Digital Ljudredigering vt2015
|
|
- Ulf Bergman
- för 8 år sedan
- Visningar:
Transkript
1 Digital Ljudredigering vt2015 Digital ljudredigering vt2015 Results of survey Startade: den 6 maj 2015 Avslutad: den 20 maj 2015 Svarsfrekvens: 39% ( 19 / 49 ) Elektroniskt utvärderingssystem
2 Digital Ljudredigering vt2015 Eftersom detta är första gången som momentet ges, så är det extra intressant att få era kommentarer så att vi kan använda dem för fortsatt kursutveckling. Kurs/grupp-frågor: 1. Hur bedömer du som helhet kursens kvalitet? (1 anger lägsta betyg och 5 anger högsta betyg) 18 svar, medelvärde = 3, % (8) Lite kort kurs samt att det behövs bättre dokumentation till workshops. Dock logisk placerad kurs inom utbildningen. Bra att även ljuddesign tas upp i utbildningen. 2. Hur många timmar per vecka (schemalagd undervisning samt arbete på egen hand eller tillsammans med studiekamrater) har du i genomsnitt ägnat åt dina studier? (ungefär...tim/vecka) 25 15timmar-20timmar Alldelles för lite... timmar / vecka 3. Hur bedömer du som helhet det bemötande du fått som student under kursens gång? (1 anger lägsta betyg och 5 anger högsta betyg) 18 svar, medelvärde = 4, Inga kommentarer 33 % (6) 4. Hur bidrog momentets planering och 50 % (9) genomförande (kursuppläggning, d.v.s. antal, innehåll samt ordning på föreläsningar, handledningsträffar och gästföreläsningar) till att uppfylla dess förväntade studieresultat? det kändes som att alla workshops låg i början och sen var det bara att köra, jag tror det hade varit bättre om ni hade placerat ut workshops över hela utbildningen svårt att följa workshopens innehåll då dokumentet inte berättade stegvis. Svårt att hänga med på föreläsning i datalapp då man inte ser tavlan från alla dataplatser. Saknade en en mer specifik föreläsning angående etiska och samhälls aspekter kopplade till ljud design. Workshoparna hade bra upplägg och innehåll i avseende till användandet av hård- och mjukvara. Bra helt ok De följde en röd tråd och kändes relevanta till uppgifterna. (längre ner) Tycker att det var bra upplägg. Speciellt att man spritt ut handledningsträffar och lagt dem vid passande tider. Lite fler workshops skulle kunna vara bra. Jag tycker det var väldigt bra att alla uppgifter släpptes på en gång så att man visste vad man hade att vänta sig. Innehållet på självaste "ljud-föreläsningarna" minns jag inte utan jag lärde mig det jag tar med mig på workshopsen, för jag lär mig bäst när jag får testa själv. Bra handledningar! Jag vet ju inte vilka de förväntade studieresultaten var, men bra svarar jag nog på frågan iaf. Kan inte riktigt uttala mig i sammanhanget men det kändes som om upplägget var bra. bra blandning utav workshops och föreläsningar, tycker även att det var lagomt många. 5. Värdera kurslitteraturen (innehåll, användbarhet, relevans, sammansättning m.m.) med avseende på hur väl den bidrog till att uppfylla momentets förväntade
3 18 svar, medelvärde = 3,33 28 % (5) 56 % (10) 28 % (5) 6. Värdera examinationerna som helhet (innehåll, utformning, relevans m.m.) med avseende på hur de 18 svar, medelvärde = 3,44 28 % (5) 56 % (10) Uppgifterna när vi skulle ljudsätta samt göra en podcast känndes mer relevant för kursen. I helhet bra uppgifter, men jag skulle vilja att ni bytte ut någon till en annan då vi får olika klipp och sedan skall vi "fixa" dom, t.ex. ett klipp med högt brus då vi måste visa att vi kan göra brusreduceringar. 7. Värdera examinationsuppgift 1 (innehåll, 18 svar, medelvärde = 4,28 Ljudberättande. två egna digitala medier. Bra uppgift med sämre seminarium, då alla grupper sitter i samma rum och pratar i mun på varandra och ljudet hörs inte... Dessutom vad kraven på uppgiften inte självklara så många fick göra om. Bra eftersom man fick träna på att allt från pre- till postproduktion. Hade dock heldre gjort något annat än en podcast. 9. Värdera examinationsuppgift 3 (innehåll, 18 svar, medelvärde = 2,61 17 % (3) Gruppuppgift - man lär sig mycket av varandra, man får känna på utrustningen, man får träffa andra människor och man förstår ur man bygger upp en produktion. Mer sånt så skulle man bli en expert! Väldigt irriterande då beskrivningen inte var nog bra. Då de flesta i klassen måste göra om så känns det rätt surt då vi alla 17 % (3) tydligen tolkat den likadant. 44 % (8) oorganiserad redovisning. dokumentationens krav var felaktiga. Inga kommentarer 8. Värdera examinationsuppgift 2 (innehåll, 18 svar, medelvärde = 3,89 Lite svårt att förstå syftet. Inte så klar beskrivning av uppgiften. Skulle ha kunnat vara mer text som krävdes för G, så får man större utrymme att göra analys av ljudberättande. Lite förvirrande att bägge klippen måste vara utifrån ett samhälleligt perspektiv, kan inte alla ljud klipp vara inspirerande ur andra synvinklar? 10. Värdera examinationsuppgift 4 (innehåll,
