Utvärdering APL frågor till handledare VT2015

Relevanta dokument
Utvärdering APL frågor till handledare

Utvärdering APL frågor till handledare VT2014

Utvärdering APL frågor till praktikant VT16

Utvärdering APL frågor till handledare HT 15

Kursutvärdering Ämne: SO Lärare: Esa Seppälä/Cecilia Enoksson Läsåret Klass: SPR2

Jag känner mig trygg på min skola

Utvärdering APL frågor till handledare HT2014

Utvärdering APL frågor till handledare

Utvärdering APL frågor till handledare VT2016

Enkät till föräldrar och elever i årskurs 3, 5, 8 och Olsboskolan, vt 2015

Kursutvärdering. Samhällskunskap A

Sammanställning av studentutvärderingen för kursen Estetiska lärprocesser 15 hp, ht 2007

1. Att lyssna 1. Titta på den som talar. 2. Tänk på vad som sagts. 3. Vänta på min tur att prata. 4. Säg det jag vill säga. 1.

Hur upplevde eleverna sin Prao?

Kommunal - Åk 2 - Partille kommun

Ugglumskolan - Åk 2 - Partille kommun

Utvärdering APL frågor till praktikant VT15

NATURVETENSKAP FÖR LIVET?

Barns och ungdomars åsikter om akuten, barnakuten och avdelning 11

Betyg E (med tvekan) : (= Eleven beskriver mest med egna ord hur man upplevt träningen)

När du nu förberett medarbetarens utvecklingssamtal i Bisnode People är det dags att planera själva samtalet.

Utvärdering Filmkollo målsman

Lärande. Värdegrund. Mitt namn: Min födelsedag: Reflektion. Min familj: Mina intressen: Mina kamrater: Övrigt: Vad tycker jag om fritids?

Studiehandledning Komvux Vård Bollnäs

Han fick ge sin bild av sig själv, (snarare) än att jag hade mammans bild av honom

Likabehandlingsplanen = Plan mot kränkande behandling

Våga Visa kultur- och musikskolor

Sammanfattning av Ung Dialog 2007

Vi vill veta vad tycker du om skolan

Illustrationer: Hugo Karlsson, Ateljé Inuti Projektledare: Elinor Brunnberg. Mälardalens högskola Text: Kim Talman, Jeanette Åkerström Kördel, Elinor

KiVa Skola situationskartläggningen 2016 sidan 1/31. KiVa Skola situationskartläggningen 2016 sidan 2/31

Utvärdering APL frågor till praktikant HT15

Dagverksamhet för äldre

FÖRÄLDRAENKÄTER. Magelungen Kolloverksamheter BONDEGATAN STOCKHOLM TELEFON

Kulturell vistelse i BERLIN Presentation och utvärdering

Utvärdering 2015 deltagare Voice Camp

LIA handledarutbildning 22/10. Att vara handledare

Delaktighet och inflytande Skolmiljö Kunskap och lärande Bemötande

Föräldraenkät gällande verksamheten på fritidsklubben Vängåvan vt-14

Lusten att gå till skolan 2013

Skolenkäten hösten 2012

Sammanställning av enkätundersökning

Utvärdering av 5B1117 Matematik 3

NATURVETENSKAP FÖR LIVET?

identiet Konstpedagogiskt arbete i Västra Götaland sedan 2002 BILDER OCH RÖSTER OM IDENTITET OCH EGET SKAPANDE VEM ÄR JAG?

Kundutvärdering (Björn Hörvallius)

Sammanställning Undersökning av kommunens funktionsbrevlådor 2013

Volontärbarometern. - en undersökning om volontärer och deras

TILL DIG SOM ARBETSGIVARE. PRAO I PRAKTIKEN Tips och information för dig som tar emot prao-elever

För varje klassredovisning finns jämförelse fråga för fråga med skolan, kommunen och Stockholms län som helhet inom respektive årskurs.

