FK Astrobiologi och molekyler i rymden - VT2018

Storlek: px
Starta visningen från sidan:

Download "FK Astrobiologi och molekyler i rymden - VT2018"

Transkript

1 FK0 - Astrobiologi och molekyler i rymden - VT08 Antal respondenter: 5 Antal : Svarsfrekvens: 60,00 % 5. Helhetsintrycket Överlag är jag nöjd med den här kursen Antal (,%) 6 (66,7%) Vet ej 0 (0,0%) 6. Studentens insats Jag är nöjd med min egen insats Jag är nöjd med min egen insats Antal (,%) 5 (55,6%) (,%) Vet ej 0 (0,0%)

2 Jag har tagit an för mitt eget lärande Jag har tagit an för mitt eget lärande Antal (,%) 8 (88,%) Vet ej 0 (0,0%) 7. Arbetsbelastning Ange hur många timmar i genomsnitt per vecka som du totalt lagt ner på kursen, inklusive självstudier och schemabunden Antal tid. <5 (,%) (55,6%) 6-5 (,%) (0,0%) (0,0%) (0,0%) >55 0 (0,0%) 8. Tydliga mål Det var tydligt för mig vad jag förväntades lära mig Det var tydligt för mig vad jag förväntades Antal lära mig (,%) (,%) 5 (55,6%) (,%)

3 Jag har upplevt att kursens innehåll och undervisningsformer varit relevanta för de förväntade studieresultaten Jag har upplevt att kursens innehåll och undervisningsformer varit relevanta för de Antal förväntade studieresultaten (,%) (,%) 7 (77,8%) Examinationen testade hur väl jag uppfyllt de förväntade studieresultaten Examinationen testade hur väl jag uppfyllt Antal de förväntade studieresultaten Inte alls (,%) (,%) (,%) (,%) Ej relevant (,%) Kursen motade mina förväntningar Kursen motade mina förväntningar Antal (,%) (,%) 6 (66,7%)

4 Jag tror att jag kommer att ha nytta av det jag lärt mig efter utbildningen Jag tror att jag kommer att ha nytta av det Antal jag lärt mig efter utbildningen (,%) (,%) (,%) (,%). God undervisning Jag anser att kursens förkunskapskrav var tillräckliga för att följa kursen Jag anser att kursens förkunskapskrav var Antal tillräckliga för att följa kursen Inte alls (,%) (,%) 7 (77,8%) Jag upplever att kursen var väl strukturerad Jag upplever att kursen var väl Antal strukturerad (,%) (,%) (,%)

5 Jag anser att lärarna har hjälpt mig att nå de förväntade studieresultaten Jag anser att lärarna har hjälpt mig att nå de förväntade studieresultaten Antal (5,0%) 6 (75,0%) 8 Jag kunde förstå det som undervisades Jag kunde förstå det som undervisades Antal (,%) (,%) (,%) Jag har fått konstruktiv kritik på mina prestationer Jag har fått konstruktiv kritik på mina Antal prestationer Inte alls (,%) 0 (0,0%) 0 (0,0%) 8 Ej relevant (88,%) Jag har uppmuntrats att reflektera över mitt lärande under kursen Jag har uppmuntrats att reflektera över Antal mitt lärande under kursen (,%) (,%) (,%) Ej relevant (,%)

6 Kursmaterialet har hjälpt mig i mitt arbete att nå de förväntade studieresultaten (litteratur, e-resurser m.m.) Kursmaterialet har hjälpt mig i mitt arbete att nå de förväntade studieresultaten Antal (litteratur, e-resurser m.m.) (,%) (,%) 5 (55,6%) 0. Administration och studiemiljö Jag upplever att kursen var väl organiserad Jag upplever att kursen var väl organiserad Antal (50,0%) (50,0%) 8 Jag har kunnat hitta den information jag tyckt mig behöva innan och under kursen Jag har kunnat hitta den information jag Antal tyckt mig behöva innan och under kursen (,%) (,%) 6 (66,7%)

7 Jag kunde få stöd när jag behövde det Jag kunde få stöd när jag behövde det Antal (,%) (,%) Ej relevant (,%)

8 Reflection about the course FK 0 (Astrobiologi och molekyler I rymden) (genomsnittliga utvärderingspoäng är angivna i parentes) Generella poäng Generellt var deltagarna ganska nöjda med kursen. T. ex skrev en Ett intressant ämne med en bra lärare som hade mycket goda kunskaper och inte bara höll sig till "torra" fakta utan även kom med personliga reflektioner. Också bredden av kursen uppfattades positivt. Helhetsintrycket var också tillfredsställande (.7/5). Studenterna var också med ett undantag nöjda med deras egen insats (./5) och uppskattade snabbheten av på deras frågor via e-post. Kursens innehåll och undervisningsformer ansågs att ha varit relevanta för de förväntade studieresultaten (.7/5). Med ett undantag tyckte deltagarna att deras förkunskaper var tillräckliga (./5). Folk kände att kursen var välorganiserad (.5/5), att de (med undantag) förstod vad som undervisas (.0/5) och fick hjälp av läraren (.7/5). Kursmaterialet ansågs som tillfredsställande (./5), fast en kritiserade boken. David Catlings bok Astrobiologi rekommenderades av en av eleverna, men kanske är dock mer en introduktionsbok. För den nuvarande kursboken är lite gammalt kunde man väl fundera över litteraturbyte. Generellt uppfattades undervisningen som inspirerande ( fantastisk och engagerande ) (5.0/5) och föreläsningar väl förberedda (./5), fast en deltagare anmärkte att det ibland gick ruskigt fort. Det är kanske lite oundvikligt när man går från Big Bang till exoplaneter under en kurs. En person anmärkte att läraren (som troligen alla professorer) ade för utförligt på frågorna (.6/5 för på frågorna). Oftast var det nödvändigt vissa frågor var fundamentala och kunde inte as med ja eller nej. Tippspromemaden genom rymden en samling av frågor i början av föreläsningen anmärktes som positiv. En person anmärkte att det fanns mycket innehåll från andra föreläsningar men det är omöjligt att veta vilka kurser deltagarna deltog förut på en orienteringskurs måste man väl anta att det var inga. Arbetsbelastningen bedöms olika, för en var det svag, för en annan hög Ganska låg, i och med open book exam, Med tanke på att det var en orienteringskurs kvällar/vecka- tyckte jag att jag ägnade ganska mycket tid för studier hemma och sökning på bibliotek o internet, termer inom astronomi man aldrig hört talas om. Genomsnittlig var det ca. 0 timmar på veckan. Flera studenter anmärkte stavfel I anteckningar. Läraren kommer att se genom denna med hjälp av en eller flera personer med svenskt modersmål, fast det blir en hel del arbete p.g.a. omfattning av materialet. Också språkkunskaper av läraren anmärktes (kan förstås förbättras). En student kritiserade för mycket fokus på Titan och Mars, kanske kan det lite reduceras i framtid. En kritiserade att tentamen kretsade i viss omfattning på exoplaneter. Med ett open-book tentamen baserad på en artikel är det svårt att täcka hela ämnet. Förväntningar av kursen kan troligen bättre tydliggöras (./5) bl. a. med mer information på webbsidan - och relationen av kursen till tentamen förbättras (.6/5) en student var inte nöjd med tentamen. Å andra sidan tyckte deltagarna att man lätt hitta den information som behövdes innan och under