4 18 svar, medelvärde = 3,28 Allt har varit intressant och roligt. Jag gillade Det mesta som hade med ljudredigering för det var väldigt lärorikt, samt var uppgiften att göra en podcast 56 % (10) riktigt bra för det ledde till att man fick praktiskt lära sig hur hela processen gick till. Workshoparna och uppgift 2 gjorde den ej VG - gjorde inte uppgiften. tycker mer om upplägget då en uppgift kan få betyget VG istället för att man ska göra en extra uppgift.. Denna gjorde jag inte. Bra att den var fri och att vi fick välja fritt om vilken produktion vi ville arbeta utifrån 11. Värdera den utrustning som du har använt på kursen (tillgång, kvalitet, relevans m.m.) med avseende på hur den bidragit till uppfyllandet av momentets förväntade 18 svar, medelvärde = 4,28 Podcasten var riktigt rolig att göra. Hade dock varit hundra gånger roligare om man fick välja grupper själv för då hade det blivit mycket mer naturligt att prata om man var i grupp med sådana man kände sen innan. workshopen Mycket eget ansvar. Workshops var väldigt roliga och givande, Att lära sig jobba med Audition och spela in ljud. Även att lära sig analysera ljud i olika medieproduktioner (framför allt film) Bra upplägg! Relevanta inlämningsuppgifter och bra fokus på att skapa egna produktioner. Bra, informativa och relevanta föreläsningar. Trots att den var kort lärde man sig en del. I workshop-väg var det bra när vi fick klippa ljud och prova på saker själva. 50 % (9) Det var en rolig kurs som jag lärde mig mycket om ljud och hur man ska hantera det i postproduktion. hade nog varit bra om ni haft 6 röde mikrofoner istället för 4 Bra att vi fick tillgång till en upprigad "studio" men dock var genomgången inte nog tydlig så vi förstod inte hur man skulle koppla upp micen med högtalarna och audition programmet. låt studenterna testa att koppla samman allt och ställ in rätt intställningar. All utrustning var bra för utom att den uppriggade studion i 382 där kraschade Adobe audition krachade hela tiden! Hade gärna haft fler övningar där man själv fick prova på att sätta upp och prova utrustningen Ok utrustning, inte den bästa. Men det var synd att så många skulle låna utrustning samtidigt att det blev ont om tid för grupparbetet Jag föredrar Logic Pro istället för Adobe Audition men Audition har fungerat lysande för det mesta! Som vi vet så var det lite knepigt eftersom vi var två klasser (dubbelt så många elever) men utrustningen var utav högkvalitet och det var roligt att använda dem, 12. Vad har varit bra under kursen? Workshop, kursliteraturen Lärarna Uppgift 1 var en riktigt rolig utmaning. Det roligaste med den var det kreativa skapandet. Något av det roligaste man kan göra är att ljudlägga klipp ur filmer. Intressanta workshops och att vi verkligen fick prova på att testa professionell utrustning. 13. Vad har inte varit bra med kursen och hur skulle detta behöva förändras? föreläsningarna var ibland bara pladder och siffror som ingen förstod eller spelade någon roll i de examinationer som vi skulle göra. planera mer relevanta föreläsningar de ovan nämnda Första är att det är inte jätte bra att lämna in den tredje uppgiften först. det var bara lite förvirrande. För det andra ogillar jag personligen starkt uppgiften gällande Ljudanalys då jag tyckte att förklaringen till uppgiften var lite för oklar och att hjälpen man fick när man fråga var inte allt för hjälpsam då båda lärarna gav olika svar. Jag anser dock att uppgiften är bra i så sätt att den ger en bra uppfattning vad för makt ljud har och hur den kan förändra en scens känsla. De inledande föreläsningarna om de mer tekniska
5 aspekterna. De olika uppgifterna tenderade även vara ganska tvetydiga och speciellt uppgift 3 var svår att relatera till kurslitteraturen. Att det finns lite lite utrustning att låna. redovisningarna och inledningskursen. var ganska rörigt. Tydligare direktiv från ansvariga lärar, det var tillfälle då en lärare sa en sak medan den andra sa något helt annat. Från början kändes teorin väldigt svår att förstå och ta in. Uppgift tre var det många som missuppfattade, även väldigt svårt att höra ljudet på seminariumet när det är så många i klassrummet. Tredje uppgiften hade otydliga instruktioner och det kändes inte heller som att uppgiften var jätterelevant baserat på vad vi pratat mest om heller. Uppgiften var centrerad kring något som inte hade stor vikt vid föreläsningarna och det dessutom inte stod i princip nånting om i kurslitteraturen vilket gör det svårt att veta vad som är viktigt och vad man skulle skriva och få med. Bättre om man får mer information om det. Kändes även osäkert hur man skulle lägga upp och skriva PMet då detta inte är nånting som ettorna gått igenom alls. Hade gärna haft mer schemalagd undervisning, både teori och workshops för att verkligen lära sig mer bakomliggande grejer för att undvika situationer som "så här fungerar just den här grejen så jag vet att jag ska trycka där men jag vet egentligen inte vad det innebär att jag gör det" Beskrivningen på uppg. 3! Tydliggöra syftet med uppgiften. Bättre beskrivna tillvägagångssätt i workshopen, så kan man gå tillbaka till dessa och använda dem till inlämningarna. Jag upplevde det som att man var tvungen att komma ihåg själv allt man lärde sig under workshopen, vilket kan vara svårt. Kursen skulle också kunna vara längre. Mycket som togs upp på föreläsningar kändes inte relevant för någon examination. Skulle även vilja ha workshops med nedskrivna