Kursutvärdering ASTA03, VT10

Storlek: px
Starta visningen från sidan:

Download "Kursutvärdering ASTA03, VT10"

Transkript

1 Kursutvärdering ASTA03, VT10 Kursutvärdering ASTA03, VT10 Översikt Totalt antal svar 21 Filter nej Gruppera efter fråga nej Ge dina omdömen på en skala 1-5. Observera att det finns två olika skalor. För frågor om dina åsikter är skalan från 1 (mycket negativ) till 5 (mycket positiv). För frågor om nivå, tolkas 1 som alldeles för enkel, 3 som lagom och 5 som alldeles för svår. Ge gärna personliga kommentarer. Del 1. Allmänna omdömen A. Allmänt om kursen Vad tyckte du om kursen i allmänhet? 2 0% % % % 10 Medelvärde har kommenterat frågan Betyg = 3 (2 kommentarer) Bra subjekt, men vi skulle helst studera och följa svensk litteratur inom ämnet på vårat svenska universitet i Lund - det blev svårt att koppla mellan Rydes föreläsning av den engelska boken på svenska i undervisningen -sedan läsa in ämnet och frågorna på engelska från en amerikansk bok och sedan igen översätta frågor och svar och skriva uppsats på vårat modersnål. det hade varit bättre och rättare för språkutveklingen och förståelsen att ha kursen på ett språk rakt igenom och då på svenska helst för uppfattningsförmågan och utvecklingen av komplicerade händelseförlopp inom Astronomins grunder. 1 of 30 10/11/11 16:21

2 Bra. Mest på grund av läraren, som var mycket engagerad och alltid gjorde sitt yttersta för att svara på studenternas frågor. Betyg = 4 (2 kommentarer) Intressant och givande men mycket tentor för 7,5 poäng Intressant, Betyg = 5 (4 kommentarer) Kunskaps innehållet var rikt och på en bra inlärningshastighet, men det bästa måste varit de små "fun facts" som satte diamant på denna guld kurs. Jätte intressant. En kurs där alla kan komma in och lära sig. Jätterolig och välorganiserad kurs! Jag skulle ta den igen om jag kunde! Mycket intressant och relevant kurs! Nils är en bra föreläsare som är insatt i ämnet och det var kul att gå på varje föreläsning! Vad tyckte ni om nivån på kursen? % % % % 3 Medelvärde har kommenterat frågan Betyg = 2 (2 kommentarer) Alla inlämningar var väldigt enkla, men man kunde ju läsa själv vid sidan om. Förläsningarna gick in på ganska komplicerade saker, men själva uppgifterna kunde vara mer utmanande. Snäppet för låg nivå. Då jag läst två astronomi-kurser på gymnasienivå, var det lite som var nytt. Jag hade väntat mig att det skulle vara större skillnad på gymnasie- och universitets-nivå. Betyg = 3 (4 kommentarer) Lagom - men ibland lite svårt för det krävdes fördjupning ibland för att rikigt förstå Kunde varit svårare men kanske svårt att få det att gå igenom då det är en allmän kurs utan svåra förkunskaper. Nivån var väldigt enkel, vilket passade mig bra eftersom jag läste kursen för skojs skull vid sidan av mitt kandidatprogram. Bra takt och ton generellt. Betyg = 4 (2 kommentarer) Ok för mig som nybörjare och utan större matematiska förkunskaper. Jag är dock van att studera så för en nybörjare kan kanske boken verka 2 of 30 10/11/11 16:21

3 mycket omfattande och avskräckande. Ganska hög nivå med många avancerade begrepp inom astronomi men är inte helt omöjlig för en nybörjare att lära sig. Fångade kursen ditt intresse för astronomi? % % % % 12 Medelvärde har kommenterat frågan Betyg = 2 (2 kommentarer) Utan mitt intresse för astronomi kanske det varit ganska tungt. Boken är omfattande.. Ja. Till en början, eftersom jag fortsatte gå hela kursen. Betyg = 3 (en kommentar) Har alltid varit intresserad Betyg = 4 (en kommentar) Det fanns visserligen redan innan. Betyg = 5 (3 kommentarer) Ja. Den ger mig svar på många frågor kring astronomi och andra intressanta område som jag inte visste om förut. Jag älskade astronomi innan kursen, och jag älskar det fortfarande! Ja, mycket bra och ett merintresse uppstod för vidare studier - Ökade kursen ditt intresse för astronomi? % 1 2 0% % % % 10 Medelvärde of 30 10/11/11 16:21

4 6 har kommenterat frågan Betyg = 1 (en kommentar) Nej.Tyvärr var jag mer intresserad innan kursen började. Jag hade förmodligen mycket höga förväntningar. Betyg = 3 (en kommentar) Ligger nog på samma nivå, men att jag klarade den gav mersmak för att fortsätta med nästa. Betyg = 4 (2 kommentarer) Starry night var roligt men frågorna knutna dit var ofta otydliga. Hur mycket skulle man svara. Ja. Speciellt boken "Universe" som öppnade mycket funderingar inom Astronomi som jag skulle vilja lära mig mer. Betyg = 5 (2 kommentarer) Kursen ger en bra överblick om vad som finns och ger nog många en anledning att läsa fler liknande fördjupande kurser inom ämnet. Ja, både universums vackra bilder och de vetenskapliga fysiska data jag lärde mig har utvecklat min världsbild och gett mig ett gott stöd i mina studier med en djupare omvärldsanalys i det stora hela och på jorden - Mycket bra för min uppsats om global hållbar utveckling och planering - Tack. Vad var bäst med kursen? 15 har svarat på frågan Helheten. Lärarens engagemang. Bra material på föreläsningarna. Teleskopobservationerna Upplägget, med löpande examination. Intressant och inspirerande urval av kursinnehåll. Bra med både teorifrågor och frågor till starry nights. Det bästa var föreläsningarnas tydlighet och struktur samt att språket som användes anpassades väl till även dem som inte läst fysik på högskolenivå tidigare. Föreläsningarna som var lagom innehållsrika och väldigt intressanta! Teleskopobservationen var jättekul! Nils Ryde. Föreläsningarna var bra. Observationen var kul. Inlämningsuppgifterna gjorde att man aktivt fick bearbeta materialet. Essä var bra eftersom man fick fördjupa sig i ett valfritt ämne. ansvariga var mycket kompetenta. Att vi gick igenom delmoment för delmoment i ordning. Studie takten som är trivsam och arbetsuppgifter är lagom mycket. Det gör att man ökar lusten att lära sig mer. Nils Rydes föreläsningar är väldig trevliga att följa. Det som var bäst med kursen var att den innehöll smakprov från så många olika områden inom astronomi. Det som var mest intressant med kursen var observationsmomentet, eftersom jag aldrig tidigare hade använd så avancerade teleskop. Boken var jättebra, och förläsningarna var väldigtr intressanta. Teleskopövningen. Nils rydes goda och utmärkta föreläsningar och förklaringar - Hans 4 of 30 10/11/11 16:21

5 korrekta språk och goda förberedelser inför varje föreläsning, dedikerad och korrekt och lätt att följa i sina förklaringar för oss noviser inom ämnet. Interaktiva övningar och teleskoplaborationen. De praktiska övningarna Vad kunde göras bättre? 14 har svarat på frågan Uppgifterna var ibland oklara. Oklart hur mycket man skulle skriva på varje fråga. Eftersom Starry Nightprogrammet inte fungerade i Inluppgift 2 tog detta en orimligt lång tid, La ner flera dagar på att få det att fungera Förutom att kasper-sidan inte fungerade så bra har jag inget som jag tycker behöver förbättras. Det kunde varit en teleskopobservation till, då man hade kunnat titta på andra objekt. En något högre nivå. Men förstår att detta kan vara svårt då man även vill locka de som aldrig förr läst astronomi av något slag. Fler diskussioner hade varit givande. Jag hade velat ha mer undervisning om neutronstjärnor och svarta hål. det kansek berodde på för höga förväntaningar men observationen tyckte jag itne var särskilt givande och det var en ganska flummig kväll. Gärna fler observationer och föreläsningar. Jag skulle också vilja läsa några utvalda artiklar från vetenskap tidskrifter om astronomi som väljs ut av Nils Ryde. Kanske lite mer gruppaktiviteter för att tala fritt om olika företeelser inom astronomin. Man lär sig mycket av andra när man frågar. Nu blev det bara en och annan gång man pratade med varandra innan man gick in till föreläsningen. t ex man kunde lägga in två-tre frivilliga gruppträffar under terminen och samtala om diverse fenomen man tänker på. Renovera tornet till allmänn stjärn och planetär observation och bygg studie och data salar i botten. utveckla svensk forskning och litteratur inom Astronomin. Starry Night ställde till problem. Det var synd. labben kunde handlat om mer avancerade saker. man blev mäst nyfiken på mer... Observationerna av mars och månen.det blev lite hastigt och stressigt. Vi kunde ha studerat fler objekt. Kanske vid ytterligare ett observationstilfälle. Fler observations övningar. Vet inte Teleskopövningen var en besvikelse. Ville se mer och mer info runt besvikelse. Gissa på vad olika galaxtyper blev också lite krystat innan man visste vad de egentligen fanns för klasser Hur hittade du information om kursen? A) Annonser 4.76% 1 B) Hemsida 4.76% 1 C) Kurskatalog 28.6% 6 D) Studera.nu 42.9% 9 E) Andra personer 14.3% 3 F) Annat 0% 0 G)? 4.76% 1 5 of 30 10/11/11 16:21