9 Kursen (.6/5). Och överallt ansåg studenterna att kursen motade deras förväntningar (./5). Förbättringar Bortsett från korrekturläsning av materialet krävde studenter en ordlista i början och en kemisk lista på de viktigaste organiska molekylerna och symbolerna och en uppslagsbok av termer. En deltagare ifrågasatte nödvändigheten av en flertal grafer och formler fast flertalet av dem är troligen oundvikliga. Meddelande till studenter Två meddelande var lite mer utförligare:. Ha tålamod i början, kan va en del tråkig teoretisk fysik, kemi etc, men det behövs för att förstå allt. Bli inte avskräckt av de första föreläsningarna. Man kan då tro att man kommit till en kurs i partikelfysik! Lite intressant, för läraren är experimentalist (med bakgrund i kemi) och hans kunskaper i partikelfysik är inte så stora.

Vetenskaplighet 1,5 hp, Tillfälle 1, HT16

Vetenskaplighet 1,5 hp, Tillfälle 1, HT16 Vetenskaplighet 1,5 hp, Tillfälle 1, HT16 Antal respondenter: 5 Antal : Svarsfrekvens: 60,00 % 5. Helhetsintrycket Överlag är jag nöjd med den här kursen Antal 1 Inte alls 1 (,8%) 1 (66,7%) Vet ej 0 (0,0%)

Läs mer

GG1004, Geologi för nybörjare, HT15

GG1004, Geologi för nybörjare, HT15 GG0, Geologi för nybörjare, HT5 Antal respondenter: Antal : Svarsfrekvens:,5 % 5. Helhetsintrycket Överlag är jag nöjd med den här kursen Antal Inte alls (,0%) Vet ej 0 (0,0%) 6. Studentens insats Jag

Läs mer

Kursvärdering UM2204 V17

Kursvärdering UM2204 V17 Kursvärdering UM0 V respondenter: 7 : Svarsfrekvens:,9 %. Helhetsintrycket Överlag är jag nöjd med den här kursen 10 (8,8%) Helt Vet ej 0 (0,0%) 6. Studentens insats Jag är nöjd med min egen insats Jag

Läs mer

Kursvärdering UM2201 HT18

Kursvärdering UM2201 HT18 Kursvärdering UM2201 HT18 respondenter: 121 : 89 Svarsfrekvens: 7,55 % 5. Helhetsintrycket Överlag är jag nöjd med den här kursen 6 (6,7%) 0 (,9%) 1 (6,1%) Vet ej 1 (1,1%) 89 6. Studentens insats Jag är

Läs mer

Kursvärdering UMK702 Del 3 NV-didaktik HT17

Kursvärdering UMK702 Del 3 NV-didaktik HT17 Kursvärdering UMK70 Del NV-didaktik HT17 Antal respondenter: 19 Antal : Svarsfrekvens:,1 % 5. Helhetsintrycket Överlag är jag nöjd med den här kursen Antal 7 (58,%) (5,0%) Vet ej 0 (0,0%). Studentens insats

Läs mer

Kursvärdering: Jorden och universums framtid (AS1013), 7,5hp, vt2018

Kursvärdering: Jorden och universums framtid (AS1013), 7,5hp, vt2018 Kursvärdering: Jorden och universums framtid (AS101), 7,5hp, vt2018 respondenter: 86 : Svarsfrekvens: 2,07 % 1. Min huvudsakliga nuvarande sysselsättning är Min huvudsakliga nuvarande sysselsättning är

Läs mer

Kursutvärdering: Solen och andra stjärnor (AS1005), 7,5hp, HT Hur viktigt tycker du det är att orienteringskurser av detta slag erbjuds?

Kursutvärdering: Solen och andra stjärnor (AS1005), 7,5hp, HT Hur viktigt tycker du det är att orienteringskurser av detta slag erbjuds? Kursutvärdering: Solen och andra stjärnor (AS1005), 7,5hp, HT17 : 1. Hur viktigt tycker du det är att orienteringskurser av detta slag erbjuds? Hur viktigt tycker du det är att orienteringskurser av detta

Läs mer

Kursvärdering: Översiktskurs i astronomi (AS1003), distans, ht18

Kursvärdering: Översiktskurs i astronomi (AS1003), distans, ht18 Kursvärdering: Översiktskurs i astronomi (AS0), distans, ht18 respondenter: 15 : 2 Svarsfrekvens: 2,00 % 1. Min huvudsakliga nuvarande sysselsättning är Min huvudsakliga nuvarande sysselsättning är Yrkesarbete,

Läs mer

MI2004 HT2018MS75NY. 3. Helhetsintrycket. 4. Studentens insats. Jag är nöjd med min egen insats. Jag har tagit ansvar för mitt eget lärande

MI2004 HT2018MS75NY. 3. Helhetsintrycket. 4. Studentens insats. Jag är nöjd med min egen insats. Jag har tagit ansvar för mitt eget lärande MI00 HT08MS75NY : av 9. Helhetsintrycket Överlag är jag nöjd med det här momentet (50,0%) (50,0%) 0 (0,0%) Vet ej 0 (0,0%). Studentens insats Jag är nöjd med min egen insats Jag är nöjd med min egen insats

Läs mer

MI2004 HT2016 MS Helhetsintrycket. 4. Studentens insats. Jag är nöjd med min egen insats. Jag har tagit ansvar för mitt eget lärande

