För att få ett diplom läs åtminstone en bilderbok, en diktsamling, två lättlästa och två barnböcker. Välj böckerna från denna lista.



Relevanta dokument
För att få en diplom läs åtminstone en bilderbok, en diktsamling, två lättlästa och två barnböcker. Välj böckerna från denna lista.

För att få ett diplom läs åtminstone en bilderbok, en diktsamling, två lättlästa och två barnböcker. Välj böckerna från denna lista.

För att få ett diplom läs åtminstone en bilderbok, en diktsamling, två lättlästa och två barnböcker. Välj böckerna från denna lista.

BOKLISTA FÖR LÄSEXPRESSENS PASSAGERARE 2013

Diplom för grundskolorna i Vanda läsåret Diplom 1 för åk 1-2 sida 1 / 6

Boklista för läsdiplomen

Ljudböcker på cd för 9-12 år

Februari, 2010 Övningarna till lektionen är hämtade från Litteraturspelet. Spelet är utarbetat av Linda Spolén och Bonnier Utbildning.

Diplom för grundskolorna i Vanda. Diplom 1 för åk 1-2. Detta diplom kan erläggas av eleverna i åk 1-2

AKTUELLT I GETA KOMMUN

Sagodiplom för familjer och grupper

Barn på sjukhus. Lästips från sjukhusbiblioteket

NYA BARNBÖCKER PÅ PATIENTBIBLIOTEKET SOMMAREN 2014

Namn för gator, parker och torg inom stadsdelen Mariehäll

böcker att läsa innan du fyller

Barn på sjukhus. Lästips från sjukhusbiblioteket

Den berättande och läsande människan (15 hp)

Språklust boklista språkliga kategorier 2016

Diplom för grundskolorna i Vanda. Diplom 3 för åk 5-6. Detta diplom kan erläggas av eleverna i åk 5-6

I livet träffar du många olika sorters människor. Med deras hjälp kan du utvecklas och lära dig mycket om dig själv.

Resultat klubbmatcher vår 2015

Diplom för grundskolorna i Vanda Diplom 2 för åk 3-4

Äldre damjuniorer: 1. SFK Trekroken 1026 gram 2 tävlande 2 avanmälda

Debiteringslängd för Södergårds Samfällighetsförening 2015

2014 BIBLIOTEKETS BARNPROGRAM

Böcker för barn 1 år. Låna böcker gratis på biblioteket. Köp dem i bokhandeln. På nätet. I mataffären. Barn älskar böcker

Startlista Breddstafetten 2008 Sida

Böcker för barn 3 år. Låna böcker gratis på biblioteket. Köp dem i bokhandeln. På nätet. I mataffären. Barn älskar böcker

skyttar från 34 klubbar gjorde 256 individuella starter och 5 lagstarter

Bilderböcker i teman Leksands bibliotek

BÖCKERNA DU INTE FÅR MISSA. 50 böcker att läsa innan du fyller 6 år

Uttaxeringslängd 2011 Förfallodag

Böcker för alla barn från liten till stor

Böcker för alla barn från liten till stor

Språklust boklista språkliga kategorier 2016

Katalog för BOKPUFFAR

Vadå fånga förmågan? Mirja Johannesson och Ulf Nilsson (lärare och författare)

Böcker för barn 1 år. Låna böcker gratis på biblioteket. Köp dem i bokhandeln. På nätet. I mataffären. Barn älskar böcker

"Poängjakten" sommaren 2018 (bästa poängen i 10 av 15 partävlingar). *** SLUTRESULTAT ***

Hedjakten

SR:s öppna sprintmästerskap

Boklista för Bokrecept

Föräldrahyllan Leva med barn Lars H. Gustafsson & Marie Köhler

Kö_Ny_Bryggpla. Båt nr2 erbjuds i mån av plat Ködatum M Nr Medlem Postort TelHem MobilNr Båttyp BåLgd BåBrd Djup Kommentar

1 Rebecka Toreld -01 Högby IF Lovisa Karlsson -00 Högby IF Linnea Augustinson -99 Persnäs AIF Emilia Alvarmo -00 Högby IF 6.