6 3 har kommenterat frågan Annonser (en kommentar) Anslag på de allmänna anslagstavlorna inom universitetet vid kursstart Andra personer (en kommentar) jag fick tipset av en studievägledare. Inget alternativ (en kommentar) Kulturnatten 2009 B. Litteratur Vad tyckte du om kursboken? % % % % % 4 Medelvärde har kommenterat frågan Betyg = 1 (en kommentar) Sladdriga pärmar och främmande pedagogik -Svårt att hitta ordning i kapitel och illustrationer och frågor och svar - Svårt med engelska. Det måste finnas en inbunden svensk rekomenderad litteratur att välja och följa i en kurs. Betyg = 2 (en kommentar) På tok för mycket innehåll. Enklare att slå upp på internet för att sedan kolla i boken om trovärdigheten. Betyg = 3 (2 kommentarer) Mycket bra på vissa sätt. Men dumt att det var olika versioner på CD:n som tog mkt extra tid att försöka lösa Jag köpte inte kursboken, tyckte den verkade "amerikansk" (författaren ordbajsar för att få mer betalt). Kanske en svensk bok kunde hittas istället? Betyg = 4 (3 kommentarer) Kanske lite väl omfattande för en 7,5 poängskurs, men där ryms å andra sidan mycket information att läsa om man har tid och intresse. massiv för en startkurs om man inte tänker gå mer än 6 of 30 10/11/11 16:21

7 grundkursen...men jag gillade den. Mycket bra. Lite minus att det är skriven på engelska men det är inte heller stor problem. För tjock! Betyg = 5 (en kommentar) En bra skriven bok med intressant fakta och fina bilder. Köpte du kursboken? Ja 66.7% 14 Nej 33.3% 7 6 har kommenterat frågan Ja (en kommentar) Köpte den på Akademibokhandeln och fick Starry Night där också- Nej (5 kommentarer) Lånade den. Hade väntetid på köp och sen gick det bra att låna om hela tiden. gick bra att använda den i biblioteket Tyckte den var för dyr och i orordning på ett främmande och svårtolkat språk inom vetenskapen - föredrar attl äsa tex: Lundmark mf. Mest på grund av ekonomiska skäll valde jag att låna boken. Se svar ovan. Hur mycket läste du i kursboken? 19 har svarat på frågan Inte så mycket Det mesta. Lånade en kompis för att kunna göra inlämningsuppgifterna, annars inget. Ungefär hälften av alla kapitel. Ungefär hälften. bara till inlämningsuppgifterna Jag läste intensivt de sidor vi skulle läsa, men inte så mycket mer än dem. Det tog sin tid för jag är inte så van och det tog tid att sätta sig in i det vetenskapliga språket. i början hela kapitlen sen för att klara frågorna. jag tappade sugen ett tag men jag har ju boken kvar... Tillräcklig för att klara uppgifter. Ibland lite mer om ämnet jag är 7 of 30 10/11/11 16:21

8 intresserad av. Hela boken är alldeles för mycket. Jag var redan innan kursen bekant med många av de områden som kursen behandlade, så jag läste mest i kursboken infär inlämningsuppgifter och essän. ett par hundra sidor, utspridda över hela boken. Inte mycket, mest bläddrat igenom och läst det som behövdes för att kunna besvara frågorna och skriva essän. Så mycket som behövdes inför inlämningsuppgifter. Hela boken inklusive alla kapitel, med stor möda. 1/4 Väldig micket Inför inlämningsuppgifterna läste jag kursivt igenom de berörda kapitlena. Annars var powerpoints slidsen bra. Bra med en hemsida för kursen. Allt exklusive några sidor här och där. Hela Skulle du hellre se en svensk kursbok? Ja 42.9% 9 Nej 57.1% har kommenterat frågan Ja (6 kommentarer) Det bästa hade varit med en bok med de svenska och engelska astronomiska termerna, sen själva texten gör det samma enligt mig. Jag tror att för en introduktionskurs där man inte vet om man ska läsa mer kan nuvarande bok på engelska och sedan ganska dyr verka avskräckande. Ja vissa begrepp är svår att översätta. Ja, mycket hellere en god svensk klassiker med nutida pm och forskningsresultst i bilagor eller stenciler om pågående svensk forskning i Astronomi kopplat till Svenska astronomiska instutioner och svenska statens rymdproram vid EASA och liknande äldre forskningsstationer - Kanske en koppling till Jordens klimatkris och påverkan. Av tidigare nämnd anledning. Kankse en lite mindre översiktlig svensk bok i kombination med den andra. Nej (4 kommentarer) det kvittar Om kurslitteraturen är på engelska eller svenska kvittar så länge innehållet är bra. Det går med en engelsk kursbok, men det skulle varit bra att få en ordboksbilaga till med de viktigaste orden översatta från engelska till 8 of 30 10/11/11 16:21

9 svenska. Amerikanska böcker är lite fladdrigare än svenska och frågorna var ibland förvirrande. Boken var bra men jag hade gärna haft frågorna på svenska. Även om den svenska kursboken inte var lika uppdaterad? Ja 9.52% 2 Nej 81% 17? 9.52% 2 8 har kommenterat frågan Ja (2 kommentarer) O, Ja - Det är den vetenskapliga klassiska forskningen som ligger till grund för alla våra ämnen och det är basen och grundförståelsen vi behöver lära oss i dagens samhälle - uppdateringen kan vi lägga till som stenciler och rapporter. Jag tror att läraren kan lägga till det som saknas på en nybörjarnivå. Nej (5 kommentarer) En nyare engelsk bok är mycket bättre än en gammal svensk bok. Inom astronomin är det viktigt att vara uppdaterad! då är engelska bättre I så fall nej. Man vill läsa om senaste forskning och upptäcker. Om kurslitteraturen är på engelska eller svenska kvittar så länge innehållet är bra. Uppdatering före översättning. Inget alternativ (en kommentar) vet ej C. Läraktiviteter Vad tyckte du om strukturen på föreläsningarna? 9 of 30 10/11/11 16:21

10 2 0% % % % 14? 4.76% 1 Medelvärde har kommenterat frågan Betyg = 3 (en kommentar) En tanke kunde vara att lägga diskussinsträffar då och då som ett mellanspel under några av träffarna och förlänga dem en timme eller så. Det är ju också roligt att sitta ner med andra astronomiintresserade och prata. Dels berätta sådant som jag tycker är intressant men också få höra om sådant som andra kan.då kanske man kan diskutera med dig också om saker som kommit upp på föreläsningen. Betyg = 4 (en kommentar) Hade man skippat att titta över planeringen varje vecka och "vad vi lärde oss förra veckan" samt låtit närvaro kollen legat mer på de studerande hade man får mer tid till att lära sig mer saker, bland annat med frågeställning och diskussioner vid slutet av lektioen. Betyg = 5 (en kommentar) Mycket bra förklaringar från Nils Ryde med tal och gester och understrykningar och bilder ingav han mig trygghet och hopp och jag kunde därför förstå det mest komplicerade naturlagarna och fysikaliska datan som Astronomin grundar sig på - TACK Vad tyckte du om arbetspauserna under föreläsningarna, alltså de öppna frågor som ställdes under en föreläsning och som ni hade en minut på att diskutera? % % % % % 3? 4.76% 1 Medelvärde of 30 10/11/11 16:21

11 10 har kommenterat frågan Betyg = 1 (en kommentar) Det var alldeles för kort stund. Betyg = 2 (2 kommentarer) Inte så givande vetenskapligt men kanske socialt bra. Ibland satt man inte bredvid någon och hade inte någon att diskutera med. Hade varit bättre att diskutera öppet under den minuten, alltså eleverna pratar med föreläsaren. Betyg = 3 (5 kommentarer) Det är en bra idé med sådana arbetspauser eftersom det alltid är bra att tänka efter själv, och inte bara få fakta presenterad framför sig. Dock kom de oftast lite oväntat; det hade varit bättre med frivilliga förberedelsefrågor vilka kunde diskuteras under dessa arbetspauser. vet itne hur nödvändiga dessa pauser var. Bra inslag. Det gick upp och mer beroende vad frågan gällde. Lite konstigt ibland Betyg = 4 (2 kommentarer) Bra, föreläsaren borde kanske pressa publiken mer så att det som diskuteras verkligen kommer fram. Mestadels bra och man fick igång ett eget tänk, men ibland lite onödiga. Aktiverade de er på ett naturligt sätt? % % % % % 2? 4.76% 1 Medelvärde har kommenterat frågan Betyg = 2 (en kommentar) Det vet jag inte. Betyg = 3 (en kommentar) Sådär Vad det lagom många? 11 of 30 10/11/11 16:21

12 För få 19% 4 Lagom många 61.9% 13 För många 14.3% 3? 4.76% 1 Ingen har kommenterat frågan Skulle ni vilja ha andra aktiviteter under föreläsningarna? Ja 23.8% 5 Nej 71.4% 15? 4.76% 1 Om ja vad då? 5 har kommenterat frågan Ja (5 kommentarer) Kanske bara titta på stjärnhimlen och rita upp en amatör stjärnkarta och sedan försöka hitta deras namn. Nu skrev jag spontant om det under tidigare rubriker. mer praktiskt så som observationer Läsa populära artiklar som väljs ut av Nils Ryde. Gärna lite mer roliga observationer från programmet " Starry Night Enthusiast" Kanske att man fick några frågor att besvara tillsammans i en liten grupp varje föreläsning för att öka inlärningen av ett kapitel. Demonstrationerna Var demonstrationerna om månens faser, galaxklassificering och om ljusspektra meningsfulla och gav er nya insikter? 12 of 30 10/11/11 16:21

13 2 4.76% % % % 10 Medelvärde har kommenterat frågan Betyg = 3 (3 kommentarer) Galaxklassificeringen kändes konstig För hastigt. Demonstrationen om månens faser var kanske lite ostrukturerad, galaxklassificering och ljusspektra gav mer. Betyg = 4 (3 kommentarer) Demonstationen av månens faser var bäst. Galaxklassiciferingen var bra på så sätt att man fick lite kontakt med andra kurskamrater men lite otydligt vad man skulle göra med alla kort. De var intressanta, men nog inte tillräckligt djupgående för att jag skulle få några nya insikter. de var spännande och gjorde en nyfiken på mer kunskap. dock tycker jag att de var för enkla. Betyg = 5 (4 kommentarer) Tyckte framförallt att ljusspektra var intressant! Ja, mycket bra men jag önskar en fast installation inomhus i tornet för all apparatur med ett observatorium och utställning för allamännheten som i gamla tornet, inte på ett provisoriskt lågt blött och kallt tak. Jag tror inte det är bra eller nyttigt för den exclusiva apparaturen att forslas fram och tillbaka heller. Det var intressant att höra om galaxer och månens faser. Jag visste redan det som vi lärde oss om ljusspektra, men för de som inte kunde något om det sedan innan var det säkert också mycket intressant! Ja de lektionerna var riktigt roliga och lärorika. Var nivån lagom? 13 of 30 10/11/11 16:21