Ämnesplan i Engelska

Sociala berättelser 1

Vilket program och årskurs läser du? Respondenter: 5. Översikt alla Frågor - Verksamhetsstyrning FÖ5007 FÖ5009 FÖ6007 FÖ

RAPPORT 1. Dnr Ubn 2008/26 Uppföljning av skriftlig information om elevs ordning och uppförande i gymnasieskolan

Resultat för: Stockholms län / Stockholm / Viktor Rydberg gymnasium Odenplan

Analys av Gruppintag 2 Arbetsmarknadsintroduktion för nyanlända

Lärarmaterial. Vad handlar boken om? Mål från Lgr 11: Författare: Morten Dürr

Arbetsplatsförlagd utbildning, AFU

Enkät i gymnasiet Undersökning genomförd våren 2011 i åk 2

Att göra ett dilemma hjälpsamt och pratbart. Kan handledning på salutogen och systemisk grund bidra till att alla barn lyckas i skolan?

Kurs: Vård- och omsorgsarbete 1, 200 poäng

FÖRETAGSAMHET LÖNAR SIG ALLTID

<< Huvudmeny Logga ut. Resultat. Tabell. Skriv ut STATISTIK. Antal svar : 19 Antal inbjudna : 39. svarsdatum. antal

Enhet: Tavestaskolan Samtliga elever grundskolan Svarsfrekvens: Antal 69 Andel% 96%

Studiehandledning för Gymnasiearbetet 100p GYARVO

Rapport Gemensam skolundersökning åk 8 Göteborgsregionen 2011

ATTITYDER TILL FÖRSKOLAN ÅR 2012 föräldrars uppfattning av kvalitet i förskolan

Rapport Absolut Förälder åk 6-9, läsår 12/13

Skolval efter 5:an. Information från rektor Karin Lysén

Delaktighet och inflytande Skolmiljö Kunskap och lärande Bemötande

Bakgrunden till yrkesutbildningen.

FÖRÄLDRAENKÄTER-BARN. Magelungen Kolloverksamheter BONDEGATAN STOCKHOLM TELEFON

Enkätresultat för elever i år 2 i Rekarnegymnasiet 2 i Eskilstuna våren 2013

Fördjupningskurs i byggproduktion, ht 2009.

Föräldraenkäten 2015 Förskola Häggebo

Lära och utvecklas tillsammans!

2. Hur tycker du att stämningen i sjuan i stort har förändrats under året glädje, trygghet, gemenskap och kommunikation?

Enkätresultat för vårdnadshavare till elever i Bladins Intern School of Malmö i Malmö hösten Antal svar: 19

Pedagogisk planering i systemet

Enkätresultat för elever i år 2 i Thoren Business School Helsingborg i ThorenGruppen AB hösten 2014

Skolledningens sida februari 2016

Resultat för: Stockholms län / Sundbyberg / Fristående / Grillska gymnasiet Sundbyberg / Restaurang- och livsmedelsprogrammet (RL)

Sammanställning av utvärdering och erfarenheter. av en utbildningsinsats för förskolor. i Malmö Stad, SDF Centrum 2010/2011

Barns och ungdomars åsikter om barnoch ungdomsmottagningen

Volontärverksamhet i skolor. Dnr Bun 2012/263

Lägerutvärdering FLATÖN 14

Inför föreställningen

Likabehandling och trygghet 2015

Trampolinen Steg för steg En guide för dig som ska handleda morgondagens arbetskraft in i din yrkesroll, ditt företag eller din bransch.

Utbildningen Service inom äldreomsorg

UTVÄRDERING. Sammanställning av utvärderingsresultat. Historia /2015 S2ab. Utvärdering Hi2 2014/15" 1

Undervisningsmål Svenska Årskurs 1-5. Läsa

Mäta effekten av genomförandeplanen

Resursutnyttjandet på lektionstiden. I hur stor utsträckning blir du på bästa sätt utmanad att förbättra dina kunskaper på ämnets lektioner?