Fräs, den lilla panterkatten

"Poängjakten" sommaren 2017 (bästa poängen i 10 av 14 partävlingar)

Det mystiska huset Av Petter Lidbeck

STARTLISTA FÖRMIDDAG den 5 juli 2014 Enköpings GK

Totalsegrare per Klass - Alliansen 2013

Månadsbrev från bibliotekens barnavdelningar i november 2013

Bernhard o Sol-Britt Gustavssons album. Ingrid o Bernhard Gustavsson Fogeryd Sid 1 av 109

Klubbrekord i Skellefteå AIK Friidrott. Män m 87 André Brännström Lennarth Johnsson 10.5m 1988

Barn- och ungdomslitteratur I: Från fabler till manga (15 hp), HT13. Schema och kursguide. Undervisningspass. Kurs: LV1124. Undervisande lärare:

Klubbrekord i Skellefteå AIK Friidrott. Män m 87 André Brännström Lennarth Johnsson 10.5m 1988

Först till häcken... en berättelse om vad som hände innan prinsen kysste prinsessan ROLLER HÄCK-IRÈN MAMMA OLE DOLE DOFF

Läsnyckel Smyga till Hallon av Erika Eklund Wilson

Snigelhjärta Författare: Helen Rundgren Illustratör: Kennhet Andersson

Gruppuppsättningar Skönlitteratur Hcf

Det finns flera böcker om Lea. Du kan läsa dem i vilken ordning som helst! De böcker som kommit ut hittills heter Lea, Lea på läger och Lea, vilse!

Startlista Örnsköldsviks PK's Bilfält Patrullvis

Diplom för grundskolorna i Vanda. Diplom 2 för åk 3-4. Detta diplom kan erläggas av eleverna i åk 3-4

Medlemsförteckning Björkliden 46 Björkliden LINKÖPING Arnell Elisabeth Malmqvist Bengt

Order of Merit, OoM, Ställning efter deltävling 6, Kävlinge 6 juni. A-klass Sida 1

PIF:s Vinterfestival Luleå 2015 Skidskytte

STARTLISTA FÖR ROND 1 den 16 augusti 2015 Rya

LEIF KARLSSON MAGNUS ODÉN ÅKE ERIKSSON MATS ÅKERIND ANNIKA BRODIN SÖDERLUND ERIK PROOS GUIDO RIPKE

Svenska Bridgeförbundet Simultantävling

Borgå stadsbiblioteks boktips för Kvaba sommaren 2013

för de små Vi bjuder på tröst till de allra minsta som aldrig fått gå på bio!

Ett urval av Martin Widmarks böcker

Klubbmästare Klubbmästare Herrar: Stefan Nilsson Damer: Nelly Wiktorsson efter särspel. D21: Nelly Wiktorson 82-77

Mitt första år. Befolkningsregistercentralens babybok

Efter omgång 3. Datum

Julboktips för alla. Ljudbok

Linköpings Resultatbörsen Orienteringsklubb

Sagodiplom för familjer och grupper

Böcker för barn 6 månader. Låna böcker gratis på biblioteket. Köp dem i bokhandeln. På nätet. I mataffären. Barn älskar böcker

Litteraturvetenskap GR (A), Kreativt skrivande, Barn & ungdom, 30 hp

KURSPLAN Svenska för tidiga skolår, 30 högskolepoäng

Textöversikt hösttermin

Läsnyckel Hallon, bäst av alla av Erika Eklund Wilson

Den berättande och läsande människan (S3GALT: 15 hp)

Klubbmästare Herr 1955 Sune Linde 1980 Hans Ivar Hägg 1956 Sune Linde 1981 Lars Seiz 1957 Börje Attoff 1982 Mats Hallberg 1958 Sune Linde 1983 Mats

Bondemilen 2015 Resultat

Din idé. Innehåll. stephen king

FACKLITTERATUR / TIETOKIRJALLISUUS

Böcker för alla barn från liten till stor

Böcker för barn 6 månader. Låna böcker gratis på biblioteket. Köp dem i bokhandeln. På nätet. I mataffären. Barn älskar böcker

Alliansen 3 - Alliansen 4. Tota l C1 Caj Wessand Michael Wehrend

Läsnyckel Lukas är en drak- krigare av Dorthe Skytte illustrationer av Kim Dalsgaard

