Kursvärdering UM4041 VT18

Relevanta dokument
Kursvärdering UM2204 V17

Kursvärdering UM2201 HT18

Kursvärdering UMK702 Del 3 NV-didaktik HT17

Vetenskaplighet 1,5 hp, Tillfälle 1, HT16

GG1004, Geologi för nybörjare, HT15

Kursvärdering HVÄU03 V18

Kursvärdering: Jorden och universums framtid (AS1013), 7,5hp, vt2018

MI2004 HT2018MS75NY. 3. Helhetsintrycket. 4. Studentens insats. Jag är nöjd med min egen insats. Jag har tagit ansvar för mitt eget lärande

Kursvärdering: Översiktskurs i astronomi (AS1003), distans, ht18

Kursutvärdering: Solen och andra stjärnor (AS1005), 7,5hp, HT Hur viktigt tycker du det är att orienteringskurser av detta slag erbjuds?

MI2004 HT2016 MS Helhetsintrycket. 4. Studentens insats. Jag är nöjd med min egen insats. Jag har tagit ansvar för mitt eget lärande

Kursvärdering: Modern kosmologi (AS1002), vt2018

Kursvärdering - självständigt arbete

Kursutvärdering fysikalisk kemi 9hp ht16

Kursutvärdering inledande kemi molekylstruktur Ht16

Kursutvärdering GK1 struktur 7.5hp Ht16

FK Introduktion till anatomi, fysiologi och onkologi - VT2018

Kursutvärdering inledande kemi kemisk jämvikt ht16

MO8004_VT18. Antal svar: 4

MO6003 VT2017. Antal svar: 2

KV Italienska, Förberedande kurs 2, kväll, 15 hp, vt18

KV Italienska, Förberedande kurs 1, distans 15 hp, vt18

KV Prima Latina vt18

FK Astrobiologi och molekyler i rymden - VT2018

FK Elektromagnetism och vågor

MO8007 VT2017. Antal svar: 4

FK Numeriska metoder

MO1002_HT17. Antal svar: 4

FK Mekanik I. 5. Helhetsintrycket. 6. Studentens insats. Jag är nöjd med min egen insats

Kursvärdering UM2320 VT Deltog du på den inledande informationen gällande din kommande VFU?

Kortfattad sammanfattning av studenternas synpunkter och förslag

Kursrapport kurs SC131B VT 2018

Kursutvärderingar på Fysikum

CTR BIVC12 V13. Antal respondenter: 6 Antal svar: 5 Svarsfrekvens: 83,33 %

CTR JUDA11_1 JUDA21 H13

hög grad 3. I vilken grad har du haft problem under kursen p.g.a. bristande förkunskaper?

Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

FRÅGEBANK: EXEMPEL PÅ KURSVÄRDERINGSFRÅGOR BAKGRUNDSFRÅGOR

CTR ISLA11_2 ISLA22 H13

Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

Kursvärdering USVFÄ3 V18

THFR41 - Teknisk kommunikation på franska del II

Samlad bedömning för: Kurs: Dietetik A Antal registrerade på kursen: 18 studenter

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

Kursvärdering Forskningsmetodik för logopedi

Kursutvärdering. Kurs: IKK: Projektkurs geografiska informationssystem (GIS) 7,5 hp

Kursutvärdering / Kursrapport

MILJÖRÄTT, 5 HP. Resultat.

FK Klassisk fysik, Mekanik I

Kursvärdering av kurs inom 2011 års lärarprogram vid Göteborgs universitet Kursens namn: Kurskod: Termin: Länk till aktuell kursplan:

TEII42 - Teknisk kommunikation på japanska II - del 2

SOL ENGK01 V17. Kön. Ålder. Antal respondenter: 15. Antal svar. Svarsfrekvens: 53,33 %

Den friska människans anatomi och fysiologi 1SJ000 Distans VT16. Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper /färdigheter.

Ta ställning till nedanstående påståenden om utbildnings- och kunskapsmiljön i den kurs du nu läst: Instämmer delvis

3. Jag uppskattade att delkursens undervisning bestod av storföreläsningar snarare än seminarier % 0% 14% 5% 24% 19%

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

Kursutvärdering Förvärvade tal, språk och sväljstörningar 1, VT17

Sammanställning av Kursvärdering Material och Design (CBGB04) Hållfasthetslära Lärare: Nils Hallbäck

Kursrapport UMK803, HT17

KUPOL en studie om skolmiljöns betydelse för ungdomars hälsa PILOTSTUDIE ENKÄT TILL LÄRARE I MATEMATIK, ÅRSKURS 7 ARBETSKOPIA

Följande frågor är kursspecifika

CTR KRMB23 B11:1 H14

VT17-1DV527-7,5hp. Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Antal respondenter: 25. Antal svar. Svarsfrekvens: 24,00 %

TATA24 - Linjär algebra

Kursens mål har enligt kursplanen uppfyllts. Kursens innehåll har motsvarat mina förväntningar