14 2 23.8% % % % 4? 4.76% 1 Medelvärde har kommenterat frågan Betyg = 2 (en kommentar) Kunde var något bättre förbetett med inläsning på vad vi skulle titta på och hur instrumenten egentligen fungerar. Betyg = 3 (en kommentar) Det kändes lite enkelt, men allt beror på vilken nivå man utgår ifrån. Betyg = 5 (en kommentar) Mycket bra nivå så att de allra flesta kunde hänga med i alla fall. Inte heller en allt för stor extra arbetsbelastning ifall man redan studerar på heltid. Hade ni hellre velat ha laborationer där ni själva aktivt söker kunskap? Ja 47.6% 10 Nej 52.4% 11 5 har kommenterat frågan Ja (3 kommentarer) Både ja och nej, kan man inte göra båda.? om de ryms inom kurstiden Ja,både och om instrumenten under uppsikt fanns i tornet på regelbunden basis och man med handledning kunde studera ett ämne där på djupet vore det ju toppen - Jag såg månen helt fantastiskt. Nej (2 kommentarer) Det var okej med det 14 of 30 10/11/11 16:21

15 Kankse passar bättre på en fortsättningskurs Vad tyckte ni om teleskopövningen? % % % % % 10 Medelvärde har kommenterat frågan Betyg = 1 (en kommentar) Inte upp till förväntningarna. Det var synd att det stora teleskopet inte var i funktion. Betyg = 2 (en kommentar) Supernovan i orions bälte syntes inte alls, månen var spegelvänd och mars syntges inte mycket tydligare än med blotta ögat. Skulle gärna ha viljat se Saturnus och dess ringar, men svårt att få allt att klaffa när vi var så många deltagare. Betyg = 3 (3 kommentarer) liten besvikelse. För lite info och såg inte mycket heller. Det hade varit intressant att få lära sig mer om själva instrumentet i sig. Hur man ställer in det osv. Kanske kunde det finnas ett instrument inomhus först som man kunde samlas runt och studera och träna lite Var mycket bra men hade varit roligare med större teleskop. Betyg = 5 (2 kommentarer) Toppen. Det var mycket intressant! Lärde ni er något nytt? 15 of 30 10/11/11 16:21

16 1 4.76% % % % % 6 Medelvärde har kommenterat frågan Betyg = 2 (en kommentar) Om frågan refererar till observationen, så nej. Betyg = 3 (2 kommentarer) Ja. Jag har aldrig sett månen så detaljerad. Tänk att man kan se så noga. Betyg = 5 (3 kommentarer) Jag fick se månen och stjärnorna lite närmare än med mitt blotta öga. Definitivt. hur snabbt jorden snurrar igentligen, vi fick ställa om teleskopen rätt ofta tyckte jag.. Uppfyllde övningen era förväntningar av kursen? % % % % % 5 Medelvärde har kommenterat frågan Betyg = 3 (2 kommentarer) Man hade ju storslagna förväntningar om ett gigantisk teleskop i en stor byggnad, men de var ju knappast realistiska =) Jag trodde man skulle få lära sig att ställa in och testa lite så också. Betyg = 4 (2 kommentarer) r mycket bra men trodde att det jättestora teleskopet fungerade och kunde användas. Ja. 16 of 30 10/11/11 16:21

17 Betyg = 5 (2 kommentarer) Teleskopövningen var jättebra och uppfyllde mina förväntningar. och mer där till Skulle ni vilja ha gästföreläsningar? Ja 85.7% 18 Nej 14.3% 3 9 har kommenterat frågan Ja (8 kommentarer) Vore spännande - men läraren här var toppen i och för sig. Det vore inspirerande, dock var det en utmärkt ordinarie föreläsare. det hade varit spännande att få höra om något pågående från någon insatt Det är alltid roligt med olika energier. men inte så många eftersom det inte finns så mycket tid för det En eller två hade varit kul! Ja men då ska det vara någon med samma kaliber som den nuvarande professorn. Kanske inom ett annat forsknings område. Hade varit intressant med frivilliga kompletterande (som fördjupning) Nej (en kommentar) Trevligt förslag men det blir ofta rörigt och osammnahängande och även kostbart. Skulle ni vilja ha fler moment? Ja 47.6% 10 Nej 47.6% 10? 4.76% 1 17 of 30 10/11/11 16:21

18 3 har kommenterat frågan Ja (en kommentar) Om lite gruppsamtal i fri anda kan kallas det,ja. Nej (en kommentar) Det var lagom många moment. Inget alternativ (en kommentar) vet ej D. Examination Vad tyckte du om de tre inlämningsuppgifterna? 2 0% % % % 8 Medelvärde har kommenterat frågan Betyg = 3 (4 kommentarer) Tyckte att de var lite svåra, framförallt ränkneuppgifterna. Svårt med olika dataversioner och frågorna i boken ibland förvirrande. Bra,lagom takt men önskar läsa på svenska astronomi resultat och klassisk svensk forskning. Roliga, men lätta. Betyg = 4 (3 kommentarer) Bra. Bra så vitt jag kan förstå. Det var ett bra urval av frågor, men det hade varit roligt med fler Starry Night-övningar. Betyg = 5 (3 kommentarer) Väl valda med en viss svårighets grad som var ganska utmanande från och till. starry night ställde dock till problem Perfekt upplägg tidsmässigt och faktamässigt. 18 of 30 10/11/11 16:21

19 Vad de lagom många? För få 4.76% 1 Lagom många 85.7% 18 För många 9.52% 2 3 har kommenterat frågan Lagom många (2 kommentarer) Bra Nu hade jag mycket tid att sitta med dem och då är det inte för många. För många (en kommentar) Två - (kanske lite fler frågor i varje) hade varit mer lagom med hänsyn till essän. Hur var nivån? % % % % 2 Medelvärde har kommenterat frågan Betyg = 3 (5 kommentarer) Tyckte att de var lite svåra, framförallt ränkneuppgifterna. Det var inte för lätt och inte för svårt. De var väldigt lätta, vilket är bra. Nivån på inlämningsfrågorna? Bra tror jag. Bra Betyg = 4 (en kommentar) Lagom svår nivå. 19 of 30 10/11/11 16:21

20 Vad tyckte du om essäskrivandet? % % % % 3? 4.76% 1 Medelvärde har kommenterat frågan Betyg = 3 (5 kommentarer) Väldigt kort och ytligt, men man kanske inte kan förvänta sig mer på den här nivån. inte min starka sida Kanske var två sidor lite väl lite att skriva något om. Det blev varken hackat eller malet. Bra. Man fick välja att fördjupa sig i ett ämne man var intresserad utav. Helt okej. Betyg = 4 (3 kommentarer) För kort och litet för en djupdykning i ämnet vilket jag vill göra efter kursen. Roligt. Dock sammanföll den ganska olyckligt med en tentaperiod i övriga kurser som jag tog, vilket gjorde att jag inte lade ner särskilt mycket tid på essän. Roligt Betyg = 5 (2 kommentarer) roligt att få ett välja ett ämne som man vill fördjupa sig lite i. Bra inlägg! Ej svarat (en kommentar) Deltog ej i detta monment (men planerar att göra det nästa år) Vad tyckte ni om kamratgranskning av essäerna? 20 of 30 10/11/11 16:21

21 1 14.3% 3 2 0% % % % 2? 4.76% 1 Medelvärde har kommenterat frågan Betyg = 1 (2 kommentarer) onödigt Kändes lite onödigt. Man fick heller aldrig se sin granskning som någon annan gjort. Betyg = 3 (5 kommentarer) Kändes svårt att veta hur man ska granska en kamrat, om man ska kolla på mängden kunskap essän erbjuder eller om den skulle kunna läsas av en lekman och ändå vara förståelig. Bra - Det brukar vi göra - med lärarens kommentarer. Lite nervöst att man ska skriva om någon annan..man är ju inte så duktig själv. Men det gör att man måste läsa på om det ämnet också:-) Vill gärna se granskningen Skulle gärna ha viljat se vad man fick för komentar om sin egen essä. Betyg = 4 (2 kommentarer) intressant Svårt Betyg = 5 (en kommentar) Bra, dock kanske det borde ses till att granskaren inte får granska samma ämne som han/hon själv skrivit om. Ej svarat (en kommentar) Deltog ej i detta monment (men planerar att göra det nästa år) Del 2. Lärandemål I den här delen vill vi att du uppskattar i vilken mån du uppnått de lärandemål som angivits i kursplanen. För varje lärandemål vill vi ha ett graderat svar enligt följande: 1 = Inte alls uppnått målet 3 = Har uppnått målet 21 of 30 10/11/11 16:21

22 5 = Har blivit expert på ämnet Översiktligt kunna redogöra för: - grunderna till astronomiska observationer % % % % 7 Medelvärde 3.9 En har kommenterat frågan Betyg = 4 (en kommentar) Har lärt mig den historiska matematiska och vetenskapliga beräkningen för observationerna - hur stjärnhimlen ser ut och för dess dagliga och årliga förändringar % % % % 7 Medelvärde 3.7 En har kommenterat frågan Betyg = 4 (en kommentar) Har lärt mig mäta och observera samt räkna ut och förstå grundelementens rörelse och materiens samamnsättning och utveckling i förhållande till vår existens på jorden. - månens faser och tidvattenkrafter 22 of 30 10/11/11 16:21

