Hade endast kompendiet, det var bra OK, 3 poäng av 5 möjliga. PB är väldigt "pratig" men trevlig att läsa. Kompendiet var kul, en del avsnitt fick man läsa rätt många varv för att förstå men jag gillade sättet det var skrivet på. 5. Vad anser du om seminariekursen (omfattning, svårighetsgrad, inlämning, rättning etc)? HT 20 var inteseminariekursen lika bra då inte lösningar lades ut för diskussion. VT 202gjordes det och det var mycket bra. Det är något som saknar när man läser pådistans är att se alternativa sätt att lösa ett problem på. Bra koncept även fast det kändes lite krystat med forumet ibland men det gjorde att man hängde med bra i kursen ändå! Den var bra, lagom mkt av allt och tyckte de funkade bra. Det är intensiva 24 timmar, lärorikt, kul, nervöst (tänk om man gör fel - då känner man sig dum), än en gång, lärorikt - jag tycker om att arbeta hemmavid/ensam men ser också vikten att att kunna sammarbeta; en stor del av matematiken är attkunna kommunicera sina tankar. Intressant koncept, kul att få ta del av andras lösningar och tankebanor. Det var lagom frekvens på antalet seminarier. Inlämning och rättning funkade bra. Svårighetsgraden var medel. Intressanta problem, som var lagom svåra. Gruppdiskussionerna på

3 forumet var givande. Lite halvkluriga uppgifter, ganska lagom svårighetsgrad. Inlämning och rättning fungerade fint. Överlag ett väldigt positivt intryck. Mycket bra över lag. Uppgifterna var på en lagom svårighetsgrad. Skulle vilja se mer konceptuella frågor utan ett konkret svar som är ett uttryck eller tal, en fråga som "Beräkna dubbelintegralen BLAH i området BLEH" är ganska svåra att diskutera över huvud taget utöver att peka ut ev. fel och forumsdiskussionen blir krystad. Superbra med det nya systemet där lösnignar publicerades på forumet! Mycket bättre än tidigare! 6. Hur anser du att handledningen har fungerat (forumet och telefonhandledningen)? Tycker atthandlingen har varit superb! Stället man frågor i WebWork eller via e-post såför man svar snabbt. Bra. Forumet har fungerat ganska bra. På frågor via WeBWorK har det fungerat mycket bra. Handledning fungerar bra. Men visste inte att det fanns telefonhandledning! Har inte nyttjat telefonhandledningen men forumet har fungerat bra. Ja Mycket bra. sådär. Respons på forumet verkar bra dock. Telefonhandledning? Forumet fungerade över förväntan. Tycker forumen har funkat bra och hjälpen varit bra. 7. Vad anser du om arbetet med WeBWorK (etentorna och problemsamlingarna)? Det som togmycket tid från mig var när jag försökte lösa problem i WebWork eftersomproblem låg förre vad man skulle vara enligt planen. Speciellet om man låg liteefter så kunde man bli sittande. Bra upplägg, man hängde med bättre i undervisningen och man höll tempot uppe tack vare dom, men det var dålig information om uppsamlings-etentan. Bra, det hjälper. Men kän slite orättvist att man ka få extra poäng om man är flitig i WebWork, jag har haft lite otur och ej kunnat vara studieverksam under en period och det innebär att jag missat en del poäng (som eventuellt had ekunnat vara bra att ha vid tentarättningen).

4 Bra, men de uppgifter där man ska fylla i många svar kan vara lite frustrerande. Det vore bättre om man fick veta vilka alternativ som besvarats rätt respektive fel, så att man lättare kan se var man räknat galet. Bra, men vissa uppgifter kunde varit mer lika riktiga frågor (typ tenta frågor) inskrivningar utav svarsalternativ i webwork är stundtals utmanande. När vi pratar etentor så skulle exempelvis matrismultiplikation 5x5 utan 0:or,:or i matrisen kunna förminskas/förändras. Mycket bra, dessutom bra med handledning när man fastnat på ett problem. Över lag mycket bra. Jag kan tycka att det att hitta primitiva funktioner ibland varit lite i svåraste laget. Svårare uppgifter på analysen än i algebran. Webwork ser fruktansvärt gammalt/fult ut, men fungerar bra. Det skulle vara bra om man inte loggades ut pga inaktivitet (har hänt flertalet gånger då jag jobbat på något svårt). Man loggas bara ut från webwork, inte su.se och därmed kan man bara klicka sig in på WW igen så jag ser inte hur det skulle kunna vara en säkerhetsåtgärd. 8. Vad anser du om kursen i mathematica (omfattning och svårighetsgrad)? Tycker den varlagom. Har inte gjort färdigt den än. Har lite svårt att få programmet att fungera på det sätt som jag uppfattar att det ska göra när jag tar hjälp av hjälpfunktionen. Har inte kommit igång med den än... Ahum... Inga problem, skulle gärna ha en större andel av detta. Innan jag satte igång tyckte jag att den var onödig, men den var riktigt rolig. Lagom svårt och lagom mycket att göra. Kul, vissa uppgifter är dock omotiverat omständiga. Lätt, och rolig! Möjligtvis lite för liten kurs, jag kände inte att den hann ge så mycket. OK, medelsvår. Rolig, bra nivå, men dålig information om tentan, då datum kom mindre än en vecka innan tentan och däremellan var det en långhelg. 9. Vad anser du om uppsamlingsmomenten D och D2? - Uppsamlingsmomentenger en del då det är enda tillfället som distansstudent som man kan interagera.kanske vore bra om planerade in

5 distansföreläsningar (exempelvis addobe connecteller någon annan platform) efter varje seminarium deadline där man går igenomproblemen och där man kan ställa frågor. Algebrakursen: bra, Analyskursen: har ej gjort dem än Bra D och D2, vet ej vad det är för något. Dessa moment var ganska tråkiga men jag antar att de är nödvändiga. lite tydligare med datum, när det finns möjlighet att skriva osv vore trevligt. Seminarieuppsamlingen och e-tentan är ju ok, men matehematicauppsamlingen känns lite onödig. Vet ej vad dessa två moment är så antingen har informationen inte gått hela vägen eller så ingår det endast i analysdelen.. 0. Hur upplevde du tempot i kursen under terminen? Response Average Konstant tempo Högre tempo i början, lägre mot slutet Lägre tempo i början, högre mot slutet 55% 6 9% 36% 4 %. Har du några synpunkter på hemsidans innehåll eller tillgänglighet? 00 Tycker att detvara bra att alla föreläsningar låg ut redan från start så att man kunde tittapå dem i sin egen takt. / Bra hemsidor. Ett schema för distansstudenter behövs verkligen! Nej. Över lag mycket bra. Videoföreläsningarna med Martin Tamm är underbara, önskar att han hade alla föreläsningar.

