Kursutvärdering D0010E LP3 VT09
|
|
- Solveig Svensson
- för 9 år sedan
- Visningar:
Transkript
1 Kursutvärdering D0010E LP3 VT09 Kursinnehållet och lite om dig: Min behållning av kursen som helhet var... Ingen alls: Mycket god: Har programmerat OOP tidigare. (2) Kommer inte fortsätta med programmering. (2) Håkan och Tomas är utmärkta lärare, sluta aldrig vara som ni är. (3) Bra fart från början in i OOP. (3) Lärde mig mycket, pedagogiska lärare. (4) Roligt med avancerade labbar som ändå inte blev för svåra. (4) Jag har fått klarhet i objektorientering och arv. (4) Känner att jag lärt mig otroligt mycket. (4) Bra föreläsare + bra uppdelning/prioritering. (4) Bra slides, givande labbar. (4) Jag visste inte nåt om OOP innan. (4) Man fick all hjälp samt material man behövde. (4) Plågsam, men mycket bra. (4) Laborationerna duggade tätt och var väl anpassade till föreläsningarna. (4) Jag har lärt mig mer än jag trodde att jag skulle. (4) Materialet att jobba med var bra. (4) Har lärt mig massor! (4) Ville lära mig Java. (4) Lärorik kurs, bra upplägg, grupparbeten. (4) Allt var bra helt enkelt. (4) Rolig kurs, bra lärare. (4) Man lärde sig mycket, bra teori blandat med bra labbar. (4)
2 Målet med kursen uppfattade jag... Inte alls: Tydligt: I just guessed learn this stuff, was I right? (3) Förväntade mig mycket mer design. (3) Asså jag läser aldrig målet på kurser. (3) Det sades tidigt och ofta. (4) Bra föreläsare + bra uppdelning/prioritering. (4) Vi fick klara beskrivningar av kursen tidigt. (4) Framlagt klart och tydligt. (4) Målen gicks igenom. (4) Därför att Håkan gick igenom det i början. (4) Arbetsbelastningen var... Låg: ½ ½ Hög: Jag går i årskurs Utbildningsprogram: Datateknik Ind. ekonomi Elektroteknik Fysik/elektro Fysik Di Rymd MMT Teknisk design
3 Innehållet i kursen bedömer jag vara... Oväsentligt: Mycket viktigt: Bra upplägg. (4) Bra att ha oavsett inriktning (på D, E). (4) Läser man data så (4) Beror ju på vad man ska bli men är det en OOP programmerare/designer så är det en mycket bra kurs. (4) Viktigt med objekthantering inom datorvärlden idag. (4) Programmering! (4) Programmering är kul och användbart. (4) Man får en bra insikt i hur det är att programmera inte bara själv utan också i grupp. (4) Det lär en skriva stora program. (4) Bra att kunna programmera objektorienterat. (4) Bra för större projekt. (4) Objektorienterade program är mycket vanliga och att förstå hur de är uppbyggda och fungerar är viktigt, likaså att kunna skriva själv. (4) Har du......tillgång till dator hemma? Ja Nej Om ja, har du internetförbindelse hem? Ja Nej...en bärbar dator? Ja Nej...en mobiltelefon? Ja Nej
4 Kursmaterialet Kompendiet var... Mycket dålig: Mycket bra: Ej använt. (0) Vet ej, läste det aldrig. (0) Läste enbart slides+wikipedia. (0) Köpte det aldrig. (0) Jag köpte den inte för att jag kan det mesta, och jag hade rätt! (0) Ingen aning, har inte haft böckerna. (0) 1: hade inget. 2: saknade det aldrig. 3: såg ingen använda det. (1) Behövdes knappt. (2) Det var lite tråkigt. (2) Kollade inte många gånger i den. (2) Hade varit bättre om jag läst mer ur det. (2) Dyrt! Kändes som det ej behövdes. Skönt att bläddra i något, dessutom gillade jag Riley. (3) Sista delen i kompendiet kändes som väldigt mycket för- och eftervillkor (3) Svårt att hitta utan ordentligt register. (3) Innehållet var bra men en innehållsförteckning saknades. (3) Läste inte så mycket i det så vet inte exakt hur bra det var. (3) Tio sidor att gå på informationsrik. (4) Allt som behövdes stå stod. (4) Innehöll förslag på hur man löste uppgifter. (4)
5 Labbeskrivningarna var... Mycket dåliga: Mycket bra: ½ ½ De var lite svåra att förstå och krävde ofta förklaringar. (2) En aning luddiga. Var ibland svårt att förstå vad man skulle göra fast uppgiften var lätt. (3) Ibland kändes dom lite otydliga. (3) Bra grund, alldeles för mycket onödiga kommentarer. (3) De första var lite långdragna, sen underhållande. (3) Helheten bra, ibland mycket förvirrande på utförandet. (3) Går alltid att förbättra! (3) Kunde ibland vara lite för mycket text. (3) Ibland svåra att förstå, mindre bra! (3) Nästan överarbetade. (3) Lite för långa dock men roliga. (3) Svårtydda till en början. (3) Delvis svåra att förstå. (3) Speciellt de med Acme, mycket roliga och engagerande. (4) Förklarande och roliga. (4) Uppgifterna framgick tydligt. (4) Tydliga och underhållande. (4) Kursens W3-sidor var... Onödiga: Oumbärliga: Ej använt. (0) Vad är W3? (0) W3? (0) Vad är W3? (0) Stod saker där. (3) Ofta uppdaterad med relevant information. (3) Hämtade mest bara labbhandledningarna. Hemsida >> Fronter. (3) Bra när man missade föreläsning. (3) Om ni menar kurshemsidan, bra med bokning! (4) Där hittade man all information. (4) Mycket news, bra länkar, labbar och kod hämtades därifrån. (4) Bra med tidsbokning för redovisning. (4) Snabbt och lätt att hitta senaste infon samt slides. (4) Massa exempel och slides. (4) Allt som behövdes fanns där (även länkar till andra sidor). (4) Bra information. (4)
6 Personalen För att göra bra lärare ännu bättre vill jag ge följande råd till... Håkan Jonsson: En mycket glad person som aldrig ska sluta vara som han är. Är väldigt pedagogisk; dock kan labbhandledningarna vara lite väl luddiga. Eftersom du bryr dig om studenterna och deras resultat är du ibland nedvärderande angående hur studenterna sköter sina studier. Håll din standard. Mycket bra föreläsningar. Väsentlig undervisning, Bra, eftersom du lyckas få folk att lyssna en hel lektion trots att det är slides Roliga analogier, gör så att man minns bättre. Disponera om föreläsningarna så det inte blir så stressigt på slutet. Ta inte illa upp (se sur ut) om man går från föreläsningen. Ibland måste man Du var grym föreläsare! Underbara liknelser, gjorde det enkelt att förstå. Tydligare formuleringar på labbarna. Rolig, bra. Hurts us because you love us, right? Keep the smiles, laughs and understanding up. Bry dig mindre om folk som kommer sent, det går inte undvika ich är ju dessutom tillåtet. Bara störande som lyssnare om du väntar ut dom. Roliga och engagerande föreläsningar. Bra föreläsningar, bra hjälp under lektionerna. Det märks att han brinner för sitt jobb. En mycket bra lärare. Roliga, lärorika föreläsningar! Många detaljer upprepas allt för många gånger under föreläsningar, vissa mer självklara än andra. Kan inte komma på nåt speciellt. Bra och roliga föreläsningar. Bra att han är noggrann med vad man skrivit i labbarna (kod och Javadoc) Klockren lärare. Försök skriva en gnutta tydligare i labbeskrivningen bara Repetera mer, kan vara tråkigt för de som kan java utan och innan tidigare, men väsentligt för de som inte kan alls.