Jonas Detterfelt Siv Söderlund Johan Högdahl Joakim Arnlind Göran Forsling. Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt

TERMINSVÄRDERINGSENKÄT för studenter på apotekarprogrammet/receptarieprogrammet. hög grad

Cambros elektroniska utvärderingssystem

SOL ENGA03 V17. Kön. Ålder. Respondents: 49 Answer Count: 22 Answer Frequency: %

TDDB68 - Processprogrammering och operativsystem

Programutvecklingsmetodik, teori

Kursutvärdering av Naturläkemedel och kosttillskott, 4 poäng, vt 2007

Kursenkät basår ht 10- vt11

Kursrapport för kursen Vetenskapsteori och forskningsmetoder 1, 7,5 hp, VT17, NGBIB16H

Kursutvärdering av Naturläkemedel och kosttillskott, 6 hp, vt 2008

TDDD38-Avancerad programmering i C++

Webbtjänster Termin: 20172

Kursutvärdering/Kursrapport

TTIT02-Matematisk Grundkurs

Transkript:

Kursvärdering UM01 VT1 respondenter: : Svarsfrekvens: 1, % 5. Helhetsintrycket Överlag är jag nöjd med den här kursen 5 (1,5%) 10 (,0%) 10 (,0%) 1 (,%) 5 Helt 0 (0,0%) Vet ej 0 (0,0%). Studentens insats Jag är nöjd med min egen insats Jag är nöjd med min egen insats (5,%) 0 (0,0%) (15,%) (5,%) 5 Helt (1,1%) Vet ej 0 (0,0%)

Jag har tagit an för mitt eget lärande Jag har tagit an för mitt eget lärande (5,%) 1 (,%) (10,5%) 15 (,5%) 5 Helt 1 (,1%) Vet ej 0 (0,0%). Arbetsbelastning Ange hur många timmar i genomsnitt per vecka som du totalt lagt ner på kursen, inklusive självstudier och schemabunden tid. <5 1 (,%) 5-15 (5,1%) 10 1-5 (5,%) 1-5 (0,%) -5-55 (5,1%) >55 1 (,%). Tydliga mål Det var tydligt för mig vad jag förväntades lära mig Det var tydligt för mig vad jag förväntades lära mig 5 (1,%) (0,5%) 1 (1,0%) (,1%) 5 Helt 1 (,%) Ej relevant 0 (0,0%)

Jag har upplevt att kursens innehåll och undervisningsformer varit relevanta för de förväntade studieresultaten Jag har upplevt att kursens innehåll och undervisningsformer varit relevanta för de förväntade studieresultaten (1,%) (15,%) 10 (5,%) 5 Helt 1 (,%) Ej relevant (10,%) Examinationen testade hur väl jag uppfyllt de förväntade studieresultaten Examinationen testade hur väl jag uppfyllt de förväntade studieresultaten (,%) (15,%) (,%) (,%) 5 5 Helt (1,%) Ej relevant (5,%) Kursen motade mina förväntningar Kursen motade mina förväntningar (1,%) 1 (,%) (1,%) (,1%) 5 Helt (5,1%) Ej relevant 1 (,%)

Jag tror att jag kommer att ha nytta av det jag lärt mig efter utbildningen Jag tror att jag kommer att ha nytta av det jag lärt mig efter utbildningen (5,1%) (10,%) (,1%) 1 5 Helt (,%) Ej relevant 0 (0,0%). God undervisning Jag anser att kursens förkunskapskrav var tillräckliga för att följa kursen Jag anser att kursens förkunskapskrav var tillräckliga för att följa kursen (,%) (15,%) (15,%) 1 (0,%) 5 Helt (,1%) Ej relevant (,%) Jag upplever att kursen var väl strukturerad Jag upplever att kursen var väl strukturerad (,1%) (0,5%) 5 Helt 0 (0,0%) Ej relevant 0 (0,0%)

Jag anser att lärarna har hjälpt mig att nå de förväntade studieresultaten Jag anser att lärarna har hjälpt mig att nå de förväntade studieresultaten (0,5%) (,1%) 1 (0,%) (,1%) 5 Helt 0 (0,0%) Ej relevant 1 (,%) Jag kunde förstå det som undervisades Jag kunde förstå det som undervisades (5,1%) (5,1%) 1 (0,%) (,1%) 5 Helt 1 (5,%) Ej relevant 0 (0,0%) Jag har fått konstruktiv kritik på mina prestationer Jag har fått konstruktiv kritik på mina prestationer 1 (,%) (15,%) (0,5%) 5 (1,%) 5 Helt 1 (,%) Ej relevant (15,%) Jag har uppmuntrats att reflektera över mitt lärande under kursen Jag har uppmuntrats att reflektera över mitt lärande under kursen (0,5%) (0,5%) 5 (1,%) 5 Helt 1 (,%) Ej relevant (15,%)