23 2 19% % % % 7 Medelvärde 3.7 En har kommenterat frågan Betyg = 4 (en kommentar) Gravitationen, elektromagnetism och den svaga och starka kraften styr upp det mesta i universums utveckling balans och tillstånd, Gravitationen styr tidvattnets faser. - solsystemet och dess beståndsdelar % % % % 9? 4.76% 1 Medelvärde 4.2 En har kommenterat frågan Betyg = 4 (en kommentar) Hur dess materia har exploderat och slagits samman och satts i balans genom tiden enligt rådande krafter och tillstånd samt de olika materiens samanslagningar. - stjärnors och solens grundläggande egenskaper % % % % 8 Medelvärde of 30 10/11/11 16:21

24 En har kommenterat frågan Betyg = 4 (en kommentar) Som varma och kalla energikällor och dess utvecklingsfaser i olika system i universum,som supornovor och gaser och kolliderande elementa. - grundläggande stjärnbildning, stjärnutveckling och stjärnors slutstadier % % % % 7 Medelvärde 4.1 En har kommenterat frågan Betyg = 4 (en kommentar) Vita dvärgar och stjärnstoff,gas och materia som följer kraftfältens urmönster och som kan rubbas av olika anledningar. Vi vet inte allt. - Vintergatans, galaxers och universums grundläggande struktur % % % % 6 Medelvärde 4 En har kommenterat frågan Betyg = 4 (en kommentar) I mönster och ljusfenoment och elektromagnetisk skala som de vackraste flödeselementen med sin egen sk: biologiska utveckling. Som blommor som har en livscykel som om i naturens födelse och död i större macroskala. Ha kännedom om: - ljusets egenskaper och spektroskopi 24 of 30 10/11/11 16:21

25 2 9.52% % % % 6 Medelvärde 3.9 En har kommenterat frågan Betyg = 4 (en kommentar) Elektromagnestisk energi i form av vågor och fotoner, korta och långa vågor upplevs som olika färger i spektrum med brytning i prism. Ha fått träning i att: - observera stjärnhimlen och astronomiska objekt med och utan teleskop % % % % % 4 Medelvärde har kommenterat frågan Betyg = 3 (3 kommentarer) Inget nytt lärt Mer lärdom om att hitta på stjärnhimlen och att hitta stjärnbilder önskas. Med olika mätningar med hand, sten och linjaler, teodoliter och kompasser kan man staka ut och beräkna banor - Ta ut segelbåtens navigatitation med hjälp av sjökort,fyr och stjärnkonstellation. - avgränsa ett modernt astronomiskt område och kortfattat redogöra för detta i en essä 25 of 30 10/11/11 16:21

26 1 9.52% % % % % 5 Medelvärde 3.5 En har kommenterat frågan Betyg = 2 (en kommentar) Svårast att kortfatta och historiskt ämne hellre än modernt eftersom upptäckterna de grundläggande gjordes i dåtid. - på ett adekvat sätt bedöma andra studenters redogörelser och diskutera och jämföra olika lösningar % % % % % 5 Medelvärde 3.3 En har kommenterat frågan Betyg = 2 (en kommentar) Svårare, eftersom vi har olika samamnsättning i grundtänkandet inom instutionerna. Saknades något i kursen? Ja 33.3% 7 Nej 57.1% 12? 9.52% 2 26 of 30 10/11/11 16:21

27 8 har kommenterat frågan Ja (6 kommentarer) Hade varit jättebra om man kunde spela in föreläsningarna och lägga ut dem på Casparsidan så att man kan gå tillbaka och lyssna igen på ex ett visst moment. Även bra om man missat föreläsning ex pga sjukdom. Kanske lite mer fördjupning i några fall Minst ytterligare en observation. Enligt tidigare hade jag velat ha mer undervisning om svarta hål och neutronstjärnor. Oavsett om man gått igenom allt och lite till hade det ändå saknats något, för mig var det möjligheten att få möjlighet att få hemköpt en riktigt fin bild på tex en nebulosa. Lite mer "mindfucks", alltså "svindlande kunskaper". Det finns gott om sådant i universum, saker som får en att tänka på sin egen existens och hur små vi är osv. Inget alternativ (2 kommentarer) Vet ej. det var en ganska kort kurs om som det skrevs en översiktskurs, man kan inte förvänta sig för mycket. svaren på ovanstående frågor beror på mitt rätt så dåliga minne samt att jag fokuserar på annat nu som ska leda till jobb. Del 3. Dina egna insatser I den här delen vill vi att du ska uppskatta hur mycket tid du lagt ner på den här kursen. Uppskattningen i procent från: 1 = 0-20% till 5 = %. (I förekommande fall: 6 = mer än 100%.) Hur mycket tid har du lagt ner på den här kursen? (100% betyder 5 veckor, 40 timmar per vecka) % % % % 2 5 0% 0 6 0% 0? 4.76% 1 Medelvärde har kommenterat frågan Betyg = 1 (en kommentar) Jag använde enbart onsdagarna till att göra läxor. Vid sidan av läser jag ett program på heltid. Detta var lagom. 27 of 30 10/11/11 16:21

28 Betyg = 3 (2 kommentarer) Kanske 3 veckor Föreläsning samt dataarbete efteråt för sammanställning + merfrågor och datainsamling -Inläsning innan föreläsning enligt kapitelsamlingen Ej svarat (en kommentar) 10 timmar per vecka Hur mycket tid ägnade du åt inlämningsuppgifterna? (100% = en vecka) 1 19% % % % % % 2? 9.52% 2 Medelvärde har kommenterat frågan Betyg = 2 (en kommentar) I genomsnitt två kvällar per inlämningsuppgift. Ej svarat (2 kommentarer) 5 timmar varje gång typ Mycket eftersom man måste sammanställa föreläsningsresultatet,läsa boken på engelskan samt även översätta svaren till svenska och leta merdata och adekvata svar på biblioteket och databasen. Hur mycket tid ägnade du åt essän? (100% = en vecka) % % % % % % 1? 4.76% 1 Medelvärde 3 28 of 30 10/11/11 16:21

29 3 har kommenterat frågan Betyg = 2 (en kommentar) två dagar Betyg = 4 (en kommentar) Merdata och utveckling och ett eget uppsats intresse skall utvecklas i tid och otid. Ej svarat (en kommentar) gjorde ej denna Hur många kurser läser du samtidigt som denna? A) Enbart denna kurs 19% 4 B) Normal 52.4% 11 studietakt C) Utökad 28.6% 6 studietakt 6 har kommenterat frågan Enbart denna kurs (en kommentar) Arbetar heltid Normal studietakt (2 kommentarer) 75% sammanlagt. En kurs a 30 hp + denna kurs Utökad studietakt (3 kommentarer) Kanske lite för mycket denna termin och omflyttningar internt och externt leder till en reduktion och koncentration inför nästkommande terminsplanering. 125% matematik 125 % utöver denna kurs Om du inte fullföljde kursen, vad berodde det på? 3 har svarat på frågan Jag fullföljer kursen med en uppsats inlämning i lugn och ro inför ht TACK för kursen tidsbrist Missade tyvärr några kurstillfällen pga sjukdom - kände att det var svårt att ta igen då men gör det gärna nästa år om möjligheten finns!) 29 of 30 10/11/11 16:21

30 Kontaktperson: Nils Ryde, Senast ändrad: of 30 10/11/11 16:21

Kursutvärdering ASTA03, HT12

Kursutvärdering ASTA03, HT12 Kursutvärdering ASTA03, HT12 Kursutvärdering ASTA03, HT12 Översikt Totalt antal svar 13 Filter nej Gruppera efter fråga nej Ge dina omdömen på en skala 1-5. Observera att det finns två olika skalor. För

Läs mer

ASTA03, ht15. Kommentarsfältet är viktigt! Det hjälper oss att förstå vad vi ska behålla om betyget är bra och vad vi ska ändra om betyget är dåligt.

ASTA03, ht15. Kommentarsfältet är viktigt! Det hjälper oss att förstå vad vi ska behålla om betyget är bra och vad vi ska ändra om betyget är dåligt. ASTA03, ht15 Respondents: 35 Answer Count: 12 Answer Frequency: 34,29 % Allmän uppfattning Ge din uppfattning på en skala 1-5. 1 = väldigt negativ 2 = negativ 3 = neutral 4 = positiv 5 = väldigt positiv

Läs mer

ASTA03, ht14. Kommentarsfältet är viktigt! Det hjälper oss att förstå vad vi ska behålla om betyget är bra och vad vi ska ändra om betyget är dåligt.