MI2004 HT2016 MS Helhetsintrycket. 4. Studentens insats. Jag är nöjd med min egen insats. Jag har tagit ansvar för mitt eget lärande MI200 HT206 MS75 : av. Helhetsintrycket Överlag är jag nöjd med det här momentet 2 (8,2%) 6 (5,5%) (27,%) Vet ej 0 (0,0%). Studentens insats Jag är nöjd med min egen insats Jag är nöjd med min egen insats

Läs mer

Kursvärdering HVÄU03 V18

Kursvärdering HVÄU03 V18 Kursvärdering HVÄU0 V8 respondenter: 5 : Svarsfrekvens:,00 % 5. Helhetsintrycket Överlag är jag nöjd med den här kursen Överlag är jag nöjd med den här kursen (0,0%) (0,0%) 0 (0,0%) 5 Jag är nöjd med kursdel

Läs mer

Kursvärdering: Modern kosmologi (AS1002), vt2018

Kursvärdering: Modern kosmologi (AS1002), vt2018 Kursvärdering: Modern kosmologi (AS1002), vt2018 respondenter: 85 : Svarsfrekvens: 5, % 1. Min huvudsakliga nuvarande sysselsättning är Min huvudsakliga nuvarande sysselsättning är Yrkesarbete, lärare

Läs mer

Kursvärdering UM4041 VT18

Kursvärdering UM4041 VT18 Kursvärdering UM01 VT1 respondenter: : Svarsfrekvens: 1, % 5. Helhetsintrycket Överlag är jag nöjd med den här kursen 5 (1,5%) 10 (,0%) 10 (,0%) 1 (,%) 5 Helt 0 (0,0%) Vet ej 0 (0,0%). Studentens insats

Läs mer

Kursutvärdering inledande kemi molekylstruktur Ht16

Kursutvärdering inledande kemi molekylstruktur Ht16 Kursutvärdering inledande kemi molekylstruktur Ht16 respondenter: 0 : Svarsfrekvens: 55,00 % 1. Arbetsbelastning. Hur många timmar per vecka har du uppskattningsvis ägnat åt att läsa teori och göra övningsuppgifter

Läs mer

Kursutvärdering fysikalisk kemi 9hp ht16

Kursutvärdering fysikalisk kemi 9hp ht16 Kursutvärdering fysikalisk kemi hp ht6 respondenter: 5 : Svarsfrekvens: 60,00 %. Arbetsbelastning. Hur många timmar per vecka har du uppskattningsvis ägnat åt att läsa teori och göra övningsuppgifter (ej

Läs mer

Kursutvärdering inledande kemi kemisk jämvikt ht16

Kursutvärdering inledande kemi kemisk jämvikt ht16 Kursutvärdering inledande kemi kemisk jämvikt ht16 respondenter: 0 : 1 Svarsfrekvens: 60,00 % 1. Arbetsbelastning. Hur många timmar per vecka har du uppskattningsvis ägnat åt att läsa teori och göra övningsuppgifter

Läs mer

Kursvärdering - självständigt arbete

Kursvärdering - självständigt arbete Kursvärdering - självständigt arbete 0-06 :. Helhetsintrycket Överlag är jag nöjd med den här kursen (6,%) (6,%) (66,%) 6 (00,0%) 6. Studentens insats Jag är nöjd med min egen insats Jag är nöjd med min

Läs mer

Kursutvärdering GK1 struktur 7.5hp Ht16

Kursutvärdering GK1 struktur 7.5hp Ht16 Kursutvärdering GK1 struktur 7.5hp Ht16 respondenter: 82 : 3 Svarsfrekvens: 1,6 % 1. Arbetsbelastning. Hur många timmar per vecka har du uppskattningsvis ägnat åt att läsa teori och göra övningsuppgifter

Läs mer

FK Introduktion till anatomi, fysiologi och onkologi - VT2018

FK Introduktion till anatomi, fysiologi och onkologi - VT2018 FK05 - Introduktion till anatomi, fysiologi och onkologi - VT08 respondenter: 0 : Svarsfrekvens: 0,00 % 5. Helhetsintrycket Överlag är jag nöjd med den här kursen (5,0%) (5,0%) (5,0%) Vet ej (5,0%) 6.

Läs mer

FK Elektromagnetism och vågor

FK Elektromagnetism och vågor FK5019 - Elektromagnetism och vågor Antal respondenter: Antal : Svarsfrekvens: 7,92 % 5. Helhetsintrycket Överlag är jag nöjd med den här kursen Antal 1 (,%) 11 (7,%) 10 (,5%) Vet ej 0 (0,0%). Studentens

Läs mer

MO8004_VT18. Antal svar: 4

MO8004_VT18. Antal svar: 4 MO800_VT8 Antal :. Vad var bäst med kursen? Vad var bäst med kursen? understanding of basic ocean phenomena from lab exercise Connect analytical theory with the numerical simulated results. Really enjoyed

Läs mer

KV Italienska, Förberedande kurs 2, kväll, 15 hp, vt18

KV Italienska, Förberedande kurs 2, kväll, 15 hp, vt18 KV Italienska, Förberedande kurs 2, kväll, 15 hp, vt18 Antal respondenter: 41 Antal : Svarsfrekvens: 29,27 % 1. Förväntade studieresultat Det var tydligt för mig vad jag förväntades lära mig Det var tydligt

Läs mer

KV Italienska, Förberedande kurs 1, distans 15 hp, vt18

KV Italienska, Förberedande kurs 1, distans 15 hp, vt18 KV Italienska, Förberedande kurs 1, distans 15 hp, vt18 Antal respondenter: 67 Antal : 1 Svarsfrekvens: 0,90 % 1. Förväntade studieresultat Det var tydligt för mig vad jag förväntades lära mig Det var

Läs mer

MO6003 VT2017. Antal svar: 2

MO6003 VT2017. Antal svar: 2 MO6003 VT07 :. Vad var bäst med kursen? Vad var bäst med kursen? Att få titta djupare på ett mer specifikt ämne. Vad skulle du föreslå för förbättringar? Vad skulle du föreslå för förbättringar? Jag skulle

Läs mer

KV Prima Latina vt18

KV Prima Latina vt18 KV Prima Latina vt8 Antal respondenter: 0 Antal : Svarsfrekvens:,0 %. Förväntade studieresultat Det var tydligt för mig vad jag förväntades lära mig Det var tydligt för mig vad jag förväntades Antal lära

Läs mer

MO8007 VT2017. Antal svar: 4

MO8007 VT2017. Antal svar: 4 MO8007 VT07 Antal :. Vad var bäst med kursen? Vad var bäst med kursen? Aitors engagemang som labassistent The tight connection between the course literature, lectures and laboratories. Innehållet och upplägget!

