Kandidater i det allmänna valet till Fullmäktige Hej! Valnämnden. Gabriella Dal. Läkarprogrammet T5

Storlek: px
Starta visningen från sidan:

Download "Kandidater i det allmänna valet till Fullmäktige 2015. Hej! 2015-10-21. Valnämnden. Gabriella Dal. Läkarprogrammet T5"

Transkript

1 Kandidater i det allmänna valet till Fullmäktige 2015 Gabriella Dal Läkarprogrammet T5 Hej! I mitt arbete som ledamot i andra föreningar och genom nära kontakt med engagerade individer inom andra Universitet i Stockholm förstår jag vikten av ett brett kontaktnät samt gemenskap inom olika terminer såväl som program. Detta är något som tyvärr går förlorat inom många av KI:s utbildningar då man är placerad på olika utbildningsplatser (Solna, Huddinge, St:Eriks ögonsjukhus, KTH etc) samt då många utbildningar till stor del består av kliniskt arbete på sjukhus utspridda i hela Stockholm. Som person är jag mycket social och drivande och blir jag vald till ledamot kommer jag kämpa för att tillställningar för samtliga KI-studenter ska ordnas. Då jag tidigare haft ledande roller inom stora arrangemang, såsom exempelvis mat-ansvarig för introgasque, vet jag vad det innebär att ha stort ansvar och få idéer genomförda. Efter samtal med studenter som läser inom olika program upptäckte jag en efterfrågan för ett bredare vänskaps- och kontaktnät, detta är inte minst viktigt på universitetsnivå. Det är under denna period av livet som betydelsefulla kontakter kan knytas med framtida kollegor samt med personer inom diverse yrkeskategorier. Detta framförallt med tanke på att vi samtliga kommer att jobba inom den medicinska branschen, min vilja att driva denna fråga framåt är därför mycket stark. Linda Massoud Läkarprogrammet T6 Hej! Mitt namn är Linda Massoud och jag läser T6 på läkarprogrammet. Jag skulle vilja kandidera till ledamot i fullmäktige. Som styrelseordförande i en annan förening har jag lärt mig att ta ansvar, föra mötesprotokoller och fatta beslut som berör många. Att få möjligheten att påverka min utbildning via MF:s högst beslutande organ skulle vara ett privilegium. Jag vill vara med och förvandla KI till den optimala miljön för oss studenter: en miljö som är pluggvänlig men som även möjliggör skapandet av ett socialt nätverk för människor med liknande intressen och ambitioner. Genom att lära känna och samarbeta med kursare från olika terminer stärks gemenskapen bland oss studenter och förs 1 / 10

2 utbildningen framåt. Efter att ha pluggat en termin i Linköping och upplevt studentlivet där skulle jag även vilja vara med och förbättra aktiviteterna och festeriet på KI för att göra vardagen roligare. Puck Näsman Norell Biomedicin T3 Genom mitt engagemang i Programutskottet har jag fått en inblick i hur kåren på Karolinska institutet fungerar. Jag skulle vilja utöka mitt inflytande inom utbildningsväsendet och samarbetet mellan de olika programmen, men även utvecklandet av kårverksamheten och nämnderna. Jag känner mig därför manad att ta på mig en av de ansvarsfulla rollerna i FUM för att kunna utveckla och påverka beslut som tas. Amber Jibran Läkarprogrammet T5 Hallå! Amer här, T5 läkarstudent som brinner för att föra studenternas röst till podiet. Mitt mål är att studenternas åsikter ska ha en väsentlig roll i allt beslutsfattande som påverkar vår tillvaro på campus. Mina hjärtefrågor är idrottsmöjligheter på campus samt internationella utbyten till medicinska universitet under utbildningen. Röstar Du på mig så lovar jag dig att våra utbildningar och skolmiljön i stort, blir ännu bättre än vad de redan är! Mot ett friskare och mer utbytesrikt KI! 2 / 10

3 Salah Gharib Läkarprogrammet T4 Hej! Anledningen till att jag söker till FUM är att kunna bidra till att förbättra skolmiljön och våra utbildningar. De frågor jag brinner mest för är jämställdhetsfrågor samt idrottsmöjligheter på skolan eftersom jag själv har en bakgrund inom idrott. Röstar ni på mig så lovar jag att ni kommer ha en frisk fläkt i FUM som inte är rädd att för att ta upp diskussioner och jobba hårt för att öppna upp för förbättringar på Sveriges bästa skola! Sara Lindblom T5 Läkarprogrammet Jag vill vara en del av FuM eftersom jag tycker det är på tiden vi får ett gym för oss studenter på KI i Solna! Om frågan redan är på agendan hjälper jag gärna till så att det blir av! 3 / 10

4 Leo Ziegel Läkarprogrammet T4 Hej! Jag satt i detta fullmäktige och vill gärna fortsätta nästa år, tycker att det är viktigt med engagerade och motiverade ledamöter i föreningens högsta beslutande organ. Att vara en del av det har varit både roligt och lärorikt, eftersom jag även sitter i bl a Idrottsutskottets styrelse har jag en bra inblick i hur kåren fungerar och vilken påverkan besluten vi tar i Fullmäktige har. Som förra året kommer jag även nästa år jobba för att KI ska erbjuda sina studenter fler/bättre möjligheter till idrott och träning. Alice Wereen Läkarprogrammet T3 Jag sedan ett och ett halvt år tillbaka medlem i Blåslaget samt aktiv i Läkarsektionen där jag sitter i temakollegie 3. Att vara aktiv i dessa föreningar har för mig skapat ett intresse för vidare kårarbete. Jag tycker det är både roligt, lärorikt och berikande med föreningsarbete, eftersom man utvecklas både på ett individuellt plan samtidigt som man får vara med och vidareutveckla föreningen. För mig är det viktigt att öka intresset för kårarbete bland studenterna samtidigt som jag gärna vill vara en del av formandet av Medicinska Föreningens framtid. 4 / 10

5 Anna Hollsten Audionomprogrammet Mitt namn är Maria Hollsten och går på audionomprogrammet och önskar bredda kompetensen i fullmäktige på flera sättt. Jag har också en hel del livserfarenhet som kan vara till nytta för föreningen. Jag vill också gärna driva likabehandlingsfrågor och utbildningsfrågor. Är även intresserad av att driva frågor i olika utskott och nämnder. Hanieh Mohammadi Läkarprogrammet T6 Känner du dig utfryst från möjligheter som KI har att erbjuda? Du är inte ensam. Jag är intresserad av att ge fler studenter möjligheten att ta del av KI & MFs förmåner bl.a. chansen till fler attraktiva utbytesstudier utomlands. Genom att sitta i FUM, hoppas jag på att få fler röster hörda kring dessa frågor. Harald Severin Läkarprogrammet T3 Jag är en kille på 22 år som efter ett år av att ha känt av tempot på läkarprogrammet har bestämt mig för att engagera mig i medicinska föreningen och ser FUM som en utmärkt inkörsport. Eftersom jag nyligen har bestämt mig för att ta tag i mitt engagemang i MF har jag ingen tidigare erfarenhet av arbete i MF. Däremot har jag i mina arbeten dels som lärare, dels på Telia en stor erfarenhet av möten, beslutsfattande och mötesförfarande. Som lärare planerade jag och ledde möten för de 5 / 10