6 Skulle även uppskatta videoföreläsningar med ytterligare räkneexempel som en separat länk vid varje tillfälle. Detta är naturligtvis mycket jobb men skulle vara guldvärt vid de tillfällena då man fastnar som distansstudent. Har kanske skickat 2 med 2 separata frågor, båda obesvarade. Hade ytterligare exempel funnits hade jag nog inte behövt fråga någon gång. 2. Är du intresserad av att läsa andra kurser i matematik på distans? Isåfall, vilka? Spelteori, kryptografi men även fördjupning i algebra och analys. De naturliga fortsättningskureserna Det är jag då detta är ett koncept som fungerar bra för mig och matematik är intressant, men pga av bristande information om framför allt obligatoriska träffar så är jag tveksam om det kommer att fungera vi sidan av mina huvudsakliga studier. Med ett tydligare schema för datum och liknande så kan man organisera sin tid mycket bättre och på så sätt få det att fungera men denna termin har det varit väldigt jobbigt med planering. fortsättningskurser i analys + algebra. Har tänkt att läsa på campus för att bättre kunna tillgodogöra mig kunskapen. Ja! Fortsättningskurser i matematik efter Algebra/Analys Grundkursen. Kanske en sommarkurs i elementärafunktioner/kryptering? Linjär algebra II, Algebra och kombinatorik, Talteori, Mängdlära, Matematisk logik Mer algebra, inte mer analys... Samtliga kurser som ingår i matematikprogrammet. 3. Viktigaste frågan: Hur kan vi förbättra kursen? Ge gärna kommentarer på följande ideer (några är förslag från er):. Distribuera en repeterande problemsamling i WeBWorK i god tid före kursstart. 2. Göra uppsamlingsmomenten D och D2 samtidigt efter den sista ordinarie etentan. 3. Lämna ut seminarieuppgifter i minst två veckor i förväg. 4. Skriva mer detaljerade läsanvisningar -3: Absolut. Så var det den här terminen. 4: Det tycker jag inte behövs. Genom WeBWorK och gamla tentor får man en bra uppfattning av vad man måste kunna.. Bra ide. 2. Vet ej. 3. Inte nödvändigt. 4. Inte nödvändigt.. videoföreläsningar av ytterligare räkneexempel vid med

7 komplicerade/invecklade moment. Då det är detta som man går miste om i jämförelse med campus kursen. Det jag skullevilja är att ni läger till massa korta föreläsningar där ni löser olikauppgifter exempelvis som ni har gjort med diofantisk ekvation i algebra delen.även att ni har en föreläsning där ni går igenom tenta uppgifter och de olikasätt som dessa går att lösa, vissa uppgifter går att lösas på mer än ett sättoch då vore det bra att få se de olika sätten samt för och nackdelarna medrespektive. Enda negativa jaghar att säga om kursen är föreläsningarna i analys av Andrzej. På en hel del avdem förekommer knäppande ljud med jämna mellanrum. Sedan ä jag allergisk motpowerpoint dragningar. Hade föredragit att föreläsningarna hade varit framfören tavla hade känts mer levande samt att man enklare kan se vad som är viktigt. Känsla jag har är att lärarna är engagerade för ämnet som de lär ut och tycker att all kontakt har varit positiv. Det jag tycker har saknats är primärt information som syns i mina inlägg ovan. Jobba på det så kommer det att bli en bra kurs! Jag tycker det mesta görs bra på kursen - tyvärr har jag inte lagt ned fullt så mycket energi som behövts (har bara tidvis kunnat ge 00%) varför jag inte tycker att det behövs förbättras särskilt mycket. Det skulle vara skönt att snabbare kunna få göra om-e-tentor. Jättebra med nya seminarieupplägget, fortsätt med det. Algebran var lättare att läsa på distans än analysen var, av någon anledning. Kan iofs bero på andra saker än kursen. Mer tid till repetering inför tentorna när man läser på helfart. Ordna ordentliga föreläsningar till alla dagar i Analys. Många är en pdf där föreläsaren läser rakt av. Det på videoföreläsningarna som jag lärt mig mest av är den faktiska processen där föreläsaren räknar ("Och då ser vi att man kan stryka 2x här och här på grund av korstermen här") vilket förloras nästan helt i pdf-föreläsningarna Som distansstudent är det många moment att hålla ordning på. På andra distanskurser (i systemet pingpong) har det funnits en "progress bar" som visar vilka delar man är klar med, och vilka som återstår. Det gör att man får överblick och att inget faller mellan stolarna. En sådan har jag saknat. Dessutom är det, för att vara en distanskurs, alldeles för mycket av arbetet som är knutet till SU geografiskt. Min erfarenhet av andra distanskurser är att allt/det mesta görs per distans. Tre resor per termin till Stockholm är alldeles för mycket för en halvfartskurs per distans. 4. Om du hoppade av kursen under terminen, varför gjorde du det? No responses for this question.

Kursvärdering Matematik 1 - distans

Kursvärdering Matematik 1 - distans View All Responses. Alla deltagare. Responses: 7 Kursvärdering Matematik - distans. Varför har du läst kursen (flera svar möjliga)? Response Average Intresse för ämnet För att kunna söka (annat) arbete

Läs mer

Kursvärdering Matematik 1 - distans

Kursvärdering Matematik 1 - distans View All Responses. Alla deltagare. Responses: 5 Kursvärdering Matematik - distans. Varför har du läst kursen (flera svar möjliga)? Response Average Intresse för ämnet Studier i matematik är meriterande

Läs mer

Kursvärdering Matematik 1 distans - ht10

Kursvärdering Matematik 1 distans - ht10 View All Responses. Alla deltagare. Responses: 8 Kursvärdering Matematik distans - ht0. Varför har du läst kursen (flera svar möjliga)? Intresse för ämnet Studier i matematik är meriterande på min arbetsplats

Läs mer

MYCKET BRA (14/48) BRA (30/48) GANSKA BRA (3/48) INTE BRA (1/48)

MYCKET BRA (14/48) BRA (30/48) GANSKA BRA (3/48) INTE BRA (1/48) Kursutvärdering moment 1, IH1200, ht -12 1. Vad tycker du om kursens upplägg? MYCKET BRA (14/48) BRA (30/48) GANSKA BRA (3/48) INTE BRA Enkelt att komma igång och bra tempo Intressant och lärorikt Bra

Läs mer

Kursutvärdering basåret 11/12

Kursutvärdering basåret 11/12 View All Responses. Alla deltagare. Responses: 22 Kursutvärdering basåret /2. Du är Kvinna 73 6 Man 27 6 00 2. Vad anser du om dina förkunskaper inför kursen? Helt tillräckliga I stort sett tillräckliga

Läs mer

MYCKET BRA (7/44) BRA (34/44) GANSKA BRA (4/44) INTE BRA (1/44)

MYCKET BRA (7/44) BRA (34/44) GANSKA BRA (4/44) INTE BRA (1/44) Kursutvärdering moment 4, IH1200, ht -12 1. Vad tycker du om kursens upplägg? BRA (34/44) GANSKA BRA (4/44) Intressant Detta var det intressantaste kursmomentet Den sammanfattande föreläsningen i slutet

Läs mer

Vad tycker du om kursen som helhet? 1 - Mycket dålig 0 0% 2 1 2% 3 0 0% % 5 - Mycket bra 25 57%