7 Tomas Johansson: Är också en väldigt glad lärare och bör inte heller ändra på sättet han lär på, dock kan han bli lite säkrare på sig själv då han kan verka lite osäker ibland. Bra pedagogik, men försök hålla dig till eget material istället för Håkans när du har föreläsning. Hjälper dig att fokusera på vad du vill förmedla. Slappna bara av lite och njut. Du kan det här. Bra hjälp vid labbpassen och utanför. Osäker/nervös som föreläsare (no offence), träna mer så kommer det bli mycket bättre. Förklara mer utförligt ibland, vi kan ofta inte så mycket som ni tror. Who? Oh, right, you. Be a bit more visible, please. Even if Håkan takes ton of our available attention-space, try to take some too. Har inte haft dig så mycket men du verkar kunnig och duktig. Träna på att ta det lugnt när du föreläser kanske och känna dig mer avslappnad. Pedagogisk, ger bra förklaringar vid labbhandledning. Alltid till hands. Varför inte fler föreläsningar? Den egna föreläsningen var bra, hjälpen under lektionerna också. En mycket bra lärare. Prata högre till gruppen! Bra på att sätta sig in i skum kod. Inte lika bra att hålla föreläsning som Håkan. Kanske borde bedöma striktare på redovisning. Lite mer rättning av koden, men till stor hjälp på labbarna. Klockren [lärare] han också. Mer självsäkerhet vid föreläsningar. Vad är det värsta som kan hända om man säger fel? inget. Båda: Bra hjälp från båda under labbpass. BÅDA HAR VARIT KANON. Bra engagemang och bra förklarat! Kommer inte på något.
8 Allmänt om undervisningen Kursplaneringen har varit... Mycket dålig: Mycket bra: Knappt om tid på bland annat första labben (den skulle kunna getts tidigare!) (3) Bättre med lite högre tempo i början för att det sen blir mindre mot slutet. (3) Följts bra, tung bitvis dock. (3) We learned. (4) Bra, lagom tempo. (4) Bra innehåll, bra spridning på labbarna. Undervisningens nivå har varit... För elementär: För avancerad: Tempot har varit... Alltför lågt: För högt: Jag gick på föreläsningarna... Mycket sällan: Nästan alltid:
9 Jag gick på de schemalagda labbpassen... Mycket sällan: Nästan alltid: Före föreläsningar läste jag i förväg i kompendiet... Aldrig: Regelbundet: Före labbtillfället läste jag igenom labben... Aldrig: Regelbundet: Jag har använt mig av kompendiet... Lite: Mycket: W3-sidorna har jag läst... Aldrig: Regelbundet:
10 Dina egna kommentarer Vad tycker du t.ex. om kursens uppläggning? Saknas något? Borde något bort? Är något beröm- eller klandervärt? Labb 2 kändes stor och hade oproportionerligt kort inlämningstid (även om vi hann den gången ) Mycket lull-lull ifrån labbeskrivningar och tentor. Ibland blir det för mycket skoj, så det kan vara svårt att förstå vad det går ut på. Gillade spexiellt de små detaljerna om algoritmer och kända lösningar/problem som programmerare bör känna till. Bra uppdelat. Svårt att få hjälp på labbtiderna. Borde ha en FIFO-kö för att få labbhjälp. Som det var nu fick man ägna mycket energi åt att försöka hugga er före någon annan. Bra hemsida med nyheter, färska slides och tidsbokning. Kanske för mycket att göra. Jag la iaf ner mer än 20 tim/vecka. +++Duktiga lärare, entusiastiska och hjälpsamma. Jag vet att det tidigare förekommit quizzar, det hade jag gärna haft. Behovet av kompendiet i dess nuvarande form? Bra förberedelser och påhittighet. Bra hemsida. Everything s good. Super. Jag tycker det var riktigt bra, förutom att vi hade för lite tid till labb 1. Lite lättare labbar för folk som inte kan lika mycket. Bra upplägg, men själv hade jag velat ha mer om programdesign (design patterns, UML osv) än ren Javaprogrammering. Jag tyckte det saknades lite om vad en JRE är och vad som skiljer Java under exekveringen jämfört med typ C++. Mer grupparbete, mer frihet hur man ska skriva koden=det är resultatet som räknas. Mycket intressanta och roliga föreläsningar och labbar. Mindre Java på föreläsningar mer OOP. Tiderna för labbredovisningar borde öppnas mycket tidigare. Större fokus på designbiten. Kanske en extra designlabb borde läggas till? Där det inte finns så mycket att gå på. Tentamen var: Det inget fel på... (6-12 p) Lagom svår (0-30 p) Lätt om man vet vad man ska göra. (20-30 p) Mycket att skriva och det känns extra svårt att skriva icke kompletta klasser (uppgift 4) (25-30 p) Bra. Jag kände mig säker redan innan. (25-29 p) Klurig! (0-30 p) Välstrukturerad (mycket bra). (20-30 p) Knivigare än gamla tentor. Några uppgifter lite otydliga. (15-28 p) Speglade kursens innehåll väl. (20-25 p) Lagom. (20-30 p) Relevant för kursinnehållet. (0-30 p) Lagom svår för kursen. (22-28 p)
