För att få ett diplom läs åtminstone en bilderbok, en diktsamling, två lättlästa och två barnböcker. Välj böckerna från denna lista.



Relevanta dokument
För att få ett diplom läs åtminstone en bilderbok, en diktsamling, två lättlästa och två barnböcker. Välj böckerna från denna lista.

BOKLISTA FÖR LÄSEXPRESSENS PASSAGERARE 2013

För att få ett diplom läs åtminstone en bilderbok, en diktsamling, två lättlästa och två barnböcker. Välj böckerna från denna lista.

För att få en diplom läs åtminstone en bilderbok, en diktsamling, två lättlästa och två barnböcker. Välj böckerna från denna lista.

Boklista för läsdiplomen

Diplom för grundskolorna i Vanda läsåret Diplom 1 för åk 1-2 sida 1 / 6

Diplom för grundskolorna i Vanda. Diplom 1 för åk 1-2. Detta diplom kan erläggas av eleverna i åk 1-2

AKTUELLT I GETA KOMMUN

Ljudböcker på cd för 9-12 år

Sagodiplom för familjer och grupper

NYA BARNBÖCKER PÅ PATIENTBIBLIOTEKET SOMMAREN 2014

Februari, 2010 Övningarna till lektionen är hämtade från Litteraturspelet. Spelet är utarbetat av Linda Spolén och Bonnier Utbildning.

Borgå stadsbiblioteks boktips för Kvaba sommaren 2013

Barn på sjukhus. Lästips från sjukhusbiblioteket

Språklust boklista språkliga kategorier 2016

Namn för gator, parker och torg inom stadsdelen Mariehäll

Det mystiska huset Av Petter Lidbeck

Bilderböcker i teman Leksands bibliotek

Diplom för grundskolorna i Vanda. Diplom 2 för åk 3-4. Detta diplom kan erläggas av eleverna i åk 3-4

Barn på sjukhus. Lästips från sjukhusbiblioteket

Diplom för grundskolorna i Vanda Diplom 2 för åk 3-4

Böcker för barn 1 år. Låna böcker gratis på biblioteket. Köp dem i bokhandeln. På nätet. I mataffären. Barn älskar böcker

NYA BARN- OCH UNGDOMSBÖCKER PÅ PATIENTBIBLIOTEKET HÖSTEN 2013

Böcker för barn 1 år. Låna böcker gratis på biblioteket. Köp dem i bokhandeln. På nätet. I mataffären. Barn älskar böcker

2014 BIBLIOTEKETS BARNPROGRAM

Språklust boklista språkliga kategorier 2016

Hedjakten

FACKLITTERATUR / TIETOKIRJALLISUUS

Linköpings Resultatbörsen Orienteringsklubb

LEIF KARLSSON MAGNUS ODÉN ÅKE ERIKSSON MATS ÅKERIND ANNIKA BRODIN SÖDERLUND ERIK PROOS GUIDO RIPKE

Boklista för Bokrecept

BÖCKERNA DU INTE FÅR MISSA. 50 böcker att läsa innan du fyller 6 år

Textöversikt hösttermin

Resultat klubbmatcher vår 2015

Böcker för alla barn från liten till stor

Diplom för grundskolorna i Vanda. Diplom 3 för åk 5-6. Detta diplom kan erläggas av eleverna i åk 5-6

Katalog för BOKPUFFAR

Dagboken Mini. Av Lillia

Läsnyckel Lukas är en drak- krigare av Dorthe Skytte illustrationer av Kim Dalsgaard

böcker att läsa innan du fyller

SVERIGES FÖRFATTARFOND Oktober (6) Box STOCKHOLM tfn e-post:

Bondemilen 2015 Resultat

Läsnyckel Hallon, bäst av alla av Erika Eklund Wilson

Startlista Breddstafetten 2008 Sida

Kö_Ny_Bryggpla. Båt nr2 erbjuds i mån av plat Ködatum M Nr Medlem Postort TelHem MobilNr Båttyp BåLgd BåBrd Djup Kommentar

Böcker för barn 3 år. Låna böcker gratis på biblioteket. Köp dem i bokhandeln. På nätet. I mataffären. Barn älskar böcker

FACKLITTERATUR / TIETOKIRJALLISUUS

SVERIGES FÖRFATTARFOND September (6) Box STOCKHOLM tfn e-post:

Månadsbrev från bibliotekens barnavdelningar i november 2013

Äldre damjuniorer: 1. SFK Trekroken 1026 gram 2 tävlande 2 avanmälda

SVERIGES FÖRFATTARFOND September (5) Box STOCKHOLM tfn e-post:

