För att få en diplom läs åtminstone en bilderbok, en diktsamling, två lättlästa och två barnböcker. Välj böckerna från denna lista.



Relevanta dokument
För att få ett diplom läs åtminstone en bilderbok, en diktsamling, två lättlästa och två barnböcker. Välj böckerna från denna lista.

För att få ett diplom läs åtminstone en bilderbok, en diktsamling, två lättlästa och två barnböcker. Välj böckerna från denna lista.

För att få ett diplom läs åtminstone en bilderbok, en diktsamling, två lättlästa och två barnböcker. Välj böckerna från denna lista.

BOKLISTA FÖR LÄSEXPRESSENS PASSAGERARE 2013

Diplom för grundskolorna i Vanda läsåret Diplom 1 för åk 1-2 sida 1 / 6

Ljudböcker på cd för 9-12 år

Boklista för läsdiplomen

Februari, 2010 Övningarna till lektionen är hämtade från Litteraturspelet. Spelet är utarbetat av Linda Spolén och Bonnier Utbildning.

Diplom för grundskolorna i Vanda. Diplom 1 för åk 1-2. Detta diplom kan erläggas av eleverna i åk 1-2

Sagodiplom för familjer och grupper

Den berättande och läsande människan (15 hp)

böcker att läsa innan du fyller

AKTUELLT I GETA KOMMUN

I livet träffar du många olika sorters människor. Med deras hjälp kan du utvecklas och lära dig mycket om dig själv.

Äldre damjuniorer: 1. SFK Trekroken 1026 gram 2 tävlande 2 avanmälda

Den berättande och läsande människan (S3GALT: 15 hp)

Namn för gator, parker och torg inom stadsdelen Mariehäll

Resultat klubbmatcher vår 2015

NYA BARNBÖCKER PÅ PATIENTBIBLIOTEKET SOMMAREN 2014

Debiteringslängd för Södergårds Samfällighetsförening 2015

Barn på sjukhus. Lästips från sjukhusbiblioteket

Diplom för grundskolorna i Vanda. Diplom 3 för åk 5-6. Detta diplom kan erläggas av eleverna i åk 5-6

2014 BIBLIOTEKETS BARNPROGRAM

Barn på sjukhus. Lästips från sjukhusbiblioteket

Startlista Breddstafetten 2008 Sida

Böcker för barn 1 år. Låna böcker gratis på biblioteket. Köp dem i bokhandeln. På nätet. I mataffären. Barn älskar böcker

Katalog för BOKPUFFAR

Totalsegrare per Klass - Alliansen 2013

Sagodiplom för familjer och grupper

"Poängjakten" sommaren 2017 (bästa poängen i 10 av 14 partävlingar)

BÖCKERNA DU INTE FÅR MISSA. 50 böcker att läsa innan du fyller 6 år

skyttar från 34 klubbar gjorde 256 individuella starter och 5 lagstarter

Böcker för barn 1 år. Låna böcker gratis på biblioteket. Köp dem i bokhandeln. På nätet. I mataffären. Barn älskar böcker

Uttaxeringslängd 2011 Förfallodag

Språklust boklista språkliga kategorier 2016

Kö_Ny_Bryggpla. Båt nr2 erbjuds i mån av plat Ködatum M Nr Medlem Postort TelHem MobilNr Båttyp BåLgd BåBrd Djup Kommentar

Alice i Underlandet Skolmaterial

Diplom för grundskolorna i Vanda Diplom 2 för åk 3-4

Startlista Örnsköldsviks PK's Bilfält Patrullvis

Boklista för Bokrecept

STARTLISTA FÖRMIDDAG den 5 juli 2014 Enköpings GK

Fräs, den lilla panterkatten

STARTLISTA FÖR ROND 1 den 16 augusti 2015 Rya

Hedjakten

Francis Hodgson Burnett: "Den hemliga trädgården" (1909, flera översättningar) Wilhelm Busch: "Max och Moritz" (1902, flera översättningar) C Lewis

VÄLKOMMEN TILL KURSEN Barn- och ungdomslitteraturens historia, 7,5 poäng History of Children s and Young Adult s literature

1 Rebecka Toreld -01 Högby IF Lovisa Karlsson -00 Högby IF Linnea Augustinson -99 Persnäs AIF Emilia Alvarmo -00 Högby IF 6.