Vad tycker du om kursen som helhet? 1 - Mycket dålig 0 0% 2 1 2% 3 0 0% % 5 - Mycket bra 25 57% 44 svar Sammanfattning Se hela svar Hur stor andel av undervisningen har du deltagit i? Ingen undervisning All undervisning 1 - Ingen undervisning 0 0% 2 0 0% 4 0 0% 5 1 2% 6 0 0% 7 3 7% 8 1 2% 9 20 45%

Läs mer

1. Enkätsvar: Hur värdefullt fann du innehållet i kursen? 1=Värdelöst 2=Av litet värde 3=Värdefullt 4=Mycket värdefullt Besvarad av 11 personer

1. Enkätsvar: Hur värdefullt fann du innehållet i kursen? 1=Värdelöst 2=Av litet värde 3=Värdefullt 4=Mycket värdefullt Besvarad av 11 personer 1 of 12 2007-03-20 16:58 Enkätresultat Enkät: Enkät 479896 Status: öppen Datum: 2007-03-20 16:59:00 Grupp: Aktiverade deltagare (5C1108 Tillämpad fysik, mekanik) Besvarad av: 11(58) (18%) Sidan besökt

Läs mer

Kön Response Average Total Kvinna 25% 13 Man 71% 36 Jag klassificerar mig varken som 2% 1 kvinna eller man Vill ej ange 2% 1

Kön Response Average Total Kvinna 25% 13 Man 71% 36 Jag klassificerar mig varken som 2% 1 kvinna eller man Vill ej ange 2% 1 View All Responses. Alla deltagare. View Default order Responses: 51 Mall kursutvärderingsfrågor Matematik 1 1 2 Kön Kvinna 25 13 Man 71 36 Jag klassificerar mig varken som 2 1 kvinna eller man Vill ej

Läs mer

Eventuella kommentarer: Under kursens gång har 4 studenter hoppat av utbildningen.

Eventuella kommentarer: Under kursens gång har 4 studenter hoppat av utbildningen. Kursrapport Bakgrundsinformation Kursens namn: Bild och lärande: Visuella kulturer och kommunikation Termin: 1 Ladokkod: BL202C Kursansvarig: Bjørn Wangen Antal registrerade studenter: 26 Antal studenter

Läs mer

Kursutvärdering Matematisk analys IV H11

Kursutvärdering Matematisk analys IV H11 Matematisk analys IV, höstterminen 20. Responses: 9 Kursutvärdering Matematisk analys IV H. Du är Kvinna 33 3 Man 67 6 2. Varför har du läst denna kurs? Intresse för ämnet 33 3 Lättare att få jobb Förkunskapskrav

Läs mer

Algebrans grunder ht15

Algebrans grunder ht15 Algebrans grunder ht5 Antal : Kursen som helhet Kursens innehåll uppfyllde mina förväntningar. Kursens innehåll uppfyllde mina förväntningar. Antal Instämmer delvis (75,0%) (00,0%) Kursens innehåll uppfyllde

Läs mer

Sammanställd kursutvärdering för samhällets digitalisering SVP, HT 2016

Sammanställd kursutvärdering för samhällets digitalisering SVP, HT 2016 UMEÅ UNIVERSITET Institutionen för informatik Lärare: Rikard Harr, Angelica Svelander oktober 6, 2016 Sammanställd kursutvärdering för samhällets digitalisering SVP, HT 2016 Sammanlagt lämnades 36 utvärderingar

Läs mer

MYCKET BRA (19/51) BRA (29/51) GANSKA BRA (2/51) INTE BRA

MYCKET BRA (19/51) BRA (29/51) GANSKA BRA (2/51) INTE BRA Kursutvärdering moment 2, IH1200, ht -12 1. Vad tycker du om kursens upplägg? MYCKET BRA (19/51) BRA (29/51) GANSKA BRA (2/51) INTE BRA Jag är nöjd med de regelbundna föreläsningarna och seminarierna,

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Vattenresursteknik MV0190, 30056.1314 5 Hp Studietakt = 35% Nivå och djup = Avancerad Kursledare = Abraham Joel Värderingsresultat Värderingsperiod: 2014-03-05-2014-04-04 Antal svar 8 Studentantal 52 Svarsfrekvens

Läs mer

Cambros elektroniska utvärderingssystem

Cambros elektroniska utvärderingssystem Cambros elektroniska utvärderingssystem Kursutvärdering Kost vid graviditet och amning 7,5 hp HT12 Tack för att du tar dig tid att fylla i utvärderingen av kursen Kost vid graviditet och amning! projektarbetet

Läs mer

MATNA_Matematik. Survey Results. Relative Frequencies of answers Std. Dev. Mean 50% 25% 5,9% Nej, inte alls tilgång

MATNA_Matematik. Survey Results. Relative Frequencies of answers Std. Dev. Mean 50% 25% 5,9% Nej, inte alls tilgång , MA7G Matematik GR (A), Algebra för ingenjörer (K7) MA7G Matematik GR (A), Algebra för ingenjörer (K7) (MA7G:0:0:DAG:ITD:8::_:7,:K7:06:0) No. of responses = Survey Results Legend Relative Frequencies

Läs mer

DA205A Programmering med C# II

DA205A Programmering med C# II DA205A Programmering med C# II Antal svar: 25 (84) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 0% 2. Ganska bra 4% 3. Bra 52% 4. Mycket bra 44% 2. Öppen fråga Nämn någonting

Läs mer

Resultat av kursvärdering

Resultat av kursvärdering DAT 501: Diskret matematik vt 2003 Resultat av kursvärdering Antal svar: 19 av 37. Kursvärderingsblanketter delades ut på tentan och kunde lämnas in separat då eller efteråt i kursskåpet. Tycker du att

Läs mer

Programutvecklingsmetodik, teori

Programutvecklingsmetodik, teori 1 (5) TDDC93- Programutvecklingsmetodik, teori Sändlista Inger Klein Annalena Kindgren Siv Söderlund Magdalena Smeds Kristian Sandahl Tommy Färnqvist Kurskod TDDC93 Examinator Kristian Sandahl Kursen gavs

Läs mer

MATEMATIK Göteborgs universitet LMA100-1 V05

MATEMATIK Göteborgs universitet LMA100-1 V05 MATEMATIK Göteborgs universitet LMA100-1 V05 Sammanställning av enkät om LMA 100 Matematik 1, del 1, V05 Information om kursen innan kursstart Hur tycker du att den information du fått om kursen före kursstart

Läs mer

Elnät HT av :38. Kursutvärdering. Lägg till ett block

Elnät HT av :38. Kursutvärdering. Lägg till ett block http://www.moodle2.tfe.umu.se/mod/feedback/analysis.php?id=47... Elnät HT15 Du är inloggad som JanÅke Olofsson (Logga ut) Hem Mina kurser 215 HT15 Elektronik Elnät HT15 General Kursutvärdering Analys Kursutvärdering

Läs mer

Sammanställning av kursutvärdering Samlad bedömning

Sammanställning av kursutvärdering Samlad bedömning Webbdesign med JavaScript och Document Object Model, 7. hp Sammanställning av kursutvärdering Samlad bedömning Fristående nätkurs Kurs: Webbdesign med JavaScript och Document Object Model, 7. hp Kurskod:

Läs mer

GRUNDKURS I C-PROGRAMMERING

GRUNDKURS I C-PROGRAMMERING SAMMANSTÄLLNING 1 (9) Inst för informationsteknologi GRUNDKURS I C-PROGRAMMERING del av 1TD442 ALGORITMER OCH DATASTRUKTURER DV1/ 1IT022 PROGRAMKONSTRUKTION II Period 3, 2006 DV/IT Sammanfattning: Vad

Läs mer

Kursutvärdering HT 14. Att arbeta med sjukdomsförebyggande metoder 2XX029, 9XX029

Kursutvärdering HT 14. Att arbeta med sjukdomsförebyggande metoder 2XX029, 9XX029 Kursutvärdering HT 14 Att arbeta med sjukdomsförebyggande metoder 2XX029, 9XX029 Hur svarade kursen mot kursbeskrivningen? fördelning 0% 0% 0% 10% 25% 65% antal (0) (0) (0) (2) (5) (13) Medelvärde (för

Läs mer

Kursutvärdering NEK A1 Moment 3: Makroekonomi, vt-11

Kursutvärdering NEK A1 Moment 3: Makroekonomi, vt-11 Kursutvärdering NEK A1 Moment 3: Makroekonomi, vt-11 Ansvarig lärare: Andréa Mannberg 1. Deskriptiv statistik Descriptive Statistics N Min Max Mean Std. Deviation Vilket betyg vill du ge kursen som helhet?

Läs mer

RAPPORT FÖR UTVÄRDERING AV AVSLUTAD KURS/DELKURS

RAPPORT FÖR UTVÄRDERING AV AVSLUTAD KURS/DELKURS UPPSALA UNIVERSITET Institutionen för musikvetenskap RAPPORT FÖR UTVÄRDERING AV AVSLUTAD KURS/DELKURS Kurs: Musikteori 1/Musikvetenskap A Delkurs: Satslära/funktionsanalys Termin: VT 211 Totalt besvarade

Läs mer

Jonas Detterfelt Siv Söderlund Johan Högdahl Joakim Arnlind Göran Forsling. Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt

Jonas Detterfelt Siv Söderlund Johan Högdahl Joakim Arnlind Göran Forsling. Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt 1 (5) Matematisk grundkurs Sändlista Kurskod Examinator Inger Klein Jonas Detterfelt Siv Söderlund Johan Högdahl Joakim Arnlind Göran Forsling TTIT02 Joakim Arnlind Kursen gavs Årskurs 1 Kursens delar

Läs mer

Summary. Vad tyckte du om kursen? Hur mycket arbete har du lagt ner på kursen. 19 svar på kursutvärderingarna av ca 31 som tenterade kursen.

Summary. Vad tyckte du om kursen? Hur mycket arbete har du lagt ner på kursen. 19 svar på kursutvärderingarna av ca 31 som tenterade kursen. 19 svar på kursutvärderingarna av ca 31 som tenterade kursen. Kommentarer från kursansvarig: Jämfört med förra årets kursutvärdering har åsikterna om kursen och föreläsningarna tappat något från Mycket

Läs mer

KURSUTVÄRDERING MATEMATIK I: 5B1115

KURSUTVÄRDERING MATEMATIK I: 5B1115 Amina Henaien Farrokh Atai 840717-0508 851103-7932 henaien@kth.se farrokh@kth.se KURSUTVÄRDERING MATEMATIK I: 5B1115 Vi har försökt genom denna utvärdering att ge er en sammanfattning och en kortfattad

Läs mer

TATA65-Diskret matematik

TATA65-Diskret matematik 1 (6) TATA65-Diskret matematik Sändlista Inger Erlander Klein Tea Nygren Siv Söderlund Fredrik Wiklund Carl Johan Casselgren Göran Forsling Kurskod TATA65 Examinator Carl Johan Casselgren Kursen gavs Årskurs

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Skogsekonomisk grundkurs SH0093, 20181.1011 13 Hp Studietakt = 90% Nivå och djup = Grund A Kursledare = Ola Carlén Värderingsresultat Värderingsperiod: 2011-02-11-2011-02-18 Antal svar 40 Studentantal

Läs mer

Den friska människans anatomi och fysiologi 1SJ000 Distans VT16. Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper /färdigheter.

Den friska människans anatomi och fysiologi 1SJ000 Distans VT16. Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper /färdigheter. Den friska människans anatomi och fysiologi SJ000 Distans VT6 Antal respondenter: 2 Antal : Svarsfrekvens: 4.48 % Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper /färdigheter. Jag

Läs mer

Redovisning av kursvärdering för Samhällskunskap I HT 12 med kursledarens kommentarer

Redovisning av kursvärdering för Samhällskunskap I HT 12 med kursledarens kommentarer Redovisning av kursvärdering för Samhällskunskap I HT 12 med kursledarens kommentarer Antal svar: 14 av 24 Kursledarens kommentar med förslag till förbättring 58% av kursens deltagare har besvarat kursvärderingen,

Läs mer

Matematik I. hösttermin Jennifer Chamberlain Kurskoordinator

Matematik I. hösttermin Jennifer Chamberlain Kurskoordinator Matematik I hösttermin 2017 Jennifer Chamberlain Kurskoordinator matematik-i@math.su.se 08-16 45 16 Allmänt om kursen Uppdelad i algebra och analys Halvfart: algebra under termin 1 analys under termin

Läs mer

JA, MYCKET. ABSOLUT! Ja. Programmet är dessutom mycket roligare att arbeta med än vad jag hade trott.

JA, MYCKET. ABSOLUT! Ja. Programmet är dessutom mycket roligare att arbeta med än vad jag hade trott. 1(5) Absolut! Som vanligt översteg den mina förväntningar. Absolut Ja, till 100 %. JA, MYCKET. ABSOLUT! Ja. Programmet är dessutom mycket roligare att arbeta med än vad jag hade trott. Fantastiskt att

Läs mer

Allmänna frågor om kursen: Kursutvärderare: IT-kansliet/Christina Waller. 1. Vad är ditt allmänna omdöme om kursen? Antal svar: 30 Medelvärde: 3.

Allmänna frågor om kursen: Kursutvärderare: IT-kansliet/Christina Waller. 1. Vad är ditt allmänna omdöme om kursen? Antal svar: 30 Medelvärde: 3. 1(5) Kursvärdering - sammanställning Kurs: Grundkurs i C-programmering, 2p (1TD442), 1p (1IT022) Antal reg: 103 Program: ingår i 1TD442 Algoritmer och datastrukturer DV1 6p/ Antal svar: 31 DVP: 11 svar

Läs mer

Evaluation Summary - CT3380 Grundäggande webbdesign HT06 Dan Levin

Evaluation Summary - CT3380 Grundäggande webbdesign HT06 Dan Levin Evaluation Summary - CT8 Grundäggande webbdesign HT6 Dan Levin Antal kursutvärderingar: Q. Anser du dig ha tillräckligt med förkunskaper för att klara kursen? (=JA =NEJ) Q. a Kurslitteratur? 6 Medel:,6

Läs mer

SAMMANSTÄLLNING 1 (13) Datum för sammanställningen Period 3, 2007

SAMMANSTÄLLNING 1 (13) Datum för sammanställningen Period 3, 2007 SAMMANSTÄLLNING 1 (13) GRUNDKURS I C-PROGRAMMERING DEL AV (1TD442) ALGORITMER OCH DATASTRUKTURER (DV1) (1IT022) PROGRAMKONSTRUKTION II (IT) Period 3, 2007 Sammanfattning: Bra kurs, bra lärare och bra labbar.

