Kopia av Offentlig upphandling - specialkurs VT19

Relevanta dokument
Finns det någon fråga som du tycker saknas i denna enkät?

Finns det någon fråga som du tycker saknas i denna enkät?

Insolvensrätt med sakrätt HT Ungefär hur många timmar per vecka har du studerat (inkl. föreläsningar, seminarierna och grupparbetet)?

Finns det någon fråga som du tycker saknas i denna enkät?

Avancerad immaterialrätt

Tycker du att kurslitteraturen har hjälpt dig uppnå kursens lärandemål? Har du några kommentarer/synpunkter på kurslitteraturen?

Folkrätt VT Ungefär hur många timmar per vecka har du studerat (inkl. föreläsningar, seminarierna och grupparbetet)?

I vilken utsträckning instämmer du i följande påståenden?

RAPPORT FÖR UTVÄRDERING AV AVSLUTAD KURS/DELKURS

hög grad 3. I vilken grad har du haft problem under kursen p.g.a. bristande förkunskaper?

1DV434 VT15. Antal svar: 7

Vet ej/ Ej relevant fördelning 0% 28,6% 57,1% 14,3% 0% antal (0) (2) (4) (1) (0)

CTR JUDA11_1 JUDA21 H13

Sammanställning kursutvärdering HT-14 2IN010 &2IN011

JAMR41, Internationella mänskliga rättigheter II, 15 högskolepoäng International Human Rights Law II, 15 credits Avancerad nivå / Second Cycle

1DV450 - VT2015. Antal svar: 12

Arbetsrapport CEQ, TES999

Helkursutvärdering HIS A22 VT 2016

Instämmer i viss mån. Instämmer i stort sett fördelning 5,9% 47,1% 35,3% 11,8% 0% antal (1) (8) (6) (2) (0) Instämmer i viss mån

Sammanställning av generell kursenkät för V15 Ledarskap för vårdens utveckling Datum: Besvarad av: 13(30) (43%)

Kursvärdering av kurs inom 2011 års lärarprogram vid Göteborgs universitet Kursens namn: Kurskod: Termin: Länk till aktuell kursplan:

LAGF03, Rättsvetenskaplig uppsats, 15 högskolepoäng Essay in Legal Science, 15 credits Grundnivå / First Cycle

CTR BIVC12 V13. Antal respondenter: 6 Antal svar: 5 Svarsfrekvens: 83,33 %

JAMR41, Internationella mänskliga rättigheter II, 15 högskolepoäng International Human Rights Law II, 15 credits Avancerad nivå / Second Cycle

Kursen är schemalagd för att kräva tio veckors heltidsstudier.

VT15-1MT016-7,5hp-Växjö-50%-Campus

Utvärderingsresultat. Relativa frekvenser av svar Std. Av. Medel 25% 50% Det påverkade mig inte alls 50% Det påverkade mig. inte alls.

JUDN09, Allmän företagsbeskattning, 15 högskolepoäng General Business Taxation, 15 credits Avancerad nivå / Second Cycle

JURIDISKA INSTITUTIONEN

MO6003 VT2017. Antal svar: 2

Med inriktning mot grupphandledning i psykosocialt arbete

Karl Andersson. Introduktion till programmering (D0009E) No. of responses = 19. Survey Results. Relative Frequencies of answers Std. Dev.

JAMR35, Internationell straffrätt, 7,5 högskolepoäng International Criminal Law, 7.5 credits Avancerad nivå / Second Cycle

JAEN61, Europeisk patenträtt, 15 högskolepoäng European Patent Law, 15 credits Avancerad nivå / Second Cycle

JUFN23, Licensing in an International Context, 15 högskolepoäng Licensing in an International Context, 15 credits Avancerad nivå / Second Cycle

- A1N, Avancerad nivå, har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav

KURSPLAN. Dnr J 2010/

Kursens mål. Juridiska fakulteten. Undervisningsspråk: Svenska och Engelska. Introduktion till juristutbildningen

VT17-1DV527-7,5hp. Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Antal respondenter: 25. Antal svar. Svarsfrekvens: 24,00 %