Läs mer

FK Numeriska metoder

FK Numeriska metoder FK06 - Numeriska metoder Antal respondenter: 6 Antal : 18 Svarsfrekvens: 9,1 % 5. Helhetsintrycket Överlag är jag nöjd med den här kursen Antal 1 Inte alls 10 (58,8%) 5 (9,%) (11,8%) 0 (0,0%) Vet ej 0

Läs mer

MO1002_HT17. Antal svar: 4

MO1002_HT17. Antal svar: 4 MO00_HT7 Antal :. Vad var bäst med kursen? Vad var bäst med kursen? Helheten dvs bredden i innehållet Intressant överblick över hur allt är uppbyggt och självklart smarta och trevliga kamrater De engagerade

Läs mer

FK Mekanik I. 5. Helhetsintrycket. 6. Studentens insats. Jag är nöjd med min egen insats

FK Mekanik I. 5. Helhetsintrycket. 6. Studentens insats. Jag är nöjd med min egen insats FK01 - Mekanik I Antal respondenter: 1 Antal : 52 Svarsfrekvens: 9,10 % 5. Helhetsintrycket Överlag är jag nöjd med den här kursen Antal 2 1 (1,9%) (5,8%) 18 (,6%) 0 (57,7%) Vet ej 0 (0,0%) 52 6. Studentens

Läs mer

Kursutvärderingar på Fysikum

Kursutvärderingar på Fysikum 2016-04-20 Kursutvärderingar på Fysikum Till FS GUK har tillsatt en arbetsgrupp för att se över hur vi implementerar fakultetens nya kursvärderingsrutiner på Fysikum. Arbetsgruppens förslag presenterades

Läs mer

Kursens mål har enligt kursplanen uppfyllts. Kursens innehåll har motsvarat mina förväntningar

Kursens mål har enligt kursplanen uppfyllts. Kursens innehåll har motsvarat mina förväntningar Kursvärdering bastermin BBBX 03 vt11 Antal svar: 5 1. Betyg på kursen Mebetyg 3,8 5 4 3 2 1 Betyg på kursen som helhet 8 2. Kursplan och måluppfyllelse Kursens mål har enligt kursplanen uppfyllts 7 6 5

Läs mer

CTR BIVC12 V13. Antal respondenter: 6 Antal svar: 5 Svarsfrekvens: 83,33 %

CTR BIVC12 V13. Antal respondenter: 6 Antal svar: 5 Svarsfrekvens: 83,33 % CTR BIVC12 V13 Antal respondenter: 6 Antal : Svarsfrekvens: 83,33 % Lärandemål Nedan presenteras kursens lärandemål. Bedöm först i vilken utsträckning anser du att dessa lärandemål behandlats i undervisningen,

Läs mer

Kursutvärdering av Naturläkemedel och kosttillskott, 4 poäng, vt 2007

Kursutvärdering av Naturläkemedel och kosttillskott, 4 poäng, vt 2007 Kursutvärdering av Naturläkemedel och kosttillskott, 4 poäng, vt 2007 Nedan följer en sammanställning av kursutvärderingen av Naturläkemedel och kosttillskott på 4 poäng som ingår i receptarieutbildningen

Läs mer

FRÅGEBANK: EXEMPEL PÅ KURSVÄRDERINGSFRÅGOR BAKGRUNDSFRÅGOR

FRÅGEBANK: EXEMPEL PÅ KURSVÄRDERINGSFRÅGOR BAKGRUNDSFRÅGOR FRÅGEBANK: EXEMPEL PÅ KURSVÄRDERINGSFRÅGOR Frågebanken är tänkt att kunna utgöra en inspirationskälla vid utformning av kursvärderingsenkäter. Tillämpliga frågor väljs ut utifrån kursinnehåll och hur kursen

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Vattenresursteknik MV0190, 30056.1314 5 Hp Studietakt = 35% Nivå och djup = Avancerad Kursledare = Abraham Joel Värderingsresultat Värderingsperiod: 2014-03-05-2014-04-04 Antal svar 8 Studentantal 52 Svarsfrekvens

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Makroekonomi NA0133, 40043.1415 10 Hp Studietakt = 65% Nivå och djup = Grund Kursledare = Rob Hart Värderingsresultat Värderingsperiod: 2015-06-04-2015-09-30 Antal svar 29 Studentantal 88 Svarsfrekvens

Läs mer

Kortfattad sammanfattning av studenternas synpunkter och förslag

Kortfattad sammanfattning av studenternas synpunkter och förslag Termin: VT 2015 Program: W Kurs: Klimat 1TV026 10 hp Antal registrerade studenter: 11 Svarsfrekvens: (54%) 6/11 Datum: 2015-04-08 Utfall av examination Antal examinerade: 9 Betyg 5: 0 (0%) Betyg 4: 5 (56%)

Läs mer

Kursutvärdering av Naturläkemedel och kosttillskott, 6 hp, vt 2008

Kursutvärdering av Naturläkemedel och kosttillskott, 6 hp, vt 2008 Kursutvärdering av Naturläkemedel och kosttillskott, hp, vt 8 Nedan följer en sammanställning av kursutvärderingen av Naturläkemedel och kosttillskott på högskolepoäng som ingår i receptarieutbildningen

Läs mer

1. Enkätsvar: Hur värdefullt fann du innehållet i kursen? 1=Värdelöst 2=Av litet värde 3=Värdefullt 4=Mycket värdefullt Besvarad av 11 personer

1. Enkätsvar: Hur värdefullt fann du innehållet i kursen? 1=Värdelöst 2=Av litet värde 3=Värdefullt 4=Mycket värdefullt Besvarad av 11 personer 1 of 12 2007-03-20 16:58 Enkätresultat Enkät: Enkät 479896 Status: öppen Datum: 2007-03-20 16:59:00 Grupp: Aktiverade deltagare (5C1108 Tillämpad fysik, mekanik) Besvarad av: 11(58) (18%) Sidan besökt