instruktioner steg för steg så man kan hålla på mer själv och återgå till detta när man arbetar med något annat projekt. Jag tycker att seminariet var dåligt eftersom alla hann inte genomföra och det var en hög ljudnivå när alla satt med sina redovisningar. Det kändes inte så planerat. Det hade också varit intressant att lära sig mer om ljudkvalité. Antingen göra den längre så att typ 3 veckor är teori och 5 veckor är producerande av mer och högre kvalitétskrav på de produktioner vi lämnar in. Jag skulle gärna få lära mig om olika program där man kan göra egna ljud. Typ absynth där man kan laborera sig fram till nya spännande ljud samt tips om vilka ljudbibliotek som finns som är vanliga/prisvärda och bra. Mitt intryck av kursen är att man läst mer om ljud och hur det KAN användas istället för att lära sig redigera ljud och det är intressant med tanke på att kursen heter digital ljudredigering och inte typ "läran om ljudberättande". En uppgift vore att göra en analys som VG uppgiften nunber en göra, sen att man ska använda den sortens kunskap till att själv göra kanske en remake av det för att se hur nära man kan komma originalet. Tydligare info om det skall vara t.ex. något om samhälleliga aspekter och isånnafall visa mer exempel och inte bara propaganda. 14. Hur har lärarnas insatser bidragit till att uppfylla momentets förväntade studieresultat? Det känns som att lärarna har varit ganska vaga och luddiga och även om man bett om hjälp så har man inte förstått mycket mer efter åt. bra Ja det har det, enda undantaget nämns ovan. De var tillgängliga och kunde snabbt svarade på frågor och funderingar Bra duktiga lärare Hyfsat bra frånsett vissa missar med kommunikation. Jodå det har fungerat bra. Bra tillgänglighet och det kändes tryggt och säkert att dom hade jättebra kunskaper i ämnet. Gillade dock inte upplägget med första föreläsningen för där bombades vi med information som jag tycker verkade intressant och ville lära mig om men inte hade någon aning om vad det betydde och kunde inte ta in allt som sades då man inte visste vad hälften av begreppen betydde. Hjälpsamma! Lärarinsatsen var mycket bra. Ni har varit väldigt bra! Troligtvis Vi har haft möjlighet att kontakta er lärare och jag anser att vi har fått tillräckligt med hjälp 15. Tycker du att du under momentets gång har utvecklats på andra sätt än att du tillskansat dig mer kunskaper i det ämne momentet behandlat? (kritiskt tänkande, kreativitet, uttrycksförmåga, etc.) Man har definitivt börjat lyssna mer på sin omgivning, på filmer och sådär. kan hantera utrustningen bättre och även redigering. Jag anser att jag har lärt mig lite även om mycket vi gjort har jag gjort tidigare. Nja Jag har blivit mer intresserad för ljudberättande. Tänker ofta hur ljudet kan användas på olika sätt för att höja en stämning i filmer etc.
6 Ja men hade gärna lärt mig mer om den tekniska biten med ljud och ljudöverföring osv. Fått bättre kunskaper inom ljud som jag även kan använda på fritiden! Förmåga att planera och genomföra projektliknande produktioner som är till hjälp även utanför ljuddesign. Detta är mycket viktigt för oss som läser medieproduktion. Absolut! Inte mer än vanligt tror jag förutom mer om ljud och DB så har jag lärt mig ytterligare ett nytt Adobe program och mer om hur viktigt ljud är för produktioner. 16. Tycker du att denna kurs har ett berättigande inom din utbildning? 18 svar, medelvärde = 1,06 Ja 94 % (17) Nej
Sammanställd kursutvärdering för samhällets digitalisering SVP, HT 2016
UMEÅ UNIVERSITET Institutionen för informatik Lärare: Rikard Harr, Angelica Svelander oktober 6, 2016 Sammanställd kursutvärdering för samhällets digitalisering SVP, HT 2016 Sammanlagt lämnades 36 utvärderingar
Sammanställning av kursutvärdering Samlad bedömning
Sammanställning av kursutvärdering Samlad bedömning Digital medieproduktion Kurs: Digital medieproduktion 2 Moment: 2. Digital ljudredigering, 7.5hp Termin: VT 2016 (2016-03-22 2016-04-28) Lärare: Joakim
Webbdesign med JavaScript och Document Object Model, 7. hp Sammanställning av kursutvärdering Samlad bedömning Fristående nätkurs Kurs: Webbdesign med JavaScript och Document Object Model, 7. hp Kurskod:
Crossmedia design. Crossmedia design (27311VT14) Results of survey. Startade: den 21 juni Avslutad: den 22 augusti 2014
Crossmedia design Crossmedia design (27311VT14) Results of survey Startade: den 21 juni 2014 Avslutad: den 22 augusti 2014 Svarsfrekvens: 26 ( 8 / 31 ) Elektroniskt utvärderingssystem Crossmedia*design*
Den friska människans anatomi och fysiologi 1SJ000 Distans VT16. Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper /färdigheter.
Den friska människans anatomi och fysiologi SJ000 Distans VT6 Antal respondenter: 2 Antal : Svarsfrekvens: 4.48 % Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper /färdigheter. Jag
Sammanfattning av kursutvärdering. Informatik C, IT-arkitektur vt2014. Sammanfattning Svarsfrekvens: 18% ( 7 / 39 ).
Institutionen för informatik Göran Landgren Sammanfattning av kursutvärdering Sid 1 (1) Sammanfattning av kursutvärdering Informatik C, IT-arkitektur vt2014 Sammanfattning Svarsfrekvens: 18% ( 7 / 39 ).