6 aktiviteter jag planerade för eleverna, vilket jag tror är en nyttig egenskap i FUM. Även under gymnasietiden deltog jag i planeringen och agerade spindeln i nätet inför vår skiva, varför jag känner att planera och fatta beslut faller mig naturligt. Mina vänner skulle beskriva mig som snäll, ansvarsfull och metodisk och det är just min metodiska ådra som kan komma till nytta på FUM eftersom jag har en förmåga att bryta ned ett problem i dess beståndsdelar och fatta beslut därefter. Som person kan jag till en början verka tystlåten men detta har sin grund i att jag ofta hellre låter andra höras samtidigt som jag lyssnar och funderar istället. Men om något viktigt förbises eller glöms bort i diskussionen räds jag inte för att starkt uttrycka min åsikt. En annan egenskap är min målmedvetenhet. Om jag har bestämt mig för något går jag in för det helhjärtat utan att rubbas och kan utan problem jobba långa timmar och försumma min fritid om det är något jag brinner för. Därför hoppas jag att i framtiden få bidra med min energi och glöd i FUM och Medicinska föreningen. Arun Das Läkarprogrammet T3 Mitt namn är Arun Das. Jag är en 19 årig läkarstudent som påbörjat min tredje termin på läkarutbildningen. Att hjälpa andra och se dem utvecklas har länge varit ett stort nöje för mig. Jag tvekar aldrig att vara först ut eller att leda andra och är inte rädd att säga ifrån både när det gäller för min egen eller någon annans skull. Jag vill kandidera till FUM på grund av att jag vill framföra både min och alla andra medlemmars vision av Medicinska Föreningen samt vara delaktig i att se till att den förverkligas. I framtiden vill jag arbeta för att MF ska ha bättre samarbete med andra studentkårer i Stockholm, så som KTH, SU och Uppsala universitet, för att kunna erbjuda studenter möjligheten att lära känna studenter utanför KI. Jag skulle också vilja arbeta med att aktivt nå ut till nyantagna studenter för att informera dem om vad Medicinska Föreningen gör samt hur de själva kan vara med och påverka. Som det verkar idag skulle jag säga att inte alla medlemmar i kåren vet vad Medicinska Föreningen arbetar med. Om medlemmarna är ordentligt informerade kan vi få mer underlag för vad som måste ändras och en större röst inom KIs beslutsorgan. Jag vet att jag skulle passa bra som Fullmäktig. Om jag får chans att bevisa det, kommer mitt mål vara att sträva efter att göra Medicinska Föreningen till en storslagna studentkår som kan hjälpa Karolinska institutet att stå ut som ett utmärkt medicinskt universitet. 6 / 10

7 Kristina Alsabeah Läkarprogrammet T5 Som läkarstudent blir min under utbildningen placerad på olika sjukhus för att utöva sin kliniska placering. Jag är placerad på Huddinge sjukhuset, vilket jag är mycket nöjd med såväl vad gäller både det teoretiska och praktiska. Vad jag dock vill förbättra i Huddinge-delen av KI är MF-verksamheten. Jag är själv en social tjej som älskar att lära känna nya studenter, speciellt från andra program, men gemenskapen mellan KI:s olika program är idag inte den bästa. I nuläget är majoriteten av MF-föreningarna verksamma i Solna och nästan inga aktiviteter alls hålls i Huddinge. Rösta på mig i FUM-valet för att jag ska få bli en del av den nya fullmäktige så lovar jag Dig att kämpa för att få över fler MF-evenemang till Huddinge. Jag är en ansvarsfull och drivande tjej som kommer driva den fråga framåt. Det är vår rätt, som KI-studenter på Huddinge-sidan, att kräva detta för att vi också ska få möjligheten och förutsättningen att få ut så mycket som möjligt av studentlivet! Det är både viktigt och roligt att lära känna människor från båda campus och dessutom knyta nya kontakter från andra yrkeskategorier för framtiden. Alexander Hedfjäll Läkarprogrammet T5 En viktig del av MF:s verksamhet är utbildningsbevakningen och man bör eftersträva att utbildningarna ska hålla internationell toppklass. För att göra detta krävs dock studentengagemang och om jag får er röst kommer jag jobba aktivt för att MF ska bli bättre på att nå ut till sina medlemmar så att fler får sina röster hörda. 7 / 10

8 Jennie Sporre Biomedicinsk analytiker T6 Mitt namn är Jennie Sporre och jag pluggar till Biomedicinsk Analytiker och ska börja termin 6. Jag vill kandidera till fullmäktige (FuM) för att jag brinner för Medicinska Föreningen (MF) och dess utveckling och jag anser att kontinuitet är viktig för kårens framtid. Idag är jag ordförande för MF vilket gör att jag har god insyn i så väl MF som organisation, studentfrågor och kårhus, men även viktiga studentfrågor i och utanför Stockholm. Med mina rötter i Huddinge har jag en vision om att få studenterna vid de två campus närmare varandra och att de ska arbeta mot gemensamma mål där ingår så väl hög kvalité inom respektive utbildning som ett aktivt studentliv. Som person är jag väldigt driven och jag ger inte upp på grund av motgångar, jag kommer fortsätta arbeta för våra kår och våra medlemmar tills det som ska göras är gjort. När beslut skall tas gör jag noga överväganden innan jag uttrycker min mening. Hoppas det jag skrivit ingett förtroende och att ni väljer mig som ledamot i FuM för kommande verksamhetsår. Ylva Jörsäter Läkarprogrammet T3 Mitt tidigare föreningsengagemang innefattar bland annat studentrepresentant i Läkarsektionens temakollegium 5. Jag har även deltagit i IFMSAs utbytesverksamhet och är valberedningens förslag till LEO för sommaren. Engagemanget har gjort mig intresserad av hur medicinutbildning fungerar och kan förbättras och därför vill jag vara med och påverka och utveckla kåren å mina och andras vägnar genom fullmäktige. 8 / 10