11 I know this stuff! O.o! Most of itm at least ^.^ (20-30 p) Okej! Dålig fråga 1b. Bättre se om man förstått poängen med Template design eller nåt. Behöver man svaret på frågan kan man googla fram det på 1 sekund, men förståelse finns inte på Google. (24-29 p) (14-15 p) (5-18 p) Bra! (20-30 p) Bra, kanske vissa uppgifter var lite för långa. (15-30 p) Mellansvår. (20-28 p) (0-30 p) Bra prov på kursens innehåll. (20-30 p) Okej, programmering på papper är ingen bra examinationsform. (18-30 p) Dock väääldigt mycket kod. (5-5 p) (25-30 p) (24-28 p) Lagom svår. (20-30 p) (28-30 p) (16-20 p) Lagom svår. (20-30 p) Svår, tycker det är knepigt med programmering. Har ingen vana, vet inte hur jag ska skriva. (0-10 p) (20-26 p) Lätt. (25-30 p) Nästa gång kursen ges är det viktigt att den som håller i kursen tänker på att: Vara snabbare med hjälp på labbpassen de första veckorna, många hade frågor och alla fick inte hjälp. Vara som ni är. Ni är bland de bästa lärarna på mina snart 4 år här uppe. Skriv tydligt på tentamen hur du förväntar dig att koden ska se ut (kommenterad osv). Tydliggöra labbhandledningarna (speciellt första). Dela upp infon bättre i stycken och lägg meningslösa kommentarer i ett eget stycke eller fotnot. Lite kortare labbar, inte dela ut så mycket papper. Tänk på skogen! Tror inte så många läste dessa. Bättre att lägga ut på nätet så att man kan kopiera in koden direkt i Eclipse och köra. Fortsätt i samma stil! I wouldn t have it any other way, at least none I ve seen so far. Att ni är lika noggranna när ni rättar labbarna! Se till att folk passar tiden. Kör på likadant, fast mer tid och gärna ett extra labbpass till labb 1. 1) Lägg ut planering av alla labbar och laborationsuppgifter innan kursen börjar. 2) Powerpointpresentationer kan även de läggas upp i förväg. Fortsätt som nu. Hade varit bättre med en ren Javakurs mellan och bara satsa på OOP. Inte glömma laptopen till föreläsningen Vara tydligare med hur man deklarerar en klass som inte går att ärvas för det har jag helt missat hur man gör.
Resultat av kursvärdering
DAT 501: Diskret matematik vt 2003 Resultat av kursvärdering Antal svar: 19 av 37. Kursvärderingsblanketter delades ut på tentan och kunde lämnas in separat då eller efteråt i kursskåpet. Tycker du att
GRUNDKURS I C-PROGRAMMERING
SAMMANSTÄLLNING 1 (9) Inst för informationsteknologi GRUNDKURS I C-PROGRAMMERING del av 1TD442 ALGORITMER OCH DATASTRUKTURER DV1/ 1IT022 PROGRAMKONSTRUKTION II Period 3, 2006 DV/IT Sammanfattning: Vad
DD2458-224344 - 2014-12-19
KTH / KURSWEBB / PROBLEMLÖSNING OCH PROGRAMMERING UNDER PRESS DD2458-224344 - 2014-12-19 Antal respondenter: 26 Antal svar: 18 Svarsfrekvens: 69,23 % RESPONDENTERNAS PROFIL (Jag är: Man) Det var typ en
Allmänna frågor om kursen: Kursutvärderare: IT-kansliet/Christina Waller. 1. Vad är ditt allmänna omdöme om kursen? Antal svar: 30 Medelvärde: 3.
1(5) Kursvärdering - sammanställning Kurs: Grundkurs i C-programmering, 2p (1TD442), 1p (1IT022) Antal reg: 103 Program: ingår i 1TD442 Algoritmer och datastrukturer DV1 6p/ Antal svar: 31 DVP: 11 svar
Hur tycker du kursen har varit? Tycker du att kursens upplägg har underlättat för dig att uppnå lärandemålen?
En sammanfattning av studenternas summativa kursvärdering AllmäntHur tycker du kursen har varit? antal Dåligt 1 7 Ganska bra 2 13 Bra 3 7 Mycket bra 6 Summa 33 Medel 2, Median 2 1 12 10 8 6 2 0 Hur tycker
Evaluation Summary - CT3380 Grundläggande webbdesign HT05 Dan Levin
Evaluation Summary - CT8 Grundläggande webbdesign HT Dan Levin Antal kursutvärderingar: Q. Anser du dig ha tillräckligt med förkunskaper för att klara kursen? (=JA =NEJ) Q. a Kurslitteratur? 7 Medel:.