Sammanställning av kursutvärdering Samlad bedömning Digital medieproduktion Kurs: Digital redigering och postproduktion Moment: 2. Postproduktion, visuella effekter och rörlig grafik, 7.5hp Termin: HT
Samlad bedömning för: Kurs: Dietetik A Antal registrerade på kursen: 18 studenter
Umeå universitet Institutionen för kostvetenskap Samlad bedömning för: Kurs: Dietetik A Antal registrerade på kursen: 18 studenter Kurskod: 2KN003 Datum för möte (programsamordnare, lärarrepresentanter
Kursrapport för Webbdist13: Sociala medier (7,5 hp) HT 2013 (31ESM1)
Kursrapport för Webbdist13: Sociala medier (7,5 hp) HT 2013 (31ESM1) Kursansvariga var David Gunnarsson Lorentzen & Charlotte von Essen Övriga medverkande lärare: Emma Forsgren Helena Francke Claes Lennartsson
VT17-1DV023-7,5hp. Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Antal respondenter: 56. Antal svar. Svarsfrekvens: 42,86 %
VT17-1DV023-7,5hp Antal respondenter: 56 : Svarsfrekvens: 42,86 % Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Mycket bra 17 (70,8%) Ganska bra 6 (25,0%) Ganska
Kursutvärdering Icke-linjärt och interaktivt berättande VT 2014
Kursutvärdering Icke-linjärt och interaktivt berättande VT 2014 Ickelinjärt och interaktivt berättande (IN101VT14) Results of survey Startade: den 8 maj 2014 Avslutad: den 28 maj 2014 Svarsfrekvens: 5
Kursutvärdering - rapporterande frågor, UmU:s standardfrågor
Kursutvärdering - rapporterande frågor, UmU:s standardfrågor Visar grupper: Informationssystem (54494ht10) Kurs/grupp-objekt 1. 1. Hur bedömer du som helhet kursens kvalitet? (1 anger lägsta 24 svar betyg
VT18-1DV527-7,5hp-KALMAR-50%-Normal /VT18-1DV527-7,5hp-Ortsoberoende-50%-Distans
VT1-1DV527-7,5hp-KALMAR-50%-Normal /VT1-1DV527-7,5hp-Ortsoberoende-50%-Distans Antal respondenter: 19 : Svarsfrekvens: 42,11 % Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Vilket sammanfattande omdöme ger
Kursrapport för WEBB13: Sociala medier (7,5 hp) HT 2013 (31KSM1)
Kursrapport för WEBB13: Sociala medier (7,5 hp) HT 2013 (31KSM1) Kursansvariga var David Gunnarsson Lorentzen & Charlotte von Essen Övriga medverkande lärare: Emma Forsgren Helena Francke Claes Lennartsson
Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik
Sid 1 (7) Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Kurskod ( er): 6MN040 Ifall kursen i allt väsentligt samläses med
RAPPORT FÖR UTVÄRDERING AV AVSLUTAD KURS/DELKURS
UPPSALA UNIVERSITET Institutionen för musikvetenskap RAPPORT FÖR UTVÄRDERING AV AVSLUTAD KURS/DELKURS Kurs: Musikteori 1/Musikvetenskap A Delkurs: Satslära/funktionsanalys Termin: VT 211 Totalt besvarade
Kursutvärdering Miljöbalken
Kursutvärdering Miljöbalken Miljöbalken (90HT) Results of survey Startade: den januari 06 Avslutad: den januari 06 Svarsfrekvens: % ( / 98 ) Elektroniskt utvärderingssystem Kursutvärdering Miljöbalken
Samlad bedömning för: Kurs: Dietetik B Kurskod: 2KN026 Start och slutdatum:
Umeå universitet Institutionen för kostvetenskap Samlad bedömning för: Kurs: Dietetik B Kurskod: 2KN02 Start och slutdatum: 020 00 Antal registrerade på kursen: 23 Datum för möte (programsamordnare, lärarrepresentanter
Kursvärdering Berättarteknik 2014
Kursvärdering Berättarteknik 2014 Saknade du någon information innan kursstart? Ja: 1 Nej: 13 Har du läst igenom (skummat igenom) målsättningen på kursens hemsida? Ja: 7 Nej: 7 Hur många timmar i veckar
Kursutvärdering-Ekologi och geovetenskap-2013
Kursutvärdering-Ekologi och geovetenskap-0 Ekologi och geovetenskap (00HT) Results of survey Startade: November, 0 Avslutad: November, 0 Svarsfrekvens: % ( / ) Elektroniskt utvärderingssystem Kursutvärdering-Ekologi
Utvärdering av kursen
Utvärdering av kursen Värdegrund och hållbar utveckling. 7,5 hp, Umeå, våren 2011 Kursutvärdering ska du som student alltid få möjlighet att fylla i efter avslutad kurs. Syftet med kursutvärderingar är
Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik
Sid 1 (8) studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Kurskod ( er): 6PE206 Ifall kursen i allt väsentligt samläses med andra kurser kan
2. Vad var dåligt eller mindre bra på kursen? Lämna gärna förslag till förbättringar.
Kursutvärdering för sista momentet - kursförbättrande frågor Kurs/grupp-objekt 1. 1. Vad var bra på kursen? Det är viktigt att veta så att vi inte tar bort det som du är nöjd med. 24 svar 2. 1. Innehållet?
Kursvärdering Forskningsmetodik för logopedi
Kursvärdering Forskningsmetodik för logopedi Forskningsmetodik i logopedi (32613HT16) Results of survey Startade: den 16 november 2016 Avslutad: den 9 december 2016 Svarsfrekvens: 74% ( 17 / 23 ) Elektroniskt
Cambros elektroniska utvärderingssystem