9 Leonard Vahlros Sjuksköterskeprogrammet T4 Jag går sjuksköterskeprogrammet T4, är aktiv inom Programutskottet samt aktiv marskalk, vore väl helt enkelt bra med en person från sjuksköterskeprogrammet som kan vara med i beslut av viktiga frågor då vi ofta är ganska underrepresenterade i förhållande till vår storlek. Men även då jag är aktiv inom PrU som är en ganska viktig del i MF. Andrea Montano Montes Biomedicinsk analytiker student Jag kandiderar till en post vid Medicinska Föreningens Fullmäktige för det kommande verksamhetsåret eftersom att jag är övertygad om att den erfarenhet och kunskap om MFs verksamhet som jag fått under mitt år som vice ordförande kommer vara till stor nytta för FuM. Jag har iår jobbat med förvaltningsfrågor och studierelaterade frågor och är därför väl insatt i kårens ekonomi och verksamhet. Framförallt har jag en god förståelse för de utmaningar och möjligheter kåren står inför. Mina hjärtefrågor som jag kommer driva i FuM är att: - Öka kårens närvaro vid Campus Huddinge och stärka samarbetet mellan Campus Huddinge och Solna. - Förbättra och utveckla kårens lokaler för att på så sätt öka medlemsnyttan samt öka kårens intäkter genom ökade möjligheter för förhyrningsverksamhet. 9 / 10

10 Daniel Holl Doktorand My favourite questions at MF are administration, the union house, union traditions and Solvik of course. I would like to continue my work to guarantee that MF even in the future will be a union where people meet, make friends and take responsibility for student questions. I am running for FUM to keep the process of internationalization within MF active, to represent PhD students needs and to act as communicator between administration and student union representatives. Markus Österblad Läkarstudent T9 FUM behöver kunskaps och beslutskraft, inte fantastiska fantasier och folk som vill få sina LINK-poäng. Jag har redan gjort två år i FUM och är villig att göra ett till, för kårens bästa. Vote Përl! 10 / 10

Kandidater till MF fullmäktige 2016

Kandidater till MF fullmäktige 2016 Kandidater till MF fullmäktige 2016 Adele Kastensson Läkarprogrammet, T2 Jag har alltid tyckt att det är roligt att påverka och göra saker bättre. Jag är intresserad av allas åsikter, och tycker det är

Läs mer

Valberedd 2015 Din guide till valet!

Valberedd 2015 Din guide till valet! Valberedd 2015 Din guide till valet! 1 Valberedd 2015 Din guide till valet! Vad är valet? På måndag 23/11 kommer vi att rösta om vilka som ska sitta i förbundsstyrelsen år 2016! Vi i valberedningen har

Läs mer

Sandra Brakstad, nominerad till ledamot, kassör och ordförande (intervjun gjordes avseende sekreterarposten i det sedan inställda fyllnadsvalet)

Sandra Brakstad, nominerad till ledamot, kassör och ordförande (intervjun gjordes avseende sekreterarposten i det sedan inställda fyllnadsvalet) Sandra Brakstad, nominerad till ledamot, kassör och ordförande (intervjun gjordes avseende sekreterarposten i det sedan inställda fyllnadsvalet) Läser sjuksköterskeprogrammet, första terminen. Har grundläggande

Läs mer

Verksamhetsplan för Läkarsektionen 2015

Verksamhetsplan för Läkarsektionen 2015 för 2015 Sektionsordförande 2014: Theodor Hjortenhammar Vice sektionsordförande 2014: Awad Smew 1. Sammanfattning Sektionens verksamhet 2015 2. Framtidens läkarutbildning på NKS 3. Examinationer 4. Klinisk

Läs mer

Medicinska Föreningens verksamhetsplan 15-16

Medicinska Föreningens verksamhetsplan 15-16 Verksamhetsplan 15-16 s verksamhetsplan 15-16 Denna verksamhetsplan beskriver en grundläggande målsättning för föreningens verksamhet. Den antas av fullmäktige och blir därmed en uppdragsbeskrivning från

Läs mer

Styrelsekandidaturer. Styrelsekandidaturer, valberedningens förslag samt valberedningskandidaturer

Styrelsekandidaturer. Styrelsekandidaturer, valberedningens förslag samt valberedningskandidaturer Styrelsekandidaturer, valberedningens förslag samt valberedningskandidaturer Styrelsekandidaturer Ordförande Sofia Carlsbrand: Jag heter Sofia Carlsbrand, går mitt tredje år på programmet och pluggar just

Läs mer

Kandidaturtexter Extrainsatt Val-SM

Kandidaturtexter Extrainsatt Val-SM Kandidaturtexter Extrainsatt Val-SM Vice Ordförande Oskar Giescke... 2 Vice Ordförande, Kommunikationsansvarig Helena Falk... 2 Ordförande Konstwerket Martin Gutsch... 3 Ordförande Jämlikhetsnämnden Elin

Läs mer

För dig som läser till världens bästa yrke: läkare.

För dig som läser till världens bästa yrke: läkare. För dig som läser till världens bästa yrke: läkare. Medicine Studerandes Förbund är studentförbundet inom Sveriges läkarförbund Bli medlem och påverka din framtid nu Vi vet att det är tufft när det känns

Läs mer

Utvärdering efter deltagande i gruppvägledning vid Ungdomslotsen 2013-02-20

Utvärdering efter deltagande i gruppvägledning vid Ungdomslotsen 2013-02-20 Utvärdering efter deltagande i gruppvägledning vid Ungdomslotsen 2013-02-20 Antal Poäng 1. Jag är bättre på att förklara vad jag är bra på och vad jag tycker om att göra. 14/14 52/70 2. Jag har fått fler

Läs mer

Postadress Besöksadress Telefon Org.nr Plusgiro Bankgiro E-post Hemsida

Postadress Besöksadress Telefon Org.nr Plusgiro Bankgiro E-post Hemsida 1 (8) 2 (8) Verksamhetsplanen beslutas av fullmäktige och är ett av de styrdokument genom vilka fullmäktige styr LinTek. Verksamhetsplanen tas fram med LinTeks måldokument som grund och aktuella fokusområden.

Läs mer

Postbeskrivningar inför SM-1

Postbeskrivningar inför SM-1 Postbeskrivningar inför SM-1 Innehåll Styrelsen... 2 Ettans representant... 2 Klubbmästare... 3 Andra förtroendevalda... 3 Vice SNO... 3 Sektionslokalsansvarig... 4 Valberedning... 4 Webmaster... 4 Revisor...

Läs mer

Verksamhetsplan 2015/2016

Verksamhetsplan 2015/2016 Verksamhetsplan 2015/2016 Fastställd av fullmäktige 2015-05-20 Bakgrund och Syfte Verksamhetsplanen är det styrdokument som beskriver de frågor Studentkåren i Borås planerar arbeta med under året utöver

Läs mer

Ta ställning och rösta på studentportalen!

