Moment Utveckling Kull 2 VT13

Storlek: px
Starta visningen från sidan:

Download "Moment Utveckling Kull 2 VT13"

Transkript

1 Moment Utveckling Kull VT Antal deltagare i enkäten: Antal erhållna enkätsvar: 9 Avdelning 7? Antal svar på frågan: 8 () () () (4) 4 (5) 5 5,8% (6) 6 5,8% (7) 7 7 6,8% (8) 8 (9) 9 (),5% () Antal som ej svarat Kommentarer: Antal svar på frågan: 9 Gotte var inte där så det var inte så uppstyrt för oss kandidater Avdelningsarbetet blev lite långdraget på fm när man ska vänta på att få stämma av med överläkarna Det blev ofta så att 5 fick man en epikris att diktera, en remiss och prata med föräldrarna, vilket innebar att man inte fick lunch Trevlig avdelning och bra amanuenser! Ostrukturerad Ingen handledning Mycket väntetid Gotte var sjuk Hade en super handledare på avd 7, blond tjej Hände inte så mycket Sista gruppen, dvs G7 i början, vilket var bra, sedan "vanliga" 7 i slutet då det blev lite mindre att göra Långsamt och segt, mycket lite eget ansvar för studenterna

2 Avdelning 74? Antal svar på frågan: 8 () () () (4) 4 (5) 5 (6) 6 (7) 7 7 6,8% (8) 8 4,% (9) 9,5% () 5,8% () Antal som ej svarat 4 Kommentarer: Antal svar på frågan: 8 Väldigt studentengagerande, tack vare Karin! Väldigt bra amanuensledd placering! Som 7 Bra lärorikt Tillviss del mycket väntan och outnyttjad tid Bra övningsmoment för rapportering och handläggning bra handledning från Karin Bra med undervisning när vi inte hade så mycket att göra Långsamt och ineffektivt, ge studenterna mer ansvar Placeringen kändes som en tillbakagång gentemot tex neurologen där vi behandlades som oerfarna yngre kollegor istället för okunniga studenter som ibland var fallet här

3 5 Akuten? Antal svar på frågan: 8 () () () (4) 4 (5) 5 5,8% (6) 6 5,8% (7) 7 (8) 8 5,8% (9) 9,5% () 5 6,% () Antal som ej svarat 6 Kommentarer: Antal svar på frågan: 9 Jag kände bara att jag var i vägen, fanns ingen struktur eller upplägg för vad studenten skulle göra Bra att få ta patienter självständigt Oklart vem ska skulle handleda mig på akuten Överläkaren ville inte då han skulle ha ett övergripande ansvar och inte hade tid De sa mest "ta en patient och stäm av med någon av oss" och när man kom tillbaka hade ändå ingen tid eller lust att hjälpa till Bra handledning! Vänligt bemötande Utnyttjande av oss som arbetskraft, dvs bra Kändes som att man faktiskt fyllde en funktion Svårt att hitta handledare som kunde/hade tid att undervisa/handleda Ovanligt trevliga ordinarie som handledare, ofta på akuten är det ju stressigt och ingen vill dras med kandisar, men som sagt mycket bättre på Sachsska akm! Mycket bra Trevligt bemötande och mycket bra placering Tack alla på akuten, bl a Tove med flera Utebliven handledning om man inte krävde det själv, men då var det bra Kvällarna var mycket bättre än dagarna

4 7 Mottagningen? Antal svar på frågan: 7 () () () (4) 4 (5) 5 4,% (6) 6 (7) 7 5,8% (8) 8 5 6,% (9) 9 () 5,8% () Antal som ej svarat,5% 8 Kommentarer: Antal svar på frågan: 7 Intressanta patienter men som kandidat var det väldigt passivt att bara sitta med och lyssna Lärorikt Fick dock inte undersöka barn Mkt bra och trevlig handledning på samtliga mottagningar (på sös) allergi med Dr Wickman, utmärkt handledare Fick inte göra så mycket, mycket passivt Superbra, tidseffektivt och lärande Dessutom patienter som faktiskt var sjuka i kontrast till mycket av det som fyllde upp avdelningarna

5 9 BB? Antal svar på frågan: 8 () () () (4) 4 (5) 5 5,8% (6) 6 (7) 7 6,6% (8) 8 (9) 9 5,8% () 4,% () Antal som ej svarat Kommentarer: Antal svar på frågan: 8 Bra, fick göra många spädbarnsstatus Jättebra med mängdträning på spädbarnsstatus Dwn korta förmiddag som var Önskar mer tid för nyföddhetsundersökning Hann inte få göra så mkt blev först hänvisad till fel ställe/bortglömd och sedan stressad handledare Bra att lära sig spädbarnsstatus En dag var ingen barnläkare närvarande och de var krångligt att då veta vad jag skulle vända mig Bra, man lär sig spädbarnsstatus effektivt

6 Hur värderar du placeringen på Barnläkarmottagningen? Antal svar på frågan: 8 Skatta din mottagning enligt skala 5 (= mycket dålig, 5= utmärkt) () Handen () Farsta 4 5 Deltog ej () Södermalm 4,%,5% (4) Nacka,5%,5% 4,% 5,8% 4,% 5,8% 5,8% Inget svar 6,% 6,% 5,6% 6,% Kommentarer (nämn vilken BLM du kommenterar): Antal svar på frågan: När jag anlände blev jag placerad i ett rum med instruktionen att jag blir hämtat när läkaren får patient, vilket jag blev, fick sitta på en stol i samma rum Efter samtalet var läkaren jag gick med ovillig att svara på frågor jag hade utan såg helst att jag gick till mitt rum tills nästa patient kom Under all värdighet, riktigt dålig placering Gick tidigare de dagar jag var där vilket tydligt gladde läkaren Tror läkaren hette Ratcha eller något liknande Södermalm: Dåligt uppstyrt för kandidater, långa pauser utan patienter, fick inte göra annat än att auskultera och ibland med en läkare som var totalt oengagerad i undervisning Förskräcklig vecka Ingen som visade mig runt, ingen som välkomnade mig En av doktorerna var klart ointresserad av att ha mig där, visade ut mig till fikarummet efter en patient trots att jag skulle ha varit med henne hela fm Oordnat Farsta - bra! Delaktighet på BVC med kontroller Fick egna pat på mottagningen, vanliga fall som var mycket lärorika Extremt bra handledning och uppbackning Farsta hade inte koll på att jag kom och de var dåligt förberedda på att jag skulle komma Inte undervisningsvilliga trevlig personal, satt dock mest i en korridor och väntade Södermalm, blev ignorerad hela veckan Bra mottagande, men lite lite handledning, för lite möjlighet att själv ta pat Bra, fick ta mycket eget! BUM Nacka var jättebra placering!