Vad tycker du om kursen som helhet? 1 - Mycket dålig 0 0% 2 1 2% 3 0 0% % 5 - Mycket bra 25 57%
44 svar Sammanfattning Se hela svar Hur stor andel av undervisningen har du deltagit i? Ingen undervisning All undervisning 1 - Ingen undervisning 0 0% 2 0 0% 4 0 0% 5 1 2% 6 0 0% 7 3 7% 8 1 2% 9 20 45%
Evaluation Summary - CT3380 Grundäggande webbdesign HT06 Dan Levin
Evaluation Summary - CT8 Grundäggande webbdesign HT6 Dan Levin Antal kursutvärderingar: Q. Anser du dig ha tillräckligt med förkunskaper för att klara kursen? (=JA =NEJ) Q. a Kurslitteratur? 6 Medel:,6
Period 3-4, VT2006 Distans, nät
SAMMANSTÄLLNING 1 (10) DESIGN OCH KONSTRUKTION AV ANVÄNDARGRÄNSSNITT 5P Period 3-4, VT2006 Distans, nät Sammanfattning: Engagerade och engagerande lärare. föreläsningar och bra med projekt för att tillämpa
Elevernas uppfattningar om alltmer digitaliserad undervisning
Resultat Elevernas uppfattningar om alltmer digitaliserad undervisning Fråga 1 Mycket inspirerande (6) till mycket tråkigt (1) att arbeta med etologisidan Uppfattas som mycket inspirerande eller inspirerande
Utvärdering efter deltagande i gruppvägledning vid Ungdomslotsen 2013-02-20
Utvärdering efter deltagande i gruppvägledning vid Ungdomslotsen 2013-02-20 Antal Poäng 1. Jag är bättre på att förklara vad jag är bra på och vad jag tycker om att göra. 14/14 52/70 2. Jag har fått fler
Evaluation Summary - CDT104 Grundläggande Webbdesign HT07 Dan Levin
Evaluation Summary CDT Grundläggande Webbdesign HT7 Dan Levin Antal kursutvärderingar: Q. Anser du dig ha tillräckligt med förkunskaper för att klara kursen? (=JA =NEJ) 9 Skriv kommentarer här... Q. a
Evaluation Summary - CD5570 DoA, distans VT 2004 Dan Levin
Evaluation Summary - CD7 DoA, distans VT Dan Levin Antal kursutvärderingar: 7. Hur tycker du informationen kring kursen har varit? (=dålig... =bra) Medel:.7 6 Det har varit bra information på alla plan
Kursutvärdering NEK A1 Moment 3: Makroekonomi, vt-11
Kursutvärdering NEK A1 Moment 3: Makroekonomi, vt-11 Ansvarig lärare: Andréa Mannberg 1. Deskriptiv statistik Descriptive Statistics N Min Max Mean Std. Deviation Vilket betyg vill du ge kursen som helhet?
Utvärdering deltagare 2013 v.7-9 31 deltagare
Utvärdering deltagare 13 v.7-9 31 deltagare Tycker du att det har varit kul att vara på läger? (%) 1 8 4 1 Ja Nej Varför eller varför inte? - För att man fick nya kompisar, fick göra det man tycker om
Mental träning termin 2 HT-10 Sida 1 av 1
1 av 11 2010-12-13 16:22 Mental träning termin 2 HT-10 Sida 1 av 1 Antal besvarade enkäter: 15 1 Hur tycker du att målen för momentet har uppfyllts? Vi har väl uppfyllt de delarna bra. Jag tycker det känns
MYCKET BRA (14/48) BRA (30/48) GANSKA BRA (3/48) INTE BRA (1/48)
Kursutvärdering moment 1, IH1200, ht -12 1. Vad tycker du om kursens upplägg? MYCKET BRA (14/48) BRA (30/48) GANSKA BRA (3/48) INTE BRA Enkelt att komma igång och bra tempo Intressant och lärorikt Bra
Arbetsrapport CEQ, ETS170
Arbetsrapport CEQ, ETS170 Basfakta Kursnamn Kurskod Högskolepoäng Kravhantering ETS170 7.5 hp Läsår 201011 Kursen slutade i läsperiod Program Antal registrerade på kursen 28 HT_LP2 samtliga Antal enkätsvar/svarsfrekvens
DA205A Programmering med C# II
DA205A Programmering med C# II Antal svar: 25 (84) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 0% 2. Ganska bra 4% 3. Bra 52% 4. Mycket bra 44% 2. Öppen fråga Nämn någonting
Utvärdering Utvecklingsledare i kommunikationsplanering: Förändringsarbete
Utvärdering Utvecklingsledare i kommunikationsplanering: Förändringsarbete Positiva synpunkter Bra upplägg. Lite teori blandat med övningar i lagom storlek. Verksamhetsnära och realistiskt. Många tankeställare
Utvärdering 2015 deltagare Voice Camp
Utvärdering 15 deltagare Voice Camp 8 deltagare Har det varit roligt på lägret? (%) 1 8 6 4 1 Ja Nej Varför eller varför inte? - Enkelt, jag älskar att sjunga och det är alltid kul att träffa nya vänner
Utvärdering 2015 målsman
Utvärdering 2015 målsman 284 deltagare Kändes det tryggt att lämna era barn på lägret? (%) 100 80 60 40 20 0 100 0 Ja Nej Varför/varför inte? - Jag upplevde en god organisation och intresserade ledare.
Kursvärdering Analys 2
View All Responses. Alla deltagare. Responses: 6 Kursvärdering Analys 2. Du är Kvinna 50 3 Man 50 3 2. Varför har du läst denna kurs? Intresse för ämnet Ingår i programmet jag läser 00 7 3. Vad anser du
Kursenkät basår ht 10- vt11
Kursenkät basår ht 10- vt11 Antal svar: 36 1. Betyg på kursen. Medelbetyg på den blev 4,1 80% 60% 40% 20% 0% 1 2 3 4 5 2. Kursplan och måluppfyllelse Kursens mål har enligt kursplanen uppfyllts 6 5 4 helt
2. Vad var dåligt eller mindre bra på kursen? Lämna gärna förslag till förbättringar.
Kursutvärdering för sista momentet - kursförbättrande frågor Kurs/grupp-objekt 1. 1. Vad var bra på kursen? Det är viktigt att veta så att vi inte tar bort det som du är nöjd med. 24 svar 2. 1. Innehållet?
MO8007 VT2017. Antal svar: 4
MO8007 VT07 Antal :. Vad var bäst med kursen? Vad var bäst med kursen? Aitors engagemang som labassistent The tight connection between the course literature, lectures and laboratories. Innehållet och upplägget!