Läs mer

Finns det någon fråga som du tycker saknas i denna enkät?

Finns det någon fråga som du tycker saknas i denna enkät? Finns det någon fråga som du tycker saknas i denna enkät? Kön GruppNr Svar fort. fråga 28. Efter genomgången kurs känns det inte som att jag direkt har lärt mig något nytt. Det här var min sista specialkurs

Läs mer

1 of 6 4/6/18, 2:46 PM

1 of 6 4/6/18, 2:46 PM Material i tekniska system, 10.0 hp Kurskod: 1TM663, Anmälningskod: 64804, 67%, DAG, NML, vecka: 03-11 Termin: VT 2018 Resultat Den här kursvärderingen har besvarats av 31% (21/68) av studenterna. Skriv

Läs mer

Matematik I. vårtermin Jennifer Chamberlain Kurskoordinator

Matematik I. vårtermin Jennifer Chamberlain Kurskoordinator Matematik I vårtermin 2018 Jennifer Chamberlain Kurskoordinator matematik-i@math.su.se 08-16 45 16 Allmänt om kursen Uppdelad i algebra och analys Halvfart: algebra under termin 1 analys under termin 2

Läs mer

Kursutvärdering av Introduktionskursen, 7 poäng, ht 2006

Kursutvärdering av Introduktionskursen, 7 poäng, ht 2006 Kursutvärdering av Introduktionskursen, 7 poäng, ht 2006 Nedan följer en sammanställning av kursutvärderingen av Introduktionskursen på 7 poäng som ingår i receptarieutbildningen på 120 poäng vid Umeå

Läs mer

H10_Statistik och Vetenskapsteori. Antal deltagare i enkäten: 44 Antal erhållna enkätsvar: 28

H10_Statistik och Vetenskapsteori. Antal deltagare i enkäten: 44 Antal erhållna enkätsvar: 28 H10_Statistik och Vetenskapsteori Antal deltagare i enkäten: 44 Antal erhållna enkätsvar: 28 1. I vilken utsträckning anser du att du uppnått de angivna kursmålen? (5) Stor 13 46,4% (6) Mkt stor 5 17,9%

Läs mer

Kursutvärdering av Hälsoeffekter HT2012

Kursutvärdering av Hälsoeffekter HT2012 Kursutvärdering av Hälsoeffekter HT0 Hälsoeffekter (9000ht) Results of survey Startade: December 0, 0 Avslutad: February 6, 0 Svarsfrekvens: 6% ( / 7 ) Cambros elektroniska utvärderingssystem Kursutvärdering

Läs mer

KURSUTVÄRDERING. A-kursen moment 4, Ekonomisk politik i öppna ekonomier

KURSUTVÄRDERING. A-kursen moment 4, Ekonomisk politik i öppna ekonomier UMEÅ UNIVERSITET Hösten 2008 Institutionen för nationalekonomi KURSUTVÄRDERING A-kursen moment 4, Ekonomisk politik i öppna ekonomier Detta är en sammanställning av de kursutvärderingar som lämnades in

Läs mer

Kursutvärdering - Diskret Matematik D2 (5B1204)

Kursutvärdering - Diskret Matematik D2 (5B1204) Kursutvärdering - Diskret Matematik D2 (5B1204) 1. Hur är ditt allmänna intryck av kursen? Väldigt positivt Ganska positivt Neutral ingen direkt åsikt Ganska negativt Väldigt negativt 2. Hur skulle du

Läs mer

Kursledaren: Serguei Shimorin. Övningsledarna: Daniel Zavala Svensson, Shiva Samieinia, Nils Dalarsson.

Kursledaren: Serguei Shimorin. Övningsledarna: Daniel Zavala Svensson, Shiva Samieinia, Nils Dalarsson. Kursanalys av SF1624 för CINTE, vårtermin 2015 1 Kvantitativa data Moment TEN1 Poäng på moment 7.5hp Antal registrerade 83 Antal godkända på moment 33 Prestationsgrad 40% Antal med slutbetyg 33 Examinationsgrad

Läs mer

Praktik och fördjupning

Praktik och fördjupning Praktik och fördjupning Svarsfrekvens 100%, 17 svar. Moment 1: Vetenskaplig metod II (6 hp) Moment 2: Praktik II (15 hp) Moment 3: Profil II (9 hp) Kommentera gärna dina svar till frågorna 1-3 Tycker det

Läs mer

Sammanställning kursvärdering

Sammanställning kursvärdering Sammanställning kursvärdering Hållfasthetslära (MSGB22), HT08 Lärare: Nils Hallbäck (föreläsningar samt övningsgrupp) Christophe Barbier (övningsgrupp) Examinator: Nils Hallbäck Antal studenter som följt

Läs mer

MILJÖRÄTT, 5 HP. Resultat. https://studentportalen.uu.se/portal/portal/uusp/admin-courses/evaluation?uusp.portal...

MILJÖRÄTT, 5 HP. Resultat. https://studentportalen.uu.se/portal/portal/uusp/admin-courses/evaluation?uusp.portal... Page 1 of 6 MILJÖRÄTT, 5 HP Kurskod: 1TV023, Anmälningskod: 68831, 33%, DAG, NML, vecka: 04-12 Termin: VT 2015 Resultat Den här kursvärderingen har besvarats av 56% (49/87) av studenterna. Skriv gärna

Läs mer

Sammanställning av Kursutvärdering V11 (BU Distans KBH) Vetenskaplig teori och metod

Sammanställning av Kursutvärdering V11 (BU Distans KBH) Vetenskaplig teori och metod Sammanställning av Kursutvärdering V11 (BU Distans KBH) Vetenskaplig teori och metod Datum: 2011-07-05 10:22:32 Besvarad av: 14(20) (70%) 1. I vilken utsträckning anser du att du uppnått de angivna kursmålen?

Läs mer

Insolvensrätt med sakrätt HT Ungefär hur många timmar per vecka har du studerat (inkl. föreläsningar, seminarierna och grupparbetet)?

Insolvensrätt med sakrätt HT Ungefär hur många timmar per vecka har du studerat (inkl. föreläsningar, seminarierna och grupparbetet)? Insolvensrätt med sakrätt HT18 : 1. Hur mycket av kursen har du deltagit i: Hur mycket av kursen har du deltagit i: 0% 0 (0,0%) 1-0% 1 (6,%) 1-40% 1 (6,%) 41-60% 1 (6,%) 61-80% (1,5%) 81-100% 11 (68,8%).