7 Pediatrikseminarierna? Antal svar på frågan: 8 () () () (4) 4,5% (5) 5 (6) 6 (7) 7,5% (8) 8,5% (9) 9 5 6,% () 6,6% () Antal som ej svarat 4 Kommentarer: Antal svar på frågan: 6 Något oklara fall ibland som gör att det svävar iväg Stundtals lite röriga genomgångar Önskar mer klara direktiv kring vätskebehandling, handläggning etc Bra fall i övrigt Gärna mer diffdiagnoser när vi diskuterar och mer praktisk handläggning av fallen Vissa fall var för lika varandra och hade gärna haft ett infektionsseminarium med fall Bra inlärningsmoment Otydliga fall Ofta direkt dåliga, man förstod inte vad man skulle läsa på innan, men fick ändå skit för det av seminarieledningen Ett återkommande tema kring uppgifterna kändes som att "allting kan vara allting", vilket måhända speglar verkligheten, men man måste ju ändå kunna få tillräckligt med uppgifter om status, anamnes, lab, rtg för att kunna göra en bedömning av fallen? Dessutom Anders Åhlin som har någon typ av förhörs-stil som aldrig är gynnsam för ett konstruktivt inlärningsklimat Denne klippte dessutom inte bara av studenterna utan även amanuenserna som i vissa fall var bättre uppdaterade än han Dessutom långa orerande utlägg om ditten och datten Förslag Gör om fallen Ge mer info från början alt ha info att ge på seminariet alt skriv vad man ska läsa på om kring varje fall Titta gärna på gyn-fallen, de uppgifterna var jättebra Dessutom kanske man kan se över vilka som håller seminarierna, det vår grupp hade då Anders var utbytt var milsvida bättre, trevlig stämning, alla pratade, teoretiserande kring möjliga diagnoser, alla vågade fråga om de inte förstod, hela seminariet kändes relevant Denna seminarieledaren kommenterade dessutom flera gånger uppgifterna med att "jahapp, det här säger ju ingenting, men jag TROR de vill att vi ska diskutera det här" Jag är inte ensam om åsikterna ovan

8 5 Hur har du upplevt följande föreläsningar/seminarier? Antal svar på frågan: 8 Skatta föreläsningarna enligt skala 5 (= mycket dålig, 5= utmärkt) () /4 Neonatologi Erik Borgström () /4 Hematologi Anders Åhlin () /4 Gastro Yigael Finkel (4) /4 Allergi Johan Alm 4 5 Deltog ej 5,8%,5% 5 6,% 6,6% 8 4,% 6,6% 5,6% 6,6% 6,6% 5,8% 5,8%,5%,5% 5 6,% Inget svar,5% 6 Kommentarer: Antal svar på frågan: Hematologisem med Jan Engvall - fantastiskt! Låt Dr wickman ha allergiseminarium 7 Röntgenundervisningen? Antal svar på frågan: 7 () () () (4) 4 (5) 5 (6) 6,5% (7) 7 (8) 8 5,8% (9) 9 4,% () 5 6,% () Antal som ej svarat,5% 8 Kommentarer: Antal svar på frågan: 4 Intresserad och pedagogisk genomgång! Lite kort sem Missade

9 9 KTC-övningen (återupplivning av nyfödda)? Antal svar på frågan: 8 () () () (4) 4 (5) 5 (6) 6 (7) 7 5,8% (8) 8 5 6,% (9) 9 () 8 4,% () Antal som ej svarat Kommentarer: Antal svar på frågan: Skulle önska större variation och något fall som är lite mer kritiskt Rörigt och utdraget Men relevant Akutrumsövning? Antal svar på frågan: 8 (Handläggning av akut sjuka barn på akutrummet) () () () (4) 4 (5) 5 (6) 6 (7) 7 (8) 8 5 6,% (9) 9 () 9 47,4% () Antal som ej svarat

10 Kommentarer: Antal svar på frågan: 4 Riktigt bra!! Pedagogiskt och lärorikt Skulle önska större variation och något fall som är lite mer kritiskt Jättebra BUP-undervisningen med Ludmila Solomin? Antal svar på frågan: 8 () () () (4) 4 (5) 5,5% (6) 6,5% (7) 7,5% (8) 8 5,8% (9) 9 5,8% () 4,% () Antal som ej svarat 4 Kommentarer: Antal svar på frågan: 4 Lärorika och intressanta seminarier! Bra med små grupper och mycket interaktion För långt pass Kunde varit bättre tempo och inte så mycket upprepning Hon hade lite mycket stoff i förhållande till tiden, om det sen är fel på tiden eller hennes prioriteringar får vara osagt Mycket bra undervisning

11 5 Vilket är ditt samlade omdöme om kursen på Sachsska? Antal svar på frågan: 8 () () () (4) 4 (5) 5 (6) 6,5% (7) 7 7 6,8% (8) 8 4,% (9) 9 5,8% (),5% () Antal som ej svarat 6 Kommentarer: Antal svar på frågan: 8 Bra variation på placeringarna, jättebra seminarier Väldigt snälla och uppmuntrande amanuenser som höll i bra övningar och avdelningsplaceringar!! Schemat är inte ett levande dokument! Sluta gör ändringar flera ggr per vecka Vi har rätt att ha ett schema som vi kan följa utan att det ska vara totalt kaos Seminarieledarna vet inte om att de har seminarier, så de ställs in med kort varsel (infsem) så alla inte kan gå Tyvärr drar sena schemaändringar x flera ner omdömet för en annars bra kurs med bra kursledning En mastig kurs med mkt innehåll som ska läras in på kort tid Tydliga kursmål skulle öka betyget Lite långsamt ibland och inte så mycket möjlighet att ta egna patienter som under gyn Trevlig kurs Bra bemötande, akuten var mycket bra! Mycket dötid, oklart och ständigt föränderligt schema, seminarierna var sämst på flera år Mottagningens förmiddagar lärde mig lika mycket som hela veckan på avd Dessutom, enormt mycket teoriundervisning utan att man kände att man lärt sig speciellt mycket, stora delar överlappar med vuxenmedicin, och det kanske inte är helt självklart för seniora barnläkare vilka dessa delar är Dock gör det att stoffet blir onödigt stort, och tar tid och energi från klinikplaceringar Tur att patienterna är underbara, kursen får mycket gratis av detta

LKG005 - Akut omhändertagande internmedicinska patienter.. SöS

LKG005 - Akut omhändertagande internmedicinska patienter.. SöS LKG005 - Akut omhändertagande internmedicinska patienter.. SöS Antal erhållna enkätsvar: 21 Om kursen ges på flera sjukhus, ange på vilket/vilka sjukhus du gått kursen: (1) Karolinska universitetssjukhuset,

Läs mer

Sammanställning av kursenkät, Medicinkursen ht05vt06, Södersjukhuset

Sammanställning av kursenkät, Medicinkursen ht05vt06, Södersjukhuset Sammanställning av kursenkät, Medicinkursen ht05vt06, Södersjukhuset Av 31 utlämnade formulär besvarades 29 helt eller delvis, vilket ger 93,5% svarsfrekvens. Svaren redovisas nedan i sin helhet. Frågorna

Läs mer

79 av cirka 100 besökare besvarade enkäten. 54 kommenterade den sista skriftliga frågan.