Läs mer

Kursutvärdering GEOL01, Kandidatarbete,VT 2018

Kursutvärdering GEOL01, Kandidatarbete,VT 2018 Kursutvärdering GEOL01, Kandidatarbete,VT 2018 Antal respondenter: 27 : 17 Svarsfrekvens: 62,96 % Generella frågor Jag är nöjd med den här kursen. Jag är nöjd med den här kursen. 3 1 (8,3%) 4 9 (75,0%)

Läs mer

YP18LÄ/YP018U Kvalitetsarbete i yrkesutbildning II HT16 - vård

YP18LÄ/YP018U Kvalitetsarbete i yrkesutbildning II HT16 - vård YP8LÄ/YP08U Kvalitetsarbete i yrkesutbildning II HT6 - vård :. Jag har genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper /färdigheter: Jag har genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter:

Läs mer

hög grad 3. I vilken grad har du haft problem under kursen p.g.a. bristande förkunskaper?

hög grad 3. I vilken grad har du haft problem under kursen p.g.a. bristande förkunskaper? KURSVÄRDERING Mycket Ganska Varken Ganska Mycket missnöjd missnöjd nöjd el nöjd nöjd missnöjd 1. Hur nöjd är du med den kursinformation som fanns tillgänglig före kursstart? 2. Hur nöjd är du med den kursinformation

Läs mer

CTR JUDA11_1 JUDA21 H13

CTR JUDA11_1 JUDA21 H13 CTR JUDA_ JUDA H Antal respondenter: 9 Antal : Svarsfrekvens: 6, % Hur stor del av undervisningen har du deltagit i? Hur stor del av undervisningen har du deltagit i? Antal 0-9% 0 (0,0%) 0-9% 0 (0,0%)

Läs mer

ASTA05 vt13. Antal respondenter: 43. Antal svar. Svarsfrekvens: 25,58 %

ASTA05 vt13. Antal respondenter: 43. Antal svar. Svarsfrekvens: 25,58 % ASTA05 vt13 Antal respondenter: 43 : Svarsfrekvens: 5,58 % Allmäna omdömen Ge ditt omdöme på en skala från 1 (mycket negativ) till 5 (mycket positiv). Låt mittenbetyget 3 mota "tillfredsställande". Dessa

Läs mer

Kursenkät basår ht 10- vt11

Kursenkät basår ht 10- vt11 Kursenkät basår ht 10- vt11 Antal svar: 36 1. Betyg på kursen. Medelbetyg på den blev 4,1 80% 60% 40% 20% 0% 1 2 3 4 5 2. Kursplan och måluppfyllelse Kursens mål har enligt kursplanen uppfyllts 6 5 4 helt

Läs mer

3OM218. Examinator. Monica Christianson. 58% (14 av 24 möjliga personer) Muntlig utvärdering 2013-05 06

3OM218. Examinator. Monica Christianson. 58% (14 av 24 möjliga personer) Muntlig utvärdering 2013-05 06 Institutionen för omvårdnad Sammanställning [2013-06-13] [OM 218vt13] Sid 1 (1) Kursutvärdering Kursnamn och poäng Kvinno- och familjehälsa I, 7,5 hp Kurs inom program (ange program)/fristående Barnmorskeprogrammet,

Läs mer

Kursrapport kurs SC131B VT 2018

Kursrapport kurs SC131B VT 2018 Kursrapport kurs SC131B VT 2018 Delkurs 1: Humanjuridik, 7,5 hp Kursansvarig: Mikael Matteson Antal registrerade studenter: 82 Antal studenter som besvarat den summativa kursvärderingen: 28 Svarsfrekvens:

Läs mer

Utvärdering: Klinisk neuropsykologi Psykologprogrammet T4 VT12

Utvärdering: Klinisk neuropsykologi Psykologprogrammet T4 VT12 april 1 Utvärdering: Klinisk neuropsykologi Psykologprogrammet T VT1 Kurs är det tredje på kursen Klinisk psykologi I. Sextiotvå studenter deltog i kurs varav 31 stycken (%) lämnade in utvärderingsblanketten

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Livsvetenskaplig grundkurs BI0960, 30036.1213 30 Hp Studietakt = 100% Nivå och djup = Grund A Kursledare = Torbjörn Lundh Värderingsresultat Värderingsperiod: 2013-05-30-2013-07-26 Antal svar 14 Studentantal

Läs mer

KURSUTVÄRDERING MATEMATIK I: 5B1115

KURSUTVÄRDERING MATEMATIK I: 5B1115 Amina Henaien Farrokh Atai 840717-0508 851103-7932 henaien@kth.se farrokh@kth.se KURSUTVÄRDERING MATEMATIK I: 5B1115 Vi har försökt genom denna utvärdering att ge er en sammanfattning och en kortfattad

Läs mer

FK Klassisk fysik, Mekanik I

FK Klassisk fysik, Mekanik I FK01 - Klassisk fysik, Mekanik I Antal respondenter: 15 Antal : 7 Svarsfrekvens:,81 % 5. Helhetsintrycket Överlag är jag nöjd med den här kursen Antal 1 Inte alls 0 (0,0%) 2 6 (1,0%) 10 (21,7%) 19 (1,%)

Läs mer

Kursutvärdering - Barnpsykiatri, 3 hp / ht 2015

Kursutvärdering - Barnpsykiatri, 3 hp / ht 2015 Kursutvärdering Sid 1 (5) Kursutvärdering - Barnpsykiatri, 3 hp / ht 2015 Svarsfrekvens: 78 % (18/23) 1. Hur bedömer du som helhet kursens kvalitet? (1-5) Medel: 4,1 2. Dina förväntningar innan kursen?

Läs mer

FEGB51 Fastighetsförvaltning ht-14

FEGB51 Fastighetsförvaltning ht-14 1 of 5 2015-02-02 16:42 FEGB51 Fastighetsförvaltning ht-14 respondenter: 13 : Svarsfrekvens: 53,85 % Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning. Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning.