Kursmaterialet har hjälpt mig i mitt arbete att nå de förväntade studieresultaten (litteratur, e-resurser m.m.) Kursmaterialet har hjälpt mig i mitt arbete att nå de förväntade studieresultaten (litteratur, e-resurser m.m.) (10,%) (1,%) 1 (,%) 5 Helt (,%) Ej relevant 1 (,%) 10. Administration och studiemiljö Jag upplever att kursen var väl organiserad Jag upplever att kursen var väl organiserad 10 (5,%) (,1%) (0,5%) 5 Helt 1 (,%) Ej relevant 0 (0,0%) Jag har kunnat hitta den information jag tyckt mig behöva innan och under kursen Jag har kunnat hitta den information jag tyckt mig behöva innan och under kursen (15,%) (1,%) 5 Helt (,%) Ej relevant 1 (,%)

Jag kunde få stöd när jag behövde det Jag kunde få stöd när jag behövde det (0,5%) 5 (1,%) 10 (5,%) (0,5%) 5 Helt (5,1%) Ej relevant (15,%) 1. Anser du att kursens seminarier bör fortsätta vara obligatoriska? Anser du att kursens seminarier bör fortsätta vara obligatoriska? Ja Nej 1 (,%) 0 (55,%) 1. Hur mycket tycker du att du har bidragit till andra studenters lärande? Hur mycket tycker du att du har bidragit till andra studenters lärande? Väldigt mycket (,%) 1 Mycket (,%) 1 Varken mycket eller lite (,%) Lite (,%) Väldigt lite (10,5%)

15. Bedöm på en skala mellan 1-5 där 1 är mycket lite och 5 är mycket I vilken grad har litteraturseminariet bidragit till ditt lärande i matematikdidaktik? I vilken grad har litteraturseminariet bidragit till ditt lärande i matematikdidaktik? 1 - mycket lite (1,%) (,%) 1 (,%) 5 (1,5%) 5 - mycket (5,%) I vilken grad har mikroundervisningen bidragit till ditt lärande när det gäller planering och genomförande av undervisning? I vilken grad har mikroundervisningen bidragit till ditt lärande när det gäller planering och genomförande av undervisning? 1 - mycket lite (,%) (1,1%) 1 (,%) (1,%) 5 - mycket 1 (,%) 1. Kursens nya upplägg - Eftersom vi har förändrat kursen Matematik för grundlärare årskurs II: Geometri (,5hp) ganska mycket jämfört med tidigare terminer önskar vi veta hur du upplevt några specifika delar i kursen. Ta ställning till nedanstående påståenden och kommentera gärna i fritextfältet om du önskar förtydliga ditt. Jag tycker det var bra för mig att arbeta koncentrerat med matematik under kursens första vecka. Jag tycker det var bra för mig att arbeta koncentrerat med matematik under kursens första vecka. 1 - Håller inte alls med (10,5%) 1 (,%) (1,1%) - Håller med helt och hållet (,%) Vet ej 1 (,%)

Jag tycker det var bra att ha matematikföreläsningar och didaktikseminarier med samma tema, t ex Area, enheter och skala. Jag tycker det var bra att ha matematikföreläsningar och didaktikseminarier med samma tema, t ex Area, enheter och skala. 1 - Håller inte alls med (,%) 1 (,%) (,%) - Håller med helt och hållet (,%) Vet ej 1 (,%) Jag anser att jag redan kunde all matematik tillräckligt bra och att första veckan kunde ha koncentrerats på didaktiken direkt, som det var förut. Jag anser att jag redan kunde all matematik tillräckligt bra och att första veckan kunde ha koncentrerats på didaktiken direkt, som det var förut. 1 1 - Håller inte alls med (,%) (,%) 5 (1,%) - Håller med helt och hållet (,%) Vet ej (5,%) Jag tycker det var bra att tentamen var uppdelad i två delar. Jag tycker det var bra att tentamen var uppdelad i två delar. 1 - Håller inte alls med (5,%) 1 (,%) (1,1%) - Håller med helt och hållet (0,5%) Vet ej (10,5%)

Jag tycker att vi skulle fått använda kurslitteraturen under hela tentan (motivera ditt i fritextfältet). Jag tycker att vi skulle fått använda kurslitteraturen under hela tentan (motivera ditt i fritextfältet). 1 - Håller inte alls med - Håller med helt och hållet Vet ej 1 (,%) (1,%) (10,5%) (10,5%) (,%) Jag tycker temat Resonemang och bevis var relevant för mig som blivande -lärare (motivera i fritextfältet). Jag tycker temat Resonemang och bevis var relevant för mig som blivande -lärare (motivera i fritextfältet). 1 - Håller inte alls med (,1%) (1,%) 1 (5,1%) - Håller med helt och hållet (,%) 5 Vet ej (1,5%) Jag vill ha mer estetiska ämnen i geometrikursen. Jag vill ha mer estetiska ämnen i geometrikursen. 1 - Håller inte alls med (1,%) (,%) 10 (,0%) - Håller med helt och hållet (1,%) Vet ej (5,%)