79 av cirka 100 besökare besvarade enkäten. 54 kommenterade den sista skriftliga frågan. 79 av cirka 100 besökare besvarade enkäten. 54 kommenterade den sista skriftliga frågan. KOMMENTARER: vad var särskilt positivt under dagen och vad kan förbättras? Tänk på innehållet under dagen, förtäring,

Läs mer

Utvärdering APL frågor till praktikant VT15

Utvärdering APL frågor till praktikant VT15 Utvärdering APL frågor till praktikant VT15 Utvärdering APL från praktikant VT 2015 Jag studerar på Vård och Omsorgsprogrammet för ungdomar 19 31,1 Vård och Omsorgsutbildning för vuxna Komvux Vård 35 57,4

Läs mer

252st patientenkäter. Du har idag behandlats av en, Tandläkarstudent som går på termin: Totalt 252 st

252st patientenkäter. Du har idag behandlats av en, Tandläkarstudent som går på termin: Totalt 252 st 252st patientenkäter Du har idag behandlats av en, Tandläkarstudent som går på termin: Totalt 252 st Vi ber dig att fylla i följande sidor, dina synpunkter är viktiga. Dessa gör att vi hela tiden ska kunna

Läs mer

Period 3-4, VT2006 Distans, nät

Period 3-4, VT2006 Distans, nät SAMMANSTÄLLNING 1 (10) DESIGN OCH KONSTRUKTION AV ANVÄNDARGRÄNSSNITT 5P Period 3-4, VT2006 Distans, nät Sammanfattning: Engagerade och engagerande lärare. föreläsningar och bra med projekt för att tillämpa

Läs mer

Hur upplevde eleverna sin Prao?

Hur upplevde eleverna sin Prao? PRAO20 14 PRAO 2016 Hur upplevde eleverna sin Prao? Sammanställning av praoenkäten 2016. INNEHÅLLSFÖRTECKNING BAKGRUND OCH INFORMATION 1 NÖJDHET 2 OMHÄNDERTAGANDE PÅ PRAOPLATS 3 SYN PÅ HÄLSO- OCH SJUKVÅRD

Läs mer

33. Vad var det viktigaste du lärde dig under kursen? 21 har svarat av 36 (58%) Kommentar:

33. Vad var det viktigaste du lärde dig under kursen? 21 har svarat av 36 (58%) Kommentar: 33. Vad var det viktigaste du lärde dig under kursen? 21 har svarat av 36 (58%) Kommentar: -status, kemi, allt -Klin kem -EKG och status -Prata med patienter -Jag tycker jag har fått mycket kunskap i alla

Läs mer

Kursutvärdering: Sammanställning

Kursutvärdering: Sammanställning Ebba 1 för SVK 1(15) Kursutvärdering: Sammanställning Kommentarer: För kursutvärderingen har använts Karolinska institutets obligatoriska enkät för studentvalda kurser på Läkarprogrammet Ebba 1 för SVK.

Läs mer

MYCKET BRA (14/48) BRA (30/48) GANSKA BRA (3/48) INTE BRA (1/48)

MYCKET BRA (14/48) BRA (30/48) GANSKA BRA (3/48) INTE BRA (1/48) Kursutvärdering moment 1, IH1200, ht -12 1. Vad tycker du om kursens upplägg? MYCKET BRA (14/48) BRA (30/48) GANSKA BRA (3/48) INTE BRA Enkelt att komma igång och bra tempo Intressant och lärorikt Bra

Läs mer

Utvärdering av gruppledarutbildning ACT Att hantera stress och främja hälsa HT 2011

Utvärdering av gruppledarutbildning ACT Att hantera stress och främja hälsa HT 2011 Utvärdering av gruppledarutbildning ACT Att hantera stress och främja hälsa HT 2011 Här kommer en sammanfattning av utvärderingar från de som gick gruppledarutbildningen under hösten 2011. Deltagarnas

Läs mer

H10_Statistik och Vetenskapsteori. Antal deltagare i enkäten: 44 Antal erhållna enkätsvar: 28

H10_Statistik och Vetenskapsteori. Antal deltagare i enkäten: 44 Antal erhållna enkätsvar: 28 H10_Statistik och Vetenskapsteori Antal deltagare i enkäten: 44 Antal erhållna enkätsvar: 28 1. I vilken utsträckning anser du att du uppnått de angivna kursmålen? (5) Stor 13 46,4% (6) Mkt stor 5 17,9%

Läs mer

Kursutvärdering NEK A1 Moment 3: Makroekonomi, vt-11

Kursutvärdering NEK A1 Moment 3: Makroekonomi, vt-11 Kursutvärdering NEK A1 Moment 3: Makroekonomi, vt-11 Ansvarig lärare: Andréa Mannberg 1. Deskriptiv statistik Descriptive Statistics N Min Max Mean Std. Deviation Vilket betyg vill du ge kursen som helhet?

Läs mer

RAPPORT FÖR UTVÄRDERING AV AVSLUTAD KURS/DELKURS

RAPPORT FÖR UTVÄRDERING AV AVSLUTAD KURS/DELKURS UPPSALA UNIVERSITET Institutionen för musikvetenskap RAPPORT FÖR UTVÄRDERING AV AVSLUTAD KURS/DELKURS Kurs: Musikteori 1/Musikvetenskap A Delkurs: Satslära/funktionsanalys Termin: VT 211 Totalt besvarade

Läs mer

MYCKET BRA (7/44) BRA (34/44) GANSKA BRA (4/44) INTE BRA (1/44)

MYCKET BRA (7/44) BRA (34/44) GANSKA BRA (4/44) INTE BRA (1/44) Kursutvärdering moment 4, IH1200, ht -12 1. Vad tycker du om kursens upplägg? BRA (34/44) GANSKA BRA (4/44) Intressant Detta var det intressantaste kursmomentet Den sammanfattande föreläsningen i slutet

Läs mer

Om psykiatrikursen i Lund under läkarutbildningen, termin 9 - undervisningens omfattning och organisation

Om psykiatrikursen i Lund under läkarutbildningen, termin 9 - undervisningens omfattning och organisation Om psykiatrikursen i Lund under läkarutbildningen, termin 9 - undervisningens omfattning och organisation Undervisningens utformning Kursen pågår i 5 veckor och omfattar klinisk tjänstgöring på slutenvårdsavdelning,

Läs mer

Antal studenter VG G U Blank

Antal studenter VG G U Blank Kursledningens sammanfattning Kursen startar med en översiktsföreläsning. De första tre veckorna ägnas åt kursens teoriinnehåll genom totalt 20 föreläsningar (á 2x45 min), vilka efterföljs av motsvarande

Läs mer

Kursrapport kurs SC131B VT 2018

Kursrapport kurs SC131B VT 2018 Kursrapport kurs SC131B VT 2018 Delkurs 1: Humanjuridik, 7,5 hp Kursansvarig: Mikael Matteson Antal registrerade studenter: 82 Antal studenter som besvarat den summativa kursvärderingen: 28 Svarsfrekvens:

Läs mer

DA205A Programmering med C# II

DA205A Programmering med C# II DA205A Programmering med C# II Antal svar: 25 (84) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 0% 2. Ganska bra 4% 3. Bra 52% 4. Mycket bra 44% 2. Öppen fråga Nämn någonting

Läs mer

VT17-1DV023-7,5hp. Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Antal respondenter: 56. Antal svar. Svarsfrekvens: 42,86 %

VT17-1DV023-7,5hp. Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Antal respondenter: 56. Antal svar. Svarsfrekvens: 42,86 % VT17-1DV023-7,5hp Antal respondenter: 56 : Svarsfrekvens: 42,86 % Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Mycket bra 17 (70,8%) Ganska bra 6 (25,0%) Ganska

Läs mer

Utvärdering av Medicinkliniken Lidköping 2013

Utvärdering av Medicinkliniken Lidköping 2013 Utvärdering av Medicinkliniken Lidköping 2013 Datum då aktuell placering påbörjades: 1 2013-08-04 2 2013-09-02 3 2013-10-31 4 2013-08-04 2013-02-04 6 2013-01-28 7 2013-03-01 8 2013-03-01 9 2013-09-01 10

Läs mer

Eventuella kommentarer: Under kursens gång har 4 studenter hoppat av utbildningen.