Läs mer

MYCKET BRA (14/48) BRA (30/48) GANSKA BRA (3/48) INTE BRA (1/48)

MYCKET BRA (14/48) BRA (30/48) GANSKA BRA (3/48) INTE BRA (1/48) Kursutvärdering moment 1, IH1200, ht -12 1. Vad tycker du om kursens upplägg? MYCKET BRA (14/48) BRA (30/48) GANSKA BRA (3/48) INTE BRA Enkelt att komma igång och bra tempo Intressant och lärorikt Bra

Läs mer

Kursutvärdering Förvärvade tal, språk och sväljstörningar 1, VT17

Kursutvärdering Förvärvade tal, språk och sväljstörningar 1, VT17 Kursutvärdering Förvärvade tal, språk och sväljstörningar, VT7 Förvärvade tal- språk- och sväljstörningar (60VT7) Resultat på utvärdering Startade: den juni 07 Avslutad: den 8 juni 07 Svarsfrekvens: 8%

Läs mer

THFR41 - Teknisk kommunikation på franska del II

THFR41 - Teknisk kommunikation på franska del II 1 ( 6) THFR41 - Teknisk kommunikation på franska del II Sändlista Kurskod Examinator Mathias Henningsson Miguel Giménez Johan Holtström THFR41 Miguel Giménez Kursen gavs Årskurs 2 Termin Period 2 Kursens

Läs mer

Thomas Padron-Mccarthy. Databasteknik, 7.5 hp (DT105G ) Antal svarande = 13. Svarsfrekvens i procent = 21. Undersökningsresultat

Thomas Padron-Mccarthy. Databasteknik, 7.5 hp (DT105G ) Antal svarande = 13. Svarsfrekvens i procent = 21. Undersökningsresultat Thomas Padron-Mccarthy Databasteknik, 7. hp (DT0G-70-06) Antal svarande = Svarsfrekvens i procent = Undersökningsresultat Teckenförklaring Relativa frekvenser av svar Std. Av. Median Frågetext Vänstra

Läs mer

Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Sid 1 (7) studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Kurskod ( er): 6KE100, 6KE101, 6BI100, 6BI101, 6FY100, 6FY101 Ifall kursen i allt

Läs mer

FYTA12 stat vt16. Antal respondenter: 15. Antal svar. Svarsfrekvens: 53,33 %

FYTA12 stat vt16. Antal respondenter: 15. Antal svar. Svarsfrekvens: 53,33 % FYTA12 stat vt16 Antal respondenter: 15 : 8 Svarsfrekvens: 53,33 % Allmänna omdömen Ge ditt omdöme på en skala 1-5. 1 = mycket negativ 2 = negativ 3 = neutral 4 = positiv 5 = mycket positiv Dessa "betyg"

Läs mer

CTR ISLA11_2 ISLA22 H13

CTR ISLA11_2 ISLA22 H13 CTR ISLA_ ISLA H respondenter: : Svarsfrekvens:, % Hur stor del av undervisningen har du deltagit i? Hur stor del av undervisningen har du deltagit i? 0-% 0 (0,0%) 0-% (,%) 0-% 0 (0,0%) 60-7% (,%) 80-00%

Läs mer

Kursutvärdering. Kurs: IKK: Projektkurs geografiska informationssystem (GIS) 7,5 hp

Kursutvärdering. Kurs: IKK: Projektkurs geografiska informationssystem (GIS) 7,5 hp Institutionen för geografi och ekonomisk historia Kursutvärdering Kurs: IKK: Projektkurs geografiska informationssystem (GIS) 7,5 hp Termin: vår 2016 Kursansvarig lärare: Olof Olsson Våra kursutvärderingar

Läs mer

Jonas Detterfelt Siv Söderlund Johan Högdahl Joakim Arnlind Göran Forsling. Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt

Jonas Detterfelt Siv Söderlund Johan Högdahl Joakim Arnlind Göran Forsling. Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt 1 (5) Matematisk grundkurs Sändlista Kurskod Examinator Inger Klein Jonas Detterfelt Siv Söderlund Johan Högdahl Joakim Arnlind Göran Forsling TTIT02 Joakim Arnlind Kursen gavs Årskurs 1 Kursens delar

Läs mer

Cambros elektroniska utvärderingssystem

Cambros elektroniska utvärderingssystem Cambros elektroniska utvärderingssystem Kursutvärdering Kost vid graviditet och amning 7,5 hp HT12 Tack för att du tar dig tid att fylla i utvärderingen av kursen Kost vid graviditet och amning! projektarbetet

Läs mer

Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Sid 1 (7) studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Kurskod ( er): 6PE234 Ifall kursen i allt väsentligt samläses med andra kurser kan

Läs mer

Kursrapport för kursen Vetenskapsteori och forskningsmetoder 1, 7,5 hp, VT17, NGBIB16H

Kursrapport för kursen Vetenskapsteori och forskningsmetoder 1, 7,5 hp, VT17, NGBIB16H Kursrapport för kursen Vetenskapsteori och forskningsmetoder 1, 7,5 hp, VT17, NGBIB16H Kursansvariga: Maria Lindh och Gustaf Nelhans Studentresultat/Genomströmning 45 studenter var registrerade på kursen

Läs mer

Kursvärdering USVFÄ3 V18

Kursvärdering USVFÄ3 V18 Kursvärdering USVFÄ3 V8 respondenter: 3 : 5 Svarsfrekvens: 48,3 %. eller Mitt förstaämne är: 6 0 (0,0%) eller 0 (0,0%) 2. Det inledande VFU-seminariet har förberett mig för den skolförlagda delen av VFU-kursen

Läs mer

Algebrans grunder ht15

Algebrans grunder ht15 Algebrans grunder ht5 Antal : Kursen som helhet Kursens innehåll uppfyllde mina förväntningar. Kursens innehåll uppfyllde mina förväntningar. Antal Instämmer delvis (75,0%) (00,0%) Kursens innehåll uppfyllde

Läs mer

TTIT02-Matematisk Grundkurs

TTIT02-Matematisk Grundkurs 1 (6) TTIT02-Matematisk Grundkurs Sändlista Inger Klein Tea Nygren Siv Söderlund Magdalena Smeds Joakim Arnlind Göran Forsling Kurskod TTIT02 Examinator Joakim Arnlind Kursen gavs Årskurs 1 Termin HT Kursens

Läs mer

Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Sid 1 (6) Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Kurskod ( er): 6PE216 Ifall kursen i allt väsentligt samläses med

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Trädvård LK0196, 20078.1516 15 Hp Studietakt = 100% Nivå och djup = Grund Kursledare = Johan Östberg Värderingsresultat Värderingsperiod: 2016-01-12-2016-01-22 Antal svar 30 Studentantal 36 Svarsfrekvens

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Teknologiska och biologiska grunder för odling TN0325, 30216.1415 15 Hp Studietakt = 100% Nivå och djup = Grund Kursledare = Siri Caspersen Värderingsresultat Värderingsperiod: 2015-03-26-2015-06-05 Antal

Läs mer

Samlad bedömning för:

Samlad bedömning för: Umeå universitet Institutionen för kostvetenskap Samlad bedömning för: Kurs: Kost vid träning Kurskod: 2KN035 Start och slutdatum: Antal registrerade på kursen: 122 varav 60 aktiva 20180903-20190120 Antal

Läs mer

CTR KRMB23 B11:1 H14

CTR KRMB23 B11:1 H14 CTR KRMB23 B11:1 H1 : Hur stor del av undervisningen har du deltagit i? Hur stor del av undervisningen har du deltagit i? 0-19% 0 (0,0%) 20-39% 0 (0,0%) 0-9% 0 (0,0%) 60-79% (18,2%) 80-100% 18 (81,8%)

Läs mer

Finns det någon fråga som du tycker saknas i denna enkät?