Startlista Vårträffen 2010 Sida

Likabehandlingsplan Utifrån lagen om diskriminering och annan kränkande behandling av barn och elever

BIBLIOTEKEN I LOMMA & BJÄRRED

Fröken spöke kommer tillbaka

Lille katt, lille katt, lille söte katta, vet du att, vet du att det blir mörkt om natta

Älvsbyn runt, Resultatlista km

Startlista. RM i jaktskytte. Jägarnas Riksförbund Örebro 25-26/7 2015

Kyrkogårdsinventering, kvarter Rosen

Resultat,klubbmatcher Höst 2014

Transkript:

BOKLISTA FÖR LÄSEXPRESSENS PASSAGERARE Hej Du tredjeklassist Välkommen med i läskampanjen! Din lärare har säkert redan berättat om den. Varje bok som du läser ökar läsexpressens fart. Läsexpressen får sin energi av böckerna! Tuffar det sakta på, sörjande sin lilla last, eller har tåget supermaxiglad fart med energi som det får av er läsglädje? Du kan påverka läsexpressens fart. För varje bok som du läser får du en egen tågvagn. När du samlat ihop sex tågvagnar (då du läst 6 böcker) får du ett läsdiplom. För att få ett diplom läs åtminstone en bilderbok, en diktsamling, två lättlästa och två barnböcker. Välj böckerna från denna lista. Du får läsa fast hundra böcker, men att få ett läsdiplom måste du läsa minst 6 böcker. Ö: bibliotekets personal BILDERBÖCKER : Bertil Almqvist: Barna Hedenhös-böckerna Tove Appelgren: Sov nu, Vesta-Linnéa! Vesta-Linnéa och monster mamman Nick Butterworth: Katter ska slåss (med varandra) Stefan Casta: Blåbärspatrullen söker en skatt Eva Funck: Hönapöna-böckerna Camilla Gripe: Ludde Lump-böckerna Riitta Jalonen: Flickan och kajorna Jag och mamma och renens öga Tove Jansson: Vem ska trösta Knyttet? Hur gick det sen? Den farliga resan Daniela Kulot: Krokodilen och Giraffen vilket kärlekspar! Mauri Kunnas: De sju hundbröderna Veronica Leo: Himlens elefanter: en indisk myt i ord och bild Pija Lindenbaum: Gittan-böckerna När Åkes mamma glömde bort Morbror raring

Camilla Mickwitz: Emilia och Jason-böckerna Sven Nordqvist: Pettson och Findus-böckerna Cecilia Sidenbladh: Min pappa blomsterkungen Birgitta Stenberg: Billy-böckerna Mikaela Sundström: Linnéa och änglarna Margareta Thun: Ängelungen Martin Widmark: Rakel-böckerna Jujja Wieslander: Mamma Mu-böckerna Carin Wolff-Brandt: Allt kan hända hos Johanssons Johanssons och silverligan DIKTER OCH RIM : Lena Andersson: Lilla kotten sjunger T.S. Eliot: De knepiga katternas bok Britt G. Hallqvist: Gräset skrattar Lennart Hellsing: Nu är det djur igen! Här dansar herr Gurka Den, eller, Dinosaurierna lever! Lena Kallenberg: Skorppoeten Malin Kivelä: Den förträfflige herr Glad Barbro Lindgren: Sagan om karlknut Den vilda bebiresan Marita Lindqvist: Min katt heter Mirre Sundström Eric Magntorn: Pirater i parken: en berättelse Lotta Myrén: Madame Pimpinette Stella Parland: Katastrofer och strofer om slummer och stoj Dikter om öden och döden Pelle Plutt: ramsor och rim från gator och gårdar Siv Widerberg: Som sagt var