ASTA03, ht14. Kommentarsfältet är viktigt! Det hjälper oss att förstå vad vi ska behålla om betyget är bra och vad vi ska ändra om betyget är dåligt. ASTA03, ht14 Respondents: 52 Answer Count: 21 Answer Frequency: 40,38 % Allmän uppfattning Ge din uppfattning på en skala 1-5. 1 = väldigt negativ 2 = negativ 3 = neutral 4 = positiv 5 = väldigt positiv

Läs mer

Elnät HT av :38. Kursutvärdering. Lägg till ett block

Elnät HT av :38. Kursutvärdering. Lägg till ett block http://www.moodle2.tfe.umu.se/mod/feedback/analysis.php?id=47... Elnät HT15 Du är inloggad som JanÅke Olofsson (Logga ut) Hem Mina kurser 215 HT15 Elektronik Elnät HT15 General Kursutvärdering Analys Kursutvärdering

Läs mer

PD104A - Introduktion för Produktuteckling och design

PD104A - Introduktion för Produktuteckling och design PD104A - Introduktion för Produktuteckling och design Antal svar: 13 (41) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 0% 2. Ganska bra 23,1% 3. Bra 69,2% 4. Mycket bra 7,7%

Läs mer

FYTA12 VT11 halvtid, kursutvärdering

FYTA12 VT11 halvtid, kursutvärdering FYTA12 VT11 halvtid, kursutvärdering FYTA12 VT11 halvtid, kursutvärdering Översikt Totalt antal svar 5 Filter nej Gruppera efter fråga nej Del 1. Allmänna omdömen Ge dina omdömen på en skala 1-5. Observera

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Vattenresursteknik MV0190, 30056.1314 5 Hp Studietakt = 35% Nivå och djup = Avancerad Kursledare = Abraham Joel Värderingsresultat Värderingsperiod: 2014-03-05-2014-04-04 Antal svar 8 Studentantal 52 Svarsfrekvens

Läs mer

MYCKET BRA (19/51) BRA (29/51) GANSKA BRA (2/51) INTE BRA

MYCKET BRA (19/51) BRA (29/51) GANSKA BRA (2/51) INTE BRA Kursutvärdering moment 2, IH1200, ht -12 1. Vad tycker du om kursens upplägg? MYCKET BRA (19/51) BRA (29/51) GANSKA BRA (2/51) INTE BRA Jag är nöjd med de regelbundna föreläsningarna och seminarierna,

Läs mer

Sammanställning av kursutvärdering Samlad bedömning

Sammanställning av kursutvärdering Samlad bedömning Webbdesign med JavaScript och Document Object Model, 7. hp Sammanställning av kursutvärdering Samlad bedömning Fristående nätkurs Kurs: Webbdesign med JavaScript och Document Object Model, 7. hp Kurskod:

Läs mer

MYCKET BRA (14/48) BRA (30/48) GANSKA BRA (3/48) INTE BRA (1/48)

MYCKET BRA (14/48) BRA (30/48) GANSKA BRA (3/48) INTE BRA (1/48) Kursutvärdering moment 1, IH1200, ht -12 1. Vad tycker du om kursens upplägg? MYCKET BRA (14/48) BRA (30/48) GANSKA BRA (3/48) INTE BRA Enkelt att komma igång och bra tempo Intressant och lärorikt Bra

Läs mer

1. Enkätsvar: Hur värdefullt fann du innehållet i kursen? 1=Värdelöst 2=Av litet värde 3=Värdefullt 4=Mycket värdefullt Besvarad av 11 personer

1. Enkätsvar: Hur värdefullt fann du innehållet i kursen? 1=Värdelöst 2=Av litet värde 3=Värdefullt 4=Mycket värdefullt Besvarad av 11 personer 1 of 12 2007-03-20 16:58 Enkätresultat Enkät: Enkät 479896 Status: öppen Datum: 2007-03-20 16:59:00 Grupp: Aktiverade deltagare (5C1108 Tillämpad fysik, mekanik) Besvarad av: 11(58) (18%) Sidan besökt

Läs mer

RYSA Du är % # Kvinna 50% 3 Man 50% 3 Summa 100% 6

RYSA Du är % # Kvinna 50% 3 Man 50% 3 Summa 100% 6 RYSA11 2007 RYSA11 2007 Översikt Totalt antal svar 6 Filter nej Gruppera efter fråga nej Du är Kvinna 50% 3 Man 50% 3 Din ålder Under 25 33.3% 2 25-35 16.7% 1 Över 35 50% 3 Vad har du läst förutom ryska?

Läs mer

Kursvärdering Palliativ vård - November

Kursvärdering Palliativ vård - November Kurs: VA632B - Palliativ vård Svarsfrekvens: 17/17 (100,0%) Startdatum: 2013-11-07 Slutdatum: 2013-11-15 Kursvärdering Palliativ vård - November - 2013 Hälsa och samhälles kursvärderingar är ett led i

Läs mer

Kursutvärdering FYTA12 VT11

Kursutvärdering FYTA12 VT11 Kursutvärdering FYTA12 VT11 Kursutvärdering FYTA12 VT11 Översikt Totalt antal svar 2 Filter nej Gruppera efter fråga nej Del 1. Allmänna omdömen Ge dina omdömen på en skala 1-5. Observera att det finns

Läs mer

BG306A Strukturmekanik, bärverksanalys MT129A Finita elementmetoden

BG306A Strukturmekanik, bärverksanalys MT129A Finita elementmetoden BG306A Strukturmekanik, bärverksanalys MT129A Finita elementmetoden Antal svar: 16 (14+28) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 0% 2. Ganska bra 12,5% 3. Bra 50% 4. Mycket

Läs mer

Antal studenter VG G U Blank

Antal studenter VG G U Blank Kursledningens sammanfattning Kursen startar med en översiktsföreläsning. De första tre veckorna ägnas åt kursens teoriinnehåll genom totalt 20 föreläsningar (á 2x45 min), vilka efterföljs av motsvarande

Läs mer

Kursutvärdering - Barnpsykiatri, 3 hp / ht 2015

Kursutvärdering - Barnpsykiatri, 3 hp / ht 2015 Kursutvärdering Sid 1 (5) Kursutvärdering - Barnpsykiatri, 3 hp / ht 2015 Svarsfrekvens: 78 % (18/23) 1. Hur bedömer du som helhet kursens kvalitet? (1-5) Medel: 4,1 2. Dina förväntningar innan kursen?

Läs mer

ASTC02, vt15. Kommentarsfältet är viktigt! Det hjälper oss att förstå vad vi ska behålla om betyget är bra och vad vi ska ändra om betyget är dåligt.

ASTC02, vt15. Kommentarsfältet är viktigt! Det hjälper oss att förstå vad vi ska behålla om betyget är bra och vad vi ska ändra om betyget är dåligt. ASTC02, vt15 Respondents: 22 Answer Count: 13 Answer Frequency: 59,09 % Allmän uppfattning Ge din uppfattning på en skala 1-5. 1 = väldigt negativ 2 = negativ 3 = neutral 4 = positiv 5 = väldigt positiv

Läs mer

Cambros elektroniska utvärderingssystem

Cambros elektroniska utvärderingssystem Cambros elektroniska utvärderingssystem Kursutvärdering Kost vid graviditet och amning 7,5 hp HT12 Tack för att du tar dig tid att fylla i utvärderingen av kursen Kost vid graviditet och amning! projektarbetet

Läs mer

Resultat av kursvärdering

Resultat av kursvärdering DAT 501: Diskret matematik vt 2003 Resultat av kursvärdering Antal svar: 19 av 37. Kursvärderingsblanketter delades ut på tentan och kunde lämnas in separat då eller efteråt i kursskåpet. Tycker du att

Läs mer

RAPPORT FÖR UTVÄRDERING AV AVSLUTAD KURS/DELKURS

RAPPORT FÖR UTVÄRDERING AV AVSLUTAD KURS/DELKURS UPPSALA UNIVERSITET Institutionen för musikvetenskap RAPPORT FÖR UTVÄRDERING AV AVSLUTAD KURS/DELKURS Kurs: Musikteori 1/Musikvetenskap A Delkurs: Satslära/funktionsanalys Termin: VT 211 Totalt besvarade

Läs mer

MYCKET BRA (7/44) BRA (34/44) GANSKA BRA (4/44) INTE BRA (1/44)

MYCKET BRA (7/44) BRA (34/44) GANSKA BRA (4/44) INTE BRA (1/44) Kursutvärdering moment 4, IH1200, ht -12 1. Vad tycker du om kursens upplägg? BRA (34/44) GANSKA BRA (4/44) Intressant Detta var det intressantaste kursmomentet Den sammanfattande föreläsningen i slutet

Läs mer

Utvärdering av laboration i genteknik. för kemiingenjörer, VT 2002

Utvärdering av laboration i genteknik. för kemiingenjörer, VT 2002 Miniprojekt, pedagogisk kurs för universitetslärare II, ht 2002. Maria Andrén och Anna Lindkvist, Inst för genetik och patologi Utvärdering av laboration i genteknik för kemiingenjörer, VT 2002 Introduktion

Läs mer

Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Sid 1 (8) studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Kurskod ( er): 6PE206 Ifall kursen i allt väsentligt samläses med andra kurser kan

Läs mer

THFR41 - Teknisk kommunikation på franska del II

THFR41 - Teknisk kommunikation på franska del II 1 ( 6) THFR41 - Teknisk kommunikation på franska del II Sändlista Kurskod Examinator Mathias Henningsson Miguel Giménez Johan Holtström THFR41 Miguel Giménez Kursen gavs Årskurs 2 Termin Period 2 Kursens

Läs mer

VT17-1DV023-7,5hp. Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Antal respondenter: 56. Antal svar. Svarsfrekvens: 42,86 %

VT17-1DV023-7,5hp. Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Antal respondenter: 56. Antal svar. Svarsfrekvens: 42,86 % VT17-1DV023-7,5hp Antal respondenter: 56 : Svarsfrekvens: 42,86 % Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Mycket bra 17 (70,8%) Ganska bra 6 (25,0%) Ganska

Läs mer

Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Sid 1 (6) Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Kurskod ( er): 6PE216 Ifall kursen i allt väsentligt samläses med

Läs mer

Enkätresultat. Kursutvärdering öppen Datum: :57:27. Enkät: Status:

Enkätresultat. Kursutvärdering öppen Datum: :57:27. Enkät: Status: Enkätresultat Enkät: Status: Kursutvärdering öppen Datum: 2012-02-29 08:57:27 Grupp: Aktiverade deltagare (LFD200 H11 Läkemedel för djur) Besvarad av: 9(19) (47%) Typsjukdomar hos hund, katt och gnagare

Läs mer

ASTC02 vt13. Hur fick du information om kursen, som gjorde att du anmälde dig? (Flera alternativ kan anges.)