Läs mer

Mental träning termin 2 HT-10 Sida 1 av 1

Mental träning termin 2 HT-10 Sida 1 av 1 1 av 11 2010-12-13 16:22 Mental träning termin 2 HT-10 Sida 1 av 1 Antal besvarade enkäter: 15 1 Hur tycker du att målen för momentet har uppfyllts? Vi har väl uppfyllt de delarna bra. Jag tycker det känns

Läs mer

Evaluation Summary - CDT104 Grundläggande Webbdesign HT07 Dan Levin

Evaluation Summary - CDT104 Grundläggande Webbdesign HT07 Dan Levin Evaluation Summary CDT Grundläggande Webbdesign HT7 Dan Levin Antal kursutvärderingar: Q. Anser du dig ha tillräckligt med förkunskaper för att klara kursen? (=JA =NEJ) 9 Skriv kommentarer här... Q. a

Läs mer

Utvärdering Lärande med stöd av IKT vt-10

Utvärdering Lärande med stöd av IKT vt-10 Utvärdering Lärande med stöd av IKT vt-10 1. Hur bedömer du som helhet kursens kvalitet? ( 1 anger lägsta betyg, anger högsta betyg) Fråga 1 Fråga 1 Motivering: Bl a jätteintressant att träffa folk från

Läs mer

Har du läst kursen på Campus eller distans Campus 8 53% Distans 7 47%

Har du läst kursen på Campus eller distans Campus 8 53% Distans 7 47% 15 svar Sammanfattning Se hela svar Har du läst kursen på Campus eller distans Campus 8 53% Distans 7 47% KURSFRÅGA AV ÖVERGRIPANDE KARAKTÄR Kursinnehållet har varit intressant och stimulerande I låg grad

Läs mer

Kursenkät basår ht 10- vt11

Kursenkät basår ht 10- vt11 Kursenkät basår ht 10- vt11 Antal svar: 36 1. Betyg på kursen. Medelbetyg på den blev 4,1 80% 60% 40% 20% 0% 1 2 3 4 5 2. Kursplan och måluppfyllelse Kursens mål har enligt kursplanen uppfyllts 6 5 4 helt

Läs mer

Evaluation Summary - CT3380 Grundläggande webbdesign HT05 Dan Levin

Evaluation Summary - CT3380 Grundläggande webbdesign HT05 Dan Levin Evaluation Summary - CT8 Grundläggande webbdesign HT Dan Levin Antal kursutvärderingar: Q. Anser du dig ha tillräckligt med förkunskaper för att klara kursen? (=JA =NEJ) Q. a Kurslitteratur? 7 Medel:.

Läs mer

3OM218. Examinator. Monica Christianson. 58% (14 av 24 möjliga personer) Muntlig utvärdering 2013-05 06

3OM218. Examinator. Monica Christianson. 58% (14 av 24 möjliga personer) Muntlig utvärdering 2013-05 06 Institutionen för omvårdnad Sammanställning [2013-06-13] [OM 218vt13] Sid 1 (1) Kursutvärdering Kursnamn och poäng Kvinno- och familjehälsa I, 7,5 hp Kurs inom program (ange program)/fristående Barnmorskeprogrammet,

Läs mer

Matematik I - vårtermin Anu Kokkarinen Kurskoordinator

Matematik I - vårtermin Anu Kokkarinen Kurskoordinator Matematik I - vårtermin 2015 Anu Kokkarinen Kurskoordinator anuk@math.su.se 08-16 45 26 Allmänt om kursen Uppdelad i algebra och analys Halvfart: algebra under termin 1 analys under termin 2. Helfart:

Läs mer

TTIT02-Matematisk Grundkurs

TTIT02-Matematisk Grundkurs 1 (6) TTIT02-Matematisk Grundkurs Sändlista Inger Klein Tea Nygren Siv Söderlund Magdalena Smeds Joakim Arnlind Göran Forsling Kurskod TTIT02 Examinator Joakim Arnlind Kursen gavs Årskurs 1 Termin HT Kursens

Läs mer

THTY42-Teknisk kommunikation på tyska II - del 2

THTY42-Teknisk kommunikation på tyska II - del 2 1 (6) THTY42-Teknisk kommunikation på tyska II - del 2 Sändlista Kurskod Examinator Mathias Henningsson Karin Karltorp Susann Årnfelt Seth Ramström Mathias Henningsson Christoph Röcklinsberg Johan Holtström

Läs mer

% 0% 9% 24% 43% 24%

% 0% 9% 24% 43% 24% Litteraturvetenskap II HT 15 Institutionen för litteraturvetenskap och idéhistoria, SU. 21 studenter deltog i utvärderingen 1. Under delkursen Att skriva om litteratur uppnådde jag praktisk kunskap i att

Läs mer

VT17-1DV023-7,5hp. Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Antal respondenter: 56. Antal svar. Svarsfrekvens: 42,86 %

VT17-1DV023-7,5hp. Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Antal respondenter: 56. Antal svar. Svarsfrekvens: 42,86 % VT17-1DV023-7,5hp Antal respondenter: 56 : Svarsfrekvens: 42,86 % Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Mycket bra 17 (70,8%) Ganska bra 6 (25,0%) Ganska

Läs mer

Svarsammanställning. UMEÅ UNIVERSITET Institution för moderna språk Språkcentrum Kurs:_nygrek 1_ Termin:_1

Svarsammanställning. UMEÅ UNIVERSITET Institution för moderna språk Språkcentrum Kurs:_nygrek 1_ Termin:_1 UMEÅ UNIVERSITET Institution för moderna språk Språkcentrum Kurs:_nygrek 1_ Termin:_1 Kursutvärdering Skriv kort om dina helhetsintryck från kursen. Hur har kursen fungerat? 1. Kursen har fungerat kanonbra!

Läs mer

Kursrapport kurs SC131B VT 2018

Kursrapport kurs SC131B VT 2018 Kursrapport kurs SC131B VT 2018 Delkurs 1: Humanjuridik, 7,5 hp Kursansvarig: Mikael Matteson Antal registrerade studenter: 82 Antal studenter som besvarat den summativa kursvärderingen: 28 Svarsfrekvens:

Läs mer

Kursvärdering Analys 2

Kursvärdering Analys 2 View All Responses. Alla deltagare. Responses: 6 Kursvärdering Analys 2. Du är Kvinna 50 3 Man 50 3 2. Varför har du läst denna kurs? Intresse för ämnet Ingår i programmet jag läser 00 7 3. Vad anser du

Läs mer

Kursutvärdering Förvärvade tal, språk och sväljstörningar 1, VT17

Kursutvärdering Förvärvade tal, språk och sväljstörningar 1, VT17 Kursutvärdering Förvärvade tal, språk och sväljstörningar, VT7 Förvärvade tal- språk- och sväljstörningar (60VT7) Resultat på utvärdering Startade: den juni 07 Avslutad: den 8 juni 07 Svarsfrekvens: 8%