LÄSA LÄTT BÖCKER : Kirsten Boije: King-Kong-böckerna Matilda-böckerna Hannele Huovi: Urpo och Turpo Jorn Jensen: Kasper-böckerna Simon-böckerna Mia och Mette-böckerna Åsa Karsin: Solveig och tjottablängaren Astrid Lindgren: Assar Bubbla När Lisabet pillade in en ärta i näsan Inga-Lina Lindqvist: Klark Svensson och kärleken Marita Lindqvist: Spöken-böckerna Christiane Nöstlinger: Frans-böckerna Mini-böckerna Timo Parvela: Ella och utpressaren Elsie Petrén: Komissarie Tax och konstkuppen Kin Platt: Store Max världens störste detektiv Jo Salmson: Den försvunna staden (Almandrarnas återkomst) Geronimo Stilton: Mysteriet med smaragdögat Mysteriet med den försvunna skatten Musa Lisas gåtfulla leende Fyra möss i svarta djungeln Bort med tassarna cheddarfejs! Ulf Stark: Sixten Arne Svingen: Hubert och klädtjuvarna Mustrubbel Martin Widmark: LasseMajas detektivbyrå -böckerna (eller Mysteriet-böckerna) Spökaffären och andra Nelly Rapp-böcker

BARNBÖCKER : Gabriell Ahlström: Fanny och fallet med fröken som försvann Christin Andersson: Tygtigern Lukas Jakob Dunderskägg Ingelin Angerborn: Om jag bara inte råkat byta ut tant Doris hund Om jag bara inte råkat säga sanningen Om jag bara inte råkat klippa taxfrisyr Lasse Anrell: Ovänner i samma lag Frances H. Burnett: En liten prinsessa Lewis Carroll: Alice i Underlandet Eoin Colfer: Legenden om potatishäxan Legenden om kapten Kråkas tänder Roald Dahl: Mitt magiska finger Herr och fru Slusk Kalle och chokladfabriken Naddap Dlöks-Sköldpaddan James och jättepersikan Svj Matilda Helena Dahlbäck: Fredda böckerna Roddy Doyle: Fnissarnas hämnd Rover räddar julen Thorbjörn Egner: Folk och rövare i Kamomilla stad Klas Klättermus och de andra djuren i Hackebackeskogen Mikael Engström: Atomragnar böckerna Eva Ibbotson: Hemligheten på Perrong 13 Spöken från Carra Den stora spökräddningen Bengt Ingelstam: Matte & Myran-böckerna Tove Jansson: Trollkarlens hatt eller någon annan bok om Mumindalen Ole Lund Kirkegaard: Gummi-Tarzan Gösta Knutsson: Pelle Svanslös-böckerna

Rose Lagercrantz: Mysterium för utomjordingar Mona Leo: Resan till Mångurdistan Joakim Langer: Kapten Kalle på de sju haven C.S. Lewis: Narnia-serien Petter Lidbeck: Pappa på söndag Sommaren med Siri Bäst i laget Anna Larssons hemliga dagbok Astrid Lindgren: Pippi Långstrump Ronja rövardotter Bröderna Lejonhjärta Karlsson på taket Erlend Loe: Kurt Quo Vadis Expedition L Kurt blir elak Carolina Lundgren: Kompisprovet Annika Luther: Gårdshuset Alexander McCall Smith: Akimbo-böckerna A.A. Milne: Nalle Puh Marit Nicolaysen : Sven och Råttan-böckerna Per Nilsson: Viktiga saker Se upp för miljonerna Moni Nilsson-Brännström: Tsatsiki-böckerna Sinikka Nopola: Risto Rappare Janne Ollars: En onsdag i Karl Grans liv Karl Grans tokiga torsdag Karl Gran Fredagen den trettonde Katarina Ros: Rädda Sefira! Varning, Blåvargar! J.K. Rowling: Harry Potter-böckerna Mårten Sanden: Petrini deckarna

Angela Sommer-Bodenberg: Lilla vampyren böckerna Ulf Stark: Min vän Percys magiska gymnastikskor Min vän Percy, Buffalo Bill och jag Thomas Ståhlberg: Stenfalkens hemlighet Laura Trenter: Hjälp! Rånare Det brinner Pappa polis Snögrottan Julian och Jim Fotoalbumet Eduard Uspenskij: Krokodilen Gena och hans vänner Fjodor på rymmen Martin Widmark: Antikvariat Blå spegeln (David & Larissa 1) Den trettonde gästen (David & Larissa 2) Dårarnas ö (David & Larissa 3) Monika Vikström-Jokela: Ellen-böckerna Jacqueline Wilson: Historien om Tracy Beaker Carin Wolff-Brandt: Vinden vänder på stormskär Ian Whybrow: Lilla vargen-böckerna