Eventuella kommentarer: Under kursens gång har 4 studenter hoppat av utbildningen. Kursrapport Bakgrundsinformation Kursens namn: Bild och lärande: Visuella kulturer och kommunikation Termin: 1 Ladokkod: BL202C Kursansvarig: Bjørn Wangen Antal registrerade studenter: 26 Antal studenter

Läs mer

GRUNDKURS I C-PROGRAMMERING

GRUNDKURS I C-PROGRAMMERING SAMMANSTÄLLNING 1 (9) Inst för informationsteknologi GRUNDKURS I C-PROGRAMMERING del av 1TD442 ALGORITMER OCH DATASTRUKTURER DV1/ 1IT022 PROGRAMKONSTRUKTION II Period 3, 2006 DV/IT Sammanfattning: Vad

Läs mer

Kursutvärdering BIMA37 HT14

Kursutvärdering BIMA37 HT14 Kursutvärdering BIMA37 HT14 Antal respondenter: 19 : 13 Svarsfrekvens: 68,42 % Kursen byggde vidare på mina tidigare kunskaper Kursen byggde vidare på mina tidigare kunskaper 3. 3 (23,1%) 4. 4 (30,8%)

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Smådjurskirurgi och -medicin VM0076, 10243.1112 15 Hp Studietakt = 50% Nivå och djup = Avancerad Kursledare = Helene Hamlin Värderingsresultat Värderingsperiod: 2011-09-05-2012-02-14 Antal svar 16 Studentantal

Läs mer

Antal Ålder < år år år 228 >60 år 412 Ej svarat Kön Kvinna 564 Man 391 Ej svarat

Antal Ålder < år år år 228 >60 år 412 Ej svarat Kön Kvinna 564 Man 391 Ej svarat Patientenkät september-oktober 2018. Enkätundersökningen gjordes vecka 39 och 40 2018 på 23 av Aleris Medilabs närlaboratorier. Totalt besvarades 988 av 1150 utskickade enkäter. 86% besvarade enkäten.

Läs mer

Utvärdering. Hur nöjd är du med dagen som helhet?

Utvärdering. Hur nöjd är du med dagen som helhet? Utvärdering Hur är du med dagen som helhet? miss B. 2 4 12,1 C. 3 19 57,6 10 30,3 Total 33 100 97,1% (33/34) Bra ordnat trots sista-minuten-återbud Familjeverkstaden blev inställd pga sjukdom Det blev

Läs mer

Sammanställning av Kursvärdering för VFU Normal motorik och sjukgymnastisk undersökning (3SG075)

Sammanställning av Kursvärdering för VFU Normal motorik och sjukgymnastisk undersökning (3SG075) undersökning (SG075) Sammanställning av Kursvärdering för VFU Normal motorik och sjukgymnastisk undersökning (SG075) Sammanställd 01-0-1 av Hanna Momats Olsson (Hanna.Momatz O lsson.9798@student.uu.se)

Läs mer

Utvärdering kurs sbmp14, första förlossningskursen. Elva av 20 studenter har svarat. Studentgrupp hk-14

Utvärdering kurs sbmp14, första förlossningskursen. Elva av 20 studenter har svarat. Studentgrupp hk-14 Utvärdering kurs sbmp14, första förlossningskursen. Elva av 2 studenter har svarat. Studentgrupp hk14 1. () Fick Du information /introduktionsbrev om verksamheten och handledare/handledaransvarig på förlossningsavdelning

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Ekonomikandidat- introduktion MX0040, 10216.1112 10 Hp Studietakt = 35% Nivå och djup = Grund A Kursledare = Studierektor Värderingsresultat Värderingsperiod: 2012-01-09-2012-01-23 Antal svar 39 Studentantal

Läs mer

Den Sjuka Människan 2 Södersjukhuset 2 LK005 VT11

Den Sjuka Människan 2 Södersjukhuset 2 LK005 VT11 Den Sjuka Människan 2 Södersjukhuset 2 LK005 VT11 Antal erhållna enkätsvar: 35 1. Ange här vilket/vilka sjukhus/vilken vårdcentral som avses: södersjukhuset SÖS Södersjukhuset, Hagalunds vårdcentral Södersjukhuset

Läs mer

PD104A - Introduktion för Produktuteckling och design

PD104A - Introduktion för Produktuteckling och design PD104A - Introduktion för Produktuteckling och design Antal svar: 13 (41) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 0% 2. Ganska bra 23,1% 3. Bra 69,2% 4. Mycket bra 7,7%

Läs mer

VT18-1DV527-7,5hp-KALMAR-50%-Normal /VT18-1DV527-7,5hp-Ortsoberoende-50%-Distans

VT18-1DV527-7,5hp-KALMAR-50%-Normal /VT18-1DV527-7,5hp-Ortsoberoende-50%-Distans VT1-1DV527-7,5hp-KALMAR-50%-Normal /VT1-1DV527-7,5hp-Ortsoberoende-50%-Distans Antal respondenter: 19 : Svarsfrekvens: 42,11 % Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Vilket sammanfattande omdöme ger

Läs mer

KLINISK MEDICIN 1 Termin 6 Lund. Kursutvärdering Besvarad av 37/40 studenter = 90%

KLINISK MEDICIN 1 Termin 6 Lund. Kursutvärdering Besvarad av 37/40 studenter = 90% KLINISK MEDICIN 1 Termin 6 Lund Kursutvärdering Besvarad av 37/40 studenter = 90% Kommentarer TEMADAGAR Tycker du temadagarna fungerar bra i nuvarande form? Ja Svar: JA: 27 st NEJ: 10 st Nej Någon temadag

Läs mer

ANVISNINGAR TILL STUDENTER PEDIATRIKKURS

ANVISNINGAR TILL STUDENTER PEDIATRIKKURS ANVISNINGAR TILL STUDENTER PEDIATRIKKURS Välkommen till kursen i pediatrik! Vi på Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus ser fram emot att få ha er hos oss. INNEHÅLL Moment i pediatrikkursen 2 A. FÖRELÄSNINGSVECKOR

Läs mer

Programbokslut för VASOP 100 % start Specialistsjuksköterskeprogrammet. Lunds universitet MEDICINSKA FAKULTETEN