Finns det någon fråga som du tycker saknas i denna enkät? Finns det någon fråga som du tycker saknas i denna enkät? Kön GruppNr Svar Nä. Nej - Kvinna ( Betyg: Nej Uppfattar du att du har fått möjligheten att delta i kursen på lika villkor (t.ex. från ett jämställdhets,

Läs mer

1DV434 VT14. I vilken utsträckning har kursens innehåll och uppläggning gett förutsättningar för att du ska ha uppnått respektive lärandemål?

1DV434 VT14. I vilken utsträckning har kursens innehåll och uppläggning gett förutsättningar för att du ska ha uppnått respektive lärandemål? DV44 VT4 Antal : I vilken utsträckning har kursens innehåll och uppläggning gett förutsättningar för att du ska ha uppnått respektive lärandemål? Förstå grundläggande begrepp och principer inom objektorienterad

Läs mer

Samlad bedömning för:

Samlad bedömning för: Umeå universitet Institutionen för kostvetenskap Samlad bedömning för: Kurs: Kost vid träning Kurskod: 2KN035 Start och slutdatum: Antal registrerade på kursen: 146 varav 75 aktiva 20170828-20180114 Antal

Läs mer

RYSA Du är % # Kvinna 50% 3 Man 50% 3 Summa 100% 6

RYSA Du är % # Kvinna 50% 3 Man 50% 3 Summa 100% 6 RYSA11 2007 RYSA11 2007 Översikt Totalt antal svar 6 Filter nej Gruppera efter fråga nej Du är Kvinna 50% 3 Man 50% 3 Din ålder Under 25 33.3% 2 25-35 16.7% 1 Över 35 50% 3 Vad har du läst förutom ryska?

Läs mer

Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt Tentamina Inlämningsuppgifter Seminarier Annat. D-sektionen IT

Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt Tentamina Inlämningsuppgifter Seminarier Annat. D-sektionen IT 1 (8) Användbara system Sändlista Kurskod Examinator Inger Klein Jonas Detterfelt Siv Söderlund Jakob Pogulis Johan Åberg Jalal Maleki TDDD35 Jalal Maleki Kursen gavs Årskurs 2 Kursens delar Ansvarig sektion

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Hydroponiska system inom trädgårdsodling och i offentlig miljö BI1233, 20101.1516 15 Hp Studietakt = 100% Nivå och djup = Grund Kursledare = Helena Karlén Värderingsresultat Värderingsperiod: 2016-01-12-2016-01-24

Läs mer

FEGB46 Köpbeteende ht-13

FEGB46 Köpbeteende ht-13 1 of 7 2014-02-03 10:50 FEGB46 Köpbeteende ht-13 Antal respondenter: 47 : Svarsfrekvens: 25,53 % Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning. Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning.

Läs mer

1. Enkätsvar: Hur värdefullt fann du innehållet i kursen? 1=Mycket värdefullt 2=Värdefullt 3=Av litet värde 4=Värdelöst Besvarad av 14 personer

1. Enkätsvar: Hur värdefullt fann du innehållet i kursen? 1=Mycket värdefullt 2=Värdefullt 3=Av litet värde 4=Värdelöst Besvarad av 14 personer 1 of 12 2006-03-28 01:35 Enkätresultat Enkät: Enkät 479896 Status: öppen Datum: 2006-03-28 01:35:19 Grupp: Aktiva deltagare (5C1106 Kursenkät) Besvarad av: 14(45) (31%) Sidan besökt av: 14(45) 1. Enkätsvar:

Läs mer

Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

Sammanställning av studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Sid 1 (9) studentutvärdering samt utvärdering kurs vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik Kurskod ( er): 6BI102, 6FY102, 6FY102 Ifall i allt väsentligt samläses med andra kurser

Läs mer

Kursvärdering Forskningsmetodik för logopedi

Kursvärdering Forskningsmetodik för logopedi Kursvärdering Forskningsmetodik för logopedi Forskningsmetodik i logopedi (32613HT16) Results of survey Startade: den 16 november 2016 Avslutad: den 9 december 2016 Svarsfrekvens: 74% ( 17 / 23 ) Elektroniskt

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Animalieproduktion I BI1168, 10289.1112 20 Hp Studietakt = 65% Nivå och djup = Grund Kursledare = Madeleine Magnusson Värderingsresultat Värderingsperiod: 2012-01-09-2012-03-15 Antal svar 32 Studentantal

Läs mer

Kursansvariga: David Gunnarsson Lorentzen & Charlotte von Essen

Kursansvariga: David Gunnarsson Lorentzen & Charlotte von Essen Kursrapport NSMFR1 V17-1 Sociala medier och social interaktion, 7,5 hp Kursansvariga: David Gunnarsson Lorentzen & Charlotte von Essen Övriga medverkande lärare: Emma Forsgren Helena Francke Jan Nolin

Läs mer

Sammanställning av Kursvärdering Material och Design (CBGB04) Hållfasthetslära Lärare: Nils Hallbäck

Sammanställning av Kursvärdering Material och Design (CBGB04) Hållfasthetslära Lärare: Nils Hallbäck Sammanställning av Kursvärdering Material och Design (CBGB04) Hållfasthetslära Lärare: Nils Hallbäck Antal som följde kursen: ca. 30 Antal svar: 17 Dåligt Måluppfyllelse och helhet 1 2 3 4 5 Överensstämde

Läs mer

KURS SB612B

KURS SB612B Malmö högskola, Fakulteten för Hälsa och samhälle, Institutionen för vårdvetenskap Anna Carlsson Lektor 1(5) KURS SB612B 2012-04-07 KURSRAPPORT, SB612B, 2011/2012 Bakgrundsinformation Delkursens namn:

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Kandidatarbete i skogsvetenskap med företagsekonomisk inriktning EX0593, 30269.1213 15 Hp Studietakt = 100% Nivå och djup = Grund C Kursledare = Dimitris Athanassiadis Värderingsresultat Värderingsperiod:

Läs mer

Tycker du att kursens uppläggning och innehåll stämmer överens med målbeskrivningen i kursplanen?