Cambros elektroniska utvärderingssystem Kursutvärdering Kost vid graviditet och amning 7,5 hp HT12 Tack för att du tar dig tid att fylla i utvärderingen av kursen Kost vid graviditet och amning! projektarbetet
Kursutvärdering Vuxnas lärande 50% vt09
Sid 1 (8) Kursutvärdering Vuxnas lärande 50% vt09 Lärare på kursen Anders Råde (kursansvarig) och Robert Holmgren 22/4 avslutades utvärderingen via Limesurvey och sammanställdes. P g a viss teknisk problematik
MYCKET BRA (14/48) BRA (30/48) GANSKA BRA (3/48) INTE BRA (1/48)
Kursutvärdering moment 1, IH1200, ht -12 1. Vad tycker du om kursens upplägg? MYCKET BRA (14/48) BRA (30/48) GANSKA BRA (3/48) INTE BRA Enkelt att komma igång och bra tempo Intressant och lärorikt Bra
PD104A - Introduktion för Produktuteckling och design
PD104A - Introduktion för Produktuteckling och design Antal svar: 13 (41) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 0% 2. Ganska bra 23,1% 3. Bra 69,2% 4. Mycket bra 7,7%
Projektledning och arbete i IT- projekt (BIT), vt2014
Institutionen för informatik Göran Landgren Sammanfattning av kursutvärdering Sid 1 (1) Sammanfattning av kursutvärdering Projektledning och arbete i IT- projekt (BIT), vt2014 Sammanfattning Svarsfrekvens:
Sammanfattning av kursutvärdering Design av informationssystem, moment 1, Programmeringens grunder, 7,5 hp, ht 2016
Institutionen för informatik Göran Landgren Sammanfattning av kursutvärdering 2016-10-18 Sid 1 (1) Sammanfattning av kursutvärdering Design av informationssystem, moment 1, Programmeringens grunder, 7,5
BG306A Strukturmekanik, bärverksanalys MT129A Finita elementmetoden
BG306A Strukturmekanik, bärverksanalys MT129A Finita elementmetoden Antal svar: 16 (14+28) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 0% 2. Ganska bra 12,5% 3. Bra 50% 4. Mycket
Samlad bedömning för:
Umeå universitet Institutionen för kostvetenskap Samlad bedömning för: Kurs: Kost vid träning Kurskod: 2KN035 Start och slutdatum: Antal registrerade på kursen: 122 varav 60 aktiva 20180903-20190120 Antal
HF LEQ. Antal svar: 23
HF - LEQ : GRUPPTILLHÖRIGHET Denna version av enkäten används om kursen har inkluderat olika grupper av kursdeltagare. Du bör då ha fått information om vilken grupp du ska välja nedan. Välj din grupp i
B4. Tillämpad IT-projektarbete Vt-13
B4. Tillämpad IT-projektarbete Vt-13 B.4 Tillämpat IT-projektarbete Results of survey Startade: June 4, 2013 Avslutad: June 14, 2013 Svarsfrekvens: 46 / -- Elektroniskt utvärderingssystem B4. Tillämpad
WEBB13: Bild och Grafisk produktion, 7,5 hp, H13 (31KBG1)
Kursrapport för: WEBB13: Bild och Grafisk produktion, 7,5 hp, H13 (31KBG1) Kursansvarigas namn: Jan Buse & Daniel Birgersson Antal registrerade studenter: 30 st. Antal godkända studenter på hela kursen
Sammanställning av studentutvärdering samt analys av kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik
Sid 1 (8) studentutvärdering samt analys av vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Kurskod ( er): 6MN042 Ifall en i allt väsentligt samläses med andra er kan samma sammanställning
kursutvärdering Miljöstrategi och miljöledning ht12
kursutvärdering Miljöstrategi och miljöledning ht Miljöstrategi och miljöledning - teorikurs (907ht) Results of survey Started: November 7, 0 Ended: November, 0 Reply rate: 7% ( 8 / 7 ) Sakai Online Evaluation
1 of 6 15/02/2007 23:26 Enkätresultat Enkät: Enkät 479896 Status: öppen Datum: 2007-02-15 23:26:10 Grupp: Aktiverade deltagare (5C1108 Tillämpad fysik, mekanik) Besvarad av: 7(58) (12%) Sidan besökt av:
Kursrapport kurs SC131B VT 2018
Kursrapport kurs SC131B VT 2018 Delkurs 1: Humanjuridik, 7,5 hp Kursansvarig: Mikael Matteson Antal registrerade studenter: 82 Antal studenter som besvarat den summativa kursvärderingen: 28 Svarsfrekvens:
- Användbart men kunde kunna breddas lite och mer handla om elkraft
Kursutvärdering Datakom Elkraft HT14 1. () Vad tycker Du om kursen som helhet? Mycket bra: 10 (55.56 %) Bra: 8 (44.44 %) OK: 0 Sådär: 0 Dålig: 0 2. () Egna kommentarer. Mycket bra lärare och bra upplägg.
1. Enkätsvar: Hur värdefullt fann du innehållet i kursen? 1=Värdelöst 2=Av litet värde 3=Värdefullt 4=Mycket värdefullt Besvarad av 11 personer
1 of 12 2007-03-20 16:58 Enkätresultat Enkät: Enkät 479896 Status: öppen Datum: 2007-03-20 16:59:00 Grupp: Aktiverade deltagare (5C1108 Tillämpad fysik, mekanik) Besvarad av: 11(58) (18%) Sidan besökt
Hur bedömer du som helhet det bemötande du fått som student under kursens gång? ( ), där 1 anger lägsta betyg och 5 anger högsta betyg)
Hur bedömer du som helhet det bemötande du fått som student under kursens gång? (1-2-3-4-5), där 1 anger lägsta betyg och 5 anger högsta betyg) - 1: - 2: - 3: 1 (11.11 %) - 4: 4 (44.44 %) - 5: 4 (44.44
1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?