Programbokslut för VASOP 100 % start Specialistsjuksköterskeprogrammet. Lunds universitet MEDICINSKA FAKULTETEN Programbokslut för VASOP 100 % start 2017 Specialistsjuksköterskeprogrammet Lunds universitet MEDICINSKA FAKULTETEN Innehållsförteckning Om programbokslutet... 2 Operationssjukvård 100 % VASOP... 2 Om

Läs mer

Utvärdering deltagare

Utvärdering deltagare Utvärdering deltagare 68 svar, 76 deltagare Har det varit roligt på lägret? (%) 1 8 6 2 1 Ja Nej Varför, varför inte? - För jag älskar att sjunga o här sjunger man varje dag! - Jag har fått nya vänner

Läs mer

WEBBDIST13: Formgivning och layout, 7,5 hp V14 (31EFO1)

WEBBDIST13: Formgivning och layout, 7,5 hp V14 (31EFO1) Kursrapport för: WEBBDIST13: Formgivning och layout, 7,5 hp V14 (31EFO1) Kursansvarigas namn: Jan Buse & Daniel Birgersson Antal registrerade studenter: 37 st. Antal godkända studenter på hela kursen vid

Läs mer

Utvärdering av psykologkandidatpraktiken(vfu) inom Region Örebro Län hösten 2017.

Utvärdering av psykologkandidatpraktiken(vfu) inom Region Örebro Län hösten 2017. 1 (5) Tjänsteställe, handläggare Datum Beteckning Utbildningscentrum, Berit Eriksson, 2018-01-26 Leg Psykolog/studierektor Utvärdering av psykologkandidatpraktiken(vfu) inom Region Örebro Län hösten 2017.

Läs mer

Patientsäkerhetskonferensen , seminarium Förstå mig rätt minska missförstånd i patientmötet

Patientsäkerhetskonferensen , seminarium Förstå mig rätt minska missförstånd i patientmötet Patientsäkerhetskonferensen 2016-09-21, seminarium Förstå mig rätt minska missförstånd i patientmötet Deltagarnas mentometersvar på frågan: Vad tar du med dig härifrån? Det här ska jag testa o Det här

Läs mer

Sammanställning av kursutvärdering

Sammanställning av kursutvärdering Sida 1 / 5 Sektionen för omvårdnad Sammanställning av kursutvärdering Vård vid akuta sjukdomstillstånd 15 hp campus HT14 (1SJ008) 64 av 102 studenter som gick hela kursen, besvarade enkäten (63%) Styrkor

Läs mer

Enkät fristående kurs Diabetes HT-11

Enkät fristående kurs Diabetes HT-11 https://websurvey.textalk.se/se/report.php?reportid=43&admin=&fullscreen= Sida av 7 22--3 Enkät fristående kurs Diabetes HT- Antal erhållna enkätsvar: 8. I vilken utsträckning anser du att du uppnått de

Läs mer

WEBB13: Bild och Grafisk produktion, 7,5 hp, H13 (31KBG1)

WEBB13: Bild och Grafisk produktion, 7,5 hp, H13 (31KBG1) Kursrapport för: WEBB13: Bild och Grafisk produktion, 7,5 hp, H13 (31KBG1) Kursansvarigas namn: Jan Buse & Daniel Birgersson Antal registrerade studenter: 30 st. Antal godkända studenter på hela kursen

Läs mer

Utvärdering av laboration i genteknik. för kemiingenjörer, VT 2002

Utvärdering av laboration i genteknik. för kemiingenjörer, VT 2002 Miniprojekt, pedagogisk kurs för universitetslärare II, ht 2002. Maria Andrén och Anna Lindkvist, Inst för genetik och patologi Utvärdering av laboration i genteknik för kemiingenjörer, VT 2002 Introduktion

Läs mer

1. Enkätsvar: Hur värdefullt fann du innehållet i kursen? 1=Värdelöst 2=Av litet värde 3=Värdefullt 4=Mycket värdefullt Besvarad av 11 personer

1. Enkätsvar: Hur värdefullt fann du innehållet i kursen? 1=Värdelöst 2=Av litet värde 3=Värdefullt 4=Mycket värdefullt Besvarad av 11 personer 1 of 12 2007-03-20 16:58 Enkätresultat Enkät: Enkät 479896 Status: öppen Datum: 2007-03-20 16:59:00 Grupp: Aktiverade deltagare (5C1108 Tillämpad fysik, mekanik) Besvarad av: 11(58) (18%) Sidan besökt

Läs mer

Den friska människans anatomi och fysiologi 1SJ000 Distans VT16. Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper /färdigheter.

Den friska människans anatomi och fysiologi 1SJ000 Distans VT16. Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper /färdigheter. Den friska människans anatomi och fysiologi SJ000 Distans VT6 Antal respondenter: 2 Antal : Svarsfrekvens: 4.48 % Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper /färdigheter. Jag

Läs mer

H09 T5 Statistik Vetenskapsmetodik. Antal deltagare i enkäten: 45 Antal deltagare som besvarat enkäten: 0 Antal erhållna enkätsvar: 19

H09 T5 Statistik Vetenskapsmetodik. Antal deltagare i enkäten: 45 Antal deltagare som besvarat enkäten: 0 Antal erhållna enkätsvar: 19 H09 T5 Statistik Vetenskapsmetodik Antal deltagare i enkäten: 45 Antal deltagare som besvarat enkäten: 0 Antal erhållna enkätsvar: 19 1. I vilken utsträckning anser du att du uppnått de angivna kursmålen?

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Livsvetenskaplig grundkurs BI0960, 30036.1213 30 Hp Studietakt = 100% Nivå och djup = Grund A Kursledare = Torbjörn Lundh Värderingsresultat Värderingsperiod: 2013-05-30-2013-07-26 Antal svar 14 Studentantal

Läs mer

JA, MYCKET. ABSOLUT! Ja. Programmet är dessutom mycket roligare att arbeta med än vad jag hade trott.

JA, MYCKET. ABSOLUT! Ja. Programmet är dessutom mycket roligare att arbeta med än vad jag hade trott. 1(5) Absolut! Som vanligt översteg den mina förväntningar. Absolut Ja, till 100 %. JA, MYCKET. ABSOLUT! Ja. Programmet är dessutom mycket roligare att arbeta med än vad jag hade trott. Fantastiskt att

Läs mer

Jag drar ner till stan för det är så j-la dåligt

Jag drar ner till stan för det är så j-la dåligt Miniprojekt, pedagogisk kurs för universitetslärare III, vt 2002. Matts Olovsson, Marie Johannesson. Institutionen för kvinnors och Barns Hälsa Jag drar ner till stan för det är så j-la dåligt Förslag

Läs mer

Välkomna till Barnklinikens avdelningar!