HIS HISA22 H14. Antal svar. Hur stor del av undervisningen har du deltagit i? 4,9 0,3 (100,0%)

JUBN21, Europeisk affärsrätt, 15 högskolepoäng European Business Law, 15 credits Avancerad nivå / Second Cycle

Fastställande. Allmänna uppgifter. Kursens mål. Juridiska fakulteten

Utvärderingsresultat. Relativa frekvenser av svar Std. Av. Medel 50% 25% Det påverkade mig inte alls. Det påverkade mig. inte alls 50% inte alls 50%

Utvärderingsresultat. Relativa frekvenser av svar Std. Av. Medel 50% 25% Det påverkade mig inte alls 37.5% Det påverkade mig. inte alls 25% inte alls

CTR ISLA11_2 ISLA22 H13

Undervisningsspråk: Svenska Undervisningen sker på svenska, men engelskspråkigt textmaterial kan förekomma.

- A1N, Avancerad nivå, har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav. För godkänd examination på kursen skall studenten kunna visa

Fysisk aktivitet som prevention. FYSS/FaR VT2016. Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper /färdigheter.

LAGC02, Civilrättens sociala dimension, 20 högskolepoäng The Social Dimension of Private Law, 20 credits Grundnivå / First Cycle

Skandinaviens Akademi för Psykoterapiutveckling AB

JUCN24, Generationskonflikter i rätten, 15 högskolepoäng Intergenerational Conflicts in Law, 15 credits Avancerad nivå / Second Cycle

JURIDISKA INSTITUTIONEN

Familjerätt i ett komparativt och EU-rättsligt perspektiv är en fördjupningskurs i juristutbildningen.

JURIDISKA INSTITUTIONEN

STUDIEHANDLEDNING Fysiskt funktionshinder och långtidssjukdom - livsvillkor och sociala sammanhang SQ1135 7,5 högskolepoäng Vårterminen 2011

JUDN18, Internationell beskattning, 15 högskolepoäng International Taxation, 15 credits Avancerad nivå / Second Cycle

JAMR12, Business and Human Rights, 7,5 högskolepoäng Business and Human Rights, 7.5 credits Avancerad nivå / Second Cycle

Kursplanen är fastställd av Socialhögskolans institutionsstyrelse att gälla från och med , höstterminen 2017.

Utvärderingsresultat. Relativa frekvenser av svar Std. Av. Medel 25% 50% Det påverkade mig inte alls 7.7% Det påverkade mig. inte alls 7.

Utvärderingsresultat. Relativa frekvenser av svar Std. Av. Medel 50% 25% Det påverkade mig inte alls 22.2% Det påverkade mig. inte alls 33.

JFVA02, Juridik: Affärsjuridik, 15 högskolepoäng Business Law, 15 credits Grundnivå / First Cycle

Utvärdering av fördjupningskurs i rättssociologi

TERMINSVÄRDERINGSENKÄT för studenter på apotekarprogrammet/receptarieprogrammet. hög grad

Utvärderingsresultat. Relativa frekvenser av svar Std. Av. Medel 25% 50% 11.1% Det påverkade mig inte alls. Det påverkade mig. inte alls 22.

Undervisningsspråk: Svenska All undervisning sker på svenska, men det kan förekomma undervisningsmaterial på engelska.

Kursen ges som fristående kurs i huvudområdet socialt arbete och kan ingå i en masterexamen i samhällsvetenskap med fördjupning i socialt arbete.

JUCN20, Individuell arbetsrätt, 15 högskolepoäng Individual Labour Law, 15 credits Avancerad nivå / Second Cycle

JAEN36, EU Environmental Law, 15 högskolepoäng EU Environmental Law, 15 credits Avancerad nivå / Second Cycle

Vetenskapsteori. Skriv gärna i fritext dina synpunkter om momentet (styrkor/svagheter).