Läs mer

Matematik I - höstermin Anu Kokkarinen Kurskoordinator

Matematik I - höstermin Anu Kokkarinen Kurskoordinator Matematik I - höstermin 2015 Anu Kokkarinen Kurskoordinator anuk@math.su.se 08-16 45 16 Allmänt om kursen Uppdelad i algebra och analys Halvfart: algebra under termin 1 analys under termin 2. Helfart:

Läs mer

~ Matematik I, eftermiddagsgrupp ~

~ Matematik I, eftermiddagsgrupp ~ ~ Matematik I, eftermiddagsgrupp ~ Obs! Schemat är preliminärt! Mindre ändringar kan komma. Senast uppdaterad: 2015-07-03 Hösten 2015 delas alla studenter i för- och eftermiddagsgrupper. För att se vilken

Läs mer

A. Inledande Frågor 1. Kön. B. Ditt Lärande på Värderingar, världsbilder och visioner

A. Inledande Frågor 1. Kön. B. Ditt Lärande på Värderingar, världsbilder och visioner Sammanställning av Kursutvärdering Tvärvetenskapliga och historiska perspektiv på värderingar, världsbilder och visioner 6hp inom Hållbar utveckling B 2015 Cemus kurser har tillkommit på studentintiativ

Läs mer

BG306A Strukturmekanik, bärverksanalys MT129A Finita elementmetoden

BG306A Strukturmekanik, bärverksanalys MT129A Finita elementmetoden BG306A Strukturmekanik, bärverksanalys MT129A Finita elementmetoden Antal svar: 16 (14+28) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 0% 2. Ganska bra 12,5% 3. Bra 50% 4. Mycket

Läs mer

Kursvärdering 1DV405 Databasteknik LP3 2014

Kursvärdering 1DV405 Databasteknik LP3 2014 KURSEN I SIN HELHET Kursen kunde ha varit lite bredare, information om alternativa system har i stort sett varit helt utebliven. Graph- och dokumentdatabaser har i stort sett inte ens nämnts. Kanske byta

Läs mer

Kursutvärdering - Barnpsykiatri, 3 hp / ht 2015

Kursutvärdering - Barnpsykiatri, 3 hp / ht 2015 Kursutvärdering Sid 1 (5) Kursutvärdering - Barnpsykiatri, 3 hp / ht 2015 Svarsfrekvens: 78 % (18/23) 1. Hur bedömer du som helhet kursens kvalitet? (1-5) Medel: 4,1 2. Dina förväntningar innan kursen?

Läs mer

- Användbart men kunde kunna breddas lite och mer handla om elkraft

- Användbart men kunde kunna breddas lite och mer handla om elkraft Kursutvärdering Datakom Elkraft HT14 1. () Vad tycker Du om kursen som helhet? Mycket bra: 10 (55.56 %) Bra: 8 (44.44 %) OK: 0 Sådär: 0 Dålig: 0 2. () Egna kommentarer. Mycket bra lärare och bra upplägg.

Läs mer

TATA24 - Linjär algebra

TATA24 - Linjär algebra 1 (6) TATA24 - Linjär algebra Sändlista Inger Klein Tea Nygren Siv Söderlund Magdalena Smeds Tomas Sjödin Göran Forsling Kurskod TATA24 Examinator Tomas Sjödin Kursen gavs Årskurs 2 Termin HT Kursens delar

Läs mer

Finns det någon fråga som du tycker saknas i denna enkät?

Finns det någon fråga som du tycker saknas i denna enkät? Finns det någon fråga som du tycker saknas i denna enkät? Kön GruppNr Svar Nej. nej nej. Uppfattar du att du har fått möjligheten att delta i kursen på lika villkor (t.ex. från ett jämställdhets, jämlikhets

Läs mer

Antal studenter VG G U Blank

Antal studenter VG G U Blank Kursledningens sammanfattning Kursen startar med en översiktsföreläsning. De första tre veckorna ägnas åt kursens teoriinnehåll genom totalt 20 föreläsningar (á 2x45 min), vilka efterföljs av motsvarande

Läs mer

Medierätt HT 18. Antal svar: 9

Medierätt HT 18. Antal svar: 9 Medierätt HT 18 : 1. Kursen syftar till att ge en helhetsbild av medierätten genom att beakta såväl civilrättsliga som offentligrättsliga och straffrättsliga frågor. Kursen griper därmed över traditionella

Läs mer

Tea Nygren Siv Söderlund Fredrik Wiklund. Carl Hemmingsson. Magnus Johansson. Carl Hemmingsson. Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt

Tea Nygren Siv Söderlund Fredrik Wiklund. Carl Hemmingsson. Magnus Johansson. Carl Hemmingsson. Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt 1 (6) TFYY68 - Mekanik Sändlista Inger Erlander Klein Tea Nygren Siv Söderlund Fredrik Wiklund Carl Hemmingsson Magnus Johansson Kurskod TFYY68 Examinator Carl Hemmingsson Kursen gavs Årskurs 2 Termin

Läs mer

Kursutvärdering av Diskret Matematik för D VT 2005

Kursutvärdering av Diskret Matematik för D VT 2005 Kursutvärdering av Diskret Matematik för D VT 2005 Allmänt Enkäten delades ut på en av de första föreläsningarna i Mekanik (5C1105) i period 3 då de flesta som följde diskmatten var närvarande. Vi fick

Läs mer

Kursutvärdering SQ4247; Missbruk och beroende, 10 hp. VT-13

Kursutvärdering SQ4247; Missbruk och beroende, 10 hp. VT-13 Kursutvärdering SQ4247; Missbruk och beroende, 10 hp. VT-13 29 studenter av 70 har svarat. Vad i kursen har varit särskilt värdefullt och varför? Kursens utgångspunkt, att titta på hur samhället skapar

Läs mer

Enkätresultat. Kursutvärdering öppen Datum: :57:27. Enkät: Status:

Enkätresultat. Kursutvärdering öppen Datum: :57:27. Enkät: Status: Enkätresultat Enkät: Status: Kursutvärdering öppen Datum: 2012-02-29 08:57:27 Grupp: Aktiverade deltagare (LFD200 H11 Läkemedel för djur) Besvarad av: 9(19) (47%) Typsjukdomar hos hund, katt och gnagare

Läs mer

UTVÄRDERING AV SKOGSMÄSTARPROGRAM M ET 201 1 / 1 4

UTVÄRDERING AV SKOGSMÄSTARPROGRAM M ET 201 1 / 1 4 2014-06-03 UTVÄRDERING AV SKOGSMÄSTARPROGRAM M ET 201 1 / 1 4 UNDERLAG Sammanställningen bygger på de enkäter som skickats ut i maj 2014 (59 st). Här redovisas endast ett urval av de frågor som ställdes

Läs mer

FYTA12 stat vt14. Antal respondenter: 13. Antal svar. Svarsfrekvens: 46,15 %

FYTA12 stat vt14. Antal respondenter: 13. Antal svar. Svarsfrekvens: 46,15 % FYTA12 stat vt14 Antal respondenter: 13 : 6 Svarsfrekvens: 46,15 % Allmänna omdömen Ge ditt omdöme på en skala 1-5. 1 = mycket negativ 2 = negativ 3 = neutral 4 = positiv 5 = mycket positiv Dessa "betyg"