Tycker du att kursens uppläggning och innehåll stämmer överens med målbeskrivningen i kursplanen? Page 1 of 9 Enkätresultat Enkät: Kursvärdering Kemi Status: öppen Datum: 14:15:46 Grupp: Aktiverade deltagare (KEM915 V11 Självständigt arbete) Besvarad av: 8(18) (44%) 1.1 Helhetsintryck Vilket är ditt

Läs mer

Summary. Vad tyckte du om kursen? Hur mycket arbete har du lagt ner på kursen. 19 svar på kursutvärderingarna av ca 31 som tenterade kursen.

Summary. Vad tyckte du om kursen? Hur mycket arbete har du lagt ner på kursen. 19 svar på kursutvärderingarna av ca 31 som tenterade kursen. 19 svar på kursutvärderingarna av ca 31 som tenterade kursen. Kommentarer från kursansvarig: Jämfört med förra årets kursutvärdering har åsikterna om kursen och föreläsningarna tappat något från Mycket

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Teorier i nutida landskapsarkitektur LK0115, 20168.0910 5 Hp Studietakt = 35% Nivå och djup = Avancerad E Kursledare = Ulla Myhr Värderingsresultat Värderingsperiod: 2010-01-12-2010-01-26 Antal svar 4

Läs mer

Enkätresultat. Kursenkät, Flervariabelanalys. Datum: 2010-03-29 08:47:04. Aktiverade deltagare (MMGF20, V10, Flervariabelanalys) Grupp:

Enkätresultat. Kursenkät, Flervariabelanalys. Datum: 2010-03-29 08:47:04. Aktiverade deltagare (MMGF20, V10, Flervariabelanalys) Grupp: Enkätresultat Enkät: Status: Kursenkät, Flervariabelanalys stängd Datum: 2010-03-29 08:47:04 Grupp: Besvarad av: 13(40) (32%) Aktiverade deltagare (MMGF20, V10, Flervariabelanalys) Helheten Mitt helhetsomdöme

Läs mer

Tea Nygren Siv Söderlund Fredrik Wiklund. Carl Hemmingsson. Magnus Johansson. Carl Hemmingsson. Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt

Tea Nygren Siv Söderlund Fredrik Wiklund. Carl Hemmingsson. Magnus Johansson. Carl Hemmingsson. Föreläsningar Lektioner Laborationer Projekt 1 (6) TFYY68 - Mekanik Sändlista Inger Erlander Klein Tea Nygren Siv Söderlund Fredrik Wiklund Carl Hemmingsson Magnus Johansson Kurskod TFYY68 Examinator Carl Hemmingsson Kursen gavs Årskurs 2 Termin

Läs mer

Utveckling av en ny utmaningsbaserad kurs i laboratoriemedicinsk diagnostik (18 hp) för blivande biomedicinska analytiker studenter

Utveckling av en ny utmaningsbaserad kurs i laboratoriemedicinsk diagnostik (18 hp) för blivande biomedicinska analytiker studenter Utveckling av en ny utmaningsbaserad kurs i laboratoriemedicinsk diagnostik (18 hp) för blivande biomedicinska analytiker studenter Tove.sandberg@mah.se Anna.gustafsson@mah.se Gabriela.enggren@mah.se Bakgrund

Läs mer

VT17-1DV432-Inledande programmering med Java-7,5hp-Ortsoberoende-100%-Distans

VT17-1DV432-Inledande programmering med Java-7,5hp-Ortsoberoende-100%-Distans VT17-1DV432-Inledande programmering med Java-7,5hp-Ortsoberoende-100%-Distans Antal respondenter: 42 : Svarsfrekvens: 42,86 % Vilket sammanfattande omdöme ger du kursen? Vilket sammanfattande omdöme ger

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Jordbruks- och miljöekonomi NA0117, 10140.1011 10 Hp Studietakt = 65% Nivå och djup = Grund A Kursledare = Rob Hart Värderingsresultat Värderingsperiod: 2010-10-29-2010-11-18 Antal svar 33 Studentantal

Läs mer

Arbetsrapport CEQ, KIM015

Arbetsrapport CEQ, KIM015 Arbetsrapport CEQ, KIM015 Basfakta Kursnamn Kurskod Högskolepoäng Immunteknologi KIM015 7.5 hp Läsår 201112 Kursen slutade i läsperiod Program Antal registrerade på kursen 41 VT_LP2 samtliga Antal enkätsvar/svarsfrekvens

Läs mer

MNXA09 vt16. Kursen och dess delmoment. Kursen överträffade mina förväntningar. Antal respondenter: 17. Antal svar. Svarsfrekvens: 70,59 %

MNXA09 vt16. Kursen och dess delmoment. Kursen överträffade mina förväntningar. Antal respondenter: 17. Antal svar. Svarsfrekvens: 70,59 % MNXA09 vt16 respondenter: 17 : Svarsfrekvens: 70,59 % Kursen och dess delmoment Kursen överträffade mina förväntningar Kursen överträffade mina förväntningar Stämmer inte alls (5,0%) 4 (,%) Stämmer helt

Läs mer

Kursvärdering Analys 2

Kursvärdering Analys 2 View All Responses. Alla deltagare. Responses: 6 Kursvärdering Analys 2. Du är Kvinna 50 3 Man 50 3 2. Varför har du läst denna kurs? Intresse för ämnet Ingår i programmet jag läser 00 7 3. Vad anser du

Läs mer

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)?

1. Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ner på kursen (inklusive schemalagd tid)? Arbetsplanering inom djursjukvård DO0045, 40160.1314 5 Hp Studietakt = 35% Nivå och djup = Grund Kursledare = Lena Svendenius Värderingsresultat Värderingsperiod: 2014-06-03-2014-06-22 Antal svar 10 Studentantal

Läs mer