Juridik GR (A), Handelsrätt II, 15 hp

A1N, Avancerad nivå, har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav

A1N, Avancerad nivå, har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav

SOAN47, Socialt arbete i skolan, 15 högskolepoäng Social Work at Schools, 15 credits Avancerad nivå / Second Cycle

JUBN14, Kollektiv arbetsrätt, 15 högskolepoäng Collective Labour Law, 15 credits Avancerad nivå / Second Cycle

JUFN21, Svensk migrationsrätt, 7,5 högskolepoäng Swedish Migration Law, 7.5 credits Avancerad nivå / Second Cycle

Kursvärdering: Mänskliga rättigheter och internationella organisationer i ett globalt perspektiv (2LK099), VT16

JUBN03, Kommersiell avtalsrätt, 15 högskolepoäng Commercial Contract Transactions, 15 credits Avancerad nivå / Second Cycle

Mall för kursrapporter

SOAN40, Socialt arbete med äldre, 15 högskolepoäng Social Work with Elderly, 15 credits Avancerad nivå / Second Cycle

- G2F, Grundnivå, har minst 60 hp kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav

VT16 SVK Missbildningar, trauma och ont i magen- en fördjupningskurs i barnkirurgi

Kursutvärdering GK1 struktur 7.5hp Ht16

Juridik och etik för psykologer 7,5 hp

S3Galt Sida 1 av 1. 1 Arbetsinsats. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen? 2 Samverkan inom kursen

JURIDISKA INSTITUTIONEN

Resultat. Kurskod: 1TE021, Anmälningskod: 64440, 33%, DAG, NML, vecka: Termin: VT VT Kursvärdering

Ta ställning till nedanstående påståenden om utbildnings- och kunskapsmiljön i den kurs du nu läst: Instämmer delvis

Kursen ges som fristående kurs i huvudområdet socialt arbete och kan ingå i en masterexamen i samhällsvetenskap med fördjupning i socialt arbete.

LAGM01, Examensarbete, 30 högskolepoäng Graduate Thesis, 30 credits Avancerad nivå / Second Cycle

Eventuella kommentarer: Under kursens gång har 4 studenter hoppat av utbildningen.

Organisation och förändring, 7,5 hp Organisation and Change, 7,5 ECTS

KONSTFACK Institutionen för konsthantverk KURSPLAN. Ädellaborationer/Awake Ädellaborationer/Awake 35 högskolepoäng/ 35 credits

Kursutvärdering GEOL01, Kandidatarbete,VT 2018

JAMR34, Barn i väpnad konflikt, 7,5 högskolepoäng Children in Armed Conflict, 7.5 credits Avancerad nivå / Second Cycle

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

JAMR34, Barn i väpnad konflikt, 7,5 högskolepoäng Children in Armed Conflict, 7.5 credits Avancerad nivå / Second Cycle

Juridik GR (A), Handelsrätt II, 15 hp

Handledarutbildning i psykoterapi och psykologisk behandling

Fastställande. Allmänna uppgifter. Juridiska fakulteten

Transkript:

Kopia av Offentlig upphandling - specialkurs VT9 :. Hur mycket av kursen har du deltagit i? Hur mycket av kursen har du deltagit i? 0 % 0 (0,0%) -0 % 0 (0,0%) -0 % 0 (0,0%) -60 % 0 (0,0%) 6-80 % 0 (0,0%) 8-00% (00,0%) (00,0%). Ungefär hur många timmar per vecka har du studerat (inkl. föreläsningar, seminarierna och grupparbete)? Ungefär hur många timmar per vecka har du studerat (inkl. föreläsningar, seminarierna och grupparbete)? 0 timmar 0 (0,0%) -0 timmar (,3%) -0 timmar (,3%) 3-30 timmar (,9%) 3-0 timmar (8,6%) Mer än 0 timmar (,3%) 8 (,3%)

3. Kritiskt tänkande Kritiskt tänkande 3 (,9%) 3 (,9%) (,3%) (00,0%). Problemlösningsförmåga Problemlösningsförmåga (,3%) (8,6%) (8,6%) 3 (,9%) 8 (,3%) 5. Förmåga att kommunicera skriftligt Förmåga att kommunicera skriftligt (,3%) (,3%) (,3%) (5,%) (00,0%) 6. Förmåga att kommunicera muntligt Förmåga att kommunicera muntligt (,3%) (5,%) (8,6%) (8,6%) 9 (8,6%)