Välkomna till Barnklinikens avdelningar! Välkomna till Barnklinikens avdelningar! Vi hoppas att din tid på Barn o Ungdomssjukhuset ska bli lärorik och trevlig! På följande sidor finns en sammanställning av viktiga tider och rutiner på de olika

Läs mer

Kursutvärdering GEOL01, Kandidatarbete,VT 2018

Kursutvärdering GEOL01, Kandidatarbete,VT 2018 Kursutvärdering GEOL01, Kandidatarbete,VT 2018 Antal respondenter: 27 : 17 Svarsfrekvens: 62,96 % Generella frågor Jag är nöjd med den här kursen. Jag är nöjd med den här kursen. 3 1 (8,3%) 4 9 (75,0%)

Läs mer

Utvärdering Lärande med stöd av IKT vt-10

Utvärdering Lärande med stöd av IKT vt-10 Utvärdering Lärande med stöd av IKT vt-10 1. Hur bedömer du som helhet kursens kvalitet? ( 1 anger lägsta betyg, anger högsta betyg) Fråga 1 Fråga 1 Motivering: Bl a jätteintressant att träffa folk från

Läs mer

3OM218. Examinator. Monica Christianson. 58% (14 av 24 möjliga personer) Muntlig utvärdering 2013-05 06

3OM218. Examinator. Monica Christianson. 58% (14 av 24 möjliga personer) Muntlig utvärdering 2013-05 06 Institutionen för omvårdnad Sammanställning [2013-06-13] [OM 218vt13] Sid 1 (1) Kursutvärdering Kursnamn och poäng Kvinno- och familjehälsa I, 7,5 hp Kurs inom program (ange program)/fristående Barnmorskeprogrammet,

Läs mer

Flipped Classroom med gamification som stöd för studentaktiverande undervisningsform

Flipped Classroom med gamification som stöd för studentaktiverande undervisningsform Slutrapport för TUFF-projektet 2017 Flipped Classroom med gamification som stöd för studentaktiverande undervisningsform Campus Gotland Projektdeltagare: Maria Fredriksson Avd för kvalitetsteknik Inst

Läs mer

https://pingpong.ki.se/servlets/az/courseid/13734?frame=lespollsumv&mode=upper...

https://pingpong.ki.se/servlets/az/courseid/13734?frame=lespollsumv&mode=upper... Sida 1 av 6 Enkätresultat Enkät: Kursutvärdering Status: öppen Datum: 11:52:00 Grupp: Deltagare (BMA VT15 Mikrobiologi - metodik och diagnostik (5hp)) Besvarad av: 33(40) (82%) 1. Jag uppfattar att jag

Läs mer

Arbetsterapeuternas utbildningsdag 2016

Arbetsterapeuternas utbildningsdag 2016 Arbetsterapeuternas utbildningsdag 2016 Information om utbildningsdagen kom ut i tid. Instämmer... Helt 109 93,2 Delvis 6 5,1 Inte alls 2 1,7 Innehållet i utbildningsdagen motsvarade dina förväntningar.

Läs mer

Enkätresultat. Kursenkät, Flervariabelanalys. Datum: 2010-03-29 08:47:04. Aktiverade deltagare (MMGF20, V10, Flervariabelanalys) Grupp:

Enkätresultat. Kursenkät, Flervariabelanalys. Datum: 2010-03-29 08:47:04. Aktiverade deltagare (MMGF20, V10, Flervariabelanalys) Grupp: Enkätresultat Enkät: Status: Kursenkät, Flervariabelanalys stängd Datum: 2010-03-29 08:47:04 Grupp: Besvarad av: 13(40) (32%) Aktiverade deltagare (MMGF20, V10, Flervariabelanalys) Helheten Mitt helhetsomdöme

Läs mer

Utvärdering ht-13 KUA Helsingborg

Utvärdering ht-13 KUA Helsingborg Utvärdering ht-13 KUA Helsingborg UTBILDNING Läkare Totalt 21 läkarstudenter, 100 % Sjuksköterska Totalt 21 sjuksköterskestudenter, 100 % TEAMARBETE. Kommunikation: Jag har insett att kommunikation är

Läs mer

SVK Kirurgisk vård i Kina T7 2LK064 ht Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper /färdigheter.

SVK Kirurgisk vård i Kina T7 2LK064 ht Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper /färdigheter. SVK Kirurgisk vård i Kina T7 2LK64 ht 215 respondenter: 15 : Svarsfrekvens: 7, % Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper /färdigheter. Jag uppfattar att jag genom denna kurs

Läs mer

Vänersborg Samlevnadskurs 2001-10-04

Vänersborg Samlevnadskurs 2001-10-04 Detta var bra 1 Precis allting! Det har verkligen varit två perfekta dagar 2 Bra övningar. Trevliga och berikande diskussioner. 4 Allting. Bra med möte ungdomar och vuxna. 5 Både föreläsningarna och de

Läs mer

METOD INKLUSIVE UPPSATSSAMORDNING, SK1313. Kursrapport HT18. Kursansvarig: Birgitta Niklasson

METOD INKLUSIVE UPPSATSSAMORDNING, SK1313. Kursrapport HT18. Kursansvarig: Birgitta Niklasson METOD INKLUSIVE UPPSATSSAMORDNING, SK1313 Kursrapport Kursansvarig: Birgitta Niklasson Denna kursrapport bygger på enkätsvar från 23 studenter. Totalt antal studenter på kursen denna termin var 38, vilket

Läs mer

Kursutvärdering Förvärvade tal, språk och sväljstörningar 1, VT17

Kursutvärdering Förvärvade tal, språk och sväljstörningar 1, VT17 Kursutvärdering Förvärvade tal, språk och sväljstörningar, VT7 Förvärvade tal- språk- och sväljstörningar (60VT7) Resultat på utvärdering Startade: den juni 07 Avslutad: den 8 juni 07 Svarsfrekvens: 8%

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Vertebratzoologi BI0852, 20054.1314 10 Hp Studietakt = 30% Nivå och djup = Grund A Kursledare = Göran Hartman Värderingsresultat Värderingsperiod: 2014-03-24-2014-04-17 Antal svar 8 Studentantal 9 Svarsfrekvens

Läs mer

MT127A 3D CAD. Antal svar: 8 (58) 1. Flervalsfråga Andel. Allmänt. Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 25% 2. Ganska bra 50% 3.

MT127A 3D CAD. Antal svar: 8 (58) 1. Flervalsfråga Andel. Allmänt. Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 25% 2. Ganska bra 50% 3. MT127A 3D CAD Antal svar: 8 (58) 1. Flervalsfråga Andel Allmänt Hur tycker du kursen har varit? 1. Dålig 25% 2. Ganska bra 50% 3. Bra 12,5% 4. Mycket bra 12,5% 2. Öppen fråga Nämn någonting i kursen som

Läs mer

Elnät HT av :38. Kursutvärdering. Lägg till ett block

Elnät HT av :38. Kursutvärdering. Lägg till ett block http://www.moodle2.tfe.umu.se/mod/feedback/analysis.php?id=47... Elnät HT15 Du är inloggad som JanÅke Olofsson (Logga ut) Hem Mina kurser 215 HT15 Elektronik Elnät HT15 General Kursutvärdering Analys Kursutvärdering

Läs mer

Om psykiatrikursen i Lund under läkarutbildningen, termin 9 undervisningens omfattning och organisation

Om psykiatrikursen i Lund under läkarutbildningen, termin 9 undervisningens omfattning och organisation Om psykiatrikursen i Lund under läkarutbildningen, termin 9 undervisningens omfattning och organisation Undervisningens utformning Kursen pågår i fem veckor och omfattar klinisk tjänstgöring på slutenvårdsavdelning,