Läs mer

Kursens namn: Statistik B, moment 1, Matematik för statistiker. Antal registrerade studenter:

Kursens namn: Statistik B, moment 1, Matematik för statistiker. Antal registrerade studenter: Kursens namn: Statistik B, moment 1, Matematik för statistiker Termin: HT2014 Kurskod: 2ST007 Antal registrerade studenter: Typ av utvärdering (skriftlig/muntlig/annat): Skriftlig (grupp samt individuell)

Läs mer

Utvärdering Populärvetenskaplig framställning,

Utvärdering Populärvetenskaplig framställning, Utvärdering Populärvetenskaplig framställning, 2013-11-18 Det var 16 deltagare denna gång, fjorton från tekfak och två från HU Jag bad dem skriva ner tre saker som ska behållas till nästa omgång (om det

Läs mer

Flera studenter efterlyser fler lärarledda träffar och flera konstaterar att seminariet över Adobe Connect inte var optimalt.

Flera studenter efterlyser fler lärarledda träffar och flera konstaterar att seminariet över Adobe Connect inte var optimalt. Umeå universitet Juridiskt forum Samlad bedömning av genomförd kurs Page () Kursens namn: Rätten i socialt arbete, hp Flex Start- och slutdatum: -- till - - Antal studenter: Former för utvärdering: Websurvey

Läs mer

Kursanalys. Douglas Wikström 15 juni Problemlösning och programmering under press (DD2458) Högskolepoäng (hp): 9 Kursen gavs: Period 1-2, 2008

Kursanalys. Douglas Wikström 15 juni Problemlösning och programmering under press (DD2458) Högskolepoäng (hp): 9 Kursen gavs: Period 1-2, 2008 Kursanalys Douglas Wikström 15 juni 2009 1 Kursdata Beteckning: Problemlösning och programmering under press (DD2458) Högskolepoäng (hp): 9 Kursen gavs: Period 1-2, 2008 Kursledare: Douglas Wikström Kursassistent:

Läs mer

ST16-1DV432-7,5hp. Antal svar: 26

ST16-1DV432-7,5hp. Antal svar: 26 ST16-1DV432-7,5hp : Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Mycket bra 18 (69,2%) Ganska bra 8 (30,8%) Ganska dålig 0 (0,0%) Mycket dålig 0 (0,0%) Kan ej

Läs mer

Kursutvärdering. Enkätresultat. 27 har svarat av 32 (84%) Max antal val: 7

Kursutvärdering. Enkätresultat. 27 har svarat av 32 (84%) Max antal val: 7 Enkätresultat Enkät: Kursutvärdering Status: öppen Datum: 2009-12-08 14:08:39 Grupp: Aktiverade deltagare (H09 Sår och sårbehandling) Besvarad av: 27(32) (84%) Kursutvärdering Utvärdera kursen utifrån

Läs mer

Utvärdering. Vatten och miljöteknik, Heltid 400 YH-poäng. Kursutvärdering Rörnätsteknik (RÖTE) Totalt antal deltagare: Alla kommentarer

Utvärdering. Vatten och miljöteknik, Heltid 400 YH-poäng. Kursutvärdering Rörnätsteknik (RÖTE) Totalt antal deltagare: Alla kommentarer Utvärdering Vatten och miljöteknik, Heltid 400 YH-poäng Kursutvärdering Rörnätsteknik (RÖTE) Totalt antal deltagare: 21 24 Alla kommentarer Förslag på förändringar / Förbättringar Skulle vara bra med fler

Läs mer

Sammanställning av Kursvärdering Material och Design (CBGB04) Hållfasthetslära Lärare: Nils Hallbäck

Sammanställning av Kursvärdering Material och Design (CBGB04) Hållfasthetslära Lärare: Nils Hallbäck Sammanställning av Kursvärdering Material och Design (CBGB04) Hållfasthetslära Lärare: Nils Hallbäck Antal som följde kursen: ca. 30 Antal svar: 17 Dåligt Måluppfyllelse och helhet 1 2 3 4 5 Överensstämde

Läs mer

2. Vad var dåligt eller mindre bra på kursen? Lämna gärna förslag till förbättringar.

2. Vad var dåligt eller mindre bra på kursen? Lämna gärna förslag till förbättringar. Kursutvärdering för sista momentet - kursförbättrande frågor Kurs/grupp-objekt 1. 1. Vad var bra på kursen? Det är viktigt att veta så att vi inte tar bort det som du är nöjd med. 24 svar 2. 1. Innehållet?

Läs mer

Finns det någon fråga som du tycker saknas i denna enkät?

Finns det någon fråga som du tycker saknas i denna enkät? Finns det någon fråga som du tycker saknas i denna enkät? Kön GruppNr Svar Nä. Nej - Kvinna ( Betyg: Nej Uppfattar du att du har fått möjligheten att delta i kursen på lika villkor (t.ex. från ett jämställdhets,

Läs mer

Resultat. Kurskod: 1TE021, Anmälningskod: 64440, 33%, DAG, NML, vecka: Termin: VT VT Kursvärdering

Resultat. Kurskod: 1TE021, Anmälningskod: 64440, 33%, DAG, NML, vecka: Termin: VT VT Kursvärdering 1 av 12 2012-12-28 11:32 Kurskod: 1TE021, Anmälningskod: 64440, 33%, DAG, NML, vecka: 03-11 Termin: VT 2012 - VT 2012 Kursvärdering Resultat Den här kursvärderingen har besvarats av 67% (14/21) av studenterna.

Läs mer

Sammanfattning av kursutvärdering. Informatik C, IT-arkitektur vt2014. Sammanfattning Svarsfrekvens: 18% ( 7 / 39 ).

Sammanfattning av kursutvärdering. Informatik C, IT-arkitektur vt2014. Sammanfattning Svarsfrekvens: 18% ( 7 / 39 ). Institutionen för informatik Göran Landgren Sammanfattning av kursutvärdering Sid 1 (1) Sammanfattning av kursutvärdering Informatik C, IT-arkitektur vt2014 Sammanfattning Svarsfrekvens: 18% ( 7 / 39 ).

Läs mer

Elevernas uppfattningar om alltmer digitaliserad undervisning

Elevernas uppfattningar om alltmer digitaliserad undervisning Resultat Elevernas uppfattningar om alltmer digitaliserad undervisning Fråga 1 Mycket inspirerande (6) till mycket tråkigt (1) att arbeta med etologisidan Uppfattas som mycket inspirerande eller inspirerande

Läs mer

Sammanställning av studentutvärderingen för kursen Estetiska lärprocesser 15 hp, ht 2007

Sammanställning av studentutvärderingen för kursen Estetiska lärprocesser 15 hp, ht 2007 Sammanställning av studentutvärderingen för kursen Estetiska lärprocesser 15 hp, ht 2007 135 av 167 studenter (81%) har Lärare, tidigare år, förskola 39% besvarat utvärderingen Lärare, tidigare år, grundskola

Läs mer