Läsnyckel Smyga till Hallon av Erika Eklund Wilson

Startlista Örnsköldsviks PK's Bilfält Patrullvis

Bernhard o Sol-Britt Gustavssons album. Ingrid o Bernhard Gustavsson Fogeryd Sid 1 av 109

Debiteringslängd för Södergårds Samfällighetsförening 2015

Startlista. RM i jaktskytte. Jägarnas Riksförbund Örebro 25-26/7 2015

Resultat SommarÖset. K 200m vind K 400m. K 5000m. K 800m. K Spjut. K Längdhopp

Resultat klass 1 Flickor f 00-0,9 km

Krämpor och sjukdomar. Sorg

skyttar från 34 klubbar gjorde 256 individuella starter och 5 lagstarter

STARTLISTA FÖR ROND 1 den 16 augusti 2015 Rya

SVERIGES FÖRFATTARFOND Oktober (6) Box STOCKHOLM tfn e-post:

I livet träffar du många olika sorters människor. Med deras hjälp kan du utvecklas och lära dig mycket om dig själv.

SVERIGES FÖRFATTARFOND Oktober (5) Box STOCKHOLM tfn e-post:

SVERIGES FÖRFATTARFOND Oktober (6) Box STOCKHOLM tfn e-post:

RESULTATLISTA SPARBANKEN CUP

Efter omgång 3. Datum

>>HANDLEDNINGSMATERIAL >>SYSTRAR FÖR LÄRARE OCH ANDRA VUXNA. Affischbild: Pia Nilsson Grotherus

Boktips. En god läshöst önkar vi er! /Martina och Petra. (hcf) Diktatorn Författare: Ulf Stark Illustratör: Linda Bondestam

Order of Merit, OoM, Ställning efter deltävling 6, Kävlinge 6 juni. A-klass Sida 1

SmåSagors Läsutmaning 2019

Teater Sythercopies produktioner / aktualiserad

Klubbmästare Herr 1955 Sune Linde 1980 Hans Ivar Hägg 1956 Sune Linde 1981 Lars Seiz 1957 Börje Attoff 1982 Mats Hallberg 1958 Sune Linde 1983 Mats

Fräs, den lilla panterkatten

Lille katt, lille katt, lille söte katta, vet du att, vet du att det blir mörkt om natta

SR:s öppna sprintmästerskap

Lärarhandledning. Svarta kängor med gul söm. Text Mårten Melin. Bild Emma Adbåge

Han som älskade vinden

Det finns flera böcker om Lea. Du kan läsa dem i vilken ordning som helst! De böcker som kommit ut hittills heter Lea, Lea på läger och Lea, vilse!

Januari En robot försvinner av Mats Wänblad: Hcf (ca 7-9 år)

KLASS 1B ANDRA BARN I SKOLAN ALEX OLLE VICKE FRANK IDA LOVA SIRI EDVIN VUXNA I SKOLAN REKTOR JOHN PETER MELKER ALICE OSCAR SIV MAJA LINUS ELIN

Sagan om Nallen Nelly

Resultatlista. RådaSiö regattan augusti Rådasjön, Mölndal. Arrangör: Regattaföreningen RådaSiö

Totalsegrare per Klass - Alliansen 2013

Klubbmästare Klubbmästare Herrar: Stefan Nilsson Damer: Nelly Wiktorsson efter särspel. D21: Nelly Wiktorson 82-77

1 Rebecka Toreld -01 Högby IF Lovisa Karlsson -00 Högby IF Linnea Augustinson -99 Persnäs AIF Emilia Alvarmo -00 Högby IF 6.

Böcker för barn 6 månader. Låna böcker gratis på biblioteket. Köp dem i bokhandeln. På nätet. I mataffären. Barn älskar böcker

Boktips till skolbiblioteket

Den magiska dörren. Kasper Lindström

PIF:s Vinterfestival Luleå 2015 Skidskytte

Uttaxeringslängd 2011 Förfallodag

Bibliotekets vårprogram BARN OCH UNGA BARN OCH. Barnteater. Diktatorn. Barnteater. Petras Prick.