Läs mer

Samlad bedömning för: Kurs: Dietetik B Kurskod: 2KN026 Start och slutdatum:

Samlad bedömning för: Kurs: Dietetik B Kurskod: 2KN026 Start och slutdatum: Umeå universitet Institutionen för kostvetenskap Samlad bedömning för: Kurs: Dietetik B Kurskod: 2KN02 Start och slutdatum: 020 00 Antal registrerade på kursen: 23 Datum för möte (programsamordnare, lärarrepresentanter

Läs mer

Deltagare (Akutsjukvård. Från nödnumret till akutmottagningen. (3hp)) Besvarad av: 11(16) (68%)

Deltagare (Akutsjukvård. Från nödnumret till akutmottagningen. (3hp)) Besvarad av: 11(16) (68%) Enkätresultat Enkät: SVK-specifika frågor Status: öppen Datum: 2015-07-01 13:49:42 Grupp: Deltagare (Akutsjukvård. Från nödnumret till akutmottagningen. (3hp)) Besvarad av: 11(16) (68%) 1) SVK: Tema-nära

Läs mer

Läkarstudent i vårdverksamhet

Läkarstudent i vårdverksamhet Läkarstudent i vårdverksamhet Den här broschyren innehåller praktiska råd och tips riktade till dig som är läkarstudent och är på väg, eller nyligen har börjat, att ha kliniska placeringar i olika vårdverksamheter.

Läs mer

Kortfattad sammanfattning av studenternas synpunkter och förslag

Kortfattad sammanfattning av studenternas synpunkter och förslag Termin: VT 2015 Program: W Kurs: Klimat 1TV026 10 hp Antal registrerade studenter: 11 Svarsfrekvens: (54%) 6/11 Datum: 2015-04-08 Utfall av examination Antal examinerade: 9 Betyg 5: 0 (0%) Betyg 4: 5 (56%)

Läs mer

Fördjupningskurs i byggproduktion, ht 2008.

Fördjupningskurs i byggproduktion, ht 2008. Umeå Universitet Sida 1 (6) Fördjupningskurs i byggproduktion, ht 2008. Kursvärdering. Omdöme 1 5 (5 bäst) Kursupplägg i stort Mycket var repetition från åk 2. Bra med repetition Bra med frågestunder.

Läs mer

68 ifyllda utvärderingar. 9 ej ifyllda utvärderingar då de var reserver som ej var med på insparken.

68 ifyllda utvärderingar. 9 ej ifyllda utvärderingar då de var reserver som ej var med på insparken. Insparksutvärdering 2012 Skara studentkår SSK 68 ifyllda utvärderingar. 9 ej ifyllda utvärderingar då de var reserver som ej var med på insparken. Hur upplevde du insparken? (1 väldigt dålig 5 väldigt

Läs mer

A. Inledande Frågor 1. Kön. B. Ditt Lärande på Värderingar, världsbilder och visioner

A. Inledande Frågor 1. Kön. B. Ditt Lärande på Värderingar, världsbilder och visioner Sammanställning av Kursutvärdering Tvärvetenskapliga och historiska perspektiv på värderingar, världsbilder och visioner 6hp inom Hållbar utveckling B 2015 Cemus kurser har tillkommit på studentintiativ

Läs mer

Kursutvärdering-Ekologi och geovetenskap-2013

Kursutvärdering-Ekologi och geovetenskap-2013 Kursutvärdering-Ekologi och geovetenskap-0 Ekologi och geovetenskap (00HT) Results of survey Startade: November, 0 Avslutad: November, 0 Svarsfrekvens: % ( / ) Elektroniskt utvärderingssystem Kursutvärdering-Ekologi

Läs mer

Resultat kursutvärdering: Regional utbildningsdag: Thorakal aortasjukdom, 5:e juni 2015.

Resultat kursutvärdering: Regional utbildningsdag: Thorakal aortasjukdom, 5:e juni 2015. Resultat kursutvärdering: Regional utbildningsdag: Thorakal aortasjukdom, 5:e juni 2015. Webbenkäten öppen fr o m 2015-06-08 t o m 2015-06-30. Av 22 deltagare har 17 besvarat enkäten (svarsfrekvens 77

Läs mer

Kursutvärdering BIMA35 VT14

Kursutvärdering BIMA35 VT14 Kursutvärdering BIMA35 VT14 Antal respondenter: 24 : 13 Svarsfrekvens: 54,17 % Kursen byggde vidare på mina tidigare kunskaper Kursen byggde vidare på mina tidigare kunskaper 4. 1 (7,7%) 6. Instämmer helt

Läs mer

Utvärdering av psykologkandidatpraktiken(vfu) inom Region Örebro Län våren 2017.

Utvärdering av psykologkandidatpraktiken(vfu) inom Region Örebro Län våren 2017. 1 (6) Tjänsteställe, handläggare Datum Beteckning Utbildningscentrum, Berit Eriksson, 20170705 Leg Psykolog/studierektor Utvärdering av psykologkandidatpraktiken(vfu) inom Region Örebro Län våren 2017.

Läs mer

Projektledning och arbete i IT- projekt (BIT), vt2014

Projektledning och arbete i IT- projekt (BIT), vt2014 Institutionen för informatik Göran Landgren Sammanfattning av kursutvärdering Sid 1 (1) Sammanfattning av kursutvärdering Projektledning och arbete i IT- projekt (BIT), vt2014 Sammanfattning Svarsfrekvens:

Läs mer

Utvärdering APL frågor till praktikant

Utvärdering APL frågor till praktikant Utvärdering APL frågor till praktikant Jag studerar på A. Vård och Omsorgsprogrammet för 23 34,8 ungdomar åk 1 B. Vård och Omsorgsprogrammet för 0 0 ungdomar åk 2 C. Vård och Omsorgsprogrammet för 0 0

Läs mer

Kursrapport för Webbdist13: Sociala medier (7,5 hp) HT 2013 (31ESM1)

Kursrapport för Webbdist13: Sociala medier (7,5 hp) HT 2013 (31ESM1) Kursrapport för Webbdist13: Sociala medier (7,5 hp) HT 2013 (31ESM1) Kursansvariga var David Gunnarsson Lorentzen & Charlotte von Essen Övriga medverkande lärare: Emma Forsgren Helena Francke Claes Lennartsson

Läs mer

SAMMANSTÄLLNING 1 (13) Datum för sammanställningen Period 3, 2007

SAMMANSTÄLLNING 1 (13) Datum för sammanställningen Period 3, 2007 SAMMANSTÄLLNING 1 (13) GRUNDKURS I C-PROGRAMMERING DEL AV (1TD442) ALGORITMER OCH DATASTRUKTURER (DV1) (1IT022) PROGRAMKONSTRUKTION II (IT) Period 3, 2007 Sammanfattning: Bra kurs, bra lärare och bra labbar.

Läs mer

Egna kommentarer Autism grundutbildning

Egna kommentarer Autism grundutbildning Utbildning Autism 76 respondenter. 90,8% upplever att de fått inspiration. 90,8% upplever att utbildningen lett till lärande. 90,8% upplever ökat intresse efter utbildningen. 77,6% upplever att de fått

Läs mer

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen från lärandemål till examination.