Vattenresursteknik MV0190, 30056.1314 5 Hp Studietakt = 35% Nivå och djup = Avancerad Kursledare = Abraham Joel Värderingsresultat Värderingsperiod: 2014-03-05-2014-04-04 Antal svar 8 Studentantal 52 Svarsfrekvens
Kursrapporter för 31KTX3 och 31ETX3
Kursrapporter för 31KTX3 och 31ETX3 Kursrapport för 31KTX3 V18-2 Textproduktion 3, 7,5 hp NGWEK16h Kursansvariga: Charlotte von Essen och Sirpa Bark Övriga medverkande lärare och förläsare: Johan Eklund,
Sammanfattning Två utvärderingstillfällen genomfördes då svarsfrekvensen på den första var så låg:
Institutionen för informatik Göran Landgren Dan Johansson Sammanfattning av kursutvärdering Sid 1 (1) Sammanfattning av kursutvärdering Informatik C, IT-arkitektur vt2015 Sammanfattning Två utvärderingstillfällen
Utvärdering Lärande med stöd av IKT vt-10
Utvärdering Lärande med stöd av IKT vt-10 1. Hur bedömer du som helhet kursens kvalitet? ( 1 anger lägsta betyg, anger högsta betyg) Fråga 1 Fråga 1 Motivering: Bl a jätteintressant att träffa folk från
Sammanställning av kursutvärdering
Umeå universitet Inst för informatik P O Ågren Annakarin Nyberg Sid 1 (7) Sammanställning av kursutvärdering Beteendevetenskapliga programmet med inriktning mot IT-miljöer Framtidens IT-miljöer, 7,5 hp,
3OM218. Examinator. Monica Christianson. 58% (14 av 24 möjliga personer) Muntlig utvärdering 2013-05 06
Institutionen för omvårdnad Sammanställning [2013-06-13] [OM 218vt13] Sid 1 (1) Kursutvärdering Kursnamn och poäng Kvinno- och familjehälsa I, 7,5 hp Kurs inom program (ange program)/fristående Barnmorskeprogrammet,
Utvärdering 2013 deltagare Filmkollo Original
Utvärdering 2013 deltagare Filmkollo Original 128 deltagare Tycker du att det har varit kul att vara på kollo? (%) 100 80 60 40 20 0 98 2 0 Ja Nja Nej Varför eller varför inte? - Jag har träffat jättemycket
Kursrapport för WEBBDIST13: Textproduktion 1, distans, V14 7,5 hp (31ETP1)
Kursrapport för WEBBDIST13: Textproduktion 1, distans, V14 7,5 hp (31ETP1) Kursansvariga: Charlotte von Essen Anna Vörös Lindén Medverkade på kursen gjorde även: Camilla Hentschel (handledning och rättning)
Evaluation Summary - CT3380 Grundäggande webbdesign HT06 Dan Levin
Evaluation Summary - CT8 Grundäggande webbdesign HT6 Dan Levin Antal kursutvärderingar: Q. Anser du dig ha tillräckligt med förkunskaper för att klara kursen? (=JA =NEJ) Q. a Kurslitteratur? 6 Medel:,6
Kursutvärdering Förvärvade tal, språk och sväljstörningar 1, VT17
Kursutvärdering Förvärvade tal, språk och sväljstörningar, VT7 Förvärvade tal- språk- och sväljstörningar (60VT7) Resultat på utvärdering Startade: den juni 07 Avslutad: den 8 juni 07 Svarsfrekvens: 8%
Evaluation Summary - CT3380 Grundläggande webbdesign HT05 Dan Levin
Evaluation Summary - CT8 Grundläggande webbdesign HT Dan Levin Antal kursutvärderingar: Q. Anser du dig ha tillräckligt med förkunskaper för att klara kursen? (=JA =NEJ) Q. a Kurslitteratur? 7 Medel:.
Kursutvärdering av Hälsoeffekter HT2012
Kursutvärdering av Hälsoeffekter HT0 Hälsoeffekter (9000ht) Results of survey Startade: December 0, 0 Avslutad: February 6, 0 Svarsfrekvens: 6% ( / 7 ) Cambros elektroniska utvärderingssystem Kursutvärdering
UTVÄRDERING VFU KURS avslut v.18
UTVÄRDERING VFU KURS avslut v.18 Antal respondenter: 1 Antal : 2 Svarsfrekvens: 7,19 % Inför VFU kursen (värde 1: Instämmer inte alls, värde : Instämmer helt) Det inledande seminariet har gett mig stöd
Thomas Padron-Mccarthy. Databasteknik, 7.5 hp (DT105G ) Antal svarande = 13. Svarsfrekvens i procent = 21. Undersökningsresultat
Thomas Padron-Mccarthy Databasteknik, 7. hp (DT0G-70-06) Antal svarande = Svarsfrekvens i procent = Undersökningsresultat Teckenförklaring Relativa frekvenser av svar Std. Av. Median Frågetext Vänstra
Praktik och fördjupning
Praktik och fördjupning Svarsfrekvens 100%, 17 svar. Moment 1: Vetenskaplig metod II (6 hp) Moment 2: Praktik II (15 hp) Moment 3: Profil II (9 hp) Kommentera gärna dina svar till frågorna 1-3 Tycker det
Fullgjorda kursutvärderingar: 15 Frågor: 27. Lärarens kommentar. Tack till alla er som deltog i kursutvärderingen!
Kursutvärdering för kursen: HRM, organisation och arbetsliv, moment 1, Introduktion och vetenskapligt arbete, 6 hp - Hösten 2016 Publicerad 2016-10-26 av Johan Örestig Fullgjorda kursutvärderingar: 15
ST16-1DV432-7,5hp. Antal svar: 26
ST16-1DV432-7,5hp : Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Mycket bra 18 (69,2%) Ganska bra 8 (30,8%) Ganska dålig 0 (0,0%) Mycket dålig 0 (0,0%) Kan ej
H15-1DV433-7,5. Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Antal respondenter: 22. Antal svar. Svarsfrekvens: 59,09 %
H15-1DV433-7,5 Antal respondenter: 22 : Svarsfrekvens: 59,09 % Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Mycket bra 12 (92,3%) Ganska bra 1 (7,7%) Ganska dålig
Informatik B, moment 2: Databasdesign, 7,5 hp, våren 2015 och. Databasdesign, 7,5 hp (som ges inom ramen för statistikerprogrammet)
Institutionen för informatik Göran Landgren Dan Johansson Sammanfattning av kursutvärdering Sid 1 (1) Sammanfattning av gemensam kursutvärdering för Informatik B, moment 2: Databasdesign, 7,5 hp, våren
Hoppa till... Exportera till Excel
Hoppa till... Startsida TFEMoodle Forskning Samverkan Om universitetet TFEMoodle LinSA, del 3 Återkopplingar Återkoppling HT11 Uppdatera Återkoppling Översikt Redigera komponenter Mallar Analys Visa inlägg
VT17-1DV527-7,5hp. Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Antal respondenter: 25. Antal svar. Svarsfrekvens: 24,00 %
VT7-DV527-7,5hp Antal respondenter: 25 : Svarsfrekvens: 24,00 % Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Mycket bra 4 (,7%) Ganska bra 2 (33,3%) Ganska dålig
Utvärdering av Värdegrundsdag 2013
Utvärdering av Värdegrundsdag 2013 24 september 2013 Vad har varit bra under dagen? Tänkvärt - Kommunikation viktigt för att förebygga konflikter Givande dag, lugnt och bra tempo Håkan - Bra föreläsare,
Sammanställning av Kursutvärdering V11 (BU Distans KBH) Vetenskaplig teori och metod
Sammanställning av Kursutvärdering V11 (BU Distans KBH) Vetenskaplig teori och metod Datum: 2011-07-05 10:22:32 Besvarad av: 14(20) (70%) 1. I vilken utsträckning anser du att du uppnått de angivna kursmålen?