Informatik B, moment 2: Databasdesign, 7,5 hp, våren 2015 och. Databasdesign, 7,5 hp (som ges inom ramen för statistikerprogrammet)
Institutionen för informatik Göran Landgren Dan Johansson Sammanfattning av kursutvärdering Sid 1 (1) Sammanfattning av gemensam kursutvärdering för Informatik B, moment 2: Databasdesign, 7,5 hp, våren
Utvärdering 2014 deltagare Voice Camp
214 Voice Camp Utvärdering 214 deltagare Voice Camp 55 deltagare Har det varit roligt på lägret? (%) 1 8 6 4 2 Ja Nej Varför eller varför inte? För att jag har fått uppleva min dröm Lägret har varit roligt,
Utvärdering av Värdegrundsdag 2013
Utvärdering av Värdegrundsdag 2013 24 september 2013 Vad har varit bra under dagen? Tänkvärt - Kommunikation viktigt för att förebygga konflikter Givande dag, lugnt och bra tempo Håkan - Bra föreläsare,
Enkätresultat. Kursenkät, Flervariabelanalys. Datum: 2010-03-29 08:47:04. Aktiverade deltagare (MMGF20, V10, Flervariabelanalys) Grupp:
Enkätresultat Enkät: Status: Kursenkät, Flervariabelanalys stängd Datum: 2010-03-29 08:47:04 Grupp: Besvarad av: 13(40) (32%) Aktiverade deltagare (MMGF20, V10, Flervariabelanalys) Helheten Mitt helhetsomdöme
WEBB13: Bild och Grafisk produktion, 7,5 hp, H13 (31KBG1)
Kursrapport för: WEBB13: Bild och Grafisk produktion, 7,5 hp, H13 (31KBG1) Kursansvarigas namn: Jan Buse & Daniel Birgersson Antal registrerade studenter: 30 st. Antal godkända studenter på hela kursen
MYCKET BRA (19/51) BRA (29/51) GANSKA BRA (2/51) INTE BRA
Kursutvärdering moment 2, IH1200, ht -12 1. Vad tycker du om kursens upplägg? MYCKET BRA (19/51) BRA (29/51) GANSKA BRA (2/51) INTE BRA Jag är nöjd med de regelbundna föreläsningarna och seminarierna,
VT17-1DV023-7,5hp. Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Antal respondenter: 56. Antal svar. Svarsfrekvens: 42,86 %
VT17-1DV023-7,5hp Antal respondenter: 56 : Svarsfrekvens: 42,86 % Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Mycket bra 17 (70,8%) Ganska bra 6 (25,0%) Ganska
Fördjupningskurs i byggproduktion, ht 2009.
Umeå Universitet Sida 1 (10) Fördjupningskurs i byggproduktion, ht 2009. Kursvärdering. Omdöme 1 5 (5 bäst) Kursupplägg i stort 1 2 5 Bra projekt där de tidigare projekten i BP1 och BP2 binds ihop. Får
Allmänna frågor om kursen: 1. Vilket är ditt allmänna omdöme om kursen? Antal svar: 50 Medelvärde: 3.9
Kursvärdering - sammanställning Kurs: 1TD755, 1TS044 Beräkningsvetenskap II Antal reg: 69 1TD042 Beräkningsvetenskap NV2 Antal svar: 51 Period: Period 1 H04 Svarsfrekvens: 73% Lärare: Lina von Sydow, Stefan
Sammanställning av Kursutvärdering V11 (BU Distans KBH) Vetenskaplig teori och metod
Sammanställning av Kursutvärdering V11 (BU Distans KBH) Vetenskaplig teori och metod Datum: 2011-07-05 10:22:32 Besvarad av: 14(20) (70%) 1. I vilken utsträckning anser du att du uppnått de angivna kursmålen?
MATEMATIK Göteborgs universitet LMA100-1 V05
MATEMATIK Göteborgs universitet LMA100-1 V05 Sammanställning av enkät om LMA 100 Matematik 1, del 1, V05 Information om kursen innan kursstart Hur tycker du att den information du fått om kursen före kursstart
MA203A Matematik: Analys A
MA203A Matematik: Analys A Antal svar: 40 (114) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 0% 2. Ganska bra 32,5% 3. Bra 57,5% 4. Mycket bra 10% 2. Öppen fråga Nämn någonting
Utvärdering Biologdesignern grupp 19
Utvärdering Biologdesignern grupp 19 Biologdesignern har: svara med svar 1-5 1=dåligt, 5=jättebra Poäng Antal 1. Jag är bättre på att förklara vad jag är bra på och vad jag tycker om att göra. 51 15 2.
Kortfattad sammanfattning av studenternas synpunkter och förslag
Termin: VT 2015 Program: W Kurs: Klimat 1TV026 10 hp Antal registrerade studenter: 11 Svarsfrekvens: (54%) 6/11 Datum: 2015-04-08 Utfall av examination Antal examinerade: 9 Betyg 5: 0 (0%) Betyg 4: 5 (56%)
Arbetsrapport CEQ, KIM015
Arbetsrapport CEQ, KIM015 Basfakta Kursnamn Kurskod Högskolepoäng Immunteknologi KIM015 7.5 hp Läsår 201112 Kursen slutade i läsperiod Program Antal registrerade på kursen 41 VT_LP2 samtliga Antal enkätsvar/svarsfrekvens
JA, MYCKET. ABSOLUT! Ja. Programmet är dessutom mycket roligare att arbeta med än vad jag hade trott.
1(5) Absolut! Som vanligt översteg den mina förväntningar. Absolut Ja, till 100 %. JA, MYCKET. ABSOLUT! Ja. Programmet är dessutom mycket roligare att arbeta med än vad jag hade trott. Fantastiskt att
Objektorienterad programmering
Objektorienterad programmering Antal svar: 20 (155) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 5% 2. Ganska bra 25% 3. Bra 25% 4. Mycket bra 40% Inte besvarad 5% 2. Öppen fråga
Antal studenter VG G U Blank
Kursledningens sammanfattning Kursen startar med en översiktsföreläsning. De första tre veckorna ägnas åt kursens teoriinnehåll genom totalt 20 föreläsningar (á 2x45 min), vilka efterföljs av motsvarande
1. Flervalsfråga Andel
Page 1 of 8 Kursutvärdering Tillbaka till Välj resultat Antal svar: 39 1. Flervalsfråga Andel Vilken kvalitet upplever du att kursen har hållit sammantaget? Mycket låg 5,1% Låg 20,5% Godtagbar 43,6% Hög
SAMMANSTÄLLNING 1 (13) Datum för sammanställningen Period 3, 2007
SAMMANSTÄLLNING 1 (13) GRUNDKURS I C-PROGRAMMERING DEL AV (1TD442) ALGORITMER OCH DATASTRUKTURER (DV1) (1IT022) PROGRAMKONSTRUKTION II (IT) Period 3, 2007 Sammanfattning: Bra kurs, bra lärare och bra labbar.