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen från lärandemål till examination. Vård vid akuta sjukdomstillstånd (1SJ008 T5) VT 15 Campus, besvarad av 43 % (43 av 100) Jag bedömer att jag har uppnått kursens lärandemål. Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen från lärandemål

Läs mer

Experimentell psykologi: Emotion och motivation (mom 2)

Experimentell psykologi: Emotion och motivation (mom 2) Experimentell psykologi: Emotion och motivation (mom 2) Antal deltagare i enkäten: 82 Antal erhållna enkätsvar: 54 1. I vilken utsträckning anser du att du uppnått de angivna kursmålen? Antal svar på frågan:

Läs mer

Har du läst kursen på Campus eller distans Campus 8 53% Distans 7 47%

Har du läst kursen på Campus eller distans Campus 8 53% Distans 7 47% 15 svar Sammanfattning Se hela svar Har du läst kursen på Campus eller distans Campus 8 53% Distans 7 47% KURSFRÅGA AV ÖVERGRIPANDE KARAKTÄR Kursinnehållet har varit intressant och stimulerande I låg grad

Läs mer

Institutionen för klinisk forskning och utbildning, Södersjukhuset

Institutionen för klinisk forskning och utbildning, Södersjukhuset Institutionen för klinisk forskning och utbildning, Södersjukhuset 2015-06-12 Föreläsnings- och seminarieschema Klinisk medicin - inriktning reproduktion och utveckling, kurskod 2LK11 HT 2015, 2015-08-31

Läs mer

TFYA75 - Fysik kandidatprojekt

TFYA75 - Fysik kandidatprojekt 1 (7) TFYA75 - Fysik kandidatprojekt Sändlista Kurskod Håkan Örman Torun Berlind Elin Önstorp Sandra Gustavsson Håkan Örman Per Sandström Magnus Johansson TFYA84 Examinator Per Sandström Kursen gavs Årskurs

Läs mer

Utvärderingar VFU läsåret 2014/2015. 151002 Katja Cederholm

Utvärderingar VFU läsåret 2014/2015. 151002 Katja Cederholm Utvärderingar VFU läsåret 2014/2015 151002 Katja Cederholm Studentens utvärdering i samband med avslutande av VFU placering Planering och genomförande av din VFU Lärandemål bedömning Patientfokuserad handledning

Läs mer

Cambros elektroniska utvärderingssystem

Cambros elektroniska utvärderingssystem Cambros elektroniska utvärderingssystem Kursutvärdering Kost vid graviditet och amning 7,5 hp HT12 Tack för att du tar dig tid att fylla i utvärderingen av kursen Kost vid graviditet och amning! projektarbetet

Läs mer

Praktik och fördjupning

Praktik och fördjupning Praktik och fördjupning Svarsfrekvens 100%, 17 svar. Moment 1: Vetenskaplig metod II (6 hp) Moment 2: Praktik II (15 hp) Moment 3: Profil II (9 hp) Kommentera gärna dina svar till frågorna 1-3 Tycker det

Läs mer

Kursens tidsfördelning av olika moment (lärarledd tid per student) Total schemalagd lärarledd tid 13 räknestugor

Kursens tidsfördelning av olika moment (lärarledd tid per student) Total schemalagd lärarledd tid 13 räknestugor Kursutvärdering Institutionen för matematik och datavetenskap OBS! För kurser inom lärarutbildningen och lärarlyftet används speciellt framtagna enkäter. Administreras av lärarutbildningen kansli. Kurs

Läs mer

Lärprojektet Utvärdering av samverkansdialogerna

Lärprojektet Utvärdering av samverkansdialogerna Lärprojektet Utvärdering av samverkansdialogerna 1. Hur bedömer du lärprojektet Utvärdering av samverkansdialogerna som helhet? 1 = Mycket dåligt, 5 = Mycket bra 2. Kommentar Antal svarande: 4 - Mycket

Läs mer

UTVÄRDERING VFU KURS avslut v.18

UTVÄRDERING VFU KURS avslut v.18 UTVÄRDERING VFU KURS avslut v.18 Antal respondenter: 1 Antal : 2 Svarsfrekvens: 7,19 % Inför VFU kursen (värde 1: Instämmer inte alls, värde : Instämmer helt) Det inledande seminariet har gett mig stöd

Läs mer

Sammanställning av Kursvärdering för Farmakologi och

Sammanställning av Kursvärdering för Farmakologi och sjukdomslära/förskrivningsrätt (FV) Sammanställning av Kursvärdering för Farmakologi och sjukdomslära/förskrivningsrätt (FV) Sammanställd -- Antal svar av (svarsfrekvens %) Tillgänglig --8 -- Kontaktperson

Läs mer

Mycket tillfredsställande Tillfredsställande. Ej tillfredsställande. Ej deltagit/ingen uppfattning. Tillfredsställande. Ej tillfredsställande

Mycket tillfredsställande Tillfredsställande. Ej tillfredsställande. Ej deltagit/ingen uppfattning. Tillfredsställande. Ej tillfredsställande Läs- och skrivsvårigheter, 6hp, (LO054VT14), kursutvärdering Resultatsammanställning Startade: February 14, 2014 Avslutad: February 21, 2014 Svarsfrekvens: 68% ( 19 / 28 ) 1person motsvarar ca 1. I kursplanen

Läs mer

MYCKET BRA (19/51) BRA (29/51) GANSKA BRA (2/51) INTE BRA

MYCKET BRA (19/51) BRA (29/51) GANSKA BRA (2/51) INTE BRA Kursutvärdering moment 2, IH1200, ht -12 1. Vad tycker du om kursens upplägg? MYCKET BRA (19/51) BRA (29/51) GANSKA BRA (2/51) INTE BRA Jag är nöjd med de regelbundna föreläsningarna och seminarierna,

Läs mer

Cirkelledaren Din egen berättelse

Cirkelledaren Din egen berättelse Till Cirkelledaren Din egen berättelse 11 11. Till cirkelledaren Här finns kommentarer till avsnitten, tips och metoder som är tänkta att underlätta ditt uppdrag som cirkelledare. Läs igenom innan cirkeln

Läs mer

THTY42 Teknisk kommunikation på tyska II - del 2

THTY42 Teknisk kommunikation på tyska II - del 2 1 (6) THTY42 Teknisk kommunikation på tyska II - del 2 Sändlista Håkan Örman Torun Berlind Elin Önstorp Fredrik Wiklund Håkan Örman Christoph Röcklinberg Johan Holtström Kurskod THTY42 Examinator Christoph

Läs mer

Kursutvärdering HT 14. Att arbeta med sjukdomsförebyggande metoder 2XX029, 9XX029

Kursutvärdering HT 14. Att arbeta med sjukdomsförebyggande metoder 2XX029, 9XX029 Kursutvärdering HT 14 Att arbeta med sjukdomsförebyggande metoder 2XX029, 9XX029 Hur svarade kursen mot kursbeskrivningen? fördelning 0% 0% 0% 10% 25% 65% antal (0) (0) (0) (2) (5) (13) Medelvärde (för

Läs mer