Ta ställning och rösta på studentportalen! Vem talar för dig? 2017 6-19 mars Ta ställning och rösta på studentportalen! Studentkåren för utbildningsvetenskap och Filosofisk fakultet vid Linköpings universitet Vem talar för dig? Under de senaste

Läs mer

UTSKOTTSVERKSAMHET. Verksamhetsplan Eventutskottet 2014-09-27. Verksamhetsbeskrivning. Syfte och mål

UTSKOTTSVERKSAMHET. Verksamhetsplan Eventutskottet 2014-09-27. Verksamhetsbeskrivning. Syfte och mål UTSKOTTSVERKSAMHET Verksamhetsbeskrivning skapar möjligheter för studenter att engagera sig inom diverse projekt, internt för aktiva samt externt för medlemmar, och bidrar till personlig utveckling genom

Läs mer

Kandidater till kårfullmäktige

Kandidater till kårfullmäktige Datasektionen D August Janse Jag heter August, gör första året av datalogimastern, vill vara kårfullmäktige! Jag tycker inte det är helt rimligt att Konglig Datasektionen har 4 tomma platser. Dessutom

Läs mer

Om rapporten. Om statistiken. Frågeställningar ur Ungdomsbarometern 13/14

Om rapporten. Om statistiken. Frågeställningar ur Ungdomsbarometern 13/14 Om rapporten Om statistiken Data från Ungdomsbarometern 13/14 Ungdomsbarometern är en årligen återkommande studie vars syfte är att kartlägga vad de svenska ungdomarna tycker, tänker och gör inom ett brett

Läs mer

Resultatmål - Sveriges läkarförbund Student Linköping ska dela ut handledarpriset till bästa kliniska handledare.

Resultatmål - Sveriges läkarförbund Student Linköping ska dela ut handledarpriset till bästa kliniska handledare. Verksamhetsplan 2017 Utbildningsbevakning Utbildningskvaliteten rör alla våra medlemmar och är därför viktigt för oss att arbeta med på nationell såväl som lokal nivå. Den organisation som har bäst möjlighet

Läs mer

Äntligen är det dags att söka till PiLs styrelse och utskott!

Äntligen är det dags att söka till PiLs styrelse och utskott! Äntligen är det dags att söka till PiLs styrelse och utskott! Vill du vara med och engagera dig i en av Sveriges främsta personalvetarföreningar? engagerar hundratals medlemmar som alla brinner för personalfrågor

Läs mer

Karriärplanering Övning 08: Professionellt nätverkande

Karriärplanering Övning 08: Professionellt nätverkande Karriärplanering Övning 08: Professionellt nätverkande 1. Lär dig från dem som varit i samma situation Ett av de bästa sätten att få värdefulla kontakter är att nätverka med din högskolas alumner. De har

Läs mer

Välkommen till Studentkåren Malmö

Välkommen till Studentkåren Malmö Välkommen till Studentkåren Malmö makt över alla beslut Studenterna på en högskola har rätt till inflytande över allt som kan påverka dem. Studenter är med och röstar i alla beslutsorgan. Studenter träffar

Läs mer

Verksamhetsberättelse

Verksamhetsberättelse Verksamhetsberättelse styrit 2011/2012 Förord Verksamhetsåret 2011/2012 var ett spännande år att sitta i styrelsen. Chalmers Studentkår centralt förde flera viktiga debatter om bl.a. sektionernas dispositionsavtal,

Läs mer

Chalmers Studentkårs Visions- och uppdragsdokument

Chalmers Studentkårs Visions- och uppdragsdokument Chalmers Studentkårs Visions- och uppdragsdokument Visionen beskriver vad studentkåren strävar mot. Uppdragen beskriver de ständigt aktuella uppdrag kåren skall arbeta med. De mäts på årsbasis genom indikatorer.

Läs mer

Nu är det äntligen dags att söka till föreningen Personalvetare i Lunds styrelse och utskott!

Nu är det äntligen dags att söka till föreningen Personalvetare i Lunds styrelse och utskott! Nu är det äntligen dags att söka till föreningen Personalvetare i Lunds styrelse och utskott! Vill Du vara med och engagera Dig i en av Sveriges främsta personalvetarföreningar? Personalvetare i Lund engagerar

Läs mer

Nöjdhet hos brukare med Arvika kommun som assistentanordnare 1. Jag som fyller i enkäten är:

Nöjdhet hos brukare med Arvika kommun som assistentanordnare 1. Jag som fyller i enkäten är: Nöjdhet hos brukare med Arvika kommun som assistentanordnare 1. Jag som fyller i enkäten är: 2. Jag kan bestämma hur jag vill bli hjälpt 3. Personalen kommer på överenskommen tid 4. Jag får information

Läs mer

Chalmers Studentkårs Visions- och uppdragsdokument

Chalmers Studentkårs Visions- och uppdragsdokument Chalmers Studentkårs Visions- och uppdragsdokument Visionen beskriver vad studentkåren vill uppnå. Värdegrunden beskriver vad studentkåren står för. Uppdragen beskriver de ständigt aktuella uppdrag kåren

Läs mer

Chalmers Studentkårs Visions- och uppdragsdokument

Chalmers Studentkårs Visions- och uppdragsdokument Chalmers Studentkårs Visions- och uppdragsdokument Visionen beskriver vad studentkåren strävar mot. Uppdragen beskriver de ständigt aktuella åtaganden som kåren skall arbeta med. De mäts på årsbasis genom

Läs mer

Personligt varumärke. Jag vill till toppen, hur ska jag nå dit?

Personligt varumärke. Jag vill till toppen, hur ska jag nå dit? Personligt varumärke Jag vill till toppen, hur ska jag nå dit? CV Korrekturläs! Framhäv dina kunskaper och din kompetens, men utan att skryta Ta med relevant erfarenhet för jobbet du söker Var ödmjuk Använd

Läs mer

Kandidaturtexter Val-SM

Kandidaturtexter Val-SM Kandidaturtexter Val-SM Ordförande Gabriella Molinder... 2 Sekreterare och Styrelseledamot Fanny Ahlberg... 3 Styrelseledamot Aisan Rasouli... 4 PAS Kajsa Lundgren... 5 BollKall(ar)e David Landmark och

Läs mer

Verksamhetsplan Sociala Utskottet 13/14

Verksamhetsplan Sociala Utskottet 13/14 Verksamhetsplan Sociala Utskottet 13/14 Ambitionen för det Sociala Utskottet är att verka för en så bra studiesocial miljö som möjligt för PULS medlemmar detta genom arbetsgrupperna som är del av utskottet.

Läs mer

VERKSAMHETSPLAN 2019/2020

VERKSAMHETSPLAN 2019/2020 VERKSAMHETSPLAN 2019/2020 Consensus Kontakt Besöks-/postadress Medicinska fakultetens studentkår Org. 822003-1564 styrelsen@consensus.liu.se www.consensus.liu.se Kårhuset Örat, US, ingång 73 581 85 Linköping

Läs mer

STORA MELLÖSA SKOLAS PROFIL: Hälsa och lärande i samspel

STORA MELLÖSA SKOLAS PROFIL: Hälsa och lärande i samspel STORA MELLÖSA SKOLAS PROFIL: Hälsa och lärande i samspel PRESENTATION: MAGNUS BROLIN 41-årig örebroare 2-barns far till Hanna och Maja Utbildning: gymnasielärare i Idrott/Historia Har även läst: Psykologi,

Läs mer

Mål- och visionsdokument

Mål- och visionsdokument Mål- och visionsdokument Antaget av LinTeks fullmäktige 2013-02-19 Reviderad av kårfullmäktige 2014-05-06 samt 2016-04-19 Inledning LinTeks måldokument beskriver LinTeks vision samt de långsiktiga mål

Läs mer

252st patientenkäter. Du har idag behandlats av en, Tandläkarstudent som går på termin: Totalt 252 st

252st patientenkäter. Du har idag behandlats av en, Tandläkarstudent som går på termin: Totalt 252 st 252st patientenkäter Du har idag behandlats av en, Tandläkarstudent som går på termin: Totalt 252 st Vi ber dig att fylla i följande sidor, dina synpunkter är viktiga. Dessa gör att vi hela tiden ska kunna

Läs mer

Mer demokrati! - 2 - För demokrati är inte bara viktigt, det gör allt så mycket roligare också.

Mer demokrati! - 2 - För demokrati är inte bara viktigt, det gör allt så mycket roligare också. Mer demokrati! I Scouterna tycker vi att det är viktigt med demokrati. Alla har rätt att säga vad de tycker. Och allt som vi gör har vi bestämt tillsammans. Vi väljer alltid det förslag som får flest röster.

Läs mer

Kandidaterna. Agnes Lindgren Läkare, Termin 7

Kandidaterna. Agnes Lindgren Läkare, Termin 7 Här är en lista och en kort beskrivning av vilka som kandiderar till att få en plats i Medicinska Föreningens Fullmäktige (FUM) under verksamhetsåret 18/19. Valet äger rum mellan 26 februari och 18 mars.

Läs mer

Jag kommer hem som en ny starkare människa eftersom jag vet att jag kan åka till ett land helt ensam och kan klara mig.

Jag kommer hem som en ny starkare människa eftersom jag vet att jag kan åka till ett land helt ensam och kan klara mig. Jag är jätteglad och nöjd över att jag gjorde utbytesstudier. Under både min praktik och mina kurser lärde jag mig väldigt mycket om mig själv, om kommunikation och jag fick kunskaper om den holländska

Läs mer

Postbeskrivningar inför Val-SM: Förtroendevalda

Postbeskrivningar inför Val-SM: Förtroendevalda Postbeskrivningar inför Val-SM: Förtroendevalda Innehåll: Vice SNO... 2 Vice NLG... 2 Den som säljer grejer (DSSG)... 3 Sektionslokalsansvarig... 3 Valberedning... 3 Boll-Kalle... 3 Webmaster... 4 Revisor...

Läs mer

VFU utbildning i samverkan

VFU utbildning i samverkan VFU utbildning i samverkan Bli handledare för socionomstudenter i verksamhetsförlagd utbildning (VFU) Institutionen för socialt arbete Socialhögskolan Morgondagens socionomer längtar efter din kunskap

Läs mer

Reseberättelse från Danmark

Reseberättelse från Danmark Reseberättelse från Danmark Namn: Sara Ohlsson E-mail: sparrizzen@hotmail.com Skola: Ersta Sköndal Högskola, Instituitionen för vårdvetenskap Utbytesland, stad samt skola: Danmark, Köpenhamn, Diakonissestiftelsen

Läs mer

Ordförande för näringsliv:

Ordförande för näringsliv: Ordförande för näringsliv: LINNEA JOHANSSON Hej, jag heter Linnéa och vill söka till ordförande för näringslivet. Jag är en social tjej som är väldigt driven. Det jag tidigare har varit med på inom Karlekon

Läs mer

Verksamhetsåret Antagen:

Verksamhetsåret Antagen: VERKSAMHETSPLAN Verksamhetsåret 2017-2018 Antagen: 2017-03-23 Consensus Kontakt Besöks/Postadress Medicinska Fakultetens studentkår styrelsen@consensus.liu.se Kårhuset Örat, US ingång 73 Org. 822003-1564

Läs mer

VALBEREDD ELEVRÅDSKONGRESSEN 2018

VALBEREDD ELEVRÅDSKONGRESSEN 2018 VALBEREDD ELEVRÅDSKONGRESSEN 2018 VALBEREDD DIN GUIDE TILL VALET VAD ÄR VALET? På måndagen den 19/11 kommer vi på Elevrådskongressen besluta om vilka som ska sitta i förbundsstyrelsen för verksamhetsåret

Läs mer

- Tips för att engagera unga och nya ledare

- Tips för att engagera unga och nya ledare Ledarrekrytering - Tips för att engagera unga och nya ledare Andreas Ingmarsson Robert Josefsson Köping, 2009-04-25 Svenska Bordtennisförbundet Idrottens Hus 114 73 STOCKHOLM Telefon: 08-699 60 00 Fax:

Läs mer

Syfte och övergripande långsiktiga mål

Syfte och övergripande långsiktiga mål Syfte och övergripande långsiktiga mål Sektionen för Industriell ekonomi Inom Teknologkåren vid Lunds Tekniska Högskola, Lunds Universitet Antagna 2014-04-10 Senaste ändringar tagna 2014-04-10 SektionenförIndustriellekonomi

Läs mer

Proposition till MSF Stockholms årsmöte 2013 VERKSAMHETSPLAN MSF Stockholm 2013

Proposition till MSF Stockholms årsmöte 2013 VERKSAMHETSPLAN MSF Stockholm 2013 - en del av Sveriges Läkarförbund Proposition till MSF Stockholms årsmöte 2013 VERKSAMHETSPLAN MSF Stockholm 2013 Inledning I enlighet med MSF Stockholms stadgar är verksamheten som bedrivs inriktad på

Läs mer

Nomineringar. för verksamhetsåret ) Ordförande. 2) Vice ordförande

Nomineringar. för verksamhetsåret ) Ordförande. 2) Vice ordförande Nomineringar för verksamhetsåret 2016 Feministiska Juriststudenter Meddelande från valberedningen: Valberedningen har valt att nominera alla sökanden, som inte varit direkt olämpliga, till de poster som

Läs mer

Verksamhetsplan 2018/2019 Studentsektionen Sesam

Verksamhetsplan 2018/2019 Studentsektionen Sesam Verksamhetsplan 2018/2019 En del av Inledning Sesams verksamhetsplan är antagen av kårsektionens medlemmar på sektionsmöte och ska ligga som grund för verksamheten under det kommande verksamhetsåret. Verksamhetsplanen

Läs mer

Ultuna Studentkårs MENTORS PROGRAM

Ultuna Studentkårs MENTORS PROGRAM Ultuna Studentkårs MENTORS PROGRAM Vill du bli mentor eller adept? Ultuna Studentkårs Mentorsprogram En ökad kontakt med näringslivet är något som efterfrågas av studenter från alla utbildningsprogram

Läs mer

Sektion under Luleå studentkår vid Luleå tekniska universitet

Sektion under Luleå studentkår vid Luleå tekniska universitet Juridiska föreningen Sektion under Luleå studentkår vid Luleå tekniska universitet 1 Namn Juridiska föreningen är en sektion under Luleå studentkår vid Luleå tekniska universitet och verkar som en ideell

Läs mer

HHUS STYRELSEVAL 2014 VEM VILL DU SKA HA INFLYTANDE ÖVER DITT STUDENTLIV?

HHUS STYRELSEVAL 2014 VEM VILL DU SKA HA INFLYTANDE ÖVER DITT STUDENTLIV? HHUS STYRELSEVAL 2014 VEM VILL DU SKA HA INFLYTANDE ÖVER DITT STUDENTLIV? ORDFÖRANDE HAR ORDET OSCAR SELLHED Why should I waste my time listening? är ett citata från filmen kings speech. Vad som blev känt

Läs mer

Valberedningens förslag

Valberedningens förslag Göteborg Valberedningens förslag 1/5 Valberedningens förslag Följande dokument redovisar valberedningens förslag till val av styrelse för Röda Korsets Ungdomsförbund i Göteborg (RKUF Göteborg). Styrelse

Läs mer

Välkommen på introduktionsinternat!

Välkommen på introduktionsinternat! Välkommen på introduktionsinternat! Först och främst vill jag passa på att gratulera till studieplatsen! Det är en stor omställning att börja plugga på läkarprogrammet oavsett var man befinner sig i livet,

Läs mer

Jag kommer hem som en ny starkare människa eftersom jag vet att jag kan åka till ett land helt ensam och kan klara mig.

Jag kommer hem som en ny starkare människa eftersom jag vet att jag kan åka till ett land helt ensam och kan klara mig. Jag har lärt mig mycket om min blivande yrke, fått nya vänner från andra länder och haft jätteroligt under tiden. Jag tycker verkligen att alla som har möjlighet ska ta chansen att åka på utbytesstudier,

Läs mer

Barn och elevenkäter genomförda i Värnamo kommun 2015

Barn och elevenkäter genomförda i Värnamo kommun 2015 Barn och elevenkäter genomförda i Värnamo kommun 2015 Förskolan 2015 Får alla barn vara med att bestämma vad ni skall göra på förskol Får du vara med och bestämma vad ni skall göra på din förskola? Får

Läs mer

Ultuna Studentkårs MENTORS PROGRAM. Vill du bli mentor eller adept?

Ultuna Studentkårs MENTORS PROGRAM. Vill du bli mentor eller adept? Ultuna Studentkårs MENTORS PROGRAM Vill du bli mentor eller adept? Ultuna Studentkårs Mentorsprogram En ökad kontakt med näringslivet är något som efterfrågas av studenter från alla utbildningsprogram

Läs mer

Gruppenkät. Lycka till! Kommun: Stadsdel: (Gäller endast Göteborg)

Gruppenkät. Lycka till! Kommun: Stadsdel: (Gäller endast Göteborg) Gruppenkät Du har deltagit i en gruppaktivitet. Det kan ha varit ett LAN, ett musikarrangemang, en tjej-/ killgrupp, ett läger eller ett internationellt ungdomsutbyte. Eller så har ni kanske skött ett

Läs mer

Ung 2012. En studie om ungdomars syn på ansvar. CSR Västsverige En västsvensk förening för samhällsansvar och hållbar utveckling

Ung 2012. En studie om ungdomars syn på ansvar. CSR Västsverige En västsvensk förening för samhällsansvar och hållbar utveckling Ung 2012 En studie om ungdomars syn på ansvar CSR Västsverige En västsvensk förening för samhällsansvar och hållbar utveckling Ung 2012 Under sommaren 2009 gjordes CSR Västsverige en undersökning bland

Läs mer

Styrelsen. Ordförande. Sekreterare. Skattmästare. Hejsan

Styrelsen. Ordförande. Sekreterare. Skattmästare. Hejsan - sektionen Välkommen in i studentlivet blivande Maskiningenjör. Du har nu ditt livs absolut roligaste tid framför dig tillsammans med massor av vänner som du kommer att träffa under studietiden. Genom

Läs mer

Ordförande ANNA MARBLE. Hej!

Ordförande ANNA MARBLE. Hej! Ordförande ANNA MARBLE Hej! Mitt namn är Anna Marble och jag läser just nu min tredje termin på civilekonomprogrammet. Jag är 21 år gammal och är född och uppvuxen i Karlstad. Jag söker posten som ordförande

Läs mer

Vi strävar efter att bli bättre....alltid - vad vi än gör

Vi strävar efter att bli bättre....alltid - vad vi än gör Kulturguide v1.1 Vi strävar efter att bli bättre...alltid - vad vi än gör Vår kultur är grunden för allt vi gör på Squeed Uppdrag Människor Kultur Vår kultur är det vi säger, det vi gör och så vi uppfattas

Läs mer

Elevdemokrati och inflytande

Elevdemokrati och inflytande Elevdemokrati och inflytande Student democracy and influence Projektarbete VT-13 Karin Bylund NVSP3 Handledare: Yvonne Toth Innehåll 1. Inledning... 3 1:1 Inledning... 3 1:2 Sammanfattning... 3 1:3 Syfte

Läs mer

Bilaga 1. Mötesordning Följande mötesordning föreslås.

Bilaga 1. Mötesordning Följande mötesordning föreslås. Dagordning Valfullmäktigemöte 1 Medicinska Föreningen Lund-Malmö 4 april 2017 Mat från 17.00(..), utbildning från 17.15(..) Möte från 17.30(..) Locus Medicus Lundensis, Tunavägen 5, Lund Medicinska Föreningen

Läs mer

För dig som läkarstudent

För dig som läkarstudent För dig som läkarstudent Arbetsgivare Myndigheter Opinionsbildande organisationer Läkarförbundet Branschorganisationer MSF Beslutsfattare Regeringskansli Media Läkaresällskapet Medlemmar Allmänhet Politiker

Läs mer

MSF:s fullmäktigemöte 16 17 mars 2013

MSF:s fullmäktigemöte 16 17 mars 2013 MSF:s fullmäktigemöte 16 17 mars 2013 Häfte 1: Föredragningslista, mötesordning, val m.m. Hej och hjärtligt välkomna! Här följer lite information och vägbeskrivningar. Om allting går som det ska bör ni

Läs mer

1. Vad har Carpe betytt för dig personligen i din yrkesroll?

1. Vad har Carpe betytt för dig personligen i din yrkesroll? det har gett mig mer kunskap och självkänsla för det jag arbetar med. det har kännts väldigt skönt att fått gått utbildningar som passat in i verksamheten,som man annars inte hade fått gått.. Ökade kunskaper

Läs mer

Tierpspanelen. Utvärdering 2010-03-12

Tierpspanelen. Utvärdering 2010-03-12 Tierpspanelen Utvärdering 2-3-12 Utvärdering Nu går kommunens försöksprojekt med medborgarpanel in i sitt slutskede. I samband med detta kommer ansvariga för panelen att ta fram ett förslag på hur kommunen

Läs mer

Nomineringar Valberedningen nominerar Föreningen Samhällsvetarnas styrelse för verksamhetsåret 2015/2016 enligt följande:

Nomineringar Valberedningen nominerar Föreningen Samhällsvetarnas styrelse för verksamhetsåret 2015/2016 enligt följande: Nomineringar 2015 Valberedningen nominerar Föreningen Samhällsvetarnas styrelse för verksamhetsåret 2015/2016 enligt följande: Ordförande: Gustaf Palmér Vice Ordförande: Karin Rehnberg Kassör: Oscar Lindquist

Läs mer

Rapport om ungdomsinflytande

Rapport om ungdomsinflytande Rapport om ungdomsinflytande På förbundsstämman 2009 uppdrogs åt Svenska Scoutförbundet styrelse att ta fram en rapport som visar hur ungdomsinflytandet fungerar idag. I rapporten har även tankar om hur

Läs mer

Verksamhetsplan - Diskussionsunderlag

Verksamhetsplan - Diskussionsunderlag Verksamhetsplan - Diskussionsunderlag Linköping 150225 Utifrån diskussioner med styrelsen och FUM så har styrelsen nu skrivit ett utkast till verksamhetsplan för verksamhetsåret 15/16. De strukturella

Läs mer

VICE ORDFÖRANDE: MATILDA PERSSON

VICE ORDFÖRANDE: MATILDA PERSSON VICE ORDFÖRANDE: MATILDA PERSSON Hej! Matilda Persson heter jag och i detta mejl kommer ni få reda på varför jag är den bästa kandidaten för att bli KarlEkons nya vice ordförande. Jag är 21 år gammal och

Läs mer

Styrelsemöte, Medicinska Föreningen

Styrelsemöte, Medicinska Föreningen Protokoll styrelsemöte 2011-04-20 Styrelsemöte, Onsdag den 20 april 2011, kl. 12-13 Rönnen Närvarande: Gusten Nyberg, Jakob Pälvärinne, Christopher Blacker, Johan Lundberg, Elin Pennegård, Anna Egardt

Läs mer

Kursvärdering för ugl-kurs vecka 42 2014

Kursvärdering för ugl-kurs vecka 42 2014 Kursvärdering för ugl-kurs vecka 42 2014 1. Hur uppfattar du kursen som helhet? Mycket värdefull 11 Ganska värdefull 1 Godtagbar 0 Ej godtagbar 0 Utan värde 0 Ange dina viktigaste motiv till markeringen

Läs mer

Elevkår, vadå? Varför elevkårsverksamhet?

Elevkår, vadå? Varför elevkårsverksamhet? Elevkår, vadå? Alla elever i skolan tillhör skolans elevkår, på samma sätt som att alla lärare i skolan tillhör skolans lärarkår. Genom en elevkår har eleverna ett representativt organ för att försvara

Läs mer

Innehåll. Material Valberedningsguide Uppdaterad: 2015-01- 27 Sida 2 av 7

Innehåll. Material Valberedningsguide Uppdaterad: 2015-01- 27 Sida 2 av 7 Sida 2 av 7 Innehåll Information till valberedningen... 3 Inför årsmötet... 4 Att sätta ihop kravprofiler... 4 Saker att ta ställning till... 5 Att hålla informationsmöte... 5 Att förbereda en intervju...

Läs mer

Våga Visa kultur- och musikskolor

Våga Visa kultur- och musikskolor Våga Visa kultur- och musikskolor Kundundersökning 2014 Huddinge kommun Genomförd av CMA Research AB April 2014 Kön Är du 37 61 2 40 58 1 Kille Tjej Ej svar Våga Visa kultur- och musikskolor, Kundundersökning

Läs mer

ÖPPNA DITT HEM BLI VÄRDFAMILJ!

ÖPPNA DITT HEM BLI VÄRDFAMILJ! High School ansvar trygghet kvalitet sedan 1958 www.sts.se ÖPPNA DITT HEM BLI VÄRDFAMILJ! Att få ta emot en utbytesstudent innebär ett kulturellt utbyte på hemmaplan. Tänk att få prata ett annat språk

Läs mer

VERKSAMHETSPLAN 2017 FÖR FÖRENINGEN FYRISGÅRDEN

VERKSAMHETSPLAN 2017 FÖR FÖRENINGEN FYRISGÅRDEN VERKSAMHETSPLAN 2017 FÖR FÖRENINGEN FYRISGÅRDEN 1 Innehållsförteckning 1. FYRISGÅRDEN, MÖTESPLATSEN FÖR ALLA... 3 1.1 VERKSAMHETSIDÉ... 3 1.2 LEDORD... 3 1.3 FYRISGÅRDENS ÖVERGRIPANDE MÅL ENLIGT STADGARNA

Läs mer

Valberedningen för 2015/2016 tillsattes under Sommar-SM 2015 efter fri nominering. Valberedningen består detta verksamhetsår av:

Valberedningen för 2015/2016 tillsattes under Sommar-SM 2015 efter fri nominering. Valberedningen består detta verksamhetsår av: VALHANDLINGAR Sammansättning för 2015/2016 tillsattes under Sommar-SM 2015 efter fri nominering. består detta verksamhetsår av: Christoffer Bator, P13 Johanna Dolk, P11 Erik Hedin, M13 Gustav Johansson,

Läs mer

!!!!!!!!!!! Beteendevetare i Lund! EN GUIDE TILL EN LYCKAD START PÅ STUDENTLIVET

!!!!!!!!!!! Beteendevetare i Lund! EN GUIDE TILL EN LYCKAD START PÅ STUDENTLIVET Beteendevetare i Lund EN GUIDE TILL EN LYCKAD START PÅ STUDENTLIVET Vad är BiL? BiL (Beteendevetare i Lund) är programföreningen för alla oss som läser på Lunds Universitets beteendevetenskapliga kandidatprogram,

Läs mer

AktU. InfU. Anna Allerth, Sekreterare sekreterare@embassaden.liu.se

AktU. InfU. Anna Allerth, Sekreterare sekreterare@embassaden.liu.se Sök utskott! Nu har det blivit dags att söka till Maskinteknologsektionens utskott för verksamhetsåret 2012/2013. Ta chansen att påverka sektionens arbete genom att engagera dig! Nedan finns beskrivningar

Läs mer

ANNIE BLIVANDE PERSONALVETARE

ANNIE BLIVANDE PERSONALVETARE ANNIE BLIVANDE PERSONALVETARE Studerar till personalvetare på Karlstads Universitet. Omvårdnadsprogrammet gav mig ett stort intresse för människor, deras beteende och relationer. Att lära sig hur man bemöter

Läs mer

Studentkåren i Östersund Av studenter för studenter Sedan 1971 www.studentostersund.se

Studentkåren i Östersund Av studenter för studenter Sedan 1971 www.studentostersund.se Välkommen till STUDENTLIVET i Östersund Studentkåren i Östersund Av studenter för studenter Sedan 1971 Medlemskap ger dig ett rikare studentliv! Billigare Studentliv! Studentkåren har avtal om Kårrabatt

Läs mer

LUPP med fokus Osbeck

LUPP med fokus Osbeck LUPP med fokus Osbeck LUPP Lokal uppföljning av ungdomspolitiken i Laholms kommun 2012 Ungdomar i årskurs 8 och Årskurs 2 på gymnasiet www.laholm.se Vad är LUPP för något? Laholms kommun har för första

Läs mer

Verksamhetsplan 2019/2020

Verksamhetsplan 2019/2020 Verksamhetsplan 2019/2020 SöderS Södertörns högskolas studentkår Antagna i andra läsningen av valfullmäktige 2019/05/09 Verksamhetsplan 2019/2020 Innehållsförteckning Ett starkt studentinflytande samt

Läs mer

Vill du bli tandläkare? - information om tandläkarutbildningen

Vill du bli tandläkare? - information om tandläkarutbildningen Vill du bli tandläkare? - information om tandläkarutbildningen Du som håller den här broschyren i din hand är kanske intresserad av att bli tandläkare. Vill du veta mer innan du gör ditt val? Läs igenom

Läs mer

Vad har du för övrig erfarenhet? Mina tidigare arbetslivserfarenheter utanför nationen består av arbete inom storkök samt som brevbärare åt Posten.

Vad har du för övrig erfarenhet? Mina tidigare arbetslivserfarenheter utanför nationen består av arbete inom storkök samt som brevbärare åt Posten. Kandidat till klubbchef vt 2013 Sofie Mähler Jag heter Sofie Mähler och läser Civilingenjör Teknisk Fysik, andra året. Kommer ifrån Näsåker i Ångermanland och flyttade jag till Uppsala hösten 2011. Jag

Läs mer

Riksmöte 2010. 19-21 november - Nässjö

Riksmöte 2010. 19-21 november - Nässjö Riksmöte 2010 19-21 november - Nässjö Varför du borde delta: - Du får makt på årets största och viktigaste möte inom spelhobbyn. - Du får lära känna massor av intressanta människor som har samma intressen

Läs mer

PROJEKTLEDNING inom produktutveckling. Individuell inlämningsuppgift KPP039 Produktutvekling 3 Boris Mrden 2010-01-10

PROJEKTLEDNING inom produktutveckling. Individuell inlämningsuppgift KPP039 Produktutvekling 3 Boris Mrden 2010-01-10 PROJEKTLEDNING inom produktutveckling Individuell inlämningsuppgift KPP039 Produktutvekling 3 Boris Mrden 2010-01-10 Innehållsförteckning Inledning... 3 Projektarbete... 4 Projektledning & Ledarskap...

Läs mer

Valberedd! - din guide till valet

Valberedd! - din guide till valet Valberedd! 2016 - din guide till valet Valberedd 2016 - din guide till valet! Vad är valet? På måndagen den 21/11 kommer vi på Elevrådskongressen besluta om vilka som ska sitta i förbundsstyrelsen för

Läs mer

SI-deltagarnas syn på SI-möten - Resultat på utvärderingsenkät

SI-deltagarnas syn på SI-möten - Resultat på utvärderingsenkät [Skriv text] Utvärdering av SI (09/10) SI-deltagarnas syn på SI-möten - Resultat på utvärderingsenkät För att få en uppfattning om hur deltagarna sett på SI-mötena gjordes en enkätutvärdering i slutet

Läs mer

Studentkåren. i Östersund!

Studentkåren. i Östersund! Välkommen till studentlivet i Östersund! Studentkåren i Östersund Av studenter för studenter Sedan 1971 www.studentostersund.se Besöksadress: Studentkåren i Östersund Studentplan 7 Mittuniversitetet 831

Läs mer

Heta tips för dig som går i grundskolan och snart ska ut på din första PRAO

Heta tips för dig som går i grundskolan och snart ska ut på din första PRAO Heta tips för dig som går i grundskolan och snart ska ut på din första PRAO Av: Studie- och yrkesvägledarna i Enköpings kommun 2008 Idékälla: I praktiken elev, Svenskt Näringsliv Varför PRAO? För att skaffa

Läs mer

Proposition till MSF Stockholms årsmöte 2012. Verksamhetsplan. Medicine Studerandes Förbund Stockholm 2012

Proposition till MSF Stockholms årsmöte 2012. Verksamhetsplan. Medicine Studerandes Förbund Stockholm 2012 Proposition till MSF Stockholms årsmöte 2012 Verksamhetsplan Medicine Studerandes Förbund Stockholm 2012 Inledning I enlighet med MSF Stockholms stadgar är verksamheten som bedrivs inriktad på att tillvarata

Läs mer

Kandidater till Juridiska föreningen - Verksamhetsåret 2015

Kandidater till Juridiska föreningen - Verksamhetsåret 2015 Kandidater till Juridiska föreningen - Verksamhetsåret 2015 Översikt Ordförande Vice ordförande Sekreterare Kassör Näringslivsansvarig Vice näringslivsansvarig Utbildningsansvarig Vice utbildningsansvarig

Läs mer

Valberedningens förslag

Valberedningens förslag IF FRISKVÅRD VÄXJÖ ÅRSMÖTE Valberedningens förslag Till IF Friskvård Växjö styrelse och revisorer för verksamhetsåret 2014 1 IF Friskvård Växjö styrelse och revisorer. Interimvalberedningen har fått i

Läs mer

Postbeskrivningar inför Val-SM

Postbeskrivningar inför Val-SM Postbeskrivningar inför Val-SM Innehåll Styrelsen... 2 Ordförande... 2 Vice ordförande... 3 Sekreterare... 4 Jämlikhetsnämndens ordförande... 4 Studienämndens Ordförande (SNO)... 4 Näringslivsgruppens

Läs mer

Uppstart. Till nya studenter på Rättsvetenskapliga programmet och Juristprogrammet. 2012 Juridiska Föreningen vid Örebro universitet

Uppstart. Till nya studenter på Rättsvetenskapliga programmet och Juristprogrammet. 2012 Juridiska Föreningen vid Örebro universitet Uppstart Till nya studenter på Rättsvetenskapliga programmet och Juristprogrammet 2012 Juridiska Föreningen vid Örebro universitet VÄLKOMMEN INNEHÅLL Hej! Hej! Välkommen till oss rättsvetar- och juriststudenter

Läs mer

SöderS organisationsplan 11/12

SöderS organisationsplan 11/12 SöderS organisationsplan 11/12 Fastställd av fullmäktige 2011-04-27 SöderS är och ska vara en flexibel organisation. Därför finns det frihet att förändra organisationsplanen, även om andemeningen inte

Läs mer

Praktikrapport. Sofia Larsson MKVA12, HT12

Praktikrapport. Sofia Larsson MKVA12, HT12 Praktikrapport Facetime Media är en byrå belägen i Lund som hjälper företag att marknadsföra sig via sociala medier. I nuläget är det främst Facebook som är aktuellt men tanken är att företaget i framtiden

Läs mer