Kursutvärdering/1MD222 Konstruktion av användargränssnitt II Datum för sammanställning:
1(6) Kursvärdering - sammanställning Kurs: 1MD222 Konstruktion av användargränssnitt II 3p Antal reg: 27 Program: Frist, Period: Period 4 V05 Antal svar: 21 IT, DVP Lärare: Erik Borälv, Johan Wikström
Sid 1 (7) studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Kurskod ( er): 6MN043 Ifall kursen i allt väsentligt samläses med andra kurser kan
1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?
Arbetsplanering inom djursjukvård DO0045, 40160.1314 5 Hp Studietakt = 35% Nivå och djup = Grund Kursledare = Lena Svendenius Värderingsresultat Värderingsperiod: 2014-06-03-2014-06-22 Antal svar 10 Studentantal
Kursutvärdering. Enkätresultat. 27 har svarat av 32 (84%) Max antal val: 7
Enkätresultat Enkät: Kursutvärdering Status: öppen Datum: 2009-12-08 14:08:39 Grupp: Aktiverade deltagare (H09 Sår och sårbehandling) Besvarad av: 27(32) (84%) Kursutvärdering Utvärdera kursen utifrån
Utvärdering 2012 - deltagare
Utvärdering 12 - deltagare 145 deltagare Tycker du att det har varit kul att vara på kollo? (%) 1 8 4 1 Ja Nej Varför eller varför inte? - Det har varit kul för det är fina lokaler och bra utrustning.
DA205A Programmering med C# II
DA205A Programmering med C# II Antal svar: 25 (84) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 0% 2. Ganska bra 4% 3. Bra 52% 4. Mycket bra 44% 2. Öppen fråga Nämn någonting
Mental träning termin 2 HT-10 Sida 1 av 1
1 av 11 2010-12-13 16:22 Mental träning termin 2 HT-10 Sida 1 av 1 Antal besvarade enkäter: 15 1 Hur tycker du att målen för momentet har uppfyllts? Vi har väl uppfyllt de delarna bra. Jag tycker det känns
MT127A 3D CAD. Antal svar: 8 (58) 1. Flervalsfråga Andel. Allmänt. Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 25% 2. Ganska bra 50% 3.
MT127A 3D CAD Antal svar: 8 (58) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 25% 2. Ganska bra 50% 3. Bra 12,5% 4. Mycket bra 12,5% 2. Öppen fråga Nämn någonting i kursen som
Enkätresultat. a) Grundläggande begrepp inom B&I och biblioteksverksamhet?
Enkätresultat Kursvärderingsenkät Introduktion till högre studier i BoI. 31BIN1 H15-1 BIB15 Enkäten är besvarad av 22 (62) studenter vilket motsvarar 35%. Målen med kursen Efter genomgången kurs skall
Allmänna frågor om kursen: 1. Vilket är ditt allmänna omdöme om kursen? Antal svar: 25 Medelvärde: 4.3
Kursvärdering - sammanställning Kurs: 1IT240 Användarcentrerad systemdesign 5p Antal reg: 31 Program: IT, DV Period: Period 2 H04 Antal svar: 25 Lärare: Jan Gulliksen Svarsfrekvens: 80% Kursutvärderare:
Kursutvärdering GEOL01, Kandidatarbete,VT 2018
Kursutvärdering GEOL01, Kandidatarbete,VT 2018 Antal respondenter: 27 : 17 Svarsfrekvens: 62,96 % Generella frågor Jag är nöjd med den här kursen. Jag är nöjd med den här kursen. 3 1 (8,3%) 4 9 (75,0%)
Kursenkät basår ht 10- vt11
Kursenkät basår ht 10- vt11 Antal svar: 36 1. Betyg på kursen. Medelbetyg på den blev 4,1 80% 60% 40% 20% 0% 1 2 3 4 5 2. Kursplan och måluppfyllelse Kursens mål har enligt kursplanen uppfyllts 6 5 4 helt
Kursvärdering Palliativ vård - November
Kurs: VA632B - Palliativ vård Svarsfrekvens: 17/17 (100,0%) Startdatum: 2013-11-07 Slutdatum: 2013-11-15 Kursvärdering Palliativ vård - November - 2013 Hälsa och samhälles kursvärderingar är ett led i
Elevernas uppfattningar om alltmer digitaliserad undervisning
Resultat Elevernas uppfattningar om alltmer digitaliserad undervisning Fråga 1 Mycket inspirerande (6) till mycket tråkigt (1) att arbeta med etologisidan Uppfattas som mycket inspirerande eller inspirerande
Resultat av kursvärdering
DAT 501: Diskret matematik vt 2003 Resultat av kursvärdering Antal svar: 19 av 37. Kursvärderingsblanketter delades ut på tentan och kunde lämnas in separat då eller efteråt i kursskåpet. Tycker du att
Kursutvärdering HT 14. Att arbeta med sjukdomsförebyggande metoder 2XX029, 9XX029
Kursutvärdering HT 14 Att arbeta med sjukdomsförebyggande metoder 2XX029, 9XX029 Hur svarade kursen mot kursbeskrivningen? fördelning 0% 0% 0% 10% 25% 65% antal (0) (0) (0) (2) (5) (13) Medelvärde (för
GRUNDKURS I C-PROGRAMMERING
SAMMANSTÄLLNING 1 (9) Inst för informationsteknologi GRUNDKURS I C-PROGRAMMERING del av 1TD442 ALGORITMER OCH DATASTRUKTURER DV1/ 1IT022 PROGRAMKONSTRUKTION II Period 3, 2006 DV/IT Sammanfattning: Vad
KURSUTVÄRDERING MATEMATIK I: 5B1115
Amina Henaien Farrokh Atai 840717-0508 851103-7932 henaien@kth.se farrokh@kth.se KURSUTVÄRDERING MATEMATIK I: 5B1115 Vi har försökt genom denna utvärdering att ge er en sammanfattning och en kortfattad
Trädvård LK0196, 20078.1516 15 Hp Studietakt = 100% Nivå och djup = Grund Kursledare = Johan Östberg Värderingsresultat Värderingsperiod: 2016-01-12-2016-01-22 Antal svar 30 Studentantal 36 Svarsfrekvens
Vetenskapsdag Östersund 2017
Vetenskapsdag Östersund 2017 DAGAR KVAR DAGAR AKTIV SVAR SVARSTID (MEDIAN) SLUTFÖRDA Jag är: 0 52 113 1m 12s 107 100% 80% 60% 40% 20% 0% Gymnasieelev Gymnasielärare/personal 1 Gymnasieelev 108 (95.58 %)
Examination 1: Hemtentamen, (1,5hp) I hemtentamen skulle studenten med hjälp av kurslitteraturen besvara två frågor om ca 1 A4- sida vardera.