H10_Statistik och Vetenskapsteori. Antal deltagare i enkäten: 44 Antal erhållna enkätsvar: 28
H10_Statistik och Vetenskapsteori Antal deltagare i enkäten: 44 Antal erhållna enkätsvar: 28 1. I vilken utsträckning anser du att du uppnått de angivna kursmålen? (5) Stor 13 46,4% (6) Mkt stor 5 17,9%
Tentamen IE1204 Digital design
Tentamen IE1204 Digital design Underkända tentander orsak? 2014 januari, TIDAB, TKOMK och TIEDB Anders Sjögren, as@kth.se, KTH ICT, 2014-01-31 Underlaget bygger på en icke anonym enkät till de studenter
- Användbart men kunde kunna breddas lite och mer handla om elkraft
Kursutvärdering Datakom Elkraft HT14 1. () Vad tycker Du om kursen som helhet? Mycket bra: 10 (55.56 %) Bra: 8 (44.44 %) OK: 0 Sådär: 0 Dålig: 0 2. () Egna kommentarer. Mycket bra lärare och bra upplägg.
[SLUTRAPPORT: DRAWPIXLZ (ANDROID-APP)] Slutrapport. Författare: Zlatko Ladan. Program: Utvecklare av Digitala Tjänster 180P
Slutrapport Författare: Zlatko Ladan Program: Utvecklare av Digitala Tjänster 180P Kurs: Individuellt Mjukvaruprojekt Z l a t k o L a d a n Sida 1 Abstrakt: Denna rapport handlar om mitt projekt som jag
Tea Nygren Siv Söderlund Fredrik Wiklund. Carl Hemmingsson. Magnus Johansson. Carl Hemmingsson. Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt
1 (6) TFYY68 - Mekanik Sändlista Inger Erlander Klein Tea Nygren Siv Söderlund Fredrik Wiklund Carl Hemmingsson Magnus Johansson Kurskod TFYY68 Examinator Carl Hemmingsson Kursen gavs Årskurs 2 Termin
Utvärdering av laboration i genteknik. för kemiingenjörer, VT 2002
Miniprojekt, pedagogisk kurs för universitetslärare II, ht 2002. Maria Andrén och Anna Lindkvist, Inst för genetik och patologi Utvärdering av laboration i genteknik för kemiingenjörer, VT 2002 Introduktion
1DV433 HT13. I vilken utsträckning har kursens innehåll och uppläggning gett förutsättningar för att du ska ha uppnått respektive lärandemål?
1DV33 HT13 Antal : I vilken utsträckning har kursens innehåll och uppläggning gett förutsättningar för att du ska ha uppnått respektive lärandemål? - ha fått grundläggande kunskaper om strukturerad programmering
Har du läst kursen på Campus eller distans Campus 8 53% Distans 7 47%
15 svar Sammanfattning Se hela svar Har du läst kursen på Campus eller distans Campus 8 53% Distans 7 47% KURSFRÅGA AV ÖVERGRIPANDE KARAKTÄR Kursinnehållet har varit intressant och stimulerande I låg grad
Kursutvärdering av Diskret Matematik för D VT 2005
Kursutvärdering av Diskret Matematik för D VT 2005 Allmänt Enkäten delades ut på en av de första föreläsningarna i Mekanik (5C1105) i period 3 då de flesta som följde diskmatten var närvarande. Vi fick
Kursvärdering Sex och samlevnadskurs Tjörn oktober 2001
Kursvärdering Sex och samlevnadskurs Tjörn oktober 2001 Detta var bra 333 Varierat program teori/övningar. Positiva och inspirerande ledare. Bra grupp: åldersblandat o könsfördelat. Öppenhet i gruppen.
Utvärdering 2013 deltagare Filmkollo Original
Utvärdering 2013 deltagare Filmkollo Original 128 deltagare Tycker du att det har varit kul att vara på kollo? (%) 100 80 60 40 20 0 98 2 0 Ja Nja Nej Varför eller varför inte? - Jag har träffat jättemycket
Hoppa till... Exportera till Excel
Hoppa till... Startsida TFEMoodle Forskning Samverkan Om universitetet TFEMoodle LinSA, del 3 Återkopplingar Återkoppling HT11 Uppdatera Återkoppling Översikt Redigera komponenter Mallar Analys Visa inlägg
Sammanfattning Två utvärderingstillfällen genomfördes då svarsfrekvensen på den första var så låg:
Institutionen för informatik Göran Landgren Dan Johansson Sammanfattning av kursutvärdering Sid 1 (1) Sammanfattning av kursutvärdering Informatik C, IT-arkitektur vt2015 Sammanfattning Två utvärderingstillfällen
Kursutvärdering basåret 11/12
View All Responses. Alla deltagare. Responses: 22 Kursutvärdering basåret /2. Du är Kvinna 73 6 Man 27 6 00 2. Vad anser du om dina förkunskaper inför kursen? Helt tillräckliga I stort sett tillräckliga
Utvärdering Lärande med stöd av IKT vt-10
Utvärdering Lärande med stöd av IKT vt-10 1. Hur bedömer du som helhet kursens kvalitet? ( 1 anger lägsta betyg, anger högsta betyg) Fråga 1 Fråga 1 Motivering: Bl a jätteintressant att träffa folk från
MYCKET BRA (7/44) BRA (34/44) GANSKA BRA (4/44) INTE BRA (1/44)
Kursutvärdering moment 4, IH1200, ht -12 1. Vad tycker du om kursens upplägg? BRA (34/44) GANSKA BRA (4/44) Intressant Detta var det intressantaste kursmomentet Den sammanfattande föreläsningen i slutet
1/21/13 Redigera formulär [ Kursvärdering för kursen 1DV450 - Webbramverk - VT12 ] Google Dokument
13 svar Sammanfattning Se hela svar Läser du kursen på distans eller campus Distans 6 46% Campus 7 54% KURSFRÅGA AV ÖVERGRIPANDE KARAKTÄR - Kursinnehållet har varit intressant och stimulerande I låg grad
Sammanställning av kursvärdering
Sammanställning av kursvärdering Hållbar utveckling värderingar, världsbilder och visioner 15 HP, 2015 Cemus kurser har tillkommit på studentintiativ och leds av studenter. Kursutvärderingen är ett viktigt
Projekt Rapport. RaidPlanner. Jeanette Karlsson UD10
Projekt Rapport RaidPlanner Jeanette Karlsson UD10 Abstrakt: Denna rapport handlar om mitt projekt i kursen Individuellt Mjukvaruutvecklings projekt. Rapporten kommer att ta upp hur jag gått tillväga,
Att våga tala. - går det att lära sig? Mina egna små erfarenheter... Fredrik Bengtsson
Att våga tala - går det att lära sig? Mina egna små erfarenheter... Fredrik Bengtsson Vad jag tänkte prata om... Vem är jag? Vad gör jag här? min bakgrund som talare Går det att lära sig att våga nåt?
