Utvärdering APL frågor till praktikant VT15 Utvärdering APL från praktikant VT 2015 Jag studerar på Vård och Omsorgsprogrammet för ungdomar 19 31,1 Vård och Omsorgsutbildning för vuxna Komvux Vård 35 57,4 Eductus 7 11,5 Kommentarer till ovanstående fråga 1. Jag upplever att jag kände mig väl förberedd inför APL Instämmer delvis 16 26,2 Instämmer i hög grad 19 31,1 Instämmer helt 26 42,6 Jag var på sjukhuset på en hjärtavdelning och tyckte inte att jag hade lärt mig så mycket om hjärta och EKO osv. Jag fick komma och hälsa på, på min APL plats och det gjorde att jag inte var så nervös. Jag visste vart ja skulle gå och vart jag kunde klä om. Det var mycker bra! Ja så gott jag hade kunnat, att vara inom psykiatrin är ju lite speciellt så tror inte man kan vara helt förberedd. kanske att vi skulle läst avsnitten om yrkeskompetens innan vi gick ut. Det var inget nytt för mej Hade velat haft mer praktiska övningar 2. Jag upplever att jag fick tillräckligt med stöd för att klara de arbetsuppgifter jag ställdes inför
Instämmer delvis 9 14,8 Instämmer i hög grad 16 26,2 Handledaren hade inte tid att undervisa som hon skulle vilja. Ja det fick jag. Både min handledare och kollegorna var helt underbara. De var ett stort stöd för mig när jsg kände mig osäker. För de känner brukarna bättre och talade om saker som var bra att veta. Ja absolut! Handledare är alltid sur och stressig Fick göra många moment ensam utan handledare 3. Jag upplever att jag fick stöd av min handledare i att klara kursmålen under APL Instämmer inte 1 1,6 Instämmer i hög grad 17 27,9 Ja det fick jag verkligen. Det gick så bra. Jag hade inte någon särskilt handledare utan gick med all personal men de var absolut engagerade. jag fickle meat från sin kamarat 4. Jag upplever att jag fick stöd av min handledare för att kunna bemöta patient/kund/vårdtagare på ett professionellt sätt