Ämnesrubrik. Gå till visa och bildbakgrund för att ändra. Psykisk hälsa

Provivus tips om KONCENTRATION - VAD PEDAGOGEN KAN GÖRA

Min väg till framtiden. Att arbeta med process i grupper

Matematikundervisning och självförtroende i årskurs 9

Transkript:

Utvärdering APL frågor till handledare VT2015 Utvärdering APL frågor till handledare VT 2015 Jag har inte gått någon handledarutbildning Instämmer 3 100 Total 3 100 10,3% (3/29) Min praktikant studerar på Vård och Omsorgsprogrammet för ungdomar 9 31 Vård och Omsorgsutbildning för vuxna Komvux Vård 16 55,2 Eductus 4 13,8 Kommentarer till ovanstående fråga 1. Jag upplever att jag har kompetens och att jag känner mig väl förberedd i min roll som handledare.

Instämmer delvis 2 6,9 Instämmer i hög grad 12 41,4 Instämmer helt 15 51,7 känner mej ganska trygg 2. Som handledare upplever jag att den elev jag handledde var väl förberedd för att klara de arbetsuppgifter han/hon ställdes inför. Instämmer inte 1 3,4 Instämmer delvis 8 27,6 Instämmer i hög grad 12 41,4 Instämmer helt 8 27,6 det kan nog vara svårt att föreställa sig verkligheten på en iva avd Therese var en mycket intresserad elev som vågade prova o göra saker redan första dagen 3. Som handledare upplevde jag att den elev jag handledde hade tillräckliga språkkunskaper för att klara arbetsuppgifterna.

Instämmer inte 1 3,4 Instämmer i hög grad 2 6,9 Instämmer helt 22 75,9 Vid brister ge konkreta exempel på situation 4. I uppdraget som handledare hade jag möjlighet att ge eleven det stöd som han/hon var i behov av Instämmer delvis 3 10,3 Instämmer i hög grad 8 27,6 Instämmer helt 18 62,1 Therese var lugn o trygg o behövde inte mycket vägledning av mej Det känns som om man skulle vilja ha lite mera tid med eleven som kommer, särskilt i början av praktiken. 5. Jag anser att bedömningsunderlaget (checklista och kursmål i handledarpärmen) ger mig tillräckligt stöd vid bedömning av eleven under APL

Instämmer i hög grad 17 58,6 Instämmer helt 8 27,6 Bara någon enstaka punkt som inte stämmer med verksamheten. Önskar att det fanns fler nivåer på bedömningslistan 6. När jag tänker tillbaka på APL upplever jag min handledarroll som meningsfull Instämmer delvis 2 6,9 Instämmer i hög grad 9 31 Instämmer helt 18 62,1 Eleven var väldigt självgående redan efter första veckan. Sånt som vi har pratat om och gjort under hela praktiken,fungerar fortfarnde väldigt dåligt den sista veckan.det saknas intresse och engagemang från eleven,känns som detta är något hon inte vill. 7. Jag upplever att jag utvecklas i min yrkesroll i mötet med elever

Instämmer i hög grad 10 34,5 Instämmer helt 15 51,7 Varje elev ger nya utmaningar/erfarenheter 8. Övriga kommentarer Eleven bra förberedd med handlingar.skötsam och duktig. Fin med våra kunder. Det är bra roligt att ha elever för man får tänka efter lite extra och på det viset få en klarare roll som personal alltid roligt att ha elever som är intresserad o vågar prova Jag upplevde att min elev inte var så intresserad av sin APL, hon gick bara för att få ett papper på att hon gått utbildningen. Det riktiga intresset saknades, vilket märktes tydligt. Synd! Känns som att läraren inte var speciellt intresserad,jag fick be min elev ringa och fråga om inte läraren ska vara med på halvtidsbedömningen. Jag hade inte fått någon info om vilken lärare som var ansvarig eller vart man vänder sig om det uppstår några problem. Tycker inte heller att det är ok när läraren sitter på halvtidsbedömningen och berättar att just den här klassen är den bästa, blir mörkrädd när jag tänker på att läraren har lagt sina elever i olika "fack" hur ser då lektionerna ut för dom andra klasserna. Tycker synd om eleverna!