ASTC02 vt13. Hur fick du information om kursen, som gjorde att du anmälde dig? (Flera alternativ kan anges.) ASTC02 vt Antal respondenter: 23 : Svarsfrekvens: 56,52 % Hur fick du information om kursen, som gjorde att du anmälde dig? (Flera alternativ kan anges.) Hur fick du information om kursen, som gjorde att

Läs mer

Utvärdering av gruppledarutbildning ACT Att hantera stress och främja hälsa HT 2011

Utvärdering av gruppledarutbildning ACT Att hantera stress och främja hälsa HT 2011 Utvärdering av gruppledarutbildning ACT Att hantera stress och främja hälsa HT 2011 Här kommer en sammanfattning av utvärderingar från de som gick gruppledarutbildningen under hösten 2011. Deltagarnas

Läs mer

Sammanställd kursutvärdering för samhällets digitalisering SVP, HT 2016

Sammanställd kursutvärdering för samhällets digitalisering SVP, HT 2016 UMEÅ UNIVERSITET Institutionen för informatik Lärare: Rikard Harr, Angelica Svelander oktober 6, 2016 Sammanställd kursutvärdering för samhällets digitalisering SVP, HT 2016 Sammanlagt lämnades 36 utvärderingar

Läs mer

MO1002_HT17. Antal svar: 4

MO1002_HT17. Antal svar: 4 MO00_HT7 Antal :. Vad var bäst med kursen? Vad var bäst med kursen? Helheten dvs bredden i innehållet Intressant överblick över hur allt är uppbyggt och självklart smarta och trevliga kamrater De engagerade

Läs mer

- Användbart men kunde kunna breddas lite och mer handla om elkraft

- Användbart men kunde kunna breddas lite och mer handla om elkraft Kursutvärdering Datakom Elkraft HT14 1. () Vad tycker Du om kursen som helhet? Mycket bra: 10 (55.56 %) Bra: 8 (44.44 %) OK: 0 Sådär: 0 Dålig: 0 2. () Egna kommentarer. Mycket bra lärare och bra upplägg.

Läs mer

Kursenkät basår ht 10- vt11

Kursenkät basår ht 10- vt11 Kursenkät basår ht 10- vt11 Antal svar: 36 1. Betyg på kursen. Medelbetyg på den blev 4,1 80% 60% 40% 20% 0% 1 2 3 4 5 2. Kursplan och måluppfyllelse Kursens mål har enligt kursplanen uppfyllts 6 5 4 helt

Läs mer

Vad tycker du om kursen som helhet? 1 - Mycket dålig 0 0% 2 1 2% 3 0 0% % 5 - Mycket bra 25 57%

Vad tycker du om kursen som helhet? 1 - Mycket dålig 0 0% 2 1 2% 3 0 0% % 5 - Mycket bra 25 57% 44 svar Sammanfattning Se hela svar Hur stor andel av undervisningen har du deltagit i? Ingen undervisning All undervisning 1 - Ingen undervisning 0 0% 2 0 0% 4 0 0% 5 1 2% 6 0 0% 7 3 7% 8 1 2% 9 20 45%

Läs mer

Evaluation Summary - CT3380 Grundläggande webbdesign HT05 Dan Levin

Evaluation Summary - CT3380 Grundläggande webbdesign HT05 Dan Levin Evaluation Summary - CT8 Grundläggande webbdesign HT Dan Levin Antal kursutvärderingar: Q. Anser du dig ha tillräckligt med förkunskaper för att klara kursen? (=JA =NEJ) Q. a Kurslitteratur? 7 Medel:.

Läs mer

GRUNDKURS I C-PROGRAMMERING

GRUNDKURS I C-PROGRAMMERING SAMMANSTÄLLNING 1 (9) Inst för informationsteknologi GRUNDKURS I C-PROGRAMMERING del av 1TD442 ALGORITMER OCH DATASTRUKTURER DV1/ 1IT022 PROGRAMKONSTRUKTION II Period 3, 2006 DV/IT Sammanfattning: Vad

Läs mer

Medierätt HT 18. Antal svar: 9

Medierätt HT 18. Antal svar: 9 Medierätt HT 18 : 1. Kursen syftar till att ge en helhetsbild av medierätten genom att beakta såväl civilrättsliga som offentligrättsliga och straffrättsliga frågor. Kursen griper därmed över traditionella

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Trädvård LK0196, 20078.1516 15 Hp Studietakt = 100% Nivå och djup = Grund Kursledare = Johan Östberg Värderingsresultat Värderingsperiod: 2016-01-12-2016-01-22 Antal svar 30 Studentantal 36 Svarsfrekvens

Läs mer

Svarsammanställning. UMEÅ UNIVERSITET Institution för moderna språk Språkcentrum Kurs:_nygrek 1_ Termin:_1

Svarsammanställning. UMEÅ UNIVERSITET Institution för moderna språk Språkcentrum Kurs:_nygrek 1_ Termin:_1 UMEÅ UNIVERSITET Institution för moderna språk Språkcentrum Kurs:_nygrek 1_ Termin:_1 Kursutvärdering Skriv kort om dina helhetsintryck från kursen. Hur har kursen fungerat? 1. Kursen har fungerat kanonbra!

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Vertebratzoologi BI0852, 20054.1314 10 Hp Studietakt = 30% Nivå och djup = Grund A Kursledare = Göran Hartman Värderingsresultat Värderingsperiod: 2014-03-24-2014-04-17 Antal svar 8 Studentantal 9 Svarsfrekvens

Läs mer

KURSVÄRDERING FÖR KURSEN: CT3620 Vetenskapsmetodik inom teknikområdet HT1 2003 Västerås

KURSVÄRDERING FÖR KURSEN: CT3620 Vetenskapsmetodik inom teknikområdet HT1 2003 Västerås KURSVÄRDERING FÖR KURSEN: CT3620 Vetenskapsmetodik inom teknikområdet HT 2003 Västerås Kursansvarig: Gordana Dodig-Crnkovic Lärarstaben: Jan Gustafsson, Kimmo Eriksson, Sten Lindstam, Lennart Harnefors,

Läs mer

Resultat. Kurskod: 1TE021, Anmälningskod: 64440, 33%, DAG, NML, vecka: Termin: VT VT Kursvärdering

Resultat. Kurskod: 1TE021, Anmälningskod: 64440, 33%, DAG, NML, vecka: Termin: VT VT Kursvärdering 1 av 12 2012-12-28 11:32 Kurskod: 1TE021, Anmälningskod: 64440, 33%, DAG, NML, vecka: 03-11 Termin: VT 2012 - VT 2012 Kursvärdering Resultat Den här kursvärderingen har besvarats av 67% (14/21) av studenterna.

Läs mer

1 of 6 15/02/2007 23:26 Enkätresultat Enkät: Enkät 479896 Status: öppen Datum: 2007-02-15 23:26:10 Grupp: Aktiverade deltagare (5C1108 Tillämpad fysik, mekanik) Besvarad av: 7(58) (12%) Sidan besökt av:

Läs mer

Mall för kursrapporter

Mall för kursrapporter 1(11) 2010-02-09 Mall för kursrapporter Kursrapporten är ett viktigt instrument för utvecklandet av kurser och utbildningar. Strukturen för detta kvalitetsarbete beskrivs i Kvalitetsbygge: Struktur för

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Arbetsplanering inom djursjukvård DO0045, 40160.1314 5 Hp Studietakt = 35% Nivå och djup = Grund Kursledare = Lena Svendenius Värderingsresultat Värderingsperiod: 2014-06-03-2014-06-22 Antal svar 10 Studentantal

Läs mer

Kursutvärdering NEK A1 Moment 3: Makroekonomi, vt-11

Kursutvärdering NEK A1 Moment 3: Makroekonomi, vt-11 Kursutvärdering NEK A1 Moment 3: Makroekonomi, vt-11 Ansvarig lärare: Andréa Mannberg 1. Deskriptiv statistik Descriptive Statistics N Min Max Mean Std. Deviation Vilket betyg vill du ge kursen som helhet?

Läs mer

Utvärdering Lärande med stöd av IKT vt-10

Utvärdering Lärande med stöd av IKT vt-10 Utvärdering Lärande med stöd av IKT vt-10 1. Hur bedömer du som helhet kursens kvalitet? ( 1 anger lägsta betyg, anger högsta betyg) Fråga 1 Fråga 1 Motivering: Bl a jätteintressant att träffa folk från

Läs mer

Jonas Detterfelt Siv Söderlund Johan Högdahl Weine Olovsson Magnus Johansson. Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt

Jonas Detterfelt Siv Söderlund Johan Högdahl Weine Olovsson Magnus Johansson. Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt 1 (6) Fysik Sändlista Kurskod Examinator Inger Klein Jonas Detterfelt Siv Söderlund Johan Högdahl Weine Olovsson Magnus Johansson TFYA68 Weine Olovsson Kursen gavs Årskurs 2 Kursens delar Ansvarig sektion

Läs mer

RESULTAT KURSVÄRDERING IT-medicinprogrammet termin 5 Kurs: Vårdens organisation och ledning, 4p. Ht 2005

RESULTAT KURSVÄRDERING IT-medicinprogrammet termin 5 Kurs: Vårdens organisation och ledning, 4p. Ht 2005 IT-medicinprogrammet termin ledning, p HT (rev ) () RESULTAT KURSVÄRDERING IT-medicinprogrammet termin ledning, p. Ht Svarsfrekvens: % ( personer) n= personer. Skala: Från (mycket lite, mycket dålig) till,

Läs mer

SAMMANSTÄLLNING 1 (13) Datum för sammanställningen Period 3, 2007

SAMMANSTÄLLNING 1 (13) Datum för sammanställningen Period 3, 2007 SAMMANSTÄLLNING 1 (13) GRUNDKURS I C-PROGRAMMERING DEL AV (1TD442) ALGORITMER OCH DATASTRUKTURER (DV1) (1IT022) PROGRAMKONSTRUKTION II (IT) Period 3, 2007 Sammanfattning: Bra kurs, bra lärare och bra labbar.

Läs mer

Allmänna frågor om kursen: Kursutvärderare: IT-kansliet/Christina Waller. 1. Vad är ditt allmänna omdöme om kursen? Antal svar: 30 Medelvärde: 3.