RESULTAT - MÅLUPPFYLLELSE
Som absolut nybörjare i programmering och utan att ha några handledarpass: Mycket tufft, låg bokstavligen talat i fosterställning varannan vecka... Den gav en bra grund till fortsatta egenstudier i C++.
Världens eko 2006 - kursutvärdering
Världens eko 2006 - kursutvärdering Tack för att du tar dig tid att utvärdera kursen! Dina åsikter betyder mycket för oss och vi arbetar hårt för att Världens eko ska vara en dynamisk och föränderlig kurs.
KURSUTVÄRDERING MATEMATIK I: 5B1115
Amina Henaien Farrokh Atai 840717-0508 851103-7932 henaien@kth.se farrokh@kth.se KURSUTVÄRDERING MATEMATIK I: 5B1115 Vi har försökt genom denna utvärdering att ge er en sammanfattning och en kortfattad
Algebrans grunder ht15
Algebrans grunder ht5 Antal : Kursen som helhet Kursens innehåll uppfyllde mina förväntningar. Kursens innehåll uppfyllde mina förväntningar. Antal Instämmer delvis (75,0%) (00,0%) Kursens innehåll uppfyllde
Hur jag lärde mig att älska Datavetenskap
Hur jag lärde mig att älska Datavetenskap Vad tänker ni på just nu? Vad tänker ni på just nu? Är det svårt? Vad tänker ni på just nu? Är det svårt? Det bestämmer du! Vad tänker ni på just nu? Är det svårt?
BG306A Strukturmekanik, bärverksanalys MT129A Finita elementmetoden
BG306A Strukturmekanik, bärverksanalys MT129A Finita elementmetoden Antal svar: 16 (14+28) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 0% 2. Ganska bra 12,5% 3. Bra 50% 4. Mycket
Utvärdering. Vatten och miljöteknik, Heltid 400 YH-poäng. Kursutvärdering Rörnätsteknik (RÖTE) Totalt antal deltagare: Alla kommentarer
Utvärdering Vatten och miljöteknik, Heltid 400 YH-poäng Kursutvärdering Rörnätsteknik (RÖTE) Totalt antal deltagare: 21 24 Alla kommentarer Förslag på förändringar / Förbättringar Skulle vara bra med fler
TDDB68 - Processprogrammering och operativsystem
1 (6) TDDB68 - Processprogrammering och operativsystem Sändlista Inger Klein Tea Nygren Siv Söderlund Magdalena Smeds Christoph Kessler Tommy Färnqvist Kurskod TDDB68 Examinator Christoph Kessler Kursen
MT127A 3D CAD. Antal svar: 8 (58) 1. Flervalsfråga Andel. Allmänt. Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 25% 2. Ganska bra 50% 3.
MT127A 3D CAD Antal svar: 8 (58) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 25% 2. Ganska bra 50% 3. Bra 12,5% 4. Mycket bra 12,5% 2. Öppen fråga Nämn någonting i kursen som
TEII42 - Teknisk kommunikation på japanska II - del 2
1 (5) TEII42 - Teknisk kommunikation på japanska II - del 2 Sändlista Kurskod Examinator Mathias Henningsson Karin Karltorp Susann Årnfelt Seth Ramström Clas Rydergren Li Li Tunek Johan Holtström TEII42
Utvärdering SMD180 LP1 2006
Utvärdering SMD180 LP1 2006 Resultat Jag kunde programmera innan 2.41 Jag känner att jag kan programmera efter 3.59 I framtiden tror jag att P är en del av mitt arbete 2.91 Kursen känns angelägen för min
HF LEQ. Antal svar: 23
HF - LEQ : GRUPPTILLHÖRIGHET Denna version av enkäten används om kursen har inkluderat olika grupper av kursdeltagare. Du bör då ha fått information om vilken grupp du ska välja nedan. Välj din grupp i
Sammanställning av Utvärdering HÄLSODAG samtliga elever Barn- & fritidsprogrammet Onsdag den 17/10 2007
Sammanställning av Utvärdering HÄLSODAG samtliga elever Barn- & fritidsprogrammet Onsdag den 17/10 2007 1. Fanns det något bra med Hälsodagen? Det var roligt Frukost och priser Ja absolut! Jag tycker att
Utvärdering av föräldrakurs hösten 2013
Utvärdering av föräldrakurs hösten 2013 - Har du verktyg för att bemöta din oroliga och nedstämda tonåring? Föräldrakursen oro/nedstämdhet är ett samarbete mellan Råd & stöd, Gamla Uppsala familjeenhet
ST16-1DV432-7,5hp. Antal svar: 26
ST16-1DV432-7,5hp : Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Mycket bra 18 (69,2%) Ganska bra 8 (30,8%) Ganska dålig 0 (0,0%) Mycket dålig 0 (0,0%) Kan ej
1 of 6 15/02/2007 23:26 Enkätresultat Enkät: Enkät 479896 Status: öppen Datum: 2007-02-15 23:26:10 Grupp: Aktiverade deltagare (5C1108 Tillämpad fysik, mekanik) Besvarad av: 7(58) (12%) Sidan besökt av:
ANVÄNDARCENTRERAD SYSTEMDESIGN Period 42, 2003 IT4
SAMMANSTÄLLNING 1 (6) ANVÄNDARCENTRERAD SYSTEMDESIGN Period 42, 2003 IT4 Sammanfattning: Detta är en mycket intressant, relevant och väl genomförd kurs. Både kursens huvudsakliga föreläsare och de flesta
1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?