Böcker om små syskon, stora syskon och att få syskon

Deltävling 2. Män Senior. Bore Cup 2016 Deltävling 2

Sagodiplom för familjer och grupper

Efter omgång 9. Datum

Castor syr - Lars Klinting

Likabehandlingsplan Utifrån lagen om diskriminering och annan kränkande behandling av barn och elever

Böcker för barn 6 månader. Låna böcker gratis på biblioteket. Köp dem i bokhandeln. På nätet. I mataffären. Barn älskar böcker

Transkript:

BOKLISTA FÖR LÄSEXPRESSENS PASSAGERARE 9/11 Hej Du tredjeklassist Välkommen med i läskampanjen! Din lärare har säkert redan berättat om den. Varje bok som du läser ökar läsexpressens fart. Läsexpressen får sin energi av böckerna! Tuffar det sakta på, sörjande sin lilla last, eller har tåget supermaxiglad fart med energi som det får av er läsglädje? Du kan påverka läsexpressens fart. För varje bok som du läser får du en egen tågvagn. När du samlat ihop sex tågvagnar (då du läst 6 böcker) får du ett läsdiplom. För att få ett diplom läs åtminstone en bilderbok, en diktsamling, två lättlästa och två barnböcker. Välj böckerna från denna lista. Du får läsa fast hundra böcker, men att få ett läsdiplom måste du läsa minst 6 böcker. Ö: bibliotekets personal BILDERBÖCKER : Kim Fupz Aakeson: Mannen, damen och något i magen Bertil Almqvist: Barna Hedenhös-böckerna Tove Appelgren: Sov nu, Vesta-Linnéa! / Vesta-Linnéa och monster mamman Björn Bergenholtz: Mormors lilla kråka i tvättstugan Barbara Bottner: Lennarts listor Nick Butterworth: Katter ska slåss (med varandra) Stefan Casta: Blåbärspatrullen söker en skatt Petrus Dahlin: Lejontofflorna Margareta Fridén: Linas tokiga dag / Linas månadsbok / Linas klockbok Eva Funck: Hönapöna-böckerna Camilla Gripe: Ludde Lump-böckerna Kalle Güettler: Stora monster gråter inte Anna Gullichsen: Saga Blom Aino Havukainen: Det här är Finland Riitta Jalonen: Flickan och kajorna / Jag och mamma och renens öga

Tove Jansson: Vem ska trösta Knyttet? / Hur gick det sen? / Den farliga resan Malin Kivelä: Den förträfflige herr Glad Daniela Kulot: Krokodilen och Giraffen vilket kärlekspar! Mauri Kunnas: De sju hundbröderna / Hundbackens Marta och Runeberg Pija Lindenbaum: Gittan-böckerna / När Åkes mamma glömde bort / Morbror raring Camilla Mickwitz: Emilia och Jason-böckerna Sven Nordqvist: Pettson och Findus-böckerna Ulf Stark: Kvällen när pappa lekte Birgitta Stenberg: Billy-böckerna Mikaela Sundström: Linnéa och änglarna Theo: Oscar och Hoo Philip Waechter: Rosi i monstertunneln Martin Widmark: Rakel-böckerna Jujja Wieslander: Mamma Mu-böckerna Carin Wolff-Brandt: Allt kan hända hos Johanssons / Johanssons och silverligan DIKTER OCH RIM : Lena Andersson: Lilla kotten sjunger Ingela Davidson: Cycla bak och fram : tokrim och ramsor T.S. Eliot: De knepiga katternas bok Britt G. Hallqvist: Gräset skrattar Lennart Hellsing: Nu är det djur igen! / Här dansar herr Gurka / Den, eller, Dinosaurierna lever! Lena Kallenberg: Skorppoeten Dan Larsson: Härs och tvärs på rim och vers Barbro Lindgren: Sagan om karlknut / Den vilda bebiresan Marita Lindqvist: Min katt heter Mirre Sundström

Eric Magntorn: Pirater i parken: en berättelse Lotta Myrén: Madame Pimpinette Stella Parland: Katastrofer och strofer om slummer och stoj / Dikter om öden och döden Pelle Plutt: ramsor och rim från gator och gårdar Laura Ruohonen: Smaskens damaskens Siv Widerberg: Som sagt var LÄSA LÄTT BÖCKER : Lasse Anrell: Spinkis och Costas / Spinkis och Blixten Kirsten Boie: King-Kong-böckerna / Matilda-böckerna / Linnea-böckerna Helena Bross: Midsommargåtan / Spanarna Erhard Dietl: Otto den lille piraten Cornelia Funke: Mick och Mo i rymden / Mick och Mo i vilda västern Jorn Jensen: Kasper-böckerna / Simon-böckerna / Mia och Mette-böckerna Åsa Karsin: Solveig och tjottablängaren Astrid Lindgren: Assar Bubbla / När Lisabet pillade in en ärta i näsan Inga-Lina Lindqvist: Klark Svensson och kärleken Marita Lindqvist: Spöken-böckerna Magnus Ljunggren: Den hemska draken Alexander McCall Smith: Bubbelgumträdet / Spagettihärvan Christiane Nöstlinger: Frans-böckerna / Mini-böckerna Elsie Petrén: Komissarie Tax och konstkuppen / Komissarie Tax och bokstavsmysteriet Kin Platt: Store Max världens störste detektiv Anne B.Ragde: Jag vill ha en katt! Ursel Scheffler: Paula på ponnygården / Paula gillar fotboll