Kursrapport 31ESM1 V17-1 Sociala medier, distans, 7,5 hp, NGWDK16h Kursansvariga: David Gunnarsson Lorentzen & Charlotte von Essen Övriga medverkande lärare: Emma Forsgren Helena Francke Jan Nolin Jasmina
Evaluation Summary - CDT104 Grundläggande Webbdesign HT07 Dan Levin
Evaluation Summary CDT Grundläggande Webbdesign HT7 Dan Levin Antal kursutvärderingar: Q. Anser du dig ha tillräckligt med förkunskaper för att klara kursen? (=JA =NEJ) 9 Skriv kommentarer här... Q. a
Samlad bedömning för:
Umeå universitet Institutionen för kostvetenskap Samlad bedömning för: Kurs: Kost vid träning Kurskod: 2KN035 Start och slutdatum: Antal registrerade på kursen: 146 varav 75 aktiva 20170828-20180114 Antal
Kursutvärdering Verksamhetsmodellering 7,5 hp
Inst för Informatik Ulf Hedestig Kursutvärdering 2016-03-21 Sid 1 (2) Kursutvärdering Verksamhetsmodellering 7,5 hp Kursen verksamhetsmodellering gick för första gången på systemvetarprogrammet och genomfördes
1. Enkätsvar: Kursinformationen via webben och Bilda fungerade bra. 1=Instämmer inte 2=Knappast 3=Instämmer 4=Instämmer helt Besvarad av 18 personer
Enkätresultat Enkät: Enkät 479896 Status: öppen Datum: 2006-09-12 12:33:05 Grupp: Aktiva deltagare (5C1301 Mekanik, pk) Besvarad av: 19(103) (18%) Sidan besökt av: 19(103) 1. Enkätsvar: Kursinformationen
KURSUTVÄRDERING. A-kursen moment 4, Ekonomisk politik i öppna ekonomier
UMEÅ UNIVERSITET Hösten 2008 Institutionen för nationalekonomi KURSUTVÄRDERING A-kursen moment 4, Ekonomisk politik i öppna ekonomier Detta är en sammanställning av de kursutvärderingar som lämnades in
Sid 1 (8) studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Kurskod ( er): 6PE237 Ifall kursen i allt väsentligt samläses med andra kurser kan
Odontologisk profylaktik 5
Odontologisk profylaktik 5 respondenter: 44 : Svarsfrekvens: 38.64 % Mycket dålig 0 (0.0%) Dålig 0 (0.0%) Lite bristande 3 (.6%) Övervägande bra 6 (35.3%) Bra 6 (35.3%) Mycket bra 2 (11.8%) Medelvärde
JA, MYCKET. ABSOLUT! Ja. Programmet är dessutom mycket roligare att arbeta med än vad jag hade trott.
1(5) Absolut! Som vanligt översteg den mina förväntningar. Absolut Ja, till 100 %. JA, MYCKET. ABSOLUT! Ja. Programmet är dessutom mycket roligare att arbeta med än vad jag hade trott. Fantastiskt att
MYCKET BRA (19/51) BRA (29/51) GANSKA BRA (2/51) INTE BRA
Kursutvärdering moment 2, IH1200, ht -12 1. Vad tycker du om kursens upplägg? MYCKET BRA (19/51) BRA (29/51) GANSKA BRA (2/51) INTE BRA Jag är nöjd med de regelbundna föreläsningarna och seminarierna,
Livsvetenskaplig grundkurs BI0960, 30036.1213 30 Hp Studietakt = 100% Nivå och djup = Grund A Kursledare = Torbjörn Lundh Värderingsresultat Värderingsperiod: 2013-05-30-2013-07-26 Antal svar 14 Studentantal
1. () Vad tycker Du om kursen som helhet?
Fullgjorda Egna enkäter: 4 Frågor: 21 1. () Vad tycker Du om kursen som helhet? - Mycke t bra: ) 4 (1. % - Bra: - OK: - Sådär: - Dålig: 2. () Egna kommentarer. - Har redan rekommenderat kursen till några
Finns det någon fråga som du tycker saknas i denna enkät?
Finns det någon fråga som du tycker saknas i denna enkät? Kön GruppNr Svar Nej. nej nej. Uppfattar du att du har fått möjligheten att delta i kursen på lika villkor (t.ex. från ett jämställdhets, jämlikhets
Barn, unga, läsning och samhället. Children, young people, reading and society. 7.5 högskolepoäng/credits Bibliotekarieprogrammet, Vt 2016
Barn, unga, läsning och samhället Children, young people, reading and society 7.5 högskolepoäng/credits Bibliotekarieprogrammet, Vt 2016 Kursansvariga: Frances Hultgren och Amira Sofie Sandin Antal registrerade
Kursutvärdering - Barnpsykiatri, 3 hp / ht 2015
Kursutvärdering Sid 1 (5) Kursutvärdering - Barnpsykiatri, 3 hp / ht 2015 Svarsfrekvens: 78 % (18/23) 1. Hur bedömer du som helhet kursens kvalitet? (1-5) Medel: 4,1 2. Dina förväntningar innan kursen?