. Kursen har givit fördjupande insikter om rättsordningen och om dess roll i samhället Kursen har givit fördjupande insikter om rättsordningen och om dess roll i samhället (,3%) (,3%) 5 (,%) (00,0%) 8. Kursen har pekat på gränsdragningsproblem mellan rätt, politik och moral Kursen har pekat på gränsdragningsproblem mellan rätt, politik och moral (8,6%) (,3%) 3 (,9%) (,3%) (00,0%) 9. Kursen har förmedlat kunskap om juridiska argumentation och metoder för lagtolkning resp. lagstiftning Kursen har förmedlat kunskap om juridiska argumentation och metoder för lagtolkning resp. lagstiftning (,3%) (,3%) (,3%) (,3%) (5,%) 8 (,3%)

0. Kursen har ökat förståelsen för det rättsliga tänkandets betydelse i en föränderlig värld Kursen har ökat förståelsen för det rättsliga tänkandets betydelse i en föränderlig värld (,3%) (,3%) (,3%) (8,6%) (8,6%) (00,0%). Information avseende kursen, lärandemål, betygskriterier, schemat, kursfordran och övrigt som har med kursen att göra var lätt tillgängligt Information avseende kursen, lärandemål, betygskriterier, schemat, kursfordran och övrigt som har med kursen att göra var lätt tillgängligt (5,%) 3 (,9%) (00,0%). Kursen administrerades väl Kursen administrerades väl (,3%) (,3%) (,3%) (,3%) 3 (,9%) (00,0%)

3. Det var lätt att veta vad som förväntades av mig Det var lätt att veta vad som förväntades av mig (,3%) (8,6%) (,3%) 3 (,9%) (00,0%). Den arbetsinsats som krävdes var för omfattande Den arbetsinsats som krävdes var för omfattande 5 (,%) (,3%) (,3%) 0 (0,0%) (00,0%) 5. Jag gavs tillräckligt tid för att förstå det jag hade att lära in Jag gavs tillräckligt tid för att förstå det jag hade att lära in (8,6%) (,3%) (5,%) (00,0%) 6. Allt som behövdes i denna kurs var att ha ett gott minne Allt som behövdes i denna kurs var att ha ett gott minne (8,6%) 3 (,9%) (,3%) 0 (0,0%) (,3%) (00,0%)

. Undervisningen utgjorde ett stöd för att förstå materialet Undervisningen utgjorde ett stöd för att förstå materialet (,3%) (,3%) 5 (,%) (00,0%) 8. Lärarna gjorde sina ämnesdelar intressanta Lärarna gjorde sina ämnesdelar intressanta (,3%) 6 (85,%) (00,0%) 9. Lärarna gjorde mig motiverad att göra mitt bästa Lärarna gjorde mig motiverad att göra mitt bästa (,3%) 0 (0,0%) 6 (85,%) (00,0%) 0. Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp (8,6%) (,3%) 0 (0,0%) (5,%) (00,0%)

. Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem (,3%) (8,6%) 0 (0,0%) 5 (,%) 8 (,3%). Lärarna har varit professionella med att ge feedback och kommentarer gällande vad jag hade att säga/skriva Lärarna har varit professionella med att ge feedback och kommentarer gällande vad jag hade att säga/skriva (6,%) (6,%) (66,%) 6 (00,0%) 3. Anser du att lärandemålen ger en bra bild av den kurs som du nyss avslutat Anser du att lärandemålen ger en bra bild av den kurs som du nyss avslutat (8,6%) (,3%) (5,%) (00,0%)

. På det hela taget var jag nöjd med kvaliteten på denna kurs På det hela taget var jag nöjd med kvaliteten på denna kurs (,3%) 6 (85,%) (00,0%) 5. Examination på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på 0 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%)

(00,0%) (00,0%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 5 (00,0%) 5 (00,0%)