Ulf Stark: Sixten Hermien Stellmacher: Ett fall för Spårhundarna Lena Stenbrink: Fortfarande bästisar / Legotävlingen Arne Svingen: Hubert och klädtjuvarna / Mustrubbel Martin Widmark: LasseMajas detektivbyrå -böckerna (eller Mysteriet-böckerna) Spökaffären och andra Nelly Rapp-böcker Gull Åkerblom: Humleboet / Mössen / Ormen / Hittekatten BARNBÖCKER : Gabriell Ahlström: Fanny och fallet med fröken som försvann Christin Andersson: Tygtigern Lukas / Jakob Dunderskägg Ingelin Angerborn: Om jag bara inte råkat byta ut tant Doris hund / Om jag bara inte råkat säga sanningen / Om jag bara inte råkat klippa taxfrisyr / Pussar och P.S. / Önskestjärnan Lasse Anrell: Ovänner i samma lag Eoin Colfer: Legenden om potatishäxan / Legenden om kapten Kråkas tänder Roald Dahl: Mitt magiska finger / Herr och fru Slusk / Kalle och chokladfabriken / Naddap Dlöks- Sköldpaddan / James och jättepersikan / Svj / Matilda Helena Dahlbäck: Fredda böckerna Petrus Dahlin: Änglar på Skogskyrkogården / Ugglor i Bagarmossen / Stöld på Tistelvägen / Klotter i Kärrtorp Thorbjörn Egner: Folk och rövare i Kamomilla stad / Klas Klättermus och de andra djuren i Hackebackeskogen Mikael Engström: Atomragnar böckerna Charlotte Hage: Rädda katterna! Lin Hallberg: Alla älskar Sigge / Torsdagar med Sigge / Cirkus i skolan Thomas Halling: Finnes: Agnes, önskas: bästis / Finnes: Agnes, önskas: hund Bengt Ingelstam: Matte & Myran-böckerna Tove Jansson: Trollkarlens hatt eller någon annan bok om Mumindalen

Ole Lund Kirkegaard: Gummi-Tarzan Gösta Knutsson: Pelle Svanslös-böckerna Rose Lagercrantz: Mysterium för utomjordingar Joakim Langer: Kapten Kalle på de sju haven Petter Lidbeck: Pappa på söndag / Sommaren med Siri / Bäst i laget / Anna Larssons hemliga dagbok / Den magiska kepsen Astrid Lindgren: Pippi Långstrump / Ronja rövardotter / Bröderna Lejonhjärta / Karlsson på taket Erlend Loe: Kurt Quo Vadis / Expedition L / Kurt blir elak Carolina Lundgren: Kompisprovet Alexander McCall Smith: Akimbo-böckerna A.A. Milne: Nalle Puh Jo Nesbö: Doktor Proktors tidsbadkar / Doktor Proktors pruttpulver / Doktor Proktor och världens undergång : kanske Marit Nicolaysen : Sven och Råttan-böckerna Per Nilsson: Viktiga saker / Se upp för miljonerna Moni Nilsson-Brännström: Tsatsiki-böckerna Sinikka Nopola: Risto Rappare Janne Ollars: En onsdag i Karl Grans liv / Karl Grans tokiga torsdag / Karl Gran Fredagen den trettonde Maria Parr: Tonje och det hemliga brevet Sara Pennypacker: Clementina / Clementina i blickfånget Natalie Jane Prior: Lilly Kuvare i drakens gap / Lilly Kuvare och den blå liljan Katarina Ros: Rädda Sefira! / Varning, Blåvargar! / Ett uppdrag från Septuan Angie Sage: Mitt spökhus / Svärdet i grottan / Grodnapparen / Vampyren Jo Salmson: Den försvunna staden Mårten Sanden: Petrini deckarna

Ulf Stark: Min vän Percys magiska gymnastikskor / Min vän Percy, Buffalo Bill och jag / Märklin och Turbin Johan Unenge: Josefin och Villa-Ulla snällast i världen Eduard Uspenskij: Krokodilen Gena och hans vänner / Fjodor på rymmen Monika Vikström-Jokela: Ellen-böckerna / Morris och Leia Jacqueline Wilson: Historien om Tracy Beaker Carin Wolff-Brandt: Vinden vänder på stormskär / En hunds memoarer Ian Whybrow: Lilla vargen-böckerna 2011