Allmänna frågor om kursen: Kursutvärderare: IT-kansliet/Christina Waller. 1. Vad är ditt allmänna omdöme om kursen? Antal svar: 30 Medelvärde: 3. 1(5) Kursvärdering - sammanställning Kurs: Grundkurs i C-programmering, 2p (1TD442), 1p (1IT022) Antal reg: 103 Program: ingår i 1TD442 Algoritmer och datastrukturer DV1 6p/ Antal svar: 31 DVP: 11 svar

Läs mer

DA205A Programmering med C# II

DA205A Programmering med C# II DA205A Programmering med C# II Antal svar: 25 (84) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 0% 2. Ganska bra 4% 3. Bra 52% 4. Mycket bra 44% 2. Öppen fråga Nämn någonting

Läs mer

Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Sid 1 (7) Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Kurskod ( er): 6MN040 Ifall kursen i allt väsentligt samläses med

Läs mer

Evaluation Summary - CDT104 Grundläggande Webbdesign HT07 Dan Levin

Evaluation Summary - CDT104 Grundläggande Webbdesign HT07 Dan Levin Evaluation Summary CDT Grundläggande Webbdesign HT7 Dan Levin Antal kursutvärderingar: Q. Anser du dig ha tillräckligt med förkunskaper för att klara kursen? (=JA =NEJ) 9 Skriv kommentarer här... Q. a

Läs mer

Elevernas uppfattningar om alltmer digitaliserad undervisning

Elevernas uppfattningar om alltmer digitaliserad undervisning Resultat Elevernas uppfattningar om alltmer digitaliserad undervisning Fråga 1 Mycket inspirerande (6) till mycket tråkigt (1) att arbeta med etologisidan Uppfattas som mycket inspirerande eller inspirerande

Läs mer

KURSUTVÄRDERING MATEMATIK I: 5B1115

KURSUTVÄRDERING MATEMATIK I: 5B1115 Amina Henaien Farrokh Atai 840717-0508 851103-7932 henaien@kth.se farrokh@kth.se KURSUTVÄRDERING MATEMATIK I: 5B1115 Vi har försökt genom denna utvärdering att ge er en sammanfattning och en kortfattad

Läs mer

FYTA12 stat vt14. Antal respondenter: 13. Antal svar. Svarsfrekvens: 46,15 %

FYTA12 stat vt14. Antal respondenter: 13. Antal svar. Svarsfrekvens: 46,15 % FYTA12 stat vt14 Antal respondenter: 13 : 6 Svarsfrekvens: 46,15 % Allmänna omdömen Ge ditt omdöme på en skala 1-5. 1 = mycket negativ 2 = negativ 3 = neutral 4 = positiv 5 = mycket positiv Dessa "betyg"

Läs mer

Sammanställning av Kursutvärdering V11 (BU Distans KBH) Vetenskaplig teori och metod

Sammanställning av Kursutvärdering V11 (BU Distans KBH) Vetenskaplig teori och metod Sammanställning av Kursutvärdering V11 (BU Distans KBH) Vetenskaplig teori och metod Datum: 2011-07-05 10:22:32 Besvarad av: 14(20) (70%) 1. I vilken utsträckning anser du att du uppnått de angivna kursmålen?

Läs mer

Kursutvärdering/1MD222 Konstruktion av användargränssnitt II Datum för sammanställning:

Kursutvärdering/1MD222 Konstruktion av användargränssnitt II Datum för sammanställning: 1(6) Kursvärdering - sammanställning Kurs: 1MD222 Konstruktion av användargränssnitt II 3p Antal reg: 27 Program: Frist, Period: Period 4 V05 Antal svar: 21 IT, DVP Lärare: Erik Borälv, Johan Wikström

Läs mer

Mall för kursrapporter vid Malmö universitet

Mall för kursrapporter vid Malmö universitet Mall för kursrapporter vid Malmö universitet Kursrapporten är ett viktigt instrument för utvecklandet av kurser och utbildningar samt för att säkerställa studentinflytandet. Strukturen för kursutvärdering

Läs mer

Kursutvärdering ASTA03, VT11

Kursutvärdering ASTA03, VT11 Kursutvärdering ASTA03, VT11 Kursutvärdering ASTA03, VT11 Översikt Totalt antal svar 23 Filter nej Gruppera efter fråga nej Ge dina omdömen på en skala 1-5. Observera att det finns två olika skalor. För

Läs mer

BLODGIVNINGSBEFRÄMJANDE ARBETE OCH SAMTALSTEKNIK. DEN 2 APRIL 2014 Antal svar 32 av 38 Hur givarna förstår information och frågor var?

BLODGIVNINGSBEFRÄMJANDE ARBETE OCH SAMTALSTEKNIK. DEN 2 APRIL 2014 Antal svar 32 av 38 Hur givarna förstår information och frågor var? BLODGIVNINGSBEFRÄMJANDE ARBETE OCH SAMTALSTEKNIK DEN 2 APRIL 2014 Antal svar 32 av 38 Hur givarna förstår information och frågor var? Kommentar till: Hur givarna förstår information och frågor. Bra att

Läs mer

H10_Statistik och Vetenskapsteori. Antal deltagare i enkäten: 44 Antal erhållna enkätsvar: 28

H10_Statistik och Vetenskapsteori. Antal deltagare i enkäten: 44 Antal erhållna enkätsvar: 28 H10_Statistik och Vetenskapsteori Antal deltagare i enkäten: 44 Antal erhållna enkätsvar: 28 1. I vilken utsträckning anser du att du uppnått de angivna kursmålen? (5) Stor 13 46,4% (6) Mkt stor 5 17,9%

Läs mer

Kursutvärdering av Naturläkemedel och kosttillskott, 6 hp, vt 2008

Kursutvärdering av Naturläkemedel och kosttillskott, 6 hp, vt 2008 Kursutvärdering av Naturläkemedel och kosttillskott, hp, vt 8 Nedan följer en sammanställning av kursutvärderingen av Naturläkemedel och kosttillskott på högskolepoäng som ingår i receptarieutbildningen

Läs mer

Summary. Vad tyckte du om kursen? Hur mycket arbete har du lagt ner på kursen. 19 svar på kursutvärderingarna av ca 31 som tenterade kursen.

Summary. Vad tyckte du om kursen? Hur mycket arbete har du lagt ner på kursen. 19 svar på kursutvärderingarna av ca 31 som tenterade kursen. 19 svar på kursutvärderingarna av ca 31 som tenterade kursen. Kommentarer från kursansvarig: Jämfört med förra årets kursutvärdering har åsikterna om kursen och föreläsningarna tappat något från Mycket

Läs mer

Eventuella kommentarer: Under kursens gång har 4 studenter hoppat av utbildningen.

Eventuella kommentarer: Under kursens gång har 4 studenter hoppat av utbildningen. Kursrapport Bakgrundsinformation Kursens namn: Bild och lärande: Visuella kulturer och kommunikation Termin: 1 Ladokkod: BL202C Kursansvarig: Bjørn Wangen Antal registrerade studenter: 26 Antal studenter

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Växtskydd, grundkurs BI1148, 10230.1314 7 Hp Studietakt = 100% Nivå och djup = Grund Kursledare = Boel Sandskär Värderingsresultat Värderingsperiod: 2013-09-28-2013-10-17 Antal svar 19 Studentantal 62

Läs mer

Enkätresultat. Kursenkät, Flervariabelanalys. Datum: 2010-03-29 08:47:04. Aktiverade deltagare (MMGF20, V10, Flervariabelanalys) Grupp:

Enkätresultat. Kursenkät, Flervariabelanalys. Datum: 2010-03-29 08:47:04. Aktiverade deltagare (MMGF20, V10, Flervariabelanalys) Grupp: Enkätresultat Enkät: Status: Kursenkät, Flervariabelanalys stängd Datum: 2010-03-29 08:47:04 Grupp: Besvarad av: 13(40) (32%) Aktiverade deltagare (MMGF20, V10, Flervariabelanalys) Helheten Mitt helhetsomdöme

Läs mer

Hur tycker du kursen har varit? Tycker du att kursens upplägg har underlättat för dig att uppnå lärandemålen?

Hur tycker du kursen har varit? Tycker du att kursens upplägg har underlättat för dig att uppnå lärandemålen? En sammanfattning av studenternas summativa kursvärdering AllmäntHur tycker du kursen har varit? antal Dåligt 1 7 Ganska bra 2 13 Bra 3 7 Mycket bra 6 Summa 33 Medel 2, Median 2 1 12 10 8 6 2 0 Hur tycker

Läs mer

Världens eko 2006 - kursutvärdering

Världens eko 2006 - kursutvärdering Världens eko 2006 - kursutvärdering Tack för att du tar dig tid att utvärdera kursen! Dina åsikter betyder mycket för oss och vi arbetar hårt för att Världens eko ska vara en dynamisk och föränderlig kurs.