SR:s öppna sprintmästerskap

Program våren Sjöbo bibliotek

Anläggningsåtgärd berörande BERGSBYN 1:48 mfl

Gruppuppsättningar Skönlitteratur Hcf

V43 datum tid grupp tp lärare sal Innehåll

Resultat,klubbmatcher Höst 2014

Fakulteten för konst och humaniora Institutionen för film och litteratur

Textöversikt hösttermin

"Poängjakten" sommaren 2018 (bästa poängen i 10 av 15 partävlingar). *** SLUTRESULTAT ***

Bilderböcker i teman Leksands bibliotek

Sagans värld. För vuxna, men även för barn!

Barn- och ungdomslitteratur I: Från fabler till manga (15 hp), HT13. Schema och kursguide. Undervisningspass. Kurs: LV1124. Undervisande lärare:

Vadå fånga förmågan? Mirja Johannesson och Ulf Nilsson (lärare och författare)

Det mystiska huset Av Petter Lidbeck

KURSPLAN Svenska för tidiga skolår, 30 högskolepoäng

Order of Merit, OoM, Ställning efter deltävling 6, Kävlinge 6 juni. A-klass Sida 1

Den berättande och läsande människan (S3GALT: 15 hp)

Klassresultatlista Veteranresan 2016 Sida 1

PIF:s Vinterfestival Luleå 2015 Skidskytte

Bernhard o Sol-Britt Gustavssons album. Ingrid o Bernhard Gustavsson Fogeryd Sid 1 av 109

LEIF KARLSSON MAGNUS ODÉN ÅKE ERIKSSON MATS ÅKERIND ANNIKA BRODIN SÖDERLUND ERIK PROOS GUIDO RIPKE

Sagodiplom för familjer och grupper

Sammanfattning av konstsagor

Böcker för barn 3 år. Låna böcker gratis på biblioteket. Köp dem i bokhandeln. På nätet. I mataffären. Barn älskar böcker

Kurs: LV1120, Litteratur för barn och unga, 15, hp, HT 2014

Medlemsförteckning Björkliden 46 Björkliden LINKÖPING Arnell Elisabeth Malmqvist Bengt

Litteraturvetenskap GR (A), Kreativt skrivande, Barn & ungdom, 30 hp

1. Maria O 631 p 2. Särla L 616 p 3. Sonny L 613 p 4. Annette B 597 p 5. Berit A 582 p. Piteås bästa damer. Gun-Britt B 644 p, Britta O 614 p,

Svenska Bridgeförbundet Simultantävling

Linköpings Resultatbörsen Orienteringsklubb

POMPERIPOSSAS SÅNGHÄFTE HÄR KOMMER LITE AV VÅRA SÅNGER SOM VI SJUNGER PÅ SAMLINGEN OCH PÅ TEATERVERKSTADEN.

FACKLITTERATUR / TIETOKIRJALLISUUS

Likabehandlingsplan Utifrån lagen om diskriminering och annan kränkande behandling av barn och elever

Ett urval av Martin Widmarks böcker

RESULTATLISTA SPARBANKEN CUP

Vinnare Ladies Tour 2015

Sammanfattning fabler

Läspärlor. Böcker i förskolan för barn 1-5 år.

Klubbmästare Herr 1955 Sune Linde 1980 Hans Ivar Hägg 1956 Sune Linde 1981 Lars Seiz 1957 Börje Attoff 1982 Mats Hallberg 1958 Sune Linde 1983 Mats

Klubbmästare Klubbmästare Herrar: Stefan Nilsson Damer: Nelly Wiktorsson efter särspel. D21: Nelly Wiktorson 82-77

Roslagsmästerskap stafett, Startlista

Bondemilen 2015 Resultat

Resultat klass 1 Flickor f 00-0,9 km

Lille katt, lille katt, lille söte katta, vet du att, vet du att det blir mörkt om natta

Anläggningsåtgärd berörande BERGSBYN 1:48 mfl. 1 Väg. Summa tonkilometer/år UTFÖRANDE Ton/ enhet och år. Antal Sort