Teknologiska och biologiska grunder för odling TN0325, 30216.1415 15 Hp Studietakt = 100% Nivå och djup = Grund Kursledare = Siri Caspersen Värderingsresultat Värderingsperiod: 2015-03-26-2015-06-05 Antal
Objektorienterad programmering och Java
Objektorienterad programmering och Java Sändlista Inger Klein Jonas Detterfelt Siv Söderlund Johan Högdahl Jonas Kvarnström Peter Dalenius Kurskod Examinator TDDC69 Jonas Kvarnström Kursen gavs Årskurs
Ungdomssamtalarna beaktas i internbudget för 2015, samt att samarbete inom ramen för Ungdomssamtalarna fortsatt sker med grundskolenämnden
Malmö stad Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen 1 (1) Datum 2014-08-07 Handläggare Annika Pfannenstill Utredningssekreterare annika.pfannenstill@malmo.se Tjänsteskrivelse Ungdomssamtalare GYVF-2014-542
Arbetsrapport CEQ, ETS170
Arbetsrapport CEQ, ETS170 Basfakta Kursnamn Kurskod Poäng Kravhantering ETS170 5 poäng Läsår 2005 Kursen slutade i läsperiod Program Antal registrerade på kursen 45 Antal enkätsvar/svarsfrekvens Antal
1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?
Vattenresursteknik MV0190, 30056.1314 5 Hp Studietakt = 35% Nivå och djup = Avancerad Kursledare = Abraham Joel Värderingsresultat Värderingsperiod: 2014-03-05-2014-04-04 Antal svar 8 Studentantal 52 Svarsfrekvens
Kursutvärdering FySA01 Ht 2014
Kursutvärdering FySA01 Ht 2014 Sammanfattning Föreläsningar Både Johan och Lasana var tydliga med vad som var viktigt inför tentamen. De var noggranna med referenser så att det var lätt att kolla upp det.
Kursutvärdering/1MD222 Konstruktion av användargränssnitt II Datum för sammanställning:
1(6) Kursvärdering - sammanställning Kurs: 1MD222 Konstruktion av användargränssnitt II 3p Antal reg: 27 Program: Frist, Period: Period 4 V05 Antal svar: 21 IT, DVP Lärare: Erik Borälv, Johan Wikström
Utvärdering deltagare
Utvärdering deltagare 37 svar, 325 deltagare Har det varit roligt på lägret? (%) 1 8 6 4 99 1 Ja Nej Varför, varför inte? - Det har varit lärorikt och kul att använda utrustningen och att skådespela. -
1. Enkätsvar: Hur värdefullt fann du innehållet i kursen? 1=Värdelöst 2=Av litet värde 3=Värdefullt 4=Mycket värdefullt Besvarad av 11 personer
1 of 12 2007-03-20 16:58 Enkätresultat Enkät: Enkät 479896 Status: öppen Datum: 2007-03-20 16:59:00 Grupp: Aktiverade deltagare (5C1108 Tillämpad fysik, mekanik) Besvarad av: 11(58) (18%) Sidan besökt
Sammanfattning av kursutvärdering. Informatik C, IT-arkitektur vt2014. Sammanfattning Svarsfrekvens: 18% ( 7 / 39 ).
Institutionen för informatik Göran Landgren Sammanfattning av kursutvärdering Sid 1 (1) Sammanfattning av kursutvärdering Informatik C, IT-arkitektur vt2014 Sammanfattning Svarsfrekvens: 18% ( 7 / 39 ).
Sammanställd kursutvärdering för samhällets digitalisering SVP, HT 2016
UMEÅ UNIVERSITET Institutionen för informatik Lärare: Rikard Harr, Angelica Svelander oktober 6, 2016 Sammanställd kursutvärdering för samhällets digitalisering SVP, HT 2016 Sammanlagt lämnades 36 utvärderingar
Anläggnings- och apparatteknik
Anläggnings- och apparatteknik Inlämnade svar : 0 8 Innehåll: Rökgaser e int riktigt min grej... Bra kurs. Föreläsarna: Westerlund är bland de båsta föreläsarna på KTF. Förklarar på ett sätt som gör att
THFR41 - Teknisk kommunikation på franska del II
1 ( 6) THFR41 - Teknisk kommunikation på franska del II Sändlista Kurskod Examinator Mathias Henningsson Miguel Giménez Johan Holtström THFR41 Miguel Giménez Kursen gavs Årskurs 2 Termin Period 2 Kursens
KURSUTVÄRDERING CD5560 FABER VT2003
KURSUTVÄRDERING CD5560 FABER VT2003 Antal utvärderingar = 24 Datalogi = 20 Datateknik = 1 Övr. = 1 Blank = 2 Fråga 1 - Förkunskaper Ja = 23 Nej = 0 Blank = 1 inga Slutsats: Förkunskaper uppfattas som tillräckliga.
Reglerteknik. Utvärderingen är genomförd av. Ansvarig studienämndsordförande. Sändlista. Anders Hansson Johan Löfberg. Kursen gavs Årskurs 3 Termin
1 (5) Reglerteknik Sändlista Svante Gunnarsson Ingela Wiklund Erika Jonsson Johan Högdahl Anders Hansson Johan Löfberg Kurskod Examinator TSRT12 Anders Hansson Kursen gavs Årskurs 3 Termin VT Period 1
Pedagogiskt seminarium för personal vid Institutionen för geovetenskaper (avd för luft och vatten)
Miniprojekt, pedagogisk grundkurs IV, ht 2000. Andreas Gyllenhammar & Johan Persson, Institutionen för geovetenskaper Pedagogiskt seminarium för personal vid Institutionen för geovetenskaper (avd för luft
UTVÄRDERING. Sammanställning av utvärderingsresultat. Historia 2 2014/2015 S2ab. Utvärdering Hi2 2014/15" 1
UTVÄRDERING Sammanställning av utvärderingsresultat Historia 2 2014/2015 S2ab Utvärdering Hi2 2014/15" 1 Inledning Kursen Historia 2 utvärderades i maj 2015 digitalt. 14 av 22 elever har fyllt i enkäten