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Teknologiska och biologiska grunder för odling TN0325, 30216.1415 15 Hp Studietakt = 100% Nivå och djup = Grund Kursledare = Siri Caspersen Värderingsresultat Värderingsperiod: 2015-03-26-2015-06-05 Antal

Läs mer

Resultat av kursvärdering för kursansvarig och lärare

Resultat av kursvärdering för kursansvarig och lärare Resultat av kursvärdering för kursansvarig och lärare Programmering med JavaScript, HTML och CSS Studietakt: Program: Saknas Fristående kurs, PAGWH, PAGWE Studenter i utskick: 40, 26, 20 Antal svarande

Läs mer

FYTA12 stat vt16. Antal respondenter: 15. Antal svar. Svarsfrekvens: 53,33 %

FYTA12 stat vt16. Antal respondenter: 15. Antal svar. Svarsfrekvens: 53,33 % FYTA12 stat vt16 Antal respondenter: 15 : 8 Svarsfrekvens: 53,33 % Allmänna omdömen Ge ditt omdöme på en skala 1-5. 1 = mycket negativ 2 = negativ 3 = neutral 4 = positiv 5 = mycket positiv Dessa "betyg"

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Livsvetenskaplig grundkurs BI0960, 30036.1213 30 Hp Studietakt = 100% Nivå och djup = Grund A Kursledare = Torbjörn Lundh Värderingsresultat Värderingsperiod: 2013-05-30-2013-07-26 Antal svar 14 Studentantal

Läs mer

ASTA05 vt13. Antal respondenter: 43. Antal svar. Svarsfrekvens: 25,58 %

ASTA05 vt13. Antal respondenter: 43. Antal svar. Svarsfrekvens: 25,58 % ASTA05 vt13 Antal respondenter: 43 : Svarsfrekvens: 5,58 % Allmäna omdömen Ge ditt omdöme på en skala från 1 (mycket negativ) till 5 (mycket positiv). Låt mittenbetyget 3 mota "tillfredsställande". Dessa

Läs mer

Kortfattad sammanfattning av studenternas synpunkter och förslag

Kortfattad sammanfattning av studenternas synpunkter och förslag Termin: VT 2015 Program: W Kurs: Klimat 1TV026 10 hp Antal registrerade studenter: 11 Svarsfrekvens: (54%) 6/11 Datum: 2015-04-08 Utfall av examination Antal examinerade: 9 Betyg 5: 0 (0%) Betyg 4: 5 (56%)

Läs mer

Tea Nygren Siv Söderlund Fredrik Wiklund. Carl Hemmingsson. Magnus Johansson. Carl Hemmingsson. Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt

Tea Nygren Siv Söderlund Fredrik Wiklund. Carl Hemmingsson. Magnus Johansson. Carl Hemmingsson. Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt 1 (6) TFYY68 - Mekanik Sändlista Inger Erlander Klein Tea Nygren Siv Söderlund Fredrik Wiklund Carl Hemmingsson Magnus Johansson Kurskod TFYY68 Examinator Carl Hemmingsson Kursen gavs Årskurs 2 Termin

Läs mer

Bakgrundsinformation Kursens namn: Biomedicinsk laboratorievetenskap: Introduktion

Bakgrundsinformation Kursens namn: Biomedicinsk laboratorievetenskap: Introduktion Kursrapport Bakgrundsinformation Kursens namn: Biomedicinsk laboratorievetenskap: Introduktion Termin: HT-2014 Termin1 Ladokkod: BA111C Kursansvarig: Ravi Danielsson Antal registrerade studenter: 65 Antal

Läs mer

Kursrapport för Miljöpolitikens villkor (SK1224), VT 2018

Kursrapport för Miljöpolitikens villkor (SK1224), VT 2018 Kursrapport för Miljöpolitikens villkor (SK1224), VT 2018 SK1224 Miljöpolitikens villkor, 15 hp Fördjupningskurs i statsvetenskap, grundnivå Kursansvarig lärare: Frida Boräng, frida.borang@pol.gu.se Medverkande

Läs mer

Kursvärdering Matematik 1 - distans

Kursvärdering Matematik 1 - distans View All Responses. Alla deltagare. Responses: 7 Kursvärdering Matematik - distans. Varför har du läst kursen (flera svar möjliga)? Response Average Intresse för ämnet För att kunna söka (annat) arbete

Läs mer

Sammanställning kursvärdering

Sammanställning kursvärdering Sammanställning kursvärdering Hållfasthetslära (MSGB22), HT08 Lärare: Nils Hallbäck (föreläsningar samt övningsgrupp) Christophe Barbier (övningsgrupp) Examinator: Nils Hallbäck Antal studenter som följt

Läs mer

FYTA11 HT11 (halvtid) Kursutvärdering (halvtid) FYTA11

FYTA11 HT11 (halvtid) Kursutvärdering (halvtid) FYTA11 1 of 20 01/09/2012 01:46 PM FYTA11 HT11 (halvtid) FYTA11 HT11 (halvtid) Översikt Totalt antal svar 6 Filter nej Gruppera efter fråga nej Kursutvärdering (halvtid) FYTA11 Del 1. Allmänna omdömen Ge dina

Läs mer

WEBBDIST13: Formgivning och layout, 7,5 hp V14 (31EFO1)

WEBBDIST13: Formgivning och layout, 7,5 hp V14 (31EFO1) Kursrapport för: WEBBDIST13: Formgivning och layout, 7,5 hp V14 (31EFO1) Kursansvarigas namn: Jan Buse & Daniel Birgersson Antal registrerade studenter: 37 st. Antal godkända studenter på hela kursen vid

Läs mer

Kursvärdering Forskningsmetodik för logopedi

Kursvärdering Forskningsmetodik för logopedi Kursvärdering Forskningsmetodik för logopedi Forskningsmetodik i logopedi (32613HT16) Results of survey Startade: den 16 november 2016 Avslutad: den 9 december 2016 Svarsfrekvens: 74% ( 17 / 23 ) Elektroniskt

Läs mer

MATEMATIK Göteborgs universitet LMA100-1 V05

MATEMATIK Göteborgs universitet LMA100-1 V05 MATEMATIK Göteborgs universitet LMA100-1 V05 Sammanställning av enkät om LMA 100 Matematik 1, del 1, V05 Information om kursen innan kursstart Hur tycker du att den information du fått om kursen före kursstart

Läs mer

Kursutvärdering GEOL01, Kandidatarbete,VT 2018

Kursutvärdering GEOL01, Kandidatarbete,VT 2018 Kursutvärdering GEOL01, Kandidatarbete,VT 2018 Antal respondenter: 27 : 17 Svarsfrekvens: 62,96 % Generella frågor Jag är nöjd med den här kursen. Jag är nöjd med den här kursen. 3 1 (8,3%) 4 9 (75,0%)

Läs mer

Utvärdering av kursen

Utvärdering av kursen Utvärdering av kursen Värdegrund och hållbar utveckling. 7,5 hp, Umeå, våren 2011 Kursutvärdering ska du som student alltid få möjlighet att fylla i efter avslutad kurs. Syftet med kursutvärderingar är

Läs mer

Värderingsresultat. Obligatoriska standardfrågor

Värderingsresultat. Obligatoriska standardfrågor Små avloppssystem, näringsåterföring och slambehandling TN0320, 20056.1415 5 Hp Studietakt = 25% Nivå och djup = Avancerad Kursledare = Håkan Jönsson 5 Hp Studietakt = 25% Nivå och djup = Avancerad Kursledare

Läs mer

Utvärdering Utvecklingsledare i kommunikationsplanering: Förändringsarbete

Utvärdering Utvecklingsledare i kommunikationsplanering: Förändringsarbete Utvärdering Utvecklingsledare i kommunikationsplanering: Förändringsarbete Positiva synpunkter Bra upplägg. Lite teori blandat med övningar i lagom storlek. Verksamhetsnära och realistiskt. Många tankeställare

Läs mer

Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Sid 1 (7) studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Kurskod ( er): 6DI020 / 6DI021 Ifall kursen i allt väsentligt samläses med andra kurser

Läs mer

Arbetsrapport CEQ, ETS170

Arbetsrapport CEQ, ETS170 Arbetsrapport CEQ, ETS170 Basfakta Kursnamn Kurskod Högskolepoäng Kravhantering ETS170 7.5 hp Läsår 201112 Kursen slutade i läsperiod Program Antal registrerade på kursen 51 HT_LP2 samtliga Antal enkätsvar/svarsfrekvens

Läs mer

Sammanfattning av kursutvärdering Design av informationssystem, moment 1, Programmeringens grunder, 7,5 hp, ht 2016

Sammanfattning av kursutvärdering Design av informationssystem, moment 1, Programmeringens grunder, 7,5 hp, ht 2016 Institutionen för informatik Göran Landgren Sammanfattning av kursutvärdering 2016-10-18 Sid 1 (1) Sammanfattning av kursutvärdering Design av informationssystem, moment 1, Programmeringens grunder, 7,5

Läs mer

MT127A 3D CAD. Antal svar: 8 (58) 1. Flervalsfråga Andel. Allmänt. Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 25% 2. Ganska bra 50% 3.

MT127A 3D CAD. Antal svar: 8 (58) 1. Flervalsfråga Andel. Allmänt. Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 25% 2. Ganska bra 50% 3. MT127A 3D CAD Antal svar: 8 (58) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 25% 2. Ganska bra 50% 3. Bra 12,5% 4. Mycket bra 12,5% 2. Öppen fråga Nämn någonting i kursen som

Läs mer

Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Sid 1 (7) studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Kurskod ( er): 6MN043 Ifall kursen i allt väsentligt samläses med andra kurser kan

Läs mer

Kursutvärdering - rapporterande frågor, UmU:s standardfrågor

Kursutvärdering - rapporterande frågor, UmU:s standardfrågor Kursutvärdering - rapporterande frågor, UmU:s standardfrågor Visar grupper: Informationssystem (54494ht10) Kurs/grupp-objekt 1. 1. Hur bedömer du som helhet kursens kvalitet? (1 anger lägsta 24 svar betyg

Läs mer

Kursutvärdering av Introduktionskursen, 7 poäng, ht 2006

Kursutvärdering av Introduktionskursen, 7 poäng, ht 2006 Kursutvärdering av Introduktionskursen, 7 poäng, ht 2006 Nedan följer en sammanställning av kursutvärderingen av Introduktionskursen på 7 poäng som ingår i receptarieutbildningen på 120 poäng vid Umeå

Läs mer

Kursutvärdering. Enkätresultat. 27 har svarat av 32 (84%) Max antal val: 7

Kursutvärdering. Enkätresultat. 27 har svarat av 32 (84%) Max antal val: 7 Enkätresultat Enkät: Kursutvärdering Status: öppen Datum: 2009-12-08 14:08:39 Grupp: Aktiverade deltagare (H09 Sår och sårbehandling) Besvarad av: 27(32) (84%) Kursutvärdering Utvärdera kursen utifrån

Läs mer

Kursutvärdering - Diskret Matematik D2 (5B1204)

Kursutvärdering - Diskret Matematik D2 (5B1204) Kursutvärdering - Diskret Matematik D2 (5B1204) 1. Hur är ditt allmänna intryck av kursen? Väldigt positivt Ganska positivt Neutral ingen direkt åsikt Ganska negativt Väldigt negativt 2. Hur skulle du

Läs mer