Anläggningsåtgärd berörande BERGSBYN 1:48 mfl. Summa tonkilometer/år DRIFT Ton/ enhet och år. Antal Sort

DM-Trad. Mete Individuellt Klass Placering Förnamn Efternamn Klubb Vikt i gr. HS 1 Roul Steiner SFK Wasa Jonny Andersson Jössefiskarna

Alliansen 3 - Alliansen 4. Tota l C1 Caj Wessand Michael Wehrend

Deltävlingar Ladies Tour 2015

Startlista Vårträffen 2010 Sida

BIBLIOTEKEN I LOMMA & BJÄRRED

Böcker för alla barn från liten till stor

Transkript:

BOKLISTA FÖR LÄSEXPRESSENS PASSAGERARE Hej Du tredjeklassist Välkommen med i läskampanjen! Din lärare har säkert redan berättat om den. Varje bok som du läser ökar läsexpressens fart. Läsexpressen får sin energi av böckerna! Tuffar det sakta på, sörjande sin lilla last, eller har tåget supermaxiglad fart med energi som det får av er läsglädje? Du kan påverka läsexpressens fart. För varje bok som du läser får du en egen tågvagn. När du samlat ihop sex tågvagnar (då du läst 6 böcker) får du ett läsdiplom. För att få en diplom läs åtminstone en bilderbok, en diktsamling, två lättlästa och två barnböcker. Välj böckerna från denna lista. Du får läsa fast hundra böcker, men att få ett läsdiplom måste du läsa minst 6 böcker. Ö: bibliotekets personal BILDERBÖCKER : Bertil Almqvist: Barna Hedenhös-böckerna H.C Andersen: Den fula ankungen Soppa på en korvsticka Tove Appelgren: Sov nu, Vesta-Linnéa! Vesta-Linnéa och monster mamman Eva Funck: Hönapöna-böckerna Camilla Gripe: Ludde Lump-böckerna Riitta Jalonen: Flickan och kajorna Tove Jansson: Vem ska trösta Knyttet? Hur gick det sen? Den farliga resan Mauri Kunnas: De sju hundbröderna Pija Lindenbaum: Gittan-böckerna När Åkes mamma glömde bort Camilla Mickwitz: Emilia och Jason-böckerna Sven Nordqvist: Pettson och Findus-böckerna Maurice Sendak: Till vildingarnas land

Birgitta Stenberg: Billy-böckerna Mikaela Sundström: Linnéa och änglarna Margareta Thun: Ängelungen Martin Widmark: Sjörövar-Rakel och kapten Snorfinger Jujja Wieslander: Mamma Mu-böckerna Carin Wolff-Brandt: Allt kan hända hos Johanssons Johanssons och silverligan DIKTER OCH RIM : Lena Andersson: Lilla kotten sjunger T.S. Eliot: De knepiga katternas bok Britt G. Hallqvist: Gräset skrattar Lennart Hellsing: Nu är det djur igen! Här dansar herr Gurka Lena Kallenberg: Skorppoeten Malin Kivelä: Den förträfflige herr Glad Barbro Lindgren: Sagan om karlknut Den vilda bebiresan Marita Lindqvist: Min katt heter Mirre Sundström A.A. Milne: Christoffer Robins värld Nu är vi sex Lotta Myrén: Madame Pimpinette Stella Parland: Katastrofer och strofer om slummer och stoj Pelle Plutt: ramsor och rim från gator och gårdar Siv Widerberg: Som sagt var

LÄSA LÄTT BÖCKER : Kirsten Boije: King-Kong på semester Detektiven King-Kong Hemliga King-Kong Matilda tältar Matilda tänker bara på fotboll Matilda tokig i hästar Hannele Huovi: Urpo och Turpo Jorn Jensen: Kasper-böckerna Åsa Karsin: Solveig och tjottablängaren Astrid Lindgren: Assar Bubbla När Lisabet pillade in en ärta i näsan Inga-Lina Lindqvist: Klark Svensson och kärleken Marita Lindqvist: Spöken-böckerna Christiane Nöstlinger: Frans-böckerna Mini-böckerna Timo Parvela: Ella och utpressaren Elsie Petrén: Komissarie Tax och konstkuppen Kin Platt: Store Max världens störste detektiv Geronimo Stilton: Mysteriet med den försvunna skatten Bort med tassarna cheddarfejs! Ulf Stark: Sixten Arne Svingen: Hubert och klädtjuvarna Mustrubbel Martin Widmark: Biograf mysteriet Mumie mysteriet Café mysteriet Cirkus mysteriet Diamant mysteriet Hotell mysteriet Tidnings mysteriet Monsterakademin

BARNBÖCKER : Gabriell Ahlström: Fanny och fallet med fröken som försvann Louisa M. Alcott: Unga kvinnor Christin Andersson: Tygtigern Lukas Jakob Dunderskägg Ingelin Angerborn: Om jag bara inte råkat byta ut tant Doris hund Om jag bara inte råkat säga sanningen Lasse Anrell: Ovänner i samma lag Marianne Backlén: Donovan från Jamaica Frances H. Burnett: En liten prinsessa Georgia Byng: Molly Moon Lewis Carroll: Alice i Underlandet Eoin Colfer: Legenden om potatishäxan Legenden om kapten Kråkas tänder Roald Dahl: Häxorna Mitt magiska finger Herr och fru Slusk Kalle och chokladfabriken Naddap Dlöks-Sköldpaddan James och jättepersikan Svj Matilda Helena Dahlbäck: Fredda böckerna Daniel Defoe: Robinson Crusoe Roddy Doyle: Fnissarnas hämnd Rover räddar julen Thorbjörn Egner: Folk och rövare i Kamomilla stad Klas Klättermus och de andra djuren i Hackebackeskogen Mikael Engström: Atomragnar böckerna Maria Gripe: Tordyveln flyger i skymningen Yvonne Hoffman: De fyra portarna / Ögonen och andra spökhistorier

Eva Ibbotson: Hemligheten på Perrong 13 Spöken från Carra Den stora spökräddningen Bengt Ingelstam: Matte & Myran-böckerna Tove Jansson: Trollkarlens hatt eller någon annan bok om Mumindalen Ben Kalland: Vildfalken Ole Lund Kirkegaard: Gummi-Tarzan Gösta Knutsson: Pelle Svanslös-böckerna Mona Leo: Resan till Mångurdistan Joakim Langer: Kapten Kalle på de sju haven C.S. Lewis: Narnia-serien Petter Lidbeck: Pappa på söndag Sommaren med Siri Bäst i laget Anna Larssons hemliga dagbok Kjell Lindblad: Resan till mitten Astrid Lindgren: Pippi Långstrump Ronja rövardotter Bröderna Lejonhjärta Karlsson på taket Erlend Loe: Kurt Quo Vadis Expedition L Kurt blir elak Carolina Lundgren: Kompisprovet Annika Luther: Gårdshuset Alexander McCall Smith: Akimbo-böckerna A.A. Milne: Nalle Puh Marit Nicolaysen : Sven och Råttan-böckerna Per Nilsson: Viktiga saker Se upp för miljonerna Moni Nilsson-Brännström: Tsatsiki-böckerna

Sinikka Nopola: Risto Rappare Janne Ollars: En onsdag i Karl Grans liv Karl Grans tokiga torsdag Karl Gran Fredagen den trettonde Katarina Ros: Rädda Sefira! J.K. Rowling: Harry Potter-böckerna Mårten Sanden: Petrini deckarna Angela Sommer-Bodenberg: Lilla vampyren böckerna Ulf Stark: Min vän Percys magiska gymnastikskor Min vän Percy, Buffalo Bill och jag Robert Stevenson: Skattkammarön Thomas Ståhlberg: Stenfalkens hemlighet Laura Trenter: Hjälp! Rånare Det brinner Pappa polis Snögrottan Julian och Jim Fotoalbumet Eduard Uspenskij: Krokodilen Gena och hans vänner Fjodor på rymmen Monika Vikström-Jokela: Ellen-böckerna Jacqueline Wilson: Historien om Tracy Beaker Carin Wolff-Brandt: Vinden vänder på stormskär Ian Whybrow: Lilla vargens spökeribok Lilla vargens deckarbok Lilla vargens styggeribok